גוש נתניהו ממליץ לנשיא להחזיר את המנדט לכנסת - סרוגים

גוש נתניהו ממליץ לנשיא להחזיר את המנדט לכנסת

אחרי הכישלון של נתניהו להרכיב ממשלה, הגוש בראשותו ממליץ לנשיא ריבלין להחזיר את המנדט לכנסת. כעת יש ללפיד 51 ממליצים מול 52 שדורשים להחזיר לכנסת. לבנט יש 7 ממליצים

author-image
גוש נתניהו ממליץ לנשיא להחזיר את המנדט לכנסת
  צילום: מארק ניימן, לע"ם

אחרי הכישלון של נתניהו להרכיב ממשלה, הגוש המזוהה איתו – הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית ממליצים לנשיא להחזיר את המנדט לכנסת.

בשלב זה ההמלצות לנשיא הן: 52 מנדטים להחזיר את המנדט לכנסת. 7 בעד בנט ו-51 בעד לפיד. בקופה ישנם עוד 10 ממליצים של המפלגות הערביות, שבסיבוב הקודם לא המליצו על אף אחד. רע"מ הודיעה כי תשתף פעולה עם מי שיוטל עליו המנדט.

עוד באותו נושא

לפיד ובנט נפגשו עם הנשיא: המליצו על עצמם


8

במכתב של הליכוד לנשיא ריבלין הם כתבו: ״במענה לפנייתך בעניין שבנידון, נבקש להודיעך שאנו סבורים כי במצב הדברים הנוכחי, אין היתכנות להקמת ממשלה במהלך התקופה של הטלת מנדט נוסף. על כן אנו סבורים שנכון להעביר את ההכרעה לכנסת.

עוד באותו נושא

תורמים לאחדות בעם: נפגעי האסון במירון זקוקים לכם

עמדתנו זו באה גם בהמשך לעמדה שהוצגה על ידך טרם הטלת המנדט הראשון לפיה הדבר הנכון לעשות הוא להעביר את המנדט לכנסת. הנסיבות בעניין זה לא השתנו.

העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר בדרך שתמנע בחירות. בכך ייחסך פרק זמן נוסף של חוסר וודאות למדינת ישראל״.

ההבדל בין ההמלצות הוא בצורך להשיג 61. החזרת המנדט לכנסת מובילה למצב בו שכדי לקבל מנדט מחודש צריך 61 חתימות של ח"כים הממליצים על מועמד מסוים. במקרה של הטלת המנדט על לפיד, הוא יוכל להקים גם ממשלת מיעוט, בלי צורך בגיוס 61 תומכים. במקרה בו לפיד ייכשל להרכיב ממשלה, המנדט יחזור לכנסת ממילא עד לפיזורה.

הפרשנות היא שבליכוד התייאשו מהקמת קואליציית ימין עם בנט, ומקווים לכישלון ולבחירות חמישיות, ואילו בגוש לפיד, מקווים כי יצליחו להקים ממשלת מיעוט הנתמכת על ידי המפלגות הערביות, או לפחות ללא התנגדותן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עם רעמ ישתפו...
שמחתי לעזור | 05-05-2021 14:26
עם רעמ ישתפו פעולה, אז כבר 55. עם המשותפת 61.
למה אצ''ל לא מוריד לבנט את הכיפה הסרוגה
הפדחת של בנט תקורח | 05-05-2021 14:48
במקום סרוגה שבנט יהיה מאחרי סורג ובריח. חתיכת מנוול רפורמי. כבר שנתיים שאני זועק פה ב''סרוגים'' כי בנט ושקד ימח שמם. הינם שליחי התנועה הרפורמית
2
ביבי-"אני בנ"מ- אם אני לא טס...אף אחד לא יטוס
אריה | 05-05-2021 14:56
אם אני לא ראש הממשלה..... נהרוס את הימין......
3
הגיע הזמן שהמרכז...
יוסי | 05-05-2021 15:19
הגיע הזמן שהמרכז שמאל הציוני ליברלי שמחזיק את רוב תעשיית ההיטק המדע והרפואה במדינה הזאת יפסיק להיות פרייאר ויפעל להיפרדות. מדינת תל אביב ומדינת יהודה.
4
ביבי ועדת לקקניו מהרסים ומחרבים את המדינה
נתנאל | 05-05-2021 15:27
ביבי ועדת לקקניו מהרסים ומחרבים את המדינה. אחרי המבול
5
בנט המגלומן
אהה | 05-05-2021 15:32
יש אחדות בדבר אחד בעם, מימין ומשמאל, בנט הוא מגלומן. מה שלא יקרה, איזו ממשלה שלא תקום, אם תקום - בנט יעלם בבחירות הבאות מהציבוריות הישראלית כי הציבור בז לו ולמגלומניות שלו.
6
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר -עברי אנכי | 05-05-2021 16:08
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!! מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר.