נאום הניצחון של הרצוג: למלא את ישראל בתקווה - סרוגים

נאום הניצחון של הרצוג: למלא את ישראל בתקווה

בנאום הניצחון שלו אמר הרצוג: "בכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים - כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות"

author-image
נאום הניצחון של הרצוג: למלא את ישראל בתקווה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הנשיא ה-11 של מדינת ישראל הוא יצחק (בוז'י) הרצוג, בנו של הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל.

עוד באותו נושא

יחי הנשיא הנבחר: יצחק (בוז'י) הרצוג


22

עם היוודע התוצאות, נשא הרצוג נאום בכנסת בו הבטיח להיות הנשיא של כולם.

נאום הניצחון של הנשיא ה-11 יצחק בוז'י הרצוג

"בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי. אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהטלתם על כתפיי. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה.

אני מודה לך חברי, יו"ר הכנסת יריב לוין, על ניהול מופתי של מערכת הבחירות. אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית.

אזרחיות ואזרחי ישראל,

משך למעלה משני עשורים מילאתי את משימת חיי: שירות העם והארץ שלנו באהבה, במסירות ובמקצועיות. למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה, הכרתי מקרוב את המגוון והייחודיות של הפסיפס הישראלי, הנדיר והייחודי, המשלב לא רק את בני כל האמונות, הקבוצות והדתות, אלא את כל האוצרות האדירים שקיבלנו כאן יחד: עושר רוחני, עומק תרבותי, מחשבה ביקורתית, מסורת והתחדשות. אין אפילו אבן אחת בפסיפס היפיפה שלנו שהייתי מוכן או מעז לוותר עליה.

זו הסיבה שבכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. להותיר מרווח נשימה לרוקמי הרוח, היצירה והחלומות. למלא את ישראל בתקווה.

האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה; ולצאת מן המיצר אל המרחב. זו המהות שלנו, החלוציות שלנו והמחויבות של כולנו לארץ הזו.

תודה גם למיכל שותפתי לדרך

אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל.

אני מביא עמי גם שותפה נפלאה ויחידה במינה – מיכל רעייתי האהובה, בלעדייך זה לא היה קורה.

בלי התמיכה והמחויבויות האינסופיות שלך ובלי היותך שם, תמיד, לאורך הדרך כולה. את ובנינו האהובים נעם, מתן ורועי.

לנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין, אני שולח מכאן את ברכתי ומאחל לו סיום מוצלח לכהונה מבורכת ולתרומתו הגדולה לעם ולמדינה שלנו.

תחי מדינת ישראל!

תודה רבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הכהונה של ריבלין...
אורי | 02-06-2021 14:20
הכהונה של ריבלין הייתה מזעזעת
2
חבל ששוב בחרו...
יהורם גאון לנשיאות | 02-06-2021 18:17
חבל ששוב בחרו באדם שלא מייצג שום דבר חוץ מטריקים ושטיקים, שוב 'הבן של ...' במקום לבחור מישהו עם קצת שאר רוח, אנחנו תקועים ל7 שנים לפחות עם עבריין ששותק בחקירות ומנהיג של מפלגה כושלת. חבל על הזדמנות שפוספסה.
3
כבוד הנשיא מזל...
בלה | 02-06-2021 19:22
כבוד הנשיא מזל טוב אתה בן אדם מדהים יהיה רצון ???? תצליח הצלחה רבה במה שאתה עושה אמן יהיה רצון ????????