בעולם מגיבים להסלמה: "הירי חייב להיפסק מיד" - סרוגים

בעולם מגיבים להסלמה: "הירי חייב להיפסק מיד"

ברחבי העולם הגיבו להסלמה בישראל וגינו את הירי של חמאס לעבר ירושלים ויישובי עוטף עזה. מזכיר המדינה האמריקני: "האלימות אינה מתקבלת על הדעת". שר החוץ הבריטי: "זקוקים להורדת הלהבות והפסקת הירי"

author-image
בעולם מגיבים להסלמה: "הירי חייב להיפסק מיד"
  מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן (צילום: ג'ון סמית' וויליאמס\שאטרסטוק)

בזמן שמאות רקטות נורו במהלך הלילה מרצועת עזה לעבר ישראל וצה"ל תקף יעדים של ארגוני הטרור בתגובה, ברחבי העולם הגיבו הלילה (בין שני לשלישי) להסלמה הנרחבת בישראל וקראו להרגעת הרוחות מכל הצדדים.

"ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל חייב להיפסק מיד. האלימות אינה מתקבלת על הדעת" קרא מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "אני קורא לכולם לנקוט בצעדים שירגיעו את המצב בירושלים ובכל האזור. ארה"ב עוקבת אחרי המצב בישראל, בגדה המערבית ובעזה, ומודאגת מאוד ממתקפות הטילים".

עוד באותו נושא

ארה"ב: "מגנים את הירי מעזה, מודאגים מהאלימות"


5

במקביל, היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן נפגש עם שר החוץ הירדני איימן ספדי ודן עמו במאמצים המשותפים להביא לרגיעה בישראל. אמש סאליבן שוחח עם מקבילו הישראלי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, וגינה בחריפות את המתקפה של חמאס.

גם בריטניה גינתה את ירי הרקטות הנרחב של חמאס לעבר ירושלים ויישובי הדרום. "האלימות המתמשכת בירושלים ובעזה חייבת להיפסק עכשיו" אמר שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב. "אנו זקוקים להורדת הלהבות מכל הצדדים ולהפסקת הירי לעבר אוכלוסיות אזרחיות".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, אמר כי "אירופה מודאגת מאד מהאלימות במזרח ירושלים. ירי הרקטות מעזה לא מקובל, והוא חייב להיפסק לחלוטין". במקביל, משרד החוץ של אוסטריה גינה את המתקפה של חמאס ודרש מארגוני הטרור "לעצור באופן מיידי את ירי הרקטות לעבר ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
תכף יגיעו הקריאות...
ף | 11-05-2021 9:02
תכף יגיעו הקריאות לשני הצדדים. ואחר כך יבוא הגינוי של האום לישראל. ואיראן תצהיר שאנחנו מדינת טרור.
זה כבר קרה
ק | 11-05-2021 11:28
אבל פה בוחרים להראות רק את הביטויים שבעדנו.
2
מעניין את הביידות
לל | 11-05-2021 9:09
הכל באשמת ממשל ביידן שם זה מתחיל
3
איפה הימים של...
אבי | 11-05-2021 12:27
איפה הימים של בגין עליו השלום וכל מי שבא לו לעקם את האף עלינו אז שיהיה לו אף עקום. כולם סביבינו אנטישמים והחל בביידן שמלקק לאיראן ולכן אנחנו במצב הזה . אז סנילי כדאי שתחשוב כמה פעמים על תוצאות של ליקוק לאיראן .
אתה לא...
איש צבא | 11-05-2021 12:45
אתה לא צודק אצל בגין זל בתקופתו לא היו הטכנולוגיות כמו היום,מצד שני החמאס והג'יהד,וכל האירגונים בעזה ובגדה הם מאוד קטנים על יד השמאלנים הארורים, שהולכים. למדינות אוייבות של היהודים ומעלילים עלילות על חיילים,מפקדים,ומדינאים,מיתוכם יש את ימח שמם שרץ,חורוביץ,והאלמנה של עראפת זיינדברג,והמחבלת עים הנכדה של הנאצי ימח שמו,ויש רפורמי בן של כלבה גויה,אלה הרבה יותר מזיקים מהמחבלים הערבים,כאן נימצא הגרעין של השינאה למדינה,ולעם היהודי,
4
סוף סוף העולם...
יהודה | 12-05-2021 4:00
סוף סוף העולם מגנה את הטרור של העזתים משום מה
5
אירופה הרופסת שוב...
האדם ט | 13-05-2021 3:00
אירופה הרופסת שוב מכשכשת בזנב מול הטרור