לשנות את המשוואה מול חמאס: כל איום כמוהו כטיל

לשנות את המשוואה מול חמאס: כל איום כמוהו כטיל

זה לא נתפס בכלל שארגון טרור נאלח יושב שם בעזה ומעז לאיים על מדינת ישראל. כדי לשנות את המשוואה צריכים להסתכל על כל איום כיריית טיל. האם המצב הזה הגיע בגלל החולשה שלנו של הקמת ממשלת "השינוי"?

איך הגענו למצב שארגון טרור מאיים עלינו?
  (Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90)

באופן אבסורדי ארגון חמאס וגם רעהו הנפשע לא פחות – הג'יהאד האסלאמי, מעזים לשגר איומים על מדינת ישראל עם דד ליינים מדודים. ב:21:00 הם יירו על תל אביב ולפי כן הם קבעו מתי הם יפתחו במתקפה נרחבת על הדרום ועל ירושלים.

מי שחושב שלהכיל אותם, להגיב בעוצמה רק לאחר מעשה, יפתור משהו במצב הנוכחי, טועה בגדול. כבר שנים שחמאס קובע מתי יהיה הסבב הבא, מתי הדרום ייכנס למקלטים, רכבות לא ייסעו ועד לאן הם מותחים את החבל הזה של הסלמה.

הגיע העת לשנות את המשוואה: איום בטיל כמוהו כטיל. טיל ללא הרוגים כמוהו כטיל עם הרוגים. ככה מבינים במזרח התיכון, ככה יבין גם חמאס. אנחנו יותר מידי משחקים לפי חלילו, יותר מידי נותנים לו יכולת השפעה מעבר למה שיש לו.

אם ישראל תפגין עוצמה מול חמאס ומול המתפרעים הערבים זה דווקא יקרב את ערביי ישראל שרוצים שקט לחיים נורמליים ולא להפך. לאחר האיום הערב של חמאס שיירה אל עבר תל אביב בגלל הבניין שהוסר, היה צריך להקדים ולהוריד לו עוד בניין רק על העוז לאיים.

לא הגיוני שארגון טרור שמחזיק את אנשיו בעזה בכלא הגדול בעולם, יצליח לאיים על מדינה חזקה הרבה יותר ממנו. למדינת ישראל יש את היכולות אבל אין לה את הרצון. המשחק הזה של חמאס תמיד נותן להם נקודות, לא משנה מה אנחנו מספרים לעצמנו אחר כך. יש לנו ארגון שברצונו יורה וברצותו מאיים.

בנט אשם

הסבב הנוכחי מגיע בתקופה פוליטית רגישה ולכן כולם רצים לקשור בין הדברים. ההדהודים האחרונים שמגיעים מכיוון בלפור על ידי שליחים (הוא מעולם לא יגיד את זה בפה מלא, כמו שלא הזכיר את עבאס במפורש), מאשימים את יצירת האלטרנטיבה השלטונית כחולשה אותה רואים אויבנו. אמר את זה הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל, לא פחות מאשר יו"ר סיעת הליכוד בכנסת ח"כ מיקי זוהר.

אז זהו שבואו נזכור רק מי פתח את הדלת בחוזקה למנסור עבאס, היה זה ב. נתניהו. תשאלו את אנשי סמוטריץ' שקיבלו מהם איתותים, איומים, שכנועים ואפילו את נאום עבאס לאומה, עוד בטרם נאם. אז בנושא הזה, היחיד שיכול להטיף מוסר הוא סמוטריץ' שחטף בליסטראות וניצב היטב על עומדו בכך שלא מכשירים את רע"מ.

יתרה מזאת, אי אפשר לנקות את הליכוד ובראשו נתניהו מהכאוס הפוליטי הנוכחי. זאת תהיה בדיחה. אגב גם היום אם נתניהו זז הצידה, ישנה קואליציה ימנית מסמוטריץ' ועד סער. ולא בטוח שלא עדיפה ממשלת אחדות הכוללת באמת את כלל המרכיבים. כשאני אומר כלל, הכוונה גם לסמוטריץ' והליכוד.

הלאה, מדוע נראה לכם שחמאס הם אלו שיקבעו כאן איזו ממשלה תקום? הקרע השלטוני, אם האשמות חריפות ומוצדקות כלפי בנט, הוא משחק פנים ישראלי. ההישענות על מנסור עבאס היא עובדה מוגמרת אותה הביא נתניהו כחלק מכלי המשחק הפוליטיים בכנסת. יש כאלו שטרם הפנימו שממשלה קמה על פי הרוב המצטבר בכנסת, ולא על פי כמות הפתקים שהצביעו מח"ל, הגם שהיה כתוב שם באותיות קידוש לבנה בראשות בנימין נתניהו.

אפשר לבקר חריפות את בנט שהפר את הבטחותיו באופן בוטה לבוחרים, אדרבה, אפשר גם לדבר על המצב המשונה הזה בו ממשלת מיעוט מושבעת כשראש הממשלה הוא רק עם כוח אלקטוראלי של 6 מנדטים (אם זה מוסכם על כל חלקי הגוש שתומך בו, אין עם זה בעיה, זאת אומרת זו בעיה שלהם). אבל זה חלק מהמשחק.

עכשיו קואליציית ה"שינוי", או כל שם שתרצו ניצבת במבחן, בגלל השוני האידיאולוגי, ובגלל ההישענות על עבאס, שהייתה טובה לימים רגילים, לא להשבעה בימים כאלו. למה טובה לימים רגילים? כי במצב כזה כשהממשלה עובדה מוגמרת, מצופה מכל מפלגה ציונית להתייצב לצד ישראל גם אם היא באופוזיציה בעת מלחמה או מבצע רחב היקף. כל מפלגה המגדירה את עצמה ציונית. נקודה.

אם כבר נדבר על הבטחת בחירות, בנימין נתניהו כיו"ר האופוזיציה נסע עד לעיר אשקלון שהיום ספגה אבדות קשות והבטיח למוטט את שלטון חמאס. זה לא קרה, וגם כנראה לא יקרה בקרוב. אבל זה אתגר שיש לעמוד מולו ביד ברזל. אפשר לדבר עד מחר על מה יקרה עם קואליציה עם ניצן הורביץ ויאיר גולן, קשה יותר לעשות את זה כשבמשמרת של נתניהו הדברים הללו קורים. בסוף כולם נבחנים במעשים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כמה שטויות
מנחם | 11-05-2021 21:23
ואיך לכתבה על אקטואליה הצלחת לדחוף את האג'נדה שלך. עצוב.
2
אחמד טיבי בנט ויאיר גולן יעצרו אותם חחחחחחחח
רונן | 11-05-2021 21:27
הבוגד בנט עוד יספר לנו שאם שותפיו המחבלים הוא יעצור את הטרור
3
אור יזרעאלי-אתה חולה!!
א | 11-05-2021 21:40
לכתב, אתה חולה, ורבים כמוך בציונות הדתית, מחלה שאנחנו רואים את שיאה מאז שבנט ערק לשמאל!! הגנת על בנט והקמת ממשלת השמאל שלו עם הגיס החמישי היהודי ותומכי הטרור המזדהים לחלוטין עם הטרור של חמאס - וזאת על ממשלה עם נתניהו והליכוד!! לעיוות הבלתי רציונלי הזה של הכתב, כמו גם של רבנים, כתבים ועסקנים רבים מהציונות הדתית המזדהים עם בנט וממשלת ההרס שלו יש סיבה שמבהירה את המחלה! דר יצחק דהאן, מומחה לחברה הישראלית כתב בישראל היום לאחרונה על האליטיסטיות הגזענית של אנשי הציונות הדתית מקום המדינה ועד היום - בפריפרייה, בבתי הספר, בישובים קהילתיים ובקהילות הגרעין התורני שלהם בעיירות הפיתוח, והקפדתם לא לבוא בכל מגע עם המזרחים!! ובפוליטיקה הדבר מתבטא בתחושת העליונות שהם חולקים עם השמאל, הירושה שקיבלו משורשיהם האירופאיים, לתומכי הליכוד הנחותים! הוא מצטט כמה מאין סוף האמירות הגזעניות שלהם!! ובבחירות אלה כשסער, יקיר המגזר, מדבר על תומכי הליכוד כעדר בהמי הסוגד לפולחן האישיות, הנדל רואה בהם בביביסטים ברברים, שאשא-ביטון שהצטרפה אליהם דיברה על השיחה הבריוני והנמוך, אלקין ועוד ועוד... עכשיו נפלה בחלקם של אנשי הציונות האלה ההזדמנות להגשים את חלומם הרקוב ולהתאחד עם אחיהם מהשמאל!!
4
רק ביבי ימגר...
רון | 11-05-2021 21:50
רק ביבי ימגר את שלטון החמאס - כלומר זאת הבטחה שלו מלפני 11 שנה. אם רק היינו נותנים לו צ'אנס כראש הממשלה לשנה היה ממגר את החמאס
5
במשך 12 שנים...
ד"ר אייליג ישראל | 11-05-2021 22:04
במשך 12 שנים ביבי והליכוד גידלו את החמאס ועכשיו בנט אשם. ביבי פתח רגליים רחב רחב והכניס את עבס ורע מ ובנט אשם. ביבי משקר במשך שנים ובנט שעוד לא התחיל בתפקידו אשם. למי ששכח בנט היה זה שגרם לחיסול מנהרות הטרור, ולא ביבי. בקיצור כול מי שחפץ חיים יעשה הכול כדי שביבי יסתלק מחיינו
6
היום ירושלים הזה נפל על בנט ולפיד כרע"מ ביום
רון | 11-05-2021 22:08
נגוזו תכניותיהם של אחמד טיבי בנט וגולן בנט שלח איגרת תנחומים למחבל שנורה בלוד
7
גם כלפי המפגינים הערביים לנהוג כך!
פרנקו | 11-05-2021 22:18
הם באים להרוג!
8
פקה פקה ...
גולו גול | 11-05-2021 22:26
פקה פקה
9
ביבי 12 שנים...
12 שנים למר ביטחון | 11-05-2021 22:36
ביבי 12 שנים מר ביטחון והנה ישר לתוך הפרצוף של מר ביטחון
זה...
ארנה | 12-05-2021 0:50
זה קורה שבנט חובר לשמאל ולערבים..חזרנו לימי רע בין העלובים וברק
10
חלאס
ינון | 12-05-2021 10:36
דייי אור דיי גם בטורים כאלה פוליטיקה??נמאס ממך כבר! אתה בושה!
11
אור לך הבייתה
רק נתניהו | 12-05-2021 14:38
עזוב את הסיפורים שלך. נתניהו פנה לעבאס, לראות אם הוא ישנה את דרכיו, גם עכשיו עבאס מבין שהדרך שלו המזגזגת, לול נתניהו, גרמה לכשלונו, ולכן נתניהו לא המשיך איתו. עבאס יצא טיפש לחלוטין. עם היה הולך עם נתניהו עד הסוף, כערבי שדואג לערבים, ולא כפוליטיקאי מסריח. היה יוצא מורווח. אבל יצא טיפש ועכשיו הוא הפסיד כי אין אמון בו.
12
איך הגענו לזה...
ביבי תתפטר לא צריכים אותך יותר | 12-05-2021 17:43
איך הגענו לזה ? פשוט עבודה לא קלה של ראש ממשלת ישראל ב 20 שנה האחרונות שהרגיל אותנו לקבל את הגשם של הרקטות ולברך ותן טל ומטר. ממשלה פוזה בלי יכולת להגן על אזרחיה בטחון פנים ובטחון חוץ.