סיום המבצע ללא השבת הבנים - כישלון נוסף של נתניהו.

סיום המבצע ללא השבת הבנים - כישלון נוסף של נתניהו.

על רקע הדיווחים על מגעים להפסקת האש בין ישראל לחמאס, אסור לתת לארגון הטרור להציב לנו תנאים, צריך לנצל את היתרון המוסרי והחוקי מהבחינה הבינ"ל ולדרוש להשיב את הבנים

author-image
סיום המבצע ללא השבת הבנים - כישלון של נתניהו
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בימים האחרונים, הופצה תמונה של אורון שאול והדר גולדין הי"ד. על התמונה הכיתוב "ניצחון = השבת החיילים". לעניות דעתי מדובר בכיתוב שטעות בשורשו. השבת החיילים איננה ניצחון. אי השבתם הוא כישלון. זו הייתה חרפה עד היום, וזה יהיה כישלון מהדהד אם המבצע הצבאי שאנו בעיצומו, לא ינוצל להסיר את החרפה הזו.

ברקע הפרסומים בימים האחרונים על הפסקת אש לקראתה אנו הולכים, חשוב כנראה להזכיר נשכחות. חמאס לא במצב לשים לנו תנאים. לא אף פעם, ובטח לא היום.

עוד באותו נושא

ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף פעמיים


9

המשוואה התבוסתנית הזאת מבית היוצר של נתניהו "שקט יענה בשקט", הסירה מסדר היום את ההכרה הבסיסית מי פה בעל הבית ומי מבקשים לחסות בצילו. הפרגמטיזם של נתניהו אולי הפך את ישראל לשקטה יותר בטווח הקצר, אך גם למאוימת ולמתרפסת יותר.

על כל הקשת משמאל לימין, אין חולק על כך שהחזקת גופותיהם של הדר ואורון הינה עבירה מוסרית מהמעלה הראשונה, שגם מוצאת ביטוי בעבירה על החוק הבינלאומי. לא ניתן גם לחלוק על אחריותם של ראש הממשלה ושר הביטחון להשבת גופותיהם של אורון והדר, ולהבאתם לקבורה. וודאי כאשר מדובר באותם אנשים שהיו אחראים לשליחתם מלכתחילה (כראש ממשלה וכרמטכ"ל, בתקופת "צוק איתן").

במקום לנצל את היתרון המוסרי, ובמקרה הזה גם החוקי מבחינה בינלאומית, לכתוש את עזה על ארגוני הטרור שלה, במערכת הביטחון מעדיפים להתהדר בחיסולים של בתי נופש. אסור לצה"ל לאפשר שנייה אחת של מנוחה מקטילת ראשי החמאס. יום ראשון דף מחוסל, בשני משעל, בשלישי הנייה, ברביעי סינואר. יום אחרי יום בני מוות כל אלה וכל חבריהם.

גם לא וואט אחד של חשמל שייכנס. לא אקמול אחד שיעבור את הגבול. לא חומרי בניין, לא דלק ובטח לא כספים. כלום. עד ש לכל הפחות יושבו גופותיהם של אורון והדר.

וגם אז, לא. זה לא יהיה ניצחון. אפילו לא תיקו. זה יהיה נחמה קטנה על חרפה ארוכת שנים. ארוכה מידי.

ניתן יהיה לדבר על ניצחון, אחרי שנסיר את הכישלון. לאחר שנעשה צדק ניתן יהיה בעזרת השם להאמין ולנצח. "וְהָיָה צֶדֶק אֵזוֹר מָתְנָיו וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו."

 

אליה מימון, בוגר ישיבת שדרות ותכנית "תורת המדינה". בעל תואר למשפטים מהאוניברסיטה העברית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
נתניהו נכשל בזה...
שלמה | 19-05-2021 10:19
נתניהו נכשל בזה כבר כמעט 7 שנים, לא מזיז לו.
איך הוא היה חי אם הגופה של אחיו היתה בשבי?
יוני נתניהו | 20-05-2021 1:42
ההורים שלו לא היו עוברים על זה בשתיקה. כאדח שגדל עם השכול הוא צריך להבין. לא להפסיק וללכת עד הסוף. גופות זה לא נושא למשא ומתן. וגם לא לשחרר אלפי רוצחים בתמורה. התמורה- הפקת אש!
2
באיזה קלות אתה...
איזה איש זחוח | 19-05-2021 12:07
באיזה קלות אתה כותב כישלון של נתניהו... האם זו היתה מטרת המבצע?
3
הלוואי וזה היה...
הלוואי .... | 19-05-2021 14:47
הלוואי וזה היה הכישלון היחיד שלו ...
4
כל אחד חושב שהוא ראש ממשלה
מה נסגר?? | 19-05-2021 23:47
והוא יודע מה צריך להיות ולקרות..והוא קובע מה כישלון ומה הצלחה! די חלאס עם זה! המציאות יותר מורכבת מהגיבובי שטויות שהעלת פה. כאילו הדברים תלויים בנו או בראש הממשלה.
5
אז שימשיך את המבצע עד סוף המטרות
ממילא יכעסו עלינו | 20-05-2021 1:19
המטרה הסופית היא שקט. כמה יהודים נרצחו בהפסקות האש הקודמות? למה להפסיק את האש ולא לנקום בהם עד הסוף? אפילו ביידן מבין