הערב זה קורה: עדן אלנה תופיע בחצי גמר האירוויזיון - סרוגים

הערב זה קורה: עדן אלנה תופיע בחצי גמר האירוויזיון

שנה אחרי שהתחרות בוטלה בשל הקורונה, אירוויזיון 2021 ייפתח הערב ברוטרדם כאשר 16 מדינות יתחרו בחצי הגמר הראשון של התחרות - ביניהם גם נציגת ישראל עדן אלנה. 10 המדינות הזוכות יעלו לגמר שיתקיים במוצ"ש

author-image
הערב זה קורה: עדן אלנה תופיע בחצי גמר האירוויזיון
  (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)

אחרי כמעט שנתיים של המתנה, הערב זה סוף סוף קורה: אירוויזיון 2021 יפתח הערב (שלישי) ברוטרדם שבהולנד, כאשר 16 מדינות יתחרו בחצי הגמר הראשון של התחרות – ביניהם גם נציגת ישראל עדן אלנה, שתופיע עם השיר "Set Me Free".

רגע לפני העלייה לבמה, הנציגה הישראלית הודתה לציבור על התמיכה הנרחבת לה היא זכתה לקראת האירוויזיון – ובעיקר בשבוע האחרון לאור המצב הביטחוני בישראל. "אני שניה לפני החצי גמר, ואני סופר סופר מתרגשת, אני מתה כבר לעלות לבמה הזו ולהופיע, ולעשות הכי טוב לישראל" אמרה. "הרקדנים גם איתי פה ומתרגשים, ואני מזה מקווה שילך טוב. אני אוהבת אתכם מלא, תודה רבה על התמיכה, תמשיכו לתמוך!".

עוד באותו נושא

סגולה לניצחון? עדן אלנה במחווה למנצח מהולנד. צפו


4

חצי הגמר ישודר בכאן 11, כאן חינוכית (אפיק 80 בשלט), בכאן תרבות, באתר וביישומון כאן בשידור ישיר, החל מהשעה 22:00. במידה ויחולו אירועים ביטחוניים המצריכים שידור חדשותי מיוחד, השידור בכאן 11 יופסק, בעוד שביתר הערוצים השידור ימשיך כסדרו.

מתי עדן תופיע?

ישראל נבחרה להתמודד כשיר מספר 12 מתוך 16 הערב, כשעדן צפויה לעלות לבמה בסביבות השעה 23:00. למרות שעל פי ההגרלה "נפלנו" מול מדינות שנחשבות כחזקות, החדשות הטובות שהבחירה של השופטים לשבץ את ישראל במקום ה-12 יכול לעזור מאוד לסיכויים שלנו להתבלט על שאר המדינות, מאחר ומדובר למיקום שיחסית קרוב לשלב ההצבעות.

מול ישראל יתחרו הערב על הכרטיס לגמר הגדול: ליטא, סלובניה רוסיה, שוודיה, אוסטרליה, מקדוניה הצפונית, אירלנד, קפריסין, נורווגיה, קוראטיה, בלגיה, רומניה, אזרבייג'אן, אוקראינה ומלטה. בחצי הגמר השני, שייערך ביום חמישי הקרוב, יתחרו  סן מרינו, אסטוניה, צ'כיה, יוון, אוסטרליה, פולין, מולדובה, איסלנד, סרביה, גאורגיה, אלבניה, פורטוגל, בולגריה, פינלנד, לטביה, שוויץ ודנמרק.

10 המדינות שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר מהשופטים ומהצופים בבית יעלו לגמר, שם יתמודדו מול 10 העולים מחצי הגמר השני, וכן מול 5 המדינות המייסדות של התחרות: בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד וגרמניה. גם הולנד, בתור המדינה המארחת, עלתה אוטומטית לשלב הגמר.

אירוויזיון בצל הקורונה: 2 נציגים נמצאים בבידוד

האירוויזיון השנה נערך בצל משבר הקורונה, וכתוצאה יתקיים בנוכחות קהל מצומצם – כשרק 3,500 איש צפויים להיות באולם לתחרות. בנוסף, כל המדינות המתחרות נדרשו לשלוח הקלטה של ביצוע השיר שלה מראש, וההפקה תשתמש בצילומים הללו במידה ואחד מהנציגים לא יוכל להופיע עקב הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד. כבר הערב ייעשה שימוש ראשון בהקלטת הגיבוי של אוסטרליה, זאת לאחר שהזמרת מונטיין הודיעה כי לא תוכל להגיע לרוטרדם עקב מגבלות הבידוד המקומיות.

למרות מאמצים רבים להימנע ממקרי הידבקות, עד כה 2 מתמודדים נדרשו להיכנס לבידוד והופעתם בחצי הגמר מוטלת כעת בספק. ביום ראשון דווח כי נציג פולין רפאל בז'וזובסקי נכנס לבידוד לאחר שאחד מחברי המשלחת הפולנית אובחן כחולה קורונה, ואתמול גם נציגי איסלנד, להקת "Daði og Gagnamagnið" ("דאד'י וקבצי הנתונים"), הוכנסו לבידוד עקב מקרי הידבקות במשלחת המקומית.

שני הנציגים שנמצאים כעת בבידוד אמורים להופיע בחצי הגמר השני – ובמידה והם יקבלו תוצאה שלילית בבדיקת הקורונה שהם יערכו מחר, הם יוכלו להופיע בשידור החי. במקרה של תוצאה חיובית, הפקת התחרות תשתמש בהקלטת הגיבוי, או לחילופין המשלחת תוכל לבקש שההפקה תשדר את אחד הביצועים לשיר שצולמו במהלך החזרות שנערכו בשבוע האחרון. במקרה שפולין או איסלנד יידרשו להישאר בבידוד אך עדיין יעלו לגמר, הנציגים יעברו בדיקת קורונה נוספת ביום שישי – שתכריע האם יוכלו להופיע בשידור חי בשלב הגמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שיהיה בהצלחה לעדן...
ישראל דוז פואה | 18-05-2021 18:41
שיהיה בהצלחה לעדן ולמשלחת
2
מגניב?
כראמל החתול הקסום | 18-05-2021 20:05
מגניב?