"דרג גבוה ביקש לחשוף את מעצר המרגל האיראני" - סרוגים

"דרג גבוה ביקש לחשוף את מעצר המרגל האיראני"

במהלך דיון בהארכת מעצרו של המרגל האיראני, רמז נציג המשטרה כי חשיפתו בתקשורת התבצעה לאור בקשת דרגים גבוהים. מעצרו של עלי מנצורי הוארך בשמונה ימים

author-image
"דרג גבוה ביקש לחשוף את מעצר המרגל האיראני"
  מנצורי. למה נחשף מעצרו דווקא עכשיו? (צילום: פלאש 90)

במהלך דיון בהארכת מעצרו של המרגל האיראני, רמז נציג המשטרה כי חשיפתו בתקשורת התבצעה לאור בקשת דרגים גבוהים. כך מדווח אתר ynet.

עלי מנצורי, האזרח הבלגי ממוצא איראני שנעצר בנתב"ג, הובא הבוקר (שני) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה. בפתח הדיון הודה נציג המשטרה כי הארגון קיבל הוראה מדרגים גבוהים לבקש את ביטול צו איסור הפרסום בפרשה.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

מעצרו של מנצורי הוארך הבוקר בשמונה ימים נוספים.

על-פי החשד, מנצורי תיעד את שגרירות ארצות-הברית בישראל. מטרתו הייתה הקמת חברות עסקיות בישראל, שהיו אמורות לשמש את השלטון האיראני למטרות ריגול.

מנצורי הוא יליד איראן. בשנת 1980 הוא היגר לטורקיה ובשנת 1997 הפך לאיש עסקים ועבר להתגורר בבלגיה. לפני כשש שנים קיבל אזרחות במדינה, ואז גם החליף את שמו.

במהלך חקירתו על-ידי שירות הביטחון, סיפר מנצור כיצד גויס על-ידי מפעילים איראניים. לדבריו, בשנת 2007 שב לאיראן כדי להרחיב את פעילותו העסקית, והתגורר לסירוגין באיראן, טורקיה ובלגיה. לפני כשנה הוצע לו על-ידי גורמים איראניים לפעול בישראל.

בליל ה-11 בספטמבר, הוא נעצר בשדה התעופה בן גוריון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו