היועץ לסוגיית דת ומדינה במו"מ הקואליציוני: "אין סכנה לצביון היהודי"

היועץ לסוגיית דת ומדינה במו"מ הקואליציוני: "אין סכנה לצביון היהודי"

תני פרנק מתנועת נאמני תורה ועבודה, מי שייעץ למפלגות סביב נושאי דת ומדינה, אומר באולפן סרוגים כי ההסכמים יביאו לידי ביטוי "מה שבקונצנזוס רחב בחברה הישראלית"

היועץ לסוגיית דת ומדינה: "אין סכנה לצביון היהודי"
  צילום: סרוגים

תני פרנק, מתנועת נאמני תורה ועבודה, שישב בחדרי המשא ומתן של המפלגות וייעץ על סוגיות דת ומדינה, מגיע לאולפן סרוגים ובראיון בלעדי לקראת השבעת הממשלה המסתמנת, מתייחס לענייני הסטטוס קוו, חוקי דת ומדינה והרבנות הראשית, כאשר ליברמן, מרצ, ולפיד במוקד קבלת ההחלטות.

"אין ממה לחשוש. אין כאן באמת סכנה לצביון היהודי של המדינה – המצב שבו מונופול הרבנות ממשיך וקובעים וכופים את ההלכה, זה הסכנה האמיתית", ומוסיף בחריפות: "הם מרחיקים אנשים מהיהודית. אני חושב שתהיה הרגעה עם קבלת ההסכמים, ומה שיובא לידי ביטוי בהסכמים הם בקונצנזוס רחב בחברה הישראלית".

צפו בראיון המלא באולפן:

פרנק גם התייחס לתמיכה הציבורית הרחבה שצריכה להתקבל, עם קבלת ההסכמים: "רוב רבני הציונות הדתית וענייניהם נכנסו בסעיף שמדבר על שימור הסטטוס-קוו והטלת ווטו על יוזמות מסוימות. כך שהכוח יחולק בצורה שווה בממשלה. כמובן שיקודמו דברים ועוד יהיו על הפרק ענייני תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים – שלדעתי זה אינטרס דתי לתת סמכויות לרשויות המקומיות לדון ולהגיע להסכמות".

בנוגע למתווה הכותל המסתמן שיאושר, הוא מסביר: "המתווה עוד קודם ע"י נתניהו בממשלה עם החרדים, והוקפא לבסוף מסיבות שונות. זה נושא חשוב לנושאים שבין ישראל ליהדות התפוצות, שבינתיים השאיר ביננו קרע מאוד עמוק". ומסביר על עניין הכותל הדרומי, שהובא וקודם ע"י נפתלי בנט: "הרחבת הכותל הדרומי שייך לכל היהודים, זה סה"כ מקום להתפלל בו, שיהיה מכובד ונוח להם. שיהיה שיווין בגישה, בנראות ובניהול".

קרדיט: אירינה לויט, נשות הכותל

פרנק לא חוסך ביקורת על ההנהלה הנוכחית של הכותל: "צריך להפריד אותו מהקרן למורשת הכותל ולהעבירו לניהול של המועצה הציבורית בראשות יו"ר הסוכנות היהודית".

פרנק מדגיש כי אנשי ימין מהממשלה הקודמת כבר תמכו בעניין: "מנדלבליט והאוזר כבר המליצו בעבר על מתווה הכותל. החשש מתפילות מעורבות הוא שגוי. גם נשות הכותל רוצות להתפלל כמנהגן, ולקרוא בתורה רחמנא ליצלן. אני צוחק כמובן".

עוד באותו נושא

בושה: ליצמן קורא לבנט להוריד את הכיפה


102

"גם ליברמן רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית"

לפי פרסום ההסכמים, מסתמן כי מתן כהנא יכהן כשר לשירותי דת, ופרנק מסביר לדעתו האם זה יקדם את עניין מינוי רבנים ראשיים מהציונית הדתית: "המטרה שלנו היא יצירת אחדות בכשרות, זה גם נכנס בהסכם עם 'ימינה' ו'ישראל ביתנו'. מדברים על תחרות כרגע בין נותני הכשרות המקומיים שקיימים. זה מהלך שאמור לשפר את רמת השירות", והוסיף למטרה גם: "גיור על-ידי רבני ערים ותיקון האסיפה הבוחרת. חייב להוסיף נשים לגוף הבוחר ולהכניס נציגים מיו"ש ואוכלוסיות שלא מיוצגות שם, במטרה להביא לכהונת רב ראשי ציוני-דתי".

לטענתו: "אפשר להסתפק רק ברב ראשי אחד. יש היום מצביעי ש"ס שהם לא פחות ציונים. האם תפקיד הרב הראשי צריך להיות מכיל או ממדר חלק מהיהדות, שלא נותן לפלורליזם של העם היהודי להתקיים בתוך הרבנות?".

על סאגת ליברמן והמריצות, והאם באמת אפשר לסמוך על בנט וסער בזכות הווטו והשמירה על הציבור הדתי-חרדי, הוא מסביר: "אני חושב שזה לא רק אינטרס שלהם אלא גם של לפיד, קמה כאן ממשלה שתדאג גם לציבור החרדי. אני מזכיר שליברמן היה גם נגד המגזר הערבי והיום הוא יושב איתם בקואליציה. לא צריך לתת לפוליטיקה הזו לגרום לנו בסוף לא לעשות את הצעדים הנכונים", ומפתיע: "אני בטוח שגם ליברמן רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית חזקה".

צילום: יוסי אלוני, יונתן זינדל, הדס פרוש – פלאש 90

לדבריו: "אני לא מייצג נישה ליברלית ולא את המגזר, אלא את מה שטוב ליהדות. אני לא מקדש את עצם המוסד שנקרא הרבנות הראשית ולא חושב שהם מלאכי השרת. לא לחינם החרדים לא שולחים לרבנות הראשית את גדולי הדור, בלשון המעטה. רואים בזה מנגנון למינויים. אנחנו אומרים את דעתנו כמו שהיא ויכול להיות שהם לא יקשיבו לנו, כי יש להם אינטרס."

"אנחנו באים לתמוך ולעזור לכל מי שרוצה לשפר את המצב ולהפוך את שירותי הדת לידידותיים ובכך למנוע את המצב כיום, שבו אנשים בורחים מהרבנות ושירותי הדת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
איך הוא מדבר !!?
אריה | 08-06-2021 14:54
ממש בושה - אין כבוד תלמידי חכמים, הוא יודע הכל... בקיצור ביזיון !
עוד רפורמי 1 שר''י. לעם ישראל יש סכנה!!
הרב ח.ל. אלישיב | 08-06-2021 15:27
החרדים ורבים מהדתיים, יצטרכו חס ושלום לעקור לאוגנדה. המקובל הגר''י כהן שליט''א אומר, כי בנט גרוע משבתאי צבי ויש''ו שר''י
2
חכמולוג מנאמני תורה ועבודה יוצרים פסולי חיתון
אריק | 08-06-2021 14:57
מרבים ממזרים וחללים . מתן כהנא לא בוגר ישיבה ולא מבין את הכל!
3
בושה וכלימה ,
np | 08-06-2021 15:02
מומר , אין מילה אחרת לתאר אותו
4
המזרחי נו בורים...
אבי | 08-06-2021 15:04
המזרחי נו בורים ועמי ארצות.
5
נתנו לחתול לשמור...
זלמן | 08-06-2021 15:05
נתנו לחתול לשמור על חלב. נאמני עבודה ועבודה.
6
הטעעית הציבור
משה | 08-06-2021 15:26
סרוגים, תמחקו את הכותרת, היא מטעה את הציבור. מובאת כאן דעה של אדם מארגון 'נאמני תורה ועבודה' שהוא ארגון רע למדינה היהדות ורוב מוחלט של רבני הציונות הדתית מתנגד לדבריו בנושא זה.
7
כמו בנט כך הוא=אל תאמינו לו
בת ציון | 08-06-2021 15:33
יש לפני מסמך פרוטוקול מבית המשפט .שבו הרפורמיות משיבות שמה שהן רוצות זה שיורידו את המחיצות בכתל לפחות פעם בחודש .אין מה לדאוג הן תמיד תרצינה להיות במרכז ושכל הציבור כמו בנט ושותפיו יכירו ויסכימו שהרפורמים הם זרם ביהדות,כמו האורטודוקסים ,מה שניסו להרוס באמריקה עכשיו מנסים להרוס בארץ עד שיביאו חס וחלילה לידי התבוללות כמו שהביאו את הצרה הזאת בחול. הכתובת על הקיר כמו שהיתה לגבי בנט שמפלגת נועם לפני שנתיים פירסמה שמי שמצביע ימינה מצביע שמאלה ואמרו עליה שמוציאה שם רע. כדאי עכשיו להתעורר ולא לתת שיטהרו את השרץ בכל מיני דברי דמגוגיה זולה ולא ישרה!!
8
כש"נאמני" תורה ועבודה מרגיעים - אני נלחץ...
אוריאל | 08-06-2021 15:36
תמר זנדברג: אל תדאגו - אני אדאג להתיישבות יאיר לפיד: אני אדאג למשפחה היהודית מנסור עבאס: אני אדאג למדינה יהודית
9
תנועת נאמני תורה...
איתמר | 08-06-2021 15:50
תנועת נאמני תורה ועבודה. יוו, עכשיו נרגעתי. ????‍♂️????‍♂️????‍♂️
10
חצוףףףףף
יעקב | 08-06-2021 15:51
אין לך מושג ביהדות תתבייש לך
/ מתי...
אני 2 | 08-06-2021 17:20
/ מתי תפסיקו לריב; גם החסידות ממנה נולדתי,לאבות אבותיי; הייתה מוקצה אצל הליטאים, בגולה ובארץ. כל חסידות מתנהלת כאילו רק היא קיימת ורק היא מיישמת את היהדות; כך נוצר קרע איום בעם היהודי.
11
עכשו אני רגוע!...
אבי | 08-06-2021 16:22
עכשו אני רגוע! נאמני תנועה ועבודה ארגון שעד לא מזמן מומן עי הקרן לישראל חדשה מייעץ.
12
נאמני תורה ועבודה אינם מייצגים כלל וכלל את
אסתר | 08-06-2021 16:47
רוב הציבור הדתי ציוני
13
הוא רציני?? לזה בדיוק קוראים רפורמי..
ישראלי | 08-06-2021 17:42
עאלק נאמני תורה ועבודה, תוריד את התורה מהטייטל, כי אין לכם שום קשר לתורה. פני הכלב כפני רבו - אל תתפלאו שבנט יהיה אסון לסטאטוס קוו.
14
זה כמו שהחתול יאמר שהכל בסדר עם השמנת...
אוישש | 08-06-2021 18:11
רציניים??!!
15
דברים כדורבנות.
יהודי טוב ונאמן | 08-06-2021 18:59
יש חרדים שקידשו את השטריימל והלבוש השחור. זכותם. יש חרדלים שהולכים ונהיים כחרדים.ויש ציבור דתי לאומי גדול שומר תורה ומצוות בשאר המקומות שהדובר הנאמן שלהם ביותר היום הם נאמני תורה ועבודה. אז לגדף אותם במילים : מומר ,רפורמי , בור וכיוב זה פשוט רחוק מן האמת וזה גובל בלשון הרע שהיא עבירה חמורה לפי התורה. כול ישראל יהודים , כולל חרדים וחרדלים , ואסור להוציא מישהוא מכלל ישראל.אפשר להתווכח - אבל לא בסיסמאות ,אלא בעובדות ובציטוטים מן המקורות.
. בשבילך...
יש ה' בעולם, תתעוררו | 11-06-2021 2:03
. בשבילך סוג של רפורמים. מתאים לממשלת שינוי הרפורמות הללו. ליברלי מדיי. ובטח שיש סכנה לציביון היהודי .ניסיון של הדתיי מחמד להחניף לחילונים. מכורים לליטוף שלהם. פעם הייתי כזאת. בה התפכחתי
16
בושה לסרוגים מטעים...
יו | 08-06-2021 20:18
בושה לסרוגים מטעים ומרמים את הציבור...
17
פירוק הרבנות הוא הפגיעה בצביון היהודי במדינה
גיא | 09-06-2021 11:01
אל תקשקש לנו חבר יקר...
18
תנועת נאמני תורה...
כותרת לא נכונה | 11-06-2021 2:13
תנועת נאמני תורה ועבודה. תנועה ליברלית על סף הרפורמית שמתוקצבת ע״י הקרן החדשה. עכשיו שהוא אומר שאין מה לדאוג אז כולי רוגע. הם פשוט בעד כמעט כל מה שאסור. אבל ה' יעזור. ברור.
19
איזו ערימה של...
מוש | 13-06-2021 14:58
איזו ערימה של מגיבים מבחילים אבל כולם מפלבלים עינים לשמיים. בושה וחרפה כדאי שתנקו טוב טוב את פה הג'ורה שלכם
20
אם מישהו מנאמני...
יהודה | 15-06-2021 22:15
אם מישהו מנאמני תורה ועבודה אומר שאין מה לדאוג אז אני מאוד מאוד מודאג.