פחות משבוע לבחירת הנשיא ה-11 של מדינת ישראל ושני המועמדים, מרים פרץ ויצחק הרצוג, עמלים להביא ביום רביעי הבא לניצחון.

במטות המתמודדים עובדים באסטרטגיות שונות שאמורות להביא את הבחירה ע"י חברי הכנסת. כך מתכננים לעבוד בשבוע הקרוב עד הבחירות:

מרים פרץ:

המטרה של פרץ הוא לתרגם את התמיכה הרבה שהיא זוכה בה בציבוריות לתמיכה בקרב חברי הכנסת. פרץ הצטרפה רשמית מאוחר למרוץ, לאחר שיריבה, יצחק הרצוג, כבר חרש את השטח בחודשים האחרונים.

כל הסקרים שפורסמו בתקופה האחרונה מראים כי בקרב הציבור הכללי יש לפרץ אחוזי תמיכה גדולים משמעותיים אל מול הרצוג. בסקר של ערוץ 20 קיבלה פרץ 52% תמיכה מול 24% לטובת הרצוג. גם בסקר של חברת דיירקט פולס 49% מהישראלים מעדיפים את מרים פרץ, לעומת 38% תומכים ביצחק הרצוג.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

מתוך הטוויטר של מרים פרץ

פרץ אמנם משקיעה זמן ניכר בפגישות אישיות עם חברי הכנסת אך ההבנה שההשפעה הגדולה תגיע "מלמטה", קרי מלחץ ציבורי. לאחרונה נקראו תומכיה להוסיף לתמונת הפרופיל שלהם ברשת את המיתוג: "מרים פרץ – הנשיאה שלי" וגם "מרים פרץ – העם כבר בחר".

התקווה במטה של פרץ הוא שחברי הכנסת המתלבטים, יהיו קשובים לרחשי הציבור ויצביעו בסופו של דבר לטובת "המועמדת של העם".

עיקר המטה של פרץ מבוסס על מקורבים שלה ובני משפחתה, שמנהלים עבורה את רוב עבודת השטח ותיאום הפגישות מול הח"כים.

כמו כן, אי אפשר להתעלם מהשימוש בקלף הנשי שמשחק תפקיד, כאשר יש פנייה דווקא לחברות הכנסת שיבחרו לטובת הנשיאה הראשונה. וגם העניין הדתי והעדתי – עצם היות דתייה ממוצא מרוקאי, אמור גם להוות זרז לחברי הכנסת הדתיים והמסורתיים להביא לבית הנשיא דמות מהרקע הזה.

יצחק הרצוג:

ההתמודדות לנשיאות לא הגיעה בהפתעה, ויו"ר הסוכנות יצחק הרצוג עסוק בכך כבר תקופה ארוכה. בחודשים האחרונים משקיע הרצוג הרבה בפגישות עם חברי כנסת, עם מקורבים של פוליטיקאים ומשפיענים על מנת לצבור מספיק תמיכה ולהגיע להצבעה שהניצחון מונח בכיס.

ההנחה במערכת הפוליטית שיש להרצוג יתרון בשל הניסיון הפוליטי שלו וההיכרות האישית ארוכת השנים במסדרונות הכנסת ובאמת הוא הציג תמיכה רחבה בעת הגשת טופס המועמדות, שכלל 27 ח"כים תומכים מכל המפלגות, למעט הסיעות הערביות.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

סרטון של הרצוג לקראת הבחירות לנשיאות

המסר שהרצוג מבקש לחדד הוא הניסיון הפוליטי והדיפלומטי שלו. לדברי מקורביו, דווקא בגלל מורכבות התפקיד ובמצב של הגדרת סמכויות מעורפלת, צריך אדם מנוסה שמכיר את המערכת. עוד הוא מוסיפים שמול ממשל בארה"ב שמאתגר את ישראל ונושאים בינלאומיים כמו בית הדין הפלילי בהאג, צריך אדם כמו הרצוג שיסייע למדיניות החוץ של ישראל.

מבחינה תקשורתית, הרצוג נוקט בגישה סגורה, וללא קיום ראיונות או הופעות מתוקשרות. המטרה שלו הוא לתחזק את קשריו האישיים, מתוך ההבנה שממילא רק חברי הכנסת הם אלו שמצביעים בסופו של דבר.

אם זאת, לקמפיין של הרצוג כן גויס חברת יחסי ציבור ייעודי למגזר הדתי לאומי, במטרה לחזק את התמיכה בקרב הח"כים הדתיים-לאומיים, מתוך הבנה שלהם יהיה קשה יותר לתמוך במועמד מהשמאל והנטייה הטבעית למרים פרץ.