'יד ושם' בקריאה: עצרו את סחר פריטי קרבנות השואה - סרוגים

'יד ושם' בקריאה: עצרו את סחר פריטי קרבנות השואה

לאחר שבשנה שעברה הורה בית המשפט המחוזי בירושלים על עצירת מכירה של פריט היסטורי והעברתו ל'יד ושם' - נודע היום (ג') על כוונה למכירת מכתב של ניצולת שואה

author-image
'יד ושם' בקריאה: עצרו את סחר פריטי קרבנות השואה
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש90

בעקבות כוונה שהועלתה מ'בית מכירות פומביות' למכור היום (ג') מכתב של מלה (מלכה) צימטבאום, קורא ארגון 'יד ושם' לבית המכירות שלא לאפשר מכירות של פריטים של קרבנות שואה.

עוד באותו נושא

הביזיון נמשך: חיילים ביפו נדרשים לנוע בלי מדים


28

פריטים מקוריים נוספים של צימטבאום, אסירה שברחה מאושוויץ, נתפסה והוצאה להורג, שמורים בארכיון של 'יד ושם' ונגישים לציבור באתר, בהם נמצאים מכתבים, תצלומים שונים ועוד.

ממלא מקום יו"ר 'יד ושם', רונן פלוט: "יש טעם לפגם בסחר בפריטים, בחפצים ובמסמכים אישיים של קורבנות השואה או מתקופת השואה. אני קורא לבית המכירות שלא להוות פלטפורמה למכירות מסוג זה ולהציע למוכר לתרום את המכתב של מלה צימטבאום לאוסף 'יד ושם' – הוא מקומם של פריטים מתקופת השואה, כאן הם נחקרים, עוברים תהליך שימור מקצועי כנדרש ומשמשים כעדות היסטורית למטרות מחקר, חינוך והנצחה".

חלק מהארכיון ב'יד ושם' (צילום) יונתן זינדל/ פלאש90)

כזכור, בשנה שעברה הורה בית המשפט המחוזי בירושלים על עצירת מכירה של פריט היסטורי והעברתו ל'יד ושם' – פנקס של בית הדין במחנה העקורים בברגן בלזן, שהוגדר על ידי בית המשפט כהקדש ציבורי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אפסות המעשה של יד ושם
יאן דזבון | 27-05-2021 18:49
מתברר, למרבה הצער, שיד ושם הוא בלון גדול, שקורא קריאות מן הטריבונה, במקום לנקוט בצעדים משפטיים למען המטרה החשובה הזו, כפי שעשה ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל בשנה שעברה.