אחרי 15 שנה: תבוטל אזהרת המסע לסיני? - סרוגים

אחרי 15 שנה: תבוטל אזהרת המסע לסיני?

עם ביקורו ההיסטורי של השר אשכנזי בקהיר, מסתמנת בין היתר הקלה באזהרת המסע לסיני הנהוגה זה שנים המונעת מישראלים רבים לבקר ברצועת החוף. שוחחנו עם כתב כאן11 הידוע בחיבתו למקום

אחרי 15 שנה: תבוטל אזהרת המסע לסיני?
  (צילום: יוסי אלוני/ פלאש90)

לאחר פגישתו אתמול (א') של שר החוץ גבי אשכנזי עם שר החוץ המצרי סאמח שוקרי בקהיר, 13 שנה לאחר שביקר שם שר חוץ ישראלי, הובאו סיכומים המחזקים את הקשר בין ישראל למצרים, ובין היתר מסתמן כי הטיסות מישראל לשארם א-שייח יחודשו, לאחר שהופסקו בשנת 2015 מסיבות ביטחוניות. בתיאום עם המל"ל והשב"כ, אף בוחנים להוריד את דרגת אזהרת המסע לחופי סיני – מרמה 1 לרמה 2 או אף 3.

עוד באותו נושא

לראשונה מזה 13 שנה: שר החוץ הגיע לביקור במצרים

טרם הביקור, לאחר שהגיב בחריפות וגינה כל מהלך של ישראל בשיקום עזה שתיטיב עם החמאס, צייץ אשכנזי את הדברים הבאים: "בעת הביקור נקיים מספר פגישות בהן נדון בנושאים בילטראליים, בחיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים, ונעמיק במנגנוני ההסדרה מול עזה ושיקום הרצועה תוך אכיפה בינ"ל. במהלך הדיונים אדגיש בפניו כי ישראל מחויבת מעל הכל להשיב את חיילנו ואזרחינו המוחזקים ע"י החמאס".

השרים המקבילים (קרדיט: משרד החוץ)

(קרדיט: משרד החוץ)

"אזהרת המסע מתבססת על מידע מודיעיני, המטרה שלה היא להזהיר את אזרחי ישראל מסכנות שונות ברחבי העולם", אומר לנו עיתונאי כאן11, רועי שרון, על האפשרות להורדת דרגת אזהרת המסע. "הרמה של האזהרה לסיני לא יורדת מהרף הכי חמור שלה, בלי קשר לשינויים בחצי האי, ונוצר מצב שהרבה ישראלים מפעילים שיקול דעת עצמאי".

דעאש, האחים המוסלמים והחזרה לסיני

"כשיש תופעה חדשה בשם דעא"ש אז כמעט אף אחד לא נוסע, כשיש נשיא חדש במצרים מהאחים המוסלמים (מורסי) אז לא נוסעים, אחרי הפיגוע המשולב של 2004 כמעט אף ישראלי לא ביקר שם. אבל ישראלים מתרגלים לכל דבר, גם לאזהרות מסע, ולכן חוזרים לסיני", ומבהיר: "זה לא אומר שלא יהיה שם פיגוע, ראינו פיגועים ברחבי אירופה, וזה לא מנע מישראלים לנסוע לברלין או פריז. כל אחד מעשרות האלפים שיורדים מדי שנה לסיני מפעיל את שיקול הדעת שלו ומנהל סיכונים. אני בוודאי לא ממליץ לאף אחד לנסוע או לא לנסוע".

בדיקת קורונה בסיני (צילום: יוסי אלוני/ פלאש90)

לאחר הסיכום עם כל הגורמים,  שרון מעריך כי: "אם אכן יפתחו את קו הטיסות לשארם א-שייח זאת בהחלט בשורה למבקרים בסיני. טיסה כזאת תחסוך את הנסיעה המייגעת למסוף טאבה, ואת המעבר היבשתי, ותאפשר לנחות בשארם, שחוץ מזה שהיא עיר תיירות עם אתרי צלילה ונופש, היא שוכנת במרחק של שעה-שעתיים נסיעה מאתרי החושות בין דהב לביר-סוויר".

המו"מ בחילופי השבויים

נוסף לכך, בערוץ אל-ערביה דווח כי ראש המודיעין המצרי צפוי להציג תכנית חילופי שבויים בין חמאס לישראל. על פי הדיווח, מצרים דרשה בין היתר מישראל להשהות את פעולות חיסול בכירי חמאס. ישראל ביקשה בתמורה התחייבויות מהפלגים שלא לשגר רקטות.

אשכנזי בירך על המהלך וצייץ לאחר הפגישה: "הישג מדיני חשוב למדינה ולדיפלומטיה הישראלית. הגעתי אתמול לקהיר, כאורחו של שר החוץ המצרי, לדיונים משותפים על חיזוק הקשרים, מנגנוני הסדרה מול עזה, החזרת השבויים והנעדרים וסוגיות בילאטרליות נוספות. אני בטוח שביקור זה מבשר את השינוי ביחסינו עם מצרים. תודה גדולה לכל הנוגעים בדבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גופה תמורת גופה,...
אורי | 02-06-2021 2:06
גופה תמורת גופה, שבוי תמורת שבוי. פוליטיקאי שיתן יותר מזה, מחוץ למשחק!