האגודה לזכויות האזרח חשפה את זהותו של קפטן ג'ורג' - סרוגים

האגודה לזכויות האזרח חשפה את זהותו של קפטן ג'ורג'

האגודה לזכויות האזרח חשפה את שמו של היועץ לענייני ערבים בירושלים, קפטן ג'ורג'. האגודה התלוננה נגד "חקירות טורדניות" שמבצע לכאורה קפטן ג'ורג' כלפי פעילים פוליטיים משכונת סילוואן. בלוגרים שמיהרו לפרסם את הודעת האגודה מצאו את עצמם תחת מתקפה של יד נעלמה ואתריהם נפלו.

האגודה לזכויות האזרח חשפה את זהותו של קפטן ג'ורג'
  פלאש 90

"קפטן ג'ורג'", חוקר השבויים שהואשם על ידי מוסטפה דיראני בהתעללות ועל פי פרסומי עיתון 'הארץ' מונה ל"יועץ לענייני ערבים של מחוז ירושלים", נחשף בשמו על ידי האגודה לזכויות האזרח.

האגודה לזכויות האזרח פרסמה מכתב תלונה כנגד היועץ לענייני ערבים – מר דורון זהבי – בו טענה כי הוא מטריד פעילים פוליטיים וחברתיים משכונת סילוואן. במכתב התלונה עליו חתומה עו"ד נסרין עליאן נאמר כי זהבי נוהג להזמין לחקירות מיותרות את מר ג'ואד סילאם פעיל משכונת סילוואן.

"אנו עדים בשנים האחרונות לתופעה מדאיגה ביותר של זימון תושבים מירושלים המזרחית לחקירות "אזהרה" במשטרה, אשר נראה כי נועדו להניא אותם מהשתתפות במחאה או בפעילות חברתית, קהילתית או פוליטית, כמו גם לדלות מהם מידע על פעילות פוליטית של אחרים", כתבה עו"ד עילאן. "מדובר בתופעה, אשר פוגעת באופן עמוק בזכויות חוקתיות של הפרט, ואשר מאיימת לרסק את היסודות העדינים עליהם מושתתת הדמוקרטיה הישראלית."

במכתב טענה עו"ד עילאן כי החוקר זהבי שאל וחקר את סילאם באופן לא חוקי ומטריד וכי מטרת החקירה הייתה להלך אימים עליו ועל פעילים נוספים. "נסיבות החקירה ואופן ניהולה מצביעים בבירור על מטרתה הפסולה: להראות למר סיאם, כי הוא נמצא על הכוונת של המשטרה ולהרתיע אותו באיומים ממעורבות קהילתית חברתית בולטת. חקירות מעין אלה, אשר נועדו לכאורה לערער את ביטחונם העצמי של פעילים תושבים ירושלמים ערבים ואת מעמדם כבעלי זכויות, כמו גם להשתמש בהם כאמצעי לאיסוף מידע, פוגעות בצורה אנושה בחיות המשטר הדמוקרטי. רק במשטרים אפלים מוזמנים אזרחים לשיחות 'אזהרה'".

בלוגרים שמיהרו לפרסם את הודעת האגודה לזכויות האזרח ואת שמו של היועץ לענייני ערבים של מחוז ירושלים מצאו את עצמם במתקפה אינטרנטית והורדו לכמה שעות מהרשת. הבלוגרים יוסי גורביץ', איתמר שאלתיאל וריצ'רד סילברסטין פרסמו את שמו של קפטן ג'ורג' וכאמור, הורדו מהרשת, אך זמן קצר לאחר מכן הועלו בחזרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כדאי לדייק
נדב פרץ | 30-07-2010 8:53
אתר האגודה לזוכיות האזרח לא חשף כלום - הוא רק פרסם את שמו של היועץ לענייני ערבים של עיריית ירושלים. הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין הוא זה שחיבר את הפרסום הזה עם הפרסום ב'הארץ', שסיפר שמי שקיבל את התפקיד הוא 'קפטן ג'ורג', ופרסם שקפטן ג'ורג' הוא דורון זהבי.