דרישה משר החינוך: פטר מנהל בית ספר ערבי בלוד - סרוגים

דרישה משר החינוך: פטר מנהל בית ספר ערבי בלוד

בשבוע שעבר בשעות הלימודים יידו תלמידי בית הספר אל ראזי בעיר לוד אבנים כלפי יהודים תוך כדי סיכון חייהם. במקרה אחר של מנהל בית ספר יהודי -משרד החינוך הזדרז להגיש תלונה במשטרה.

author-image
דרישה משר החינוך: פטר מנהל בית ספר ערבי בלוד
  צילום: גיל יערי פלאש 90

בשבוע שעבר בשעות הלימודים יידו תלמידי בית הספר אל ראזי ב"ס ממלכתי ערבי בעיר לוד אבנים כלפי יהודים תוך כדי סיכון חייהם. בעקבות כך,  שיגר שי גליק מנכ"ל בצלמו מכתב דרישה לשר החינוך יואב גלנט בו דרש באופן מיידי לזמן לשימוע את מנהל בי"ס וככל שהעובדות אכן נכונות לפטרו באופן מיידי. יש לציין, במקרה אחר בו מנהל בית ספר יהודי היה שותף לזירקת אבנים נגד פורעים ערבים במטרה להגן על חיי אדם שלא בשעת הלימודים ולא כחלק מתפקידו החינוכי הזדרז משרד החינוך והגיש תלונה במשטרה.

"כידוע בחודש האחרון סערה המדינה מפרעות במטרה לרצוח יהודים. בעיר לוד נרצח אדם ועוד רבים נפצעו קשה . השבוע החלו להירגע הרוחות אולם מתברר שלא לגמרי. .בבית הספר אל ראזי שהינו בית ספר ממלכתי ערבי בעיר לוד,  הושלכו אבנים לכיוון בית ספר יהודי. בנס לא נפגע אף אדם. יודגש ויובהר האבנים נזרקו בשעות הלימודים על ידי תלמידי בית הספר", כתב מנכ"ל בצלמו לשר גלנט.

עוד נכתב: " אין צורך להרחיב על חובת המנהל וצוות המורים לדאוג שלא יקרה כל אלימות בבית הספר ומחוצה לו על ידי תלמידיהם בוודאי בשעת הלימודים בוודאי על ידי תלמידי בית הספר ובוודאי לא כנגד תלמידי בית ספר אחר אין מנוס מהמסקנה שמנהל בית הספר איננו ראוי לניהול מוסד לימודים זה או כל מוסד אחר. .אני קורא לך לזמנו לבירור וכלל שאכן העובדות נכונות לזמנו לשימוע ופיטורין בהתאם לחוק".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אנשי החינוך אמורים להיות בראש החץ נגד אלימות ולא לשתוק מול מקרי אלימות על רקע לאומני או בכלל בבית הספר שלהם. שקט הינו רפש הדבר מוכיח שהמנהל אינו ראוי להמשיך בתפקידו ולו בעוד שעה אחת".

מלשכת שר החינוך לא נמסרה תגובה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
"מנהל יהודי זרק אבנים במטרה להגן על חיי אדם"
אזרח | 31-05-2021 11:26
מה גורם לעיתונאים דתיים לא להגיד אמת? איך אתם משווים בין מנהל בית ספר שזרק אבנים בעצמו לבין מנהל בית ספר שתלמידיו עשו זאת? האם אתם טוענים שמנהל השני הסית אותם לדבר עברה? האם מעתה כל תלמיד שיבצע עברה יפליל גם את מנהל המוסד החינוכי בו למד? לא חסרו סיבות למצוא את הגורמים העברינים בחברה הערבית ולבוא איתם חשבון, אבל קצת יושרה לא תזיק לסרוגים.
יש לעשות...
אליהו | 31-05-2021 13:12
יש לעשות אבחנה בין מנהל שיש לציין לשבח את דרכו היהודית ללמד להשיב הגנה עצמית וללמד ילדים יהודים לעשות כך, לעומת מנהל שלא עשה דבר למנוע מתלמידיו ליידות אבנים ואולי אף הסית לכך.מבחינתי גם השכן הערבי של אותו ערבי ביצע פשע יש להגיב כנגדו. הרי בתורת המלך יש הייתר הילכתי לעונש קולקטיבי.
2
בטח!!!!!! עם השמאל הישראלי?!?!?...
יפה | 01-06-2021 10:46
בטח!!!!!! עם השמאל הישראלי?!?!?
3
החוק במדינה מחייב...
פי | 01-06-2021 11:51
החוק במדינה מחייב רק את הציבור היהודים. לערבים מותר הכל במסגרת חופש הביטוי.
4
רק לראות את...
שפרה | 01-06-2021 14:06
רק לראות את רשימת הדרישות של מפלגת רעם ממשלת האחדות ולהבין שכדאי למסור את המדינה כולה כבר עכשיו לערבים במקום להמתין ולעשות את זה בתורת השלבים.
5
חייבים להראות לנבלות...
שלמה | 01-06-2021 14:06
חייבים להראות לנבלות הסרוחות תמציות הטינופת הרוע והזבל האנושי המוסלמי החמאסי את הדרך החוצה מהמדינה היהודית.