ליאון באזכרה לרב אליהו: "תורתו הייתה כולה של י-ם" - סרוגים

ליאון באזכרה לרב אליהו: "תורתו הייתה כולה של י-ם"

ראש העיר ירושלים משה ליאון השתתף בטקס האזכרה למרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל: "התורה שלו הייתה כל כולה תורה של ירושלים

author-image
ליאון באזכרה לרב אליהו: "תורתו הייתה כולה של י-ם"

ראש העיר ירושלים משה ליאון השתתף הערב בטקס האזכרה לרב מרדכי אליהו זצ"ל, במלאות 11 שנים להסתלקותו לגנזי מרומים במעמד בני משפחתו של הרב ויונתן פולארד שהשתתף לראשונה בטקס האזכרה.

במהלך טקס האזכרה אמר ליאון כי מרן הרב אליהו היה כל כולו גידול של ירושלים "כאן בעיר העתיקה הוא נולד. כאן הוא גדל בתורה. כאן הוא יצק מים על ידי רבותיו גדולי הפוסקים והמקובלים. התורה שלו הייתה כל כולה תורה של ירושלים"

ראש העיר לימד כי באחת מדרשותיו אמר הרב אליהו ש"ירושלים היא בריאה מיוחדת". "הבורא יתברך" כך אמר הרב אליהו, "בחר את ירושלים מכל העולם כולו כמו אדם הבוחר אוכל מתוך פסולת".

"ירושלים היא העלית שבעילית. המקום הנבחר. המקום המיוחד. אנחנו זכינו שבתוך ירושלים שהיא עיר הקודש, צמח צדיק מיוחד. צדיק כתמר יפרח, שהיה גידול פאר מגידוליה של ירושלים"

ליאון ציין כי הוא שמע בשמו של הרב שאמר שהאהבה לירושלים צריכה להיות גדולה כל כך עד שנרגיש אש בלב, כשנרגיש את האש הזאת, אש האהבה לירושלים, נדע שזה הרגע שבו ירושלים נבנית, כמו שאומר הנביא "כי אתה ה' באש החרבתהּ, ובאש אתה עתיד לבנותה."

"ואכן מרן הרב אליהו מלימודיו בישיבת פורת יוסף ועד השותפות שלו בהגנה על הרובע היהודי בזמן מלחמת העצמאות בער כולו באש האהבה לירושלים, אני מאמין שזכותו, זכות אהבת ישראל שלו, זכות אהבת ירושלים שלו, עדיין חופפת עלינו" סיכם ליאון. בזכותו ובזכות תלמידיו וההולכים בדרכו אנחנו נמשיך ונשמור ונבנה ונפתח את ירושלים עד שתהיה "משוש כל הארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ומה עם חומץ...
אבות אכלו בוסר | 04-06-2021 8:17
ומה עם חומץ בן יין, שמואל? איך גדול בתורה מגדל בן בטלן, גזען, ולא חכם בלשון המעטה?
אני בספק...
יוסי | 06-06-2021 8:48
אני בספק אם אבא שלך גדול בתורה.... אבל איני מתערב באיך אתה רוצה לקרוא לעצמך... לך תבין עם הארץ חסר מנת משכל... נטול דעת... חסר מידות... רשע וגס רוח... מלא טינופת וטיפשות... פה סרוח ואצבעות עקומות עם ציפורני ניוול על מקלדת מלאה ריר תאווה ושנאה.. שיהיה לך יום טוב.
2
הרבי
נועם | 19-06-2021 12:28
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף