מטחים כבדים למרכז, צה"ל תקף מעל 600 יעדי טרור - סרוגים

מטחים כבדים למרכז, צה"ל תקף מעל 600 יעדי טרור

במהלך הלילה מטחים כבדים לעבר גוש דן, 5 נפצעו קל מפגיעה ישירה בפתח תקווה ופצוע נוסף באורח בינוני, שרפה פרצה בבניין. צה"ל מעדכן כי חיל האוויר תקף מטרות ביממה האחרונה

author-image
מטחים כבדים למרכז, צה"ל תקף מעל 600 יעדי טרור
  (צילום: יוסי אלוני, עטיה מוחמד, עדי ישראל, עבד רחים חאטיב, פלאש 90

יום רביעי למבצע שומר החומות.

מטחים כבדים שוגרו הלילה (בין רביעי לחמישי), סמוך לשעה 01:00, לגוש דן, יישובי המרכז, השפלה, השרון והדרום. לראשונה מתחילת ההסלמה נשמעו אזעקות גם בעמק יזרעאל ובגליל התחתון.

בפתח תקווה נרשמה פגיעה ישירה בין שני בניינים וחמישה בני אדם נפצעו. נפילות זוהו בראשון לציון ובחולון, לא דווח על נפגעים. בהמשך נורה מטח גם לאזור מודיעין. פגיעה נוספת זוהתה בקריית גת, שם נפלו רסיסים בבית ספר חב"ד בעיר.

מהשעה 20:00 ועד 06:00, זוהו כ- 130 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-24 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לפי צה"ל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

הבוקר דובר צה"ל מוסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין היעדים, הותקפה מנהרת טרור של חמאס המהווה חלק מפרויקט המנהור של ארגון הטרור חמאס ומוצבת מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים נוספים. 

"ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית."

"בנוסף, הותקפו מספר מטרות שלטון וביניהן: מספר מבנים של המטה לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס המשמשים לסיכול מודיעין ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון וכן מספר סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה. במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס שביתו שימש כתשתית טרור. כמו כן, סוכלו מספר פעילים של הכוח הימי של הארגון וכן שתי עמדות שיגור רקטי שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה."

עוד באותו נושא

חמאס חושף את תיעוד ירי הנ"ט הבוקר

מתחילת המבצע: 7 הרוגים ישראלים

אמש (ד') רקטת קסאם פגעה בפגיעה ישירה בביתו בעיר שדרות וחדרה את הממ"ד, וכתוצאה מכך הילד עידו אביגיל בן החמש נהרג לאחר שנפגע באורח אנוש מירי חמאס.

עיריית שדרות הודיעה אמש על מותו של עידו אביגל, הילד בן החמש, שנפגע הערב מרקטת קסאם בדירה בעיר. עובדי אגף הרווחה נמצאים עם המשפחה ומלווים אותה בשעתה הקשה. ראש העיר, אלון דוידי, פגש הערב את האבא בעת שהתבשר על מות בנו, חיזק אותו ומסר לו את תנחומי התושבים.

‏‏עידו אביגיל. באדיבות המשפחה

אמו של הילד מאושפזת בבית החולים ואחותו בת ה-7 נפגעה ונמצאת בסדרת בדיקות.

אתמול נהרג חייל צה"ל סמ"ר עומר טביב, בן 21 מאליקים מפגיעת טיל נ"ט ליד נתיב העשרה. כמו כן חמישה אזרחים נהרגו כתוצאה של ירי רקטות בשלושה הימים האחרונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה לא תוקפים...
שד | 13-05-2021 8:18
למה לא תוקפים את עיתון הארץ שרוגל אלפר בתוך זה יעד טרור 601
2
מסננת פח חלודה
מפוכח | 13-05-2021 9:23
אולי נחליף את שמה של כיפת ברזל ל-מסננת פח חלודה. ברור שהיא לא עומדת בעומס והעורף סופג מכות קשות. מסתבר שזה בלוף שלא מספק את הסחורה. צריך להפיק לקחים לגבי כל מערכות ההגנה נגד טילים של ישראל. שלא יתגלו בקלונן בעת מבחן. ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. צריך להשמיד את יכולות האויב.
3
מורשת ביבי, של...
קריסה | 13-05-2021 10:22
מורשת ביבי, של תמיכה בחמס על חשבון תושבי הדרום, החלשת צהל, ורמיסת הרשות הפלשטינית המתונה ומשתפת פעולה, קרסה באפן מוחלט. כשלון מטורף של ראש הממשלה ואנחנו נשלם את המחיר. לצערנו אויבינו מנצחים כאשר הוכיחו שליטה על ערביי ישראל ויכולת המשך פירוק ההרתעה, הבטחון של אזרחי ישראל, והמשך החלשת רשויות המדינה. הבנייניים הריקים הספורים שאנחנו מורידים בעזה לא מועילים לקריסת הקונספציה החלשה משך שנים של ביבי. חלש פחדן ושקרן.