אני שתמכתי לאורך השנים בימינה - מרגישה אכזבה - סרוגים

אני שתמכתי לאורך השנים בימינה – מרגישה אכזבה

כאשר חוצים כל כך הרבה קוים אדומים, כאשר נבחר ציבור מתעלם מהבטחותיו לבוחריו, או שעבורו המטרה מקדשת את האמצעים, אזי אני ועוד ציבור גדול מרגישים נבגדים. כי ערכים כנראה זה לא העיקר

author-image
אני שתמכתי לאורך השנים בימינה - מרגישה אכזבה
  (צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90)

לפני קרוב לעשרים שנה, מחמת המצב שהיה מתוח מבחינה ביטחונית, בחרתי לעשות את השרות הלאומי בגוש קטיף. במהלך השליחות הזאת הייתה לי הרגשה שאני חלק ממפעל המיוחד של החלוצים בדורנו.

לאחר זמן נבחר לראש ממשלה אדם, שעד לאותו מעשה נורא שעשה, הייתה לי הערכה מיוחדת לחלוציות שבו, על אף שהיה חסרים בו תורה ומצוות. עם הזמן התברר שבחירתו הייתה טעות עצומה והתנהגותו הייתה סוג של הונאה אחת גדולה.

עוד באותו נושא

פינטו: "סומכת ב 100% על נפתלי בנט"


10

אריאל שרון זנח את הערכים הגדולים למען שררה ולשם מניעת הרשעתו במשפט. הוא התנהג באופן שיתקבל על התקשורת השמאלנית, "איתרוג" קראו לזה, וממילא יתקבל גם על מערכת המשפט החד צדדית.

התמונה הזאת חוזרת לנגד עייני, סביב מכבסת מילים: "גוש השינוי/החירום" … ועוד מילים אחרות שבאות לטשטש את זה שהלכנו לבחירות כדי לקדם ערכים חשובים שעלינו להילחם  עליהם…

כאשר חוצים כל כך הרבה קוים אדומים, אזי אני ועוד ציבור גדול מרגישים נבגדים. אני שתמכתי לאורך השנים בימינה, מרגישה אכזבה כל כך גדולה!

כן, נאמנות להבטחות ואמירת אמת הם אינם הידור שלפנים משורת הדין אלא אחד מעמודים עליהם מושתת העולם. כאשר נבחר ציבור מתעלם מהבטחותיו לבוחריו אזי במקרה הטוב הוא עושה זאת למען ערך הנחשב בעיניו ועבורו המטרה מקדשת את האמצעים, כלומר כל האמצעיים כשרים להשגת המטרה.

הניסיון ההיסטורי מורה חד משמעית שלא עובר זמן רב והאמצעים הלא כשרים הופכים למטרה והמטרה נשכחת. כך היה אצל הקומוניזם הרוסי ומשטרים נוספים שהניפו דגלים של ערכים, כמו שיוון ודאגה לכל פועל והפכו עד מהרה למשטר עריץ וקטלני.

אני מאמינה שדרך ארוכה וקצרה הנאמנת לאמת ומקיימת הבטחות היא עדיפה מדרך הנראית קצרה אולם במשך הזמן מתברר שאין ממנה כל מוצא.

מקובל אצלנו "כל עוד הנר דולק עוד אפשר לתקן".

מקווה שתחשבו מסלול מחדש…

 

מוריה פנחס, היא מחנכת  ומורה לחנ"מ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
זה לא רק ימינה!!!
א | 11-05-2021 18:04
מה עם כל הרבנים והכתבים של הציונות הדתית המזדהים לחלוטים עם בנט, תמכו בו ועודדו אותו להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור והגיס היהודי החמישי??? הציונות הדתית חולה!!!
כיפה היא לא ערובה לנאמנות
ח | 11-05-2021 18:20
החלוקה היום היא לא לפי כיפות. כיפות סרוגות חלוקים בדיוק בעניין הנאמנות. האם יש נאמנות לציבור ששותף לערכי היהדות או שלא. לגבי בנטשקד, האסימון היה צריך ליפול עוד קודם, אבל כל אחד בזמנו מגיע לאותה מסקנה. השניים האלה רוכבים על הציבור לטובתם האישית. ואין להם שום מעצורים.
2
וכשביבי עושה את זה?
מודאג ועדיין מקווה | 11-05-2021 18:07
תרבות השקר והרמיה היא לא של בנטושקד,הם לא כאלה. כשביבי ״גנב״ קולות ביחד עם אורלי לוי, זה היה בסדר? וכשיועז היקר (באמת) וצביקה (גם הוא) הפרו הבטחה ברורה, ואז גם כל סיעת כחול לבן? זה היה בסדר? וכשבנט ושקד בדאגה אמיתית לעתיד של עם שמשוסע מרצף בלתי נתפס של מערכות בחירות - פתאום זה לא בסדר? ועדיף כהניסט ושונא להט״ים על מפקדים,על אלוף בצה״ל? איך הם הפכו ללא ראויים? ואם נזכור מה היה לפני שנולדת (את נראית צעירה בתמונה) - דרך אלון לאורכה נמצאים יישובים חלוציים - נקראת על שם ביביסט? ליכודניק? חרותניק? ישובי הבקעה שהוקמו לזכר אריק רגב וגדי מנלה - האם רגב ומנלה היו ביביסטים? שונאי להט״בים? מחרחרי ריב? בוגדים סמולנים? בקיצור - מקווה שבנט וכל חברי המפלגה ימשיכו בכוחם זה והלוואי יצליחו לצרף אליהם את יהדות התורה ואולי יבוא לנו גואל סוף סוף
בנט השקרן
רק נתניהו | 12-05-2021 14:27
בנט התגלה כנוכל, אך הקדוש בדוך הוא, עמד לו כרועץ. וגרם לו לאבד את מה שתכנן.
נתניהו לא ויתר על שום שטח ב13 השנים האחרונות
חנן | 12-05-2021 4:34
לא עשה שום ויתור לערבים וכמעט והצליח אפילו לבצע סיפוח, מה שלא היה עולה על הדעת קודם, לולא חיבלו אלחייני ודגן באפשרות הזו
3
בכל אירגון, חברה...
אבי | 11-05-2021 18:26
בכל אירגון, חברה מסחרית, חברה בכלל מקובל, שמי ששיפוט המציאות שלו לאורך זמן הסתבר כעקום, מצופה ממנו לזוז הצידה ולשבט בשקט. גם את אחרי שנים שתמכת בימינה למרות האמירות המפורשות הניאו רפורמיות של יור ימינה, תמכת בהם בלהט, וחזרת לצמח את המפלצת המסוכנת הזאת. את רוצה לעשות תשובה וחשבון נפש? עשי זאת בשקט בצד. את לא מעניינת אף אחד.
4
בנט נוכל ושקרן
בנט נוכל ושקרן | 11-05-2021 19:35
בנט נוכל ושקרן
5
רק אין יראת אלוקים והרגוני
רונן | 11-05-2021 20:31
טעות שחשבנו שבנט הרפורמי ושקד החילונית יש להם עקורונות מעבר לכסא והנה חברו למחבלי המשותפת ותומכיהן
6
אני לא מצביע...
חיים דיין | 11-05-2021 20:47
אני לא מצביע יותר ממנו פעם אחת אוכלים אותה בקיצור מה שכל כך חשוב היום לא רלוונטי מחר , אז בואו נחכה למחר
7
בדיוק כך - בגידה חמורה בערכים
לא חשוב בכלל | 12-05-2021 2:00
גם אני מרגיש נבגד - אבל אני בניגוד לך כבר לא אאמין להם יותר.
8
למחוק את ימינה...
ציק דנון | 12-05-2021 9:01
למחוק את ימינה טוטאלית!!! לבאנטשקד--- שאיפות והצהרות ימין-- בעיניים עצומות. סוס טרויאני...ימינה הם סרטן וחייבים לחסל
9
כמו כולם ,...
א | 18-05-2021 8:51
כמו כולם , גם אני לא אצביע בעתיד לבנט .