אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

עסקת הענק של החברה: אמזון רוכשת את אולפני MGM

אמזון הודיעה היום (רביעי) כי תרכוש את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר, בסימן המעבר הנועז ביותר שלה עד כה לתעשיית הבידור ותגביר את שאיפות הסטרימינג שלה

בשווי של 9 מיליארד דולר: עסקת הענק של אמזון
  (צילום: שאטרסטוק)

החברה הפרטית MGM מחפשת קונה כבר כמה שנים. אמזון כבר מזמן מוכנה להשקיע השקעות גדולות בתוכן וידיאו, העולות כיום על 200 מיליון ברחבי העולם. היא הוציאה 11 מיליארד דולר על תוכן וידאו ומוסיקה בשנה שעברה, לעומת 7.8 מיליארד דולר בשנת 2019. מה שסגר חיבור משמיים: אמזון הודיעה היום (רביעי) כי תרכוש את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר.

MGM (צילום: שאטרסטוק)

היקף העסקה

אמזון הודיעה כי היא מקווה למנף את ההיסטוריה הגדולה של חברת MGM תוך קטלוג רחב היקף של 4,000 סרטים ו- 17,000 תוכניות טלוויזיה בכדי לסייע בחיזוק אולפני אמזון וחטיבת הקולנוע והטלוויזיה שלה.

" הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הזו הוא אוצר ה- IP בקטלוג העמוק שאנו מתכננים לעצב מחדש ולפתח יחד עם הצוות המוכשר של MGM", אמר מייק הופקינס, סגן נשיא בכיר של פריים וידיאו ואולפני אמזון, בהצהרה. "זה מרגש מאוד ומספק כל כך הרבה הזדמנויות לסיפור סיפורים איכותי".

הופקינס (קרדיט: שאטרסטוק)

כמות ההשקעה בעסקה

העסקה הנוכחית מדגישה את נכונותה של אמזון להשקיע עמוקות כדי להישאר תחרותית בשוק הסטרימינג הצפוף. אמזון, נטפליקס, דיסני ושירותי הוידאו האחרים חיפשו להגביר את ספריות התוכן שלהם כדי להגדיל את המנויים, והקדישו מיליארדים לרישוי תוכן ופיתוח תכנות מקורי.

פרויקט נוסף שנצפה מקרוב עם החיבור הוא עיבוד של "שר הטבעות", הנמצא כעת בהפקה. אחת מסדרות הטלווזיה היקרות ביותר שהופקו אי-פעם בטלווזיה.

Epix (קרדיט: שאטרסטוק)

הבעיות שבדרך

MGM תהפוך את ספריית הטלוויזיה והקולנוע של אמזון לחזקה עוד יותר. האולפן בהוליווד הוא הבעלים של קטלוג ג'יימס בונד, היא מחזיקה גם ברשת כבלים פרימיום Epix ובמספר תוכניות טלוויזיה פופולריות.

עם זאת, החברה עומדת בפני בדיקות מתמשכות על ידי סוכנויות פדרליות מרובות, פרקליטי המדינה ועוד.

הודעת הרכישה מגיעה יום לאחר שהוטלו תביעות נגד מונופולים נגד אמזון. ביום שלישי הודיע ​​התובע הכללי קרל ראסין כי הוא תובע את אמזון מטעמי הגבלים עסקיים בטענה כי חוזי התמחור של החברה עם מוכרי צד ג' העלו מחירים לא צודקים לצרכנים ופגעו בתחרות, לטענתו. אמזון דחקה נגד טענות התביעה ואמרה כי: "המוכרים קובעים מחירים משלהם עבור המוצרים שהם מוכרים בשוק שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו