פרשת נשא: בפרשת במדבר קראנו על הסדר המופתי, הצבאי, שעטף את המשכן, אחר כך למדנו על קדושת הבכורים שעוברת ללוויים, ותפקידם היה לשאת את המשכן וכליו, ובנושא הזה הפרשה מתגלגלת מבמדבר לפרשת השבוע נשא, הממשיכה עם קורבנות הנשיאים בחנוכת המשכן.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
אחרי שעם ישראל מסודר מסביב למשכן, והלוויים מקבלים את הקדושה, ויש את קרבנות חנוכת המשכן, הפרשה מסתיימת בפסוק "ובבוא משה אל אוהל מועד לדבר אתו, וישמע את הקול מדבר אליו מעל הכפורת אשר על ארון העדות, מבין שני הכרובים, וידבר אליו", הקב"ה מדבר עם משה מבין שני הכרובים. כל ההכנות, כל הסדר וההתארגנות היו לקראת הנבואה שיוצאת מבין שני הכרובים.
אומר ר' יוסף אלבו בספר העיקרים, שלא רק נבואת משה הגיעה מבין שני הכרובים, אלא נבואת כל הנביאים יצאה משם, בין שני הכרובים זה כביכול הפה של הקב"ה, זה מקור הנבואה.
אנחנו נלחמים בשבועיים האחרונים על ירושלים ועל הר הבית, המלחמה באה להזכיר לנו שאנחנו צריכים את בית המקדש, והוא לא היעד, הוא עצמו אמצעי לנבואה. המקדש הוא הכנה לדיבור האלוקי מבין שני הכרובים. בתפילותינו הרגילות אנחנו עומדים לפני הקב"ה ומדברים אתו, מבקשים, מודים ומשתחווים, אנחנו כלפי הבורא. ומה הוא אלינו? – דומם, לא עונה בנבואה. אנחנו יודעים שהוא מקשיב, אנחנו יודעים שהוא מקבל את תפילותינו, אבל הוא לא אומר כלום, רק אנחנו אומרים במונולוג.
בזמן הנבואה יש דיאלוג, אברהם אבינו דן עם הקב"ה על סדום, גם משה רבנו דן עם ה' פעמים רבות, וכך נביאים גם נוספים, לפחות אצל חלק מהנביאים היה דיאלוג, זאת הנבואה. תפילה ברמה הגבוהה זו תפילה של דיבור הדדי עם הקב"ה, הנביא איתו והוא עם הנביא, ולא רק מונולוג כפי שאנחנו רגילים. לשם אנחנו צריכים להשתוקק, לנבואה שתצא מבין שני הכרובים ותיצור שיח שלם עם הקב"ה, ואז לא נהיה כעיוורים המגששים באפילה, זה אומר בכה וזה אומר בכה, הרב הזה אומר כך והרב ההוא אומר אחרת, אלא יהיה לנו את דבר ה' שישמע בעולם.
זאת המלחמה שלנו בימים האלה, מלחמה על הר הבית, על המקדש, ומתוכו על חזרת הנבואה.
מה דעתך בנושא?
4 תגובות
1 דיונים
משה אהרון
בס"ד כשם שהאדם נושם כל רגע ורגע כדי לחיות. כך מצווה הוא שלא לחדול ממרדף אחר הצדק ואפילו רגע אחד. שנאמר : "צדק צדק תרדוף למען תחיה...." ולא...
בס"ד כשם שהאדם נושם כל רגע ורגע כדי לחיות. כך מצווה הוא שלא לחדול ממרדף אחר הצדק ואפילו רגע אחד. שנאמר : "צדק צדק תרדוף למען תחיה...." ולא עוד ,שכפל צדק לרמז כי לעולם לא יתחפר האדם בצדק הראשון לסברתו. אלא מצווה הוא לחתור לצדק היותר מוחלט. והנה על אחת כמה וכמה שכותבים דבר תורה בפומביות שכזו . הכותב מצווה להיות דרוך לחתור לצדק המשלים אותו שמתקן את דבריו. ואם יש רמז להשגות ואפילו אין עניין לשמוע שמא יתקיים צדק צדק תרדוף - מה יקרא להתנהגות זו, זאת ועוד הקב"ה ברא את האינטרנט בין השאר, שדברי תורה שייכתבו בו יטחנו עד דק ובפומביות המירבית שרק כך תבוא גם הגאולה. משה אהרון.
המשך 11:29 24.05.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
רוב הדברים שנאמרו בדרשה זו אינם נכונים .ואף מופרכים. לצערי, מקום שהאוזן סלקטיבית אין טעם לפרט ולנמק.................
12:07 23.05.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נתי
וגם הצתת האיזור שנעשתה ע"י נתניהו בכוונה
07:44 21.05.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראלי
לא מדווחת...
11:14 21.05.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר