ראש המוסד הנכנס: "איראן פועלת למימוש חזון הגרעין תחת מעטה הגנה בינלאומי"

ראש המוסד הנכנס: "איראן פועלת למימוש חזון הגרעין תחת מעטה הגנה בינלאומי"

בטקס חילופי ראש המוסד שהתקיים היום הזהיר ראש המוסד הנכנס מהמעשים של איראן: איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי" ונפרד מיוסי כהן

ראש המוסד הנכנס: "איראן פועלת למימוש חזון הגרעין"
  נתניהו עם ראשי המוסד (צילום: קובי גדעון /לע"מ)

בטקס חילופי ראש המוסד שהתקיים הבוקר (שלישי) אמר ראש המוסד הנכנס דוד ברנע: "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי"

הטקס התקיים בבמעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס דוד ברנע, שרים, ראשי גופי הביטחון, הרב הראשי, ראשי אגפים, לוחמים, עובדי הארגון במטה המוסד ובכירים נוספים.

עוד באותו נושא

גנץ מגיב לנתניהו: "שיח מתריס העלול לפגוע בביטחון"


13

ברנע הודה לראש המוסד היוצא יוסי כהן ואמר: "יוסי, אתה מסיים היום מעל ל-40 שנות שירות, מהן כ-38 שנים במוסד. הנך איש רב פעלים וזכויות, חד-מחשבה ומעש, בעל תעוזה יוצאת דופן לצד תכונות אנוש מיוחדות. הובלת בחמש וחצי השנים האחרונות להישגים מדהימים, למבצעים יצירתיים שלא נראו כדוגמתם, במנהיגות ומסירות".

ברנע דיבר אל אתגרי הביטחון הגדולים מאוד כדבריו: "בראש הרשימה ניצבת איראן. צריך לומר בקול רם וברור, איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית.

המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית. עוצמתו של המוסד הנה כעוצמת המשרתים בו. ההון האנושי שלנו זה אתם: אנשים חכמים, ערכיים, משימתיים. אתם מרכיבים את סוד עוצמתנו. אתם הסיבה לכך ששמו של המוסד הולך לפניו בעולם כולו, אתם המקור להצלחת מבצעינו וגאוותנו. אני שצמחתי בתוך הארגון, מכיר אתכם אחד אחד. אני רואה אתכם במטה, באימונים ובשטח. יודע שיש לעם ישראל כולו על מי לסמוך".

טקס חילופי ראש המוסד (צילום: קובי גדעון /לע"מ)

ראש המוסד היוצא יוסי כהן אמר כי "התפקיד הזה לא דמה לאף תפקיד שעשיתי בעבר". לדבריו, "התפקיד הזה מבטא אחריות טוטאלית, הן מולכם עובדי המוסד והן אל מול ראש הממשלה, המדינה ומקבלי האחריות בדרג המדיני. זו אחריות מול המשימות הקריטיות שלנו: הגרעין האיראני, פעולתה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה, איומי הסייבר והצורך לשמור כל העת, דיברנו על זה לא מעט בינינו ובתוכנו, על עליונות בראש ובראשונה במשאב האנושי בגיוסם של הטובות והטובים ביותר שיש בישראל כולה – עליונות במבצעים, בטכנולוגיה ובמודיעין".

כהן הוסיף בפנייה לאנשי המוסד ואמר: "אתם פעלתם בנחישות. אפשר לומר לעיתים באגרסיביות, כי לא היתה לנו ברירה, אל מול אויב, אל מול כל אויב, בכל זירה בעולם. פעלנו לסכל איומים ובאותה עת למצות הזדמנויות לשלום ולשיתופי פעולה".

ולבסוף אמר: "דדי ידידי, אהובי, אני יודע שהמוסד בראשותך נמצא בידיים טובות ובטוחות. מהרגע בו הכרנו, כשהצטרפת לשלוחה בפיקודי, קצ"א צעיר, ידעתי שאתה אמיץ, מעמיק, נחוש ויצירתי. כזה היית גם כראש שלוחה וכראש הצומת. כסגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים עד לפני שעה היית יד ימיני ולא יכולתי לקוות למישהו טוב ממך. אני מאחל לך הצלחה גדולה בתפקיד, ואני בטוח, יודע, שתוביל את המוסד להישגים רבים ומשמעותיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בטקס על האיום האיראני ואמר: כי "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר. זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי – אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני". וזכה לתגובה משר הביטחון בני גנץ שאמר: "גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפחדות הפחדות הפחדות...
מאבד עצמו לדעת | 01-06-2021 21:54
הפחדות הפחדות הפחדות די כבר נמאס מכל השטניות שבהפחדות של ביבי והזיותיו ביבי רוקד לפי החליל מאיראן ואז מרקיד את כולנו לפי החליל שלו הנה עשית מלחמה בעזה כדי להישאר בבלפור וזה הזיק לך יותר כי גם אני הפכתי אנטי אליך
2
ממש חדשות מרעישות......
שמענו ... שמענו ... אז למה לא עשית כלום 10 שנים ? | 01-06-2021 23:01
ממש חדשות מרעישות... מושחתיהו מספר לנו על זה כבר יותר מ 10 שנים ... וכל הזמן הזה לא הספיק לו על מנת להסיר את האיום הקיומי ... מעניין למה ... אבל מיליארדים בובזו על הכנות ... כל לפחות לפי העיתונות... וגם כאן כמו בכל נושא שקשור לראש הממשלה מעניין מי היו החברים שגזרו קופונים...