"אמצעי ייחודי": צה"ל חושף טכנולוגיה מיוחדת של בינה מלאכותית

"אמצעי ייחודי": צה"ל חושף טכנולוגיה מיוחדת של בינה מלאכותית

צה"ל חושף כי במהלך מבצע שומר החומות נעשה לראשונה שימוש במערכות מודיעין מתקדמות שסייעו בייצור מטרות והשמדה מהירה שלהם: "תפנית דרמטית בחיזוק המודיעין לקצה המבצעי"

author-image
"אמצעי ייחודי": צה"ל חושף טכנולוגיה מיוחדת
  צילום: שאטרסטוק

שבוע לאחר סיום מבצע "שומר החומות", דובר צה"ל מתיר לפרסם פרטים על דרכי הפעולה המיוחדים שנעשו בהם שימוש בזמן המערכה האחרונה.

במהלך ימיה לחימה נעשה שימוש בטכנולוגיה ייחודית, לראשונה באופן מבצעי. אגף המודיעין של צה"ל פיתח בשנים האחרונות מערכת לסיוע באיתור מטרות והפיכתם למטרות מהירות.

לפי גורם בכיר באמ"ן: "לראשונה, הבינה המלאכותית היוותה מרכיב מרכזי ומכפיל כוח בלחימה אל מול האויב".

"זוהי מערכה ראשונה מסוגה עבור צה"ל, מומשו בה שיטות פעולה חדשות ופיתוחים טכנולוגיים שהיוו מכפיל כוח עבור צה"ל כולו, השילוב של מודיעין רב ומגוון עם בינה מלאכותית וחיבור עמוק לשטח היווה תפנית דרמטית בחיזוק החיבור של המודיעין לקצה המבצעי".

יישום מרכזי של אותה מערכת נעשה נגד אותה מערכת מנהרות תת קרקעית ברצועת עזה: "פיצוח ה"מטרו" של ארגון הטרור חמאס, היכולת של אמ"ן למפות את התת-קרקע ולספק את המידע הנחוץ לכוחות הלוחמים כדי לקחת מארגון הטרור את הממד המרכזי שלו הוא שינוי אסטרטגי".

"מאות מטרות רלוונטיות"

לפי הנתונים שבידיי צה"ל, מערכות המשותפות של חיל האוויר ואגף המודיעין ייצרו יחד כ-200 מטרות איכות בעזרת המערכת החדשה ונתקפו כחמצית מהן עוד במהלך המבצע, ביניהן בורות שיגור טילים שכוונו לתל-אביב ולירושלים.

אותו גורם באמ"ן מוסיף: "עבודה של שנים, חשיבה מחוץ לקופסה והיתוך של כל עוצמת אגף המודיעין יחד עם הגורמים בשטח הביאו לפריצה ולפתרון של תעלומת התת-קרקע."

"לראשונה עבד מרכז רב-תחומי המייצר מאות מטרות רלוונטיות להתפתחויות תוך כדי לחימה, המאפשר לצבא להמשיך להילחם כל עוד יהיה צריך עם עוד ועוד מטרות חדשות".

גרפיקה: דובר צה"ל

"במהלך המערכה שיתוף הפעולה של אמ"ן עם קהילת המודיעין הגיע למימדים חסרי תקדים, עשרות קצינים מיחידות אמ"ן שירתו במכלול של השב"כ. שיתוף הפעולה הוביל להישגים משמעותיים שהשפיעו על המערכה ואפשרו סיכול בכירים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
איזה חרטא
למי אכפת | 27-05-2021 19:16
כל כך הרבה חרטא. פשוט חלם גמור. למי אכפת חמאס ככה חמאס ככה חמאס הבין חמאס לא הבין. את מי זה מעניין בכלל??? אותנו מעניין מה השורה התחתונה. בשורה התחתונה צהל (והמדינה) מפסידים לארגון טרור מהפיצפונים ביותר בעולם. זה כמו שבן אדם יתחיל להתרברב איך הוא מסב נזק לנמלה פיצפונית בעוד הנמלה משביתה אותו זמן רב, עוקצת אותו בהרבה מקומות וכו'. את מי זה מעניין מה בדיוק עשית לנמלה?? שורה תחתונה תראה כמה נזקים הנמלה עשתה לך??!!??!!!!!!! כל כך הרבה פטפטת וטמטום. אוי לנו שאנחנו רואים את זה. אוי לנו שאנשים לא מדברים על זה יותר. אוי לנו שכאילו זה אמור להיות נורמלי כל מה שקורה במקום להגיד את האמת. פשוט צריך להפציץ רחוב אחרי רחוב, אחרי שאומרים לצאת, עד שהם מתחננים להפסקת אש. זהו, אין עוד פתרונות. לא מטרו שמטרו טכנולוגיות שמטכנולוגיות. למי אכפת??!!!!???!! לנו אכפת רק השורה התחתונה, לא כל החרטא!!!!
2
החמאס חושף טכנולוגיה...
טכנו אמפריה | 28-05-2021 14:20
החמאס חושף טכנולוגיה חדישה, בלון
3
צריך לשטח את...
העולם שטוח | 28-05-2021 14:29
צריך לשטח את עזה.
4
כל הבעייה של...
השתולים | 29-05-2021 3:32
כל הבעייה של עזה שעם נכבוש אותה נצטרך לשלוט שם וזה אומר לדאוג לאוכלוסיה . אף אחד לא רוצה את עזה גם לא המצרים
5
אפשר עם יותר...
מורה ללשון | 29-05-2021 12:19
אפשר עם יותר שגיעות קטיב?