הרב אבינר: לא צריך לקנות עופות מהדרין

הרב שלמה אבינר משיב לשואל כי אין צורך לקנות עופות יקרים בהשגחה מהודרת משום שעופות רגילים של תנובה הם כשרים לחלוטין. עוד במקבץ השבועי: "אין בני זוג מתאימים. יש בני זוג הרוצים להתאים"

הרב אבינר: לא צריך לקנות עופות מהדרין
  למצולם אין קשר לכתבה (אילוסטרציה פלאש90)

תמונות נשים

ש: למה הרבנים אינם מביעים התנגדות לפרסום תמונות נשים בעלוני שבת המוכנסים בבתי-כנסת?

ת: למה אתה מאשים אנשים בלי לבדוק? למה במקום לחפש מומים אצל רבנים, אינך יושב ולומד תורה?

נישואים

ש: אנו נשואים זמן מה, אוהבים מאוד, אך לא מתאימים, מה שגורם מתחים. מה לעשות?

ת: באופן יסודי, אין בני זוג מתאימים. יש בני זוג הרוצים להתאים.

העברת שיעורים

ש: תלמידי חכמים בקשו ממני להעביר שיעורי תורה, אך אני בעצמי יודע שאיני ראוי ושאני חוטא. מה לעשות?

ת: אם בחרו בך, ללכת, ויחד עם זה לעשות תשובה.

פולסא דנורא

ש: האם קיים דבר כזה בקבלה פולסא דנורא?

ת: מוזכר בגמרא אבל זה לא שייך לנו.

לימודי חול בבית כנסת

ש: האם מותר ללמוד לימודי חול בבית הכנסת?

ת: לא. גם חול שאין בו קלות ראש אסור שם.

ש: ובבית המדרש?

ת: יש מתירים ללומדים בקבועים שזה כמו ביתם. לכן יש לשאול את ראש הישיבה.

שמירת נגיעה

ש: בעבר לא שמרתי נגיעה. כיצד לתקן?

ת: מעתה לשמור על כל הלכות צניעות אלה. קצור שו"ע קנב ח. ואף להחמיר.

התרמה דרך הרדיו

ש: לעיתים מתרימים עבור חולה דרך תחנות רדיו דתיות. האם זה אמת?

ת: כן. המקרה אמין. אבל יש לתרום ישירות לחולה, כי תחנות הרדיו דורשים על כך סכומי ענק, והיו מקרים שזה עלה יותר ממה שהצליחו לאסוף.

יציאה לפולין

ש: האם לפי הפוסקים שמותר לצאת לחוץ לארץ עבור מצוה, מותר לצאת לפולין?

ת: לא. ביקור במחנות השמדה מעולם לא הוגדר כמצוה לא מן התורה ולא מדרבנן, ועובדה שגדולי ישראל רבים המקפידים על קלה כחמורה לא נסעו לשם.

סליחה

ש: האם אני חייבת לסלוח לאדם שפגע בי מאוד?

ת: לא. זו בעיה שלו לפייס אותך (יומא כב-כג – רשם מ"צ).

נטיות הפוכות

ש: ליבי נשבר, כי אני נמשך אחרי בנים, אפשר לתקן?

ת: ודאי, ולהתאהב בבחורה ולהתחתן. לפעמים זה דורש מאמץ רב, אבל זה כדאי. פנה לעצת נפש, 02-6541899 ימים ב ד ה בשעות 23-20.

מות

ש: למה רבונו של עולם עשה עולם שיש בו מיתה הגורמת כל כך הרבה צער?

ת: אחרי המות הנשמה והגוף מזדככים ומוכנים לתחיית המתים וחיים עד העולם. אבל זה נושא מורכב לסמ"ס. עיין סיפרי "וגבר ישראל".

רבו של מרן הרב קוק

ש: מי היה רבו של הרב קוק?

ת: היו לו כמה. אבל הכי מרכזי היה הנצי"ב.

עוף מהדרין

ש: האם חייבים לקנות עופות מהדרין שהם הרבה יותר יקרים?

ת: לא. עופות רגילים של תנובה הם כשרים לחלוטין.

ש: איפה אני יכול לעיין בזה?

ת: שו"ת שבט הלוי ד יו"ד פא. ספר עת הזמיר לגר"מ מאזוז בקונטרס אשוו זבינייכו, שאין לאבד בזה את ממונם של ישראל.

תפלה בעמידה

ש: אני סובל מכאב גב וקשה לי להתפלל בעמידה. מה עדיף – להתפלל בישיבה עם יותר כוונה או בעמידה עם פחות כוונה?

ת: בעמידה, שזה עצם הדין, ותוספת כוונה היא תוספת מעלה.

פילוסופיה

ש: מותר לקרוא ספר פילוסופיה?

ת: תלוי אם יש דברי כפירה. רמב"ם הלכות עבודה זרה ב ב.

אוונגליסטים

ש: מה היחס לנוצרים אוונגליסטים המאמינים שעם ישראל הוא עם נבחר?

ת: הבעיה היא שהם גם מאמינים שעם ישראל יתנצר. הפירוש של המילה אוונגליזם הוא שכנוע לאמונתם.

החזרת הלוואה

ש: אם לוויתי כסף מחבר ואיני זוכר כמה, מותר להחזיר סכום יותר גדול שבטוח שהוא מספיק או זו ריבית?

ת: מותר. כי בזה יש מחילה.

ארבע אמות בבוקר

ש: למה יש שאינם מקפידים לא ללכת ארבע אמות כשקמים בבוקר לפני שנטלו ידיים?

ת: כי זה לא נפסק ברמב"ם ובשולחן (שו"ת שאילת שלמה ג ב – רשם מ"צ).

שלום לאשה

ש: האם אסור לבן לומר שלום לבת ובת לבן?

ת: אכן נפסק שאסור בגמרא, רמב"ם, שולחן ערוך וקצור שו"ע, אבל אם אין זו ידידות אלא נימוס מזערי – מותר.

תפלה לשלום המדינה

ש: שמעתי שיש רבנים לאומיים-דתיים שפסקו לא לומר את התפלה לשלום המדינה?

ת: אולי. מעוט זניח (ע' ראש הממשלה 128-127 – רשם מ"צ).

ממשלה

ש: יש אומרים שכיון שהממשלה מושחתת כפי שראינו בגירוש מקטיף, אין לשתף פעולה איתה?

ת: נכון שזה היה דבר מאוד חמור, והיא עשתה עוד דברים מושחתים, ועושה ותעשה, אך יש לדון כל דבר על פי רוב. והדברים הטובים שם לאין ערוך יותר טובים.

הרצל

ש: האם להרצל חוזה המדינה היה רוח הקודש?

ת: לא. רוח הקודש בא אחרי כל המדרגות של מסילת ישרים. אך היה לו ניצוץ של רוח הקודש הכלל ישראלי

ש: מה בדבר הספר "הרצל – קריאה חדשה"?

ת: זה ספר מעולה על הרצל שמראה את דמותו האמיתית והאמינה. ספר חשוב.

ש: האם אפשר לתלות בבית תמונה של הרצל על יד תמונת הרב קוק או יש בזה זלזול בו?

ת: זה בסדר גמור, אך בצורה המראה הבדל המדרגות.

מכנסיים לנשים

ש: האם יש היתר לנשים ללבוש מכנסיים רחבים צנועים?

ת: לא. מדין לא ילבש. אלא רק מכנסיים נשיים תחת חצאית באורך כדין

רוחות רפאים

ש: אנשים טוענים שראו רוחות רפאים כמו של סבתא שנפטרה?

ת: זה לא קיים, זה תעתוע אופטי דמיוני, וקורה לפעמים גם לאנשים בריאים לגמרי בנפשם.

ריבוי משימות

ש: יש לי כל כך הרבה דברים לתקן במעשיי ובמידותיי. איך אדע במה להתחיל?

ת: מן הקל אל הכבד. להתחיל במה שהכי קל לך לתקן.

תורה ועבודה

ש: האם האידיאל הוא ללמוד תורה כל היום או לעבוד ולקבוע עיתים לתורה?

ת: צריך גם כאלה וגם כאלה. הרוב עובדים וקובעים עיתים. המיעוט לומד יום וליל. מיעוטם כרשב"י. ברכות לה ב.

טבילת גבר

ש: האם גבר יוצא ידי חובה טבילה בימינו במכנסים קצרות?

ת: כן. זו חציצה במיעוט. שו"ע או"ח פט מ"ב.

מעשר כספים

ש: למי לתת מעשר כספים?

ת: לעניים.

ש: מה הגדר של עני?

ת: מי שחסר לו החיוני.

ש: אפשר לקבל דוגמאות של חיוני ולא חיוני?

ת: מכונת כביסה – חיוני, מייבש כביסה – לא חיוני. תנור וכיריים – חיוני, מיקרוגל – לא חיוני. טלפון – חיוני, סלולרי – לא חיוני. כסף לאוטובוס – חיוני, רכב – לא חיוני.

ברכת אם

ש: האם אחרי שהאב מברך את בניו ליל שבת, גם האם תוכל לברך?

ת: ודאי.

כעס

ש: מה שאפשר ללמוד כדי להתגבר על מידת הכעס מלבד מסילת ישרים פרק יא?

ת: ספר ארך אפיים לרב אברהם יעלין.

ברכת ש"צ על טלית

ש: האם שליח ציבור צריך לברך על טלית של בית הכנסת?

ת: המנהג הוא שלא. פסקי תשובות יד ז.

סדר

ש: איפה כתוב בתורה שצריך שיהיה סדר וכל דבר במקומו?

ת: לא צריך תורה, זה דרך ארץ שקדמה לתורה, של אנושיות נורמלית.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
לדעת רוב פוסקי הדור עופות של הרבנות הם טרפה ממש.
זה חוצפה לצאת כך! | 29-09-2013 11:34
2
הרב אבינר איננו מודע למציאות כדאי מאוד...
אביתר | 30-09-2013 1:08
להקשיב למומחה הכשרות הרב יוסף זריצקי באתר של קול הלשון ושם אפשר לשמוע את ההבדל המהותי והמוחץ בין כשרות מהדרין לכשרות רגילה
3
דמותו הלא אמינה של הרב אבינר כנסו!
מורדן | 30-09-2013 1:16
להלן 2 ציטטות של הרצל נלקח מתוך האתר herzl.org אודות יחסו לדת (ומדינה) "ובכן האם תהיה לנו תאוקרטיה? לא! האמונה אכן מלכדת אותנו , ואילו המדע עושה אותנו חופשיים. על כן לא ניתן כלל למגמות תאוקרטיות של אנשי דת שלנו להרים ראש. אנו נדע להחזיקם בבתי כנסת שלהם כשם שנחזיק את צבא-קבע במחנות צבאיים… אבל לא להם להתערב בענייני המדינה…" כך שאותם רבנים שאותם רוצה הרצל האמין לכלוא בבתי כלא הינם לא פחות מהרב אבינר ושאר רבנים ידועים, מפליא ומדהים עד כמה רבני המזרחי אחוזים במזבח השקר ובהגדלת שמו של אדם מרוחק מתורה ודת כמו הרצל.
4
בנוגע להרצל.. ממש לא מובנת תגובת הרב..ידוע מי היה האיש
מיכלל | 30-09-2013 10:45
ומה דעותיו הכפרניות
5
מי היה אותו הרצל כדאי לקרוא
משה דן | 30-09-2013 14:51
להלן קטע מדבריו של הרצל למקס נורדוי, כאשר הוצע למקס תפקיד כלשהוא הוא פנה לרצל והיסס שמא כיון שהוא נשוי לגויה אין הוא ראוי לתפקיד זה להלן תשובתו של הרצל ללמד על הכלל מי היה אותו איש שהרב אבינר לא מחלחל לתלות את תמונתו, "החששות שלך בנוגע ליחסים של חוגי הקנאים שדנו אב נשואי תמרובת שוך הם אולי מופרזים, אני אינני מאמין שאפשר להוכיח אותך על כך, מתוך מחשבה קרה והגיון נבון. מה אנחנו היום? אזרחי המדינה היהודית שבאידיאל שאת דבר התגשמותי עלי אדמוה אנו רואים כתוכן חיינו הנעלה ביותר. לו כבר התגשם מפעלנו כיום הרי בודאי לא הי' נבצר מאזרח יהודי כלומר מאזרח המדינה היהודית הקיימת לשאת נכריה בת חוץ לארץ, על ידי נשואין אלה היא תהפך ליהודיה, מבלי לשים לב לדתה אם יהיו לה ילדים הם יהיו יהודים ממילא, אגב הרי יכול אתה להוכיח כי דוגמא טובה היתה לנגד עיניך אם אין אני טועה, הרי נשא משה בת מדין" (זכרונות נורדוי עמ' 108). כל פרשנות מיותרת. ימשיך הרב אבינר לאשר זדים ולבנות עושי רשעה!
6
הרצל בעל תשובה לקרוא ולא להאמין
יהושוע בן דוד | 30-09-2013 15:05
להלן דברי הרב אבינר שנדפסו בגליון באהבה ובאמונה' בא תשס"ד "אכן בצעירותו היה הרצל רחוק מאוד מן היהדות תינוק שנשבה בעומק השבי אך במשך הזמן הוא עזב את התעתועים האלה וכידוע אסור להזכיר לבעל תשובה את מעשיו הראשונים ואין זה מן היושר ומן האמת ומן המוסר ומן התורה לטפול על הרצל האשמות בדברים שהוא חזר מהם מאוחר יותר הוא אפילו סירב לנשק את ידו של האפיפיור כאשר נפגש אתו ובזה היה קידוש השם גדול באשר לאוגנדה אכן היתה זו טעות גדולה" שמעתם נכון הרצל היה בעל תשובה, היכן התפלל איזה תפילין הניח לרב אבינר פתרונים, כבר אמר אחד מגדולי הדור כי הבעיה של הדת הלאומית הינה במה שברצונה לשעבד את הדת לציונות, ואז כל הדרכים כשירות, חילונים כופרים הופכים לבעלי תשובה, וחרדים אדוקים יוצאים מכלל עם ישראל. האם יש הגיון בשגעון?
7
את מי לתלות באמת
ירון אריאל | 30-09-2013 15:17
אותנו תמיד למדו כי גדולי תורה צריכים לפאר את קירות ביתנו, לא חילונים מחללי שבתות, ולא צריך להיות חרדי כדי להבין דבר כל כך פשוט.
8
מה שהרצל עשה למדינה היהודית, אלפי רבנים לא עשו.
pop | 30-09-2013 17:14
לאף אחד אין זכות להוציא דיבה על הרצל. יש לו זכויות רבות יותר מכל האדמורי"ם האנטי ציונים שפעלו נגד המדינה.
9
ל-8 זאת אם נקודת המוצא שהמדינה קודמת לריבונו של עולם
יהודי? | 30-09-2013 20:31
10
למגיב מס' 8
דודי | 01-10-2013 1:15
מי שמוצא מכנה משותף עם כופר חילוני אוהב המדינה יותר מעובדי ה' לא צריך לנחש לאיזה צד הוא משתייך, יתכן שיש לך כיפה אולם היא מהווה רק קישוט ומסווה.
11
כדאי לרדת לשטח לפני שמחוים דעה בכשרויות
אבי | 01-10-2013 8:27
ענין בדיקת צומת הגידים שציין לה הרב אבינר איננה הפרמטר היחיד למדוד הידור בכשרות, ההבדלים בין כשרות למהדרין לכשרות רגילה באים לידי ביטוי גם בקצב השחיטה בזמן נתון, בדיקת הסכינים וכו', שאלות שמתעוררים בעופות נפסלים מכשרות מהדרין ועוברים לכשרות רגילה, וזה רק עוד חלק מזערי מההבדלים בין הכשרויות. כך שחבל שהרב אבינר מדבר ללא כל ידיעה מעמיקה
12
אם תולים תמונה של הרצל...
| 01-10-2013 11:52
אזי גם תמונת שחקן כדורגל שמביא תהילה למדינה הוא קידוש שם שמים, ומכאן הדרך סלולה לשחקני קולנוע. כדאי לשמור על איפוק!!
13
למגיב 6 זה מזכיר לי סיפור אודות הרב כהנמן
רובניו | 01-10-2013 11:57
בעבר כשבא הגרי"ש כהנמן זצל ל"תורם" להתרימו להחזקת הישיבה, הלה סירב באמרו שרק למוסדות ציונים הוא מיעד את כספו, אתם לא מכבדים את הרצל אמר, כך שאני לא אתן כסף. מדוע לא שאל הרב כהנמן, אני מעריכו עד למאוד, העשיר לא האמין למשמע אזניו, ממתי שאל, אם תביא לי תפילין שהרצל הניח אני מבטיח לך שאניחם מידי יום ביומו ענה הגרי"ש. אכן לפי דברי הרב אבינר יתכן שהיו כאלו, לך תדע....
14
שכויי'ח גדול לרב אבינר! חבל שיש אנשים שלא מבינים כלום מ
123 | 01-10-2013 22:35
מהחיים שלהם ומדברים שטויות... בקשר להרצל, הרב אבינר לא המציא את מה שהוא אומר, הרצי"ה בכבודו ובעצמו תלה תמונה שלו. אפשר לראות מהיומן שלו שהוא לא היה כופר ועוד... בקשר לכשרות, חזקה בידינו שרבנים לא משקרים!! אם יש רב שנתן כשרות למאכל מסוים כנראה שזה כשר! אולי לא מהדרין, ואפשר (ואולי גם כדאי) להחמיר, אך זה ללא ספר כשר! רב לא סתם מחלק כשרויות! סביר להניח שמי ששאל את הרב הוא אדם בלי כ"כ אמצעים. וחו מזה שהרב הביא מקורות לדבריו....] *פעם ששאלתי את הרב שאלה 'איך לקבל את דבריו של הגר"ע על הבית היהודי ובוחריו [עוד לפני הבחירות]' הרב ענה משו' כמו "....צריך הרבה ענווה כשמדברים על גדולי הדור ורבנים...' כנ"ל אצלנו, צריך המון ענווה שמדברים על רב חשוב כמו הרב אבינר... גדול בתורה וגדול במידות! אשרינו!
15
למגיב מס' 14
אביתר | 01-10-2013 23:52
זה שהרצי"ה תלה תמונתו של הרצל איננה ראיה, משום שהרצי"ה גם הוא קרא למקס נורדוי בעל תשובה ויצא בכרוז לאחר פטירתו "להצדיק צדיקים" ואילו אביו הראי"ה אמר שמקס הוא שנאוי נפשו לאחד ששאלו אם לתלות תמונה שלו עי' באגרות הראי"ה ח"א אגרת י"ד "באשר לתמונות הרצל ונורדוי וזה האחרון הוא תועבת נפשי ונפש כל מי שיש לו זיק יהדות ואין כדאי להתפאר ולהתברך בפסלו של אותו רשע". באשר להערתך אודות הכשרות כבר הפנתי את הקוראים לשעורו של הרב יוסף זריצקי בקול הלשון- אם תשמע אותו גם אתה תוכל לצאת ממעגל תמימותך.
16
ל-10, אל תיתן ציונים לבניו של הקב:ה
י | 02-10-2013 12:44
17
ל-15
The yehudi | 03-10-2013 22:56
הרב צבי יהודה זצ"ל כתב מה שכתב על הרצל ונורדאו משום שידע שעשו תשובה באחריתם. והיה לו אילן מאוד גדול להיסמך עליו - אביו הרצי"ה הצדיק את אליעזר בן יהודה אחר מותו משום שידע שהרהר תשובה בפרהסיא באחריתו (הרצי"ה עצמו סיפר זאת למספר תלמידיו, ושמעתי זאת מתלמידו של הרצי"ה, אחד מגדולי דורנו.).
18
כי אין גבול לחוצפה!!!!!
אהוד | 04-10-2013 0:43
השאלה הראשונה שמופיעה בדף מתבקשת ונכונה התשובה מזלזלת ומתנשאת הלזה רב יקרה האם כל ישוב ליד מקלת הSMS יכול להקרא רב ורק בעבור שלפני שמו מופיעה התואר רב תואר זה יכול להנתן גם לעבריין צמרת (ללא השואה חלילה) שסיים לימודי רבנות מתוך תאו המבודד בכלא צלמון אם אין תשובה עדיף להשאיר את השאלה על מקומה האם באמת כותב התשובה עומד בעוז מול השאלה או שהיתה פה מריחת עניינים שלה אנו רגילים מזה שנים לעניות דעתי כל עלון שמביא תמונות נשים צריכים הרבנים המתראיינים בו להחרימו עד לתיקון המתבקש כי אי אפשר לקבל את מנת הכבוד השבועית שדבריך מופעים מעל כל בימה ושולחן ולהתעלם מדרישות צניעות מתבקשות כמו שמובן לכבוד הרב אבינר שלא שמים אשה צנועה ככל שתהייה מע"ג הבימה כך גם את תמונתה בתודה מראש