עוגות הגבינה מסביב לעולם ועד נאמן - סרוגים

עוגות הגבינה מסביב לעולם ועד נאמן

לקראת החג, נערכים ב'נאמן' להגיש ללקוחות את מיטב העוגות, המאפים והקינוחים החלביים • כשאיכות, יופי וטעם טוב נפגשים - חג שבועות כבר כאן

author-image
עוגות הגבינה מסביב לעולם ועד נאמן

כשחג השבועות מתקרב אפשר להריח את עוגות הגבינה מרחוק, הויטרינות של הרשתות, מטבחים פרטיים, עוגת הגבינה מזכירה לנו את החג הקרב ובא.סבתא שלי אוהבת דוקא עוגת גבינה דחוסה כזאת שאין בה טיפת אויר וכל ביס מתמלא בדוחס של גבינה, אני לעומתה תמיד מזמינה את עוגת הגבינה הכי אוורירית שאפשר להרגיש איך האויר יוצא בשריקה בין ענני הלבן.

אם  נערוך משאל עם נגלה כי עוגת הגבינה שהפכה לסמל שבועות, היא אחת העוגות הנפוצות בעולם שקבלו אינספור גרסאות.

האזכור המתועד הראשון של עוגת גבינה היה במהלך המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה אין לי מושג מה היה טעמה.

יש שאופים את עוגת הגבינה באמבט מים חמים כדי למנוע סדקים, יש המוסיפים קורנפלר, יש עוגות גבינה על בסיס בצק פריך אפוי, ויש עוגת גבינה ללא אפיה.

טיול קצר בין המדינות מגלה לנו כמה סודות מעולם עוגות הגבינה.

מאפים לחג השבועות ברשת מאפה נאמן

באיטליה עוגות הגבינה מכילים גבינת ריקוטה, בערים אחרות גבינת השמנת היא המובילה. עוגת הגבינה נוסח ניו יורק בעלת מרקם סמיך עם הרבה שמנת מתוקה, עוגה עתירת שומן שקיבלה את התואר עוגה בנוסח יהודי , נאפית בתבנית בעלת דפנות גבוהות, ויש שמעשירים אותה בלימון, שוקולד או פירות. לעומת ניו יורק, עוגות הגבינה האיטלקיות הן מהוות גרסא מודרנית של הגבינה הרומאית שבימים עברו עוצבה לצורת כיכר דבש, והמירו בה את הסוכר בדבש. ואי אפשר שלא להזכיר את  עוגת טירמיסו ההקלאסית שהיא עוגה ללא אפייה על בסיס גבינת מסקרופנה .

גם לרגישים לחלב וגבינה או לכאלה שרוצים להפתיע בסיום ארוחה בשרית בעוגת גבינה, יש פתרון, העוגת גבינה הטבעונית שמבוססת על גבינת טופו, והיא טעימה להפליא

ואיך אפשר שלא להזכיר את עוגת הגבינה הישראלית כזאת שיכולה לייצג אותנו בכבוד, קלת הכנה ואפילו ילדים יכולים להכין אותה לבד, עוגת הגבינה על מצע ביסקוויטים וביניהם שכבות של גבינה מוקצפת עם שמנת מתוקה, ופודינג וניל לאחר שסיימנו את בניית השכבות מעטרים בפירורי שוקולד.

ריקי נאמן מזמינה אותי לסיור ברשת מאפה נאמן, שהם בכשרות המהודרת של הבדץ אגודת ישראל.

"לא צריך לטוס לחו"ל, תגיעו אלינו, לקראת חג השבועות, קולקציית עוגות הגבינה שלנו מככבת עוגת פירורים לבנה, עוגת גבינה דחוסה, עוגת גבינה ללא סוכר! עוגות גבינה שהם ליין מיוחד לחג השבועות עם ציפוי לימון, ופירות, עם בצק פריך ובלי בצק בכלל. ויש לה נציג לכל מדינה".

חג השבועות זה החג הכי נאמן.

מאפים לחג השבועות ברשת מאפה נאמן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו