סטיישן 9 מביאה את אסיה לירושלים | ביקורת מסעדות - סרוגים

סטיישן 9 מביאה את אסיה לירושלים | ביקורת מסעדות

בסטיישן 9 תמצאו מנות ברמה לא אחידה, שאנחנו נהנו מרובן. האווירה תוססת וצעירה והשירות נהדר. אם אתם צעירים ירושלמים שמחפשים לאן לצאת בערבים - זה המקום בשבילכם

author-image
סטיישן 9 מביאה את אסיה לירושלים | ביקורת מסעדות
  (צילום: באדיבות סטיישן 9)

נתחיל מהסוף: סטיישן 9 היא מסעדה לחזור אליה. אני כנראה אחזור בשביל הטרטר, והוא יחזור בשביל האווירה.

זו לא עוד מסעדה, מדובר בשילוב מגניב של מסעדה עם בר באווירת מועדון חברים. נראה כי הצוות במקום אינו רק משרת את הסועדים, הם אפילו קצת חברים שלהם.

המקום ממוקם במרכז מתחם התחנה הראשונה בירושלים. מקום ששווה ביקור קולינרי רחב, כמו גם היטמעות באווירה הירושלמית הצעירה והמודרנית. יש במסעדה אפשרות לשבת בחוץ, בפנים יש שולחנות ובר גדול. התאורה מעומעמת וברקע מתנגנת מוזיקת מועדונים שגרמה לנו לחפש את הדי-ג'יי במקום.

בעיניי המוזיקה רועשת מידי, ומאלצת את הסועדים לדבר בקול, מה שגורם לרעש מתמיד. הוא דווקא אהב את זה.

פתיחה

ביקשנו מהמלצרים להמליץ לנו על מנות הדגל ועל מגוון טעמים. מנות הפתיחה שלקחנו הן פסיפס ים: טרטר בס על קרם אבוקדו, קשיו, עשבי תיבול ופירות העונה, וטורי גיוזה: כיסונים מאודים במילוי פרגית ופטריות. אם אתם לא נוהגים לאכול בשר לפני דג, כדאי שתגידו את זה למלצר כי הכיסונים שהגיעו עשר דקות לפני הדג התקררו עד שאכלנו אותם. בעל המקום לקח את ההערה שלנו בנושא לתשומת ליבו.

הטרטר (צילום: סרוגים)

הטרטר היה מעולה! אפילו רק בשבילו היה שווה להגיע. שילוב הטעמים של הדג, הפירות והרוטב היה מעניין ומרענן, ועל אף שהמנה גדולה למדיי, סיימנו אותה חיש מהר. לעומת זאת חמשת הכיסונים שהגיעו היו סתמיים, טוב שהוגשו עם רוטב חרפרף לידם שהקפיץ להם את הטעם.

ביניים

מנות הביניים הוגשו לנו חמש דקות לאחר שהמלצרים פינו את מנות הפתיחה, תזמון מצויין. על פי המלצת המלצרית החביבה לקחנו באו באו: זוג לחמניות מאודות במילוי אסאדו בבישול ארוך ואיולי צ'יפוטלה וטאקי קומי: נתח קצבים צרוב בשומן אווז עם פטריות. גם כאן הפער בין המנות היה גדול.

באו באו (צילום: סרוגים)

לחמניות הבאן היו נחמדות, ועל האסאדו אין מה להתעכב מעבר לכך שהוא היה מתוק מידי וסיבי. נתח הקצבים היה טעים להפליא. הוא הגיע פרוס לפרוסות דקות במידת עשיה רייר, ולצידו מחבת לוהטת עליה הנחנו את הנתחים לצריבה עד למידת עשיה לפי טעמנו. גימיק נחמד מאוד, שהיה עובד אפילו טוב יותר אם המחבת היתה נשארת לוהטת לאורך זמן, למרות שהוא נהנה מהבשר גם בלי לצרוב אותו. שומן האווז עשה עם הנתח חסד, הטעם שלו היה נהדר. גם הפטריות היו לא פחות טובות מהבשר.

נתח הקצבים (צילום: סרוגים)

עיקריות

כבר בשלב הזה ניתן היה לסכם את הארוחה, אך מה לעשות, אנחנו פה בשביל לתת עבודה. העיקריות שלקחנו הן קאנג פאד: תבשיל בשר תאילנדי חריף מחלב קוקוס וקארי אדום ופאד קפאו: בשר טחון עם מחית פלפל צ'יפוטלה וביצת עין על אורז מוקפץ.

לגבי הקאנג פאד, גילוי נאות: הוא לא אוהב קארי. אך בכל זאת הפעם הוא נהנה מהמנה מאוד, ירקות השורש חיפו על כך שהבשר היה קצת יבש. לעומת זאת הפאד קפאו איכזב, שבירת ביצת העין מעל האורז בהחלט מגניבה, אבל הטעמים האסייתים החזקים שהובטחו לנו יצרו תערובת לא ברורה, הקינמון קצת השתלט וחבל.

שתינו לה ג'ין: קוקטייל על בסיס ג'ין עם ליצ'י ובושם ורדים, שהיה מרענן וטעים. דווקא על הקפה אני ממליצה לוותר.

אחרונות

הקינוח היה להיט. הזמנו קטאי: פודינג קוקוס עם קרם ליצ'י ופסיפלורה. זאת מנה גדולה, שלגמרי כיף לחלוק בשניים. הפודינג היה דחוס במידה הנכונה, ממש כמו גלידה. ציפוי הפירות והקרם המתוק- חמצמץ הקפיץ את הכל, סיומת לא שגרתית ומוצלחת מאוד לארוחה.

הגענו בשעה 20:00 והמקום היה נראה די ריק, לא היה לנו ברור למה המארחת לא קיבלה יותר הזמנות לאותו ערב. טוב שהזמנו מקום מספר שעות מראש. כשיצאנו הבנו למה, המקום היה עמוס עד אפס מקום.

סטיישן 9 (צילום: באדיבות המקום)

לסיכום

ציון כללי: 4

מנות: הרמה לא אחידה. חלקן טובות מאוד וחלקן סתמיות.

מחיר: מנות הפתיחה ומנות הביניים יקרות, העיקריות והאחרונות במחיר סביר למדי.

שירות: מצויין. המלצרים זמינים, אדיבים, מכירים היטב את התפריט ויודעים לא להטריד את הסועדים.

שירותים: בינוניים. רואים שהיה פה ניסיון לעיצוב צעיר, אך רמת הניקיון דורשת שיפור.

כשרות: רבנות ירושלים.

נגישות: גישה לנכים.

בשורה התחתונה: אם אתם בגילי 20 עד 35 כדאי לכם להגיע לסטיישן 9 מהשעה 21:00 וצפונה. מקום עם אווירה תוססת, אוכל טעים ושירות מעולה.

החשבונית

פסיפס ים – 62 ₪

טורי גיוזה – 58 ₪

באו באו – 64 ₪

טאקי קומי – 88 ₪

קאנג פאד – 72 ₪

פאד קפאו – 78 ₪

קטאי – 38 ₪

לה ג'ין – 48 ₪

אספרסו – 9 ₪

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו