הרב שרלו: לא צריך ועדת חקירה; זו הסיבה לאסון במירון - סרוגים

הרב שרלו: לא צריך ועדת חקירה; זו הסיבה לאסון במירון

הרב יובל שרלו מתייחס לקריאות להקמת ועדת חקירה שתחקור את האסון בהר מירון, ואומר כי מדובר בוועדה מיותרת שכן המסקנה כבר ברורה: "אין צורך בשום ועדת חקירה"

הרב שרלו: לא צריך ועדת חקירה; זו הסיבה לאסון במירון
  (צילום: ישיבת פתח תקווה)

האסון בהר מירון.

הרב יובל שרלו אומר כי הקריאות להקמת ועדת חקירה שתחקור את האסון הכבד בהר מירון הן מיותרות שכן אין צורה בוועדה מיוחדת שתגיע למסקנה הברורה.

עוד באותו נושא

עדות מצמררת | "אמרתי לו; תזיז את הקיר, אנחנו מתים"


24

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב שרלו, כי האחריות מוטלת על המנהיגות אשר נכנעו ללחצים לא להגביל את כמות המשתתפים בהילולה.

הפוסט המלא של הרב יובל שרלו

"איזה פרק בתנ"ך אני מציע בין השאר ללמוד היום? דווקא את פרק כו' בספר שמואל א': דוד ואנשיו מסוגלים להרוג את שאול. הלחץ על דוד עצום: האנשים אשר איתו אינם אידיאולוגיים. הם אנשי צר ומצוק ואנשים שנאלצו לברוח מפני נושיהם.

מה שמעניין אותם זה לשוב הביתה. לא יותר מזה. הם ינסו למרוד בדוד ולהורגו בהמשך הדרך, כאשר הוא גורר אותם למלחמה בגלבוע. שאול הוא המכשול בפני גאולתם. לא זו בלבד, אלא שיש להם "גיבוי אלוהי", וממש 'הוכחה' שדוד חייב להרוג את שאול.

"וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֶל דָּוִד: סִגַּר אֱלֹהִים הַיּוֹם אֶת אֹיִבְךָ בְּיָדֶךָ, וְעַתָּה אַכֶּנּוּ נָא בַּחֲנִית וּבָאָרֶץ פַּעַם אַחַת וְלֹא אֶשְׁנֶה לוֹ". אבישי בא בטיעון דתי. עולה מדבריו כי אם דוד לא הורג את שאול הוא מועל בשליחותו, ופועל בניגוד להסגרה שהקב"ה זימן בידו.

עוד באותו נושא

הלב נקרע | האבות שאיבדו את בניהם במירון נפגשו.צפו

וגם דוד מעוניין במותו של שאול: "וַיֹּאמֶר דָּוִד: חַי ה' כִּי אִם ה' יִגֳּפֶנּוּ אוֹ יוֹמוֹ יָבוֹא וָמֵת אוֹ בַמִּלְחָמָה יֵרֵד וְנִסְפָּה: הלחץ על דוד עצום. אפשר שהם ממש יפעלו נגדו. ואף על פי כן, דוד עומד כנגד אנשיו שלו, ועושה את הדבר הנכון, נגד רצונם: "חָלִילָה לִּי מה' מִשְּׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ ה'".

זו מנהיגות. לא צריך ועדת חקירה לסיבה העיקרית שהביאה לאסון במירון.

הסיבה לאסון היא ההכרעה של המנהיגות לא להגביל את מספר הבאים למירון, בשל לחץ חברתי מלמטה למעלה. כדי להבין את זה – אין צורך בשום ועדת חקירה.

אסון מירון: גיוס המונים לסיוע משפחות הנפטרים והנפגעים – לחצו כאן >>

עוד באותו נושא

למען נפגעי האסון: כך תעזרו למשפחות ההרוגים במירון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
209 תגובות - 116 דיונים מיין לפי
1
הבנתי . יפה...
מי שרואה ושומע | 02-05-2021 16:55
הבנתי . יפה . למשטרה מנש אין אחריות בהכוונת הציבור ? בהכנת תשתית נכונה ראה פירוק האיזכוריות שחסמו עד הקיר את המעברים שהשוטרים פירקו רק בזמן האסון . לעובדה שאין מצלמות עם חדר בקרהלשחפוע המסוכן שדיברו עליו הנופלים והמחליקים . כל ניהול המשטרה היה כושל .
ידידי בסרוגים. תשתדלו למעט בפרסום דברי
שייקה | 03-05-2021 12:59
הרב שרלו כי כל פרסום שלו גורר אנשים טובים שקשה להם לשתוק לנוכח הדברים המופרכים ומלאי היוהרה שלו להגיב שלא כראוי. לכן, תנסו שם לצמצם בפרסום דברי הרב שרלו.
אין צורך...
דב | 02-05-2021 17:58
אין צורך לשרלו שמישהו ידרבן אותו, הוא ידרבן את עצמו מחפש במה ומיקרופון אובסיבי,לחוץ לו מאוד להראות.
השמאל מדבר מתוך גרונו של שרלו
חוצפא יסגי | 02-05-2021 17:44
מעניין מי מדרבן את שרלו להפוך ל''מנהיג'' ולחוות דעה בעניינים השייכים לגדולי הדור זקני הדור
מה כושל?...
מי שלא יודעת | 02-05-2021 17:13
מה כושל? כל שנה המשטרה מתפקדת ביעילות. השנה פשוט התרכזו 2 הדלקות גדולות שכוללות כמויות של אנשים. אם המשטרה ידע על סמיכות ההדלקות אז ישהאשמה. אם לא ידעה אז אינה אשמה.
אני לא מומחה גדול
אלזף | 02-05-2021 17:10
אבל לדעתי גם אם ימצאו את הטעויות הנקודתיות של מה פירקו ומה בנו, יהיה זה עוול לזקוף את האסון לחובת דברים מן הסוג הזה, כי כשהמשימה היא לאבטח אירוע על ההר השני בתלילותו בארץ, במבנה מחילתי וצנוע, עם קהל שיכל למלא אצטדיון, ועם אירועי הדלקה שגורמים לאנשים לדחוף כמו מטורפים כדי לא לפספס, הטעויות האלה אינן טעויות, הן בהכרח יקרו. לכן בוודאי חובה לשנות את המשימה, גם כדי למנוע את האסון הבא, וגם כדי למנוע את הביזוי של המקום הקדוש.
2
לחץ חברתי של...
אלון | 02-05-2021 16:57
לחץ חברתי של דרעי. שוב דרעי הורג בציבור החרדי ואין איש עוזר לציבור שלם. אוחנה שר המשטרה אישר זאת והןא אשם באותה מידה.
השר אוחנה...
יהודית | 02-05-2021 19:47
השר אוחנה אדם גאותן ומרגיש נישא מעם.הוא האשם העיקרי.
3
לא מתאים לו להציג התסכלות כל כך צרה ...
חיים | 02-05-2021 17:05
הלחץ על חכים הוא אחד...היו עוד אלף סיבות - אני הייתי שם השוטרים מחצו את האנשים ולא אפשרו להם לנוע במתחם - מי שניסה לעבור דחפו אותו בחזרה אל ההמון. ההנחיות לא היו הגיוניות..אף שנה זה לא היה כך. לאורך השנים עם לחץ ובלי לחץ הגיעו לשם חצי מליון איש והכל עבר בשלום וללא לחץ כמו שהיה הפעם. 40 שנה אני מגיע למירון ותמיד היה אפשר לעבוד ממקום למקום או לחצות את הכבישים המקיפים - הפעם לא היה ניתן לזוז מרוב אנשים והיו בהר רק 100 אלף איש. לכן האופן שבו המשרה מנעה את התנועה והציבה פתחים צרים ודחפה אנשים - זה החלק החמור בענין...ולא מי לחץ למה..
4
הרב שרלו; מנהיגות...
אני 2 | 02-05-2021 17:05
הרב שרלו; מנהיגות היא גם זכות וגם חובה שניתנת בידי אדם. אתה שם פוקוס על ההבנה של הכשל בעמידה בלחצים של שרים והעומד בראשה של הממשלה שהוא נכון וצודק; אבל יש גם צורך לציבור בדין; למען יראו ויראו. למען אחריות של מנהיגים לחיי אדם. על מנת שהציבור לא יגיד; לית דין ולית דיין. בעיקר בדיני נפשות.
מנהיגות היא...
רק קטנה | 02-05-2021 21:03
מנהיגות היא לא זכות, היא רק חובה
5
בוודאי שיש צורך...
בצלאל אלשלם | 02-05-2021 17:12
בוודאי שיש צורך בוועדת חקירה. רק מי שחושב שהוא יודע הכל לא צריך לחקור וללמוד מכשלונות כל כך צורבים. אני מסכים שיש דברים שאין הרבה מה לחקור בהם, אבל, מניסיון אישי רב בביצוע תחקירים, ברוב הפעמים יעלו התחקיר הרבה דברים שלא ידעת לפני שביצעת אותו. זו לא בושה לחקור. זו מקצועיות. ומכיוון, שהגוף היחידי שיכול לחקור את הדרג המדיני זוהי וועדת חקירה, צריך להקים כזו בכשלון כל כך כואב.
6
למשטרה יש 2...
בני | 02-05-2021 17:13
למשטרה יש 2 מישורי אחריות... 1. רישוי עסקים, ההילולה לא היתה יכול להתקיים לולא המשטרה אישרה אותה מראש מההיבט הבטיחותי. 2. ניהול האירוע בזמן אמת בשיתוף חפ״ק רחפנים מצלמות ו5000 שוטרים שנמצאים בהר. האסון הזה זה פיאסקו של המשטרה.!!!!
7
זה נכון. אבל היו גם כשלים בשטח וצריך לחקור
אוריאל | 02-05-2021 17:51
זה נכון. אבל היו עוד סיבות וגם כשלים בניהול המקום והגדרות וכו', וצריך לחקור כדי להפיק לקחים לעתיד. אני נגד לערוף ראשים. אבל לחקור כדי להיערך נכון לכל אירוע המוני בעתיד.
8
תשתוק כבר בחייית!!!!...
חיים | 02-05-2021 18:13
תשתוק כבר בחייית!!!!
9
אסון מירון
יוש | 02-05-2021 18:14
אף אחד מאיתנו לא יודע את הסיבה האמיתית לאסון הגדול של 45 הרוגים ומעל 150 פצועים. במישור האנושי והשכלי צריך להקים ועדת חקירה כדי שמקרים כאלו לא יישנו ולהפיק לקחים. לעניות דעתי כשקורה דבר כזה בסיום ימי המגפה לאחר ש -24 אלף מתלמידי רבי עקיבא מתו רק מפני שלא נהגו כבוד זה בזה מה אנו יכולים לומר לאחר המראות של תלמידי חכמים בישיבה חרדית זורקים כל מיני חפצים על רבניהם, משליכים את כובעיהם ומושכים את זקנם ,מעיפים סטנדרים בהיכל הקודש וספרי קודש מתגוללים על הריצפה ואין פוצה פה ואין מצפצף. לא שמעתי התייחסות לביזיון הזה ולחילול השם מפי גדולי הדור. אולי זאת הסיבה לאסון , למותם של תלמידי חכמים ושל תנוקות של בית רבן . עם כל זה אין לנו את היכולת לעשות את החשבונות של הקבה.
, לא...
יפתח | 08-05-2021 2:48
, לא שמעתי על הארוע בישיבה, אל לפני שהולכים לפרשנויות של עונש משמים וכו יש להסתכל על ההפקרות בארץ ולהבין שהיא הבעיה ושאותה יש לקן.
בדיוק. כל...
חחגית | 02-05-2021 23:31
בדיוק. כל אחד צריך לעשות חשבון נפש למה זה קרה ולתקן את מידותיו במקום לחפש אשמים.
מסכים ...
מ | 02-05-2021 19:12
מסכים
10
לכן המשכיל בעת...
דוד המלך | 02-05-2021 18:15
לכן המשכיל בעת ההיא ידום מינימום צניעות זה לשתוק
11
לא חריך לרירה...
ארנון | 02-05-2021 18:21
לא חריך לרירה יגוע מה שקרה המירון נתנהגו כמו חיות בהמות ונהרגו האמת לא מזיז לי שזה קרה תלמגו לכבד את חוקי המדינה והדגל ולא לשאוף דגלים חיות שכמוכם.
ובהר הבית...
שם טוב | 02-05-2021 20:59
ובהר הבית 100000 ביום אחד ? מקימים את החוקים? א? בלעת לשונך.זה קדוש ולא ניתון לערעור?!
, עברית...
אבשלום קור | 02-05-2021 18:50
, עברית קשה שפה. בעיקר בכתיבה....לפעמים כדאי לעשות הגהה...
12
המנהיגות רוצה שנסמוך...
הני | 02-05-2021 18:40
המנהיגות רוצה שנסמוך עליה, אך אין מנהיגות, יש עסקנות זולה המשולמת בחיי אדם.
13
סיבת מאקרו לאסון...
מייקי | 02-05-2021 18:43
סיבת מאקרו לאסון הנורא הנורא הזה שפקד אותנו. היא שלא היה מפיק לאירוע. לא היה מישהו שלקח אחריות ניהולית על האירוע, ואמר למשטרה פה אפשר לשים גדר, פה אסור מישהו שידאג לספירת המשתתפים או סידור כוחות ההצלה. כשיש לדוגמא הופעה ענקית בפארק הירקון יש מישהו שיעשה סדר.
14
כל עוד הציבור...
כולו מן אללה ? | 02-05-2021 18:44
כל עוד הציבור בכלל והציבור הדתי/ חרדי בפרט, לא יבינו שחוק נועד לאכיפה ולא לעקיפה - אסונות כאלה יחזרו. כל עוד הציבור החרדי רואה בתקנות ובחוקים מגבילים משום גזירות שמד ולא חקיקה שנועדה להציל חיים ולשפר - ימשיך ציבור זה לשלם בדם. עניין של אופן ההסתכלות על המדינה וחוקיה. אופן התייחסות לגורמי מקצוע. אי אפשר לקחת סיכונים בטענה שתורה מצלא ומגנא או בתירוץ שזכותו של צדיק פלוני תגן עלינו. מי שלא מגן על עצמו - הקבה לא מגן עליו. די לפטאליזם ההרסני. כל אדם אחראי על עצמו.
דוד המלך לא...
רואי רוב | 02-05-2021 20:27
דוד המלך לא היה ראש ממשלה בדמוקרטיה שנבחר אחת לכמה שנים אם אופוזיציה ומפלגות רבות אם אינטרסים ובגץ שמתערב בכל דבר ותקשורת אם המון כוח וכו' האם ספק פיקוח נפש דוחה שבת אבל לא הילולה? האירוע הזה הגיע למימדים כל כך גדולים ויש כל כך הרבה סכנות, זכור לי בעבר תאונות קטלניות של אנשים שנסעו באטרף להגיע למירון. אנשים ומנהיגים התעלמו מהסכנות הבריאות אני חושב.
רב שרלו...
שי יעקב | 02-05-2021 19:57
רב שרלו (למי אתה שר?) והמשכיל בעת ההיא ידון למד מאהרון הכהן
15
פשוט זוועה יד על...
זיוה | 02-05-2021 19:02
פשוט זוועה יד על המקלדת בךי רחמים.להשמיץ חרדים.שלא מקשבים לחוקים. מלוכלכים.לא צייתנים. זה מחליא. זכרו אחים אנו בבקשה דיי עים השנאה. לא נעים. נשארו כ 60 יתומים. לכו לעזור להם.רחמים
16
ומה עם הלחץ החברתי על הרב שרלו לפטפט את עצמו
ז'וז'ו | 02-05-2021 19:22
לדעת בכל תחום, בכל עניין, בכל נושא, ובכל אירוע?? שב בשקט קצת!! למד לשונך לומר איני יודע!!!
17
רב גדול וצדיק!!...
מאיר | 02-05-2021 19:23
רב גדול וצדיק!! אך עדיף אם היה מתייחד ומזדהה עם העצב והבכי או מנסה לנחם את הציבור הכואב במקום לקבוע עכשיו מי אשם. מה זה ייתן לנו? רק שנאה! בא נרבה באהבה ונתן לחוקרים אמיתיים לעשות את עבודתם.
18
אף מעל על...
אף מילה על האשמים האמיתיים | 02-05-2021 19:33
אף מעל על בג״ץ שזרק את המדינה מכל המדרגות כשהיא רצתה לקחת אחריות על המתחם. תמיד נמצא את אותם המחבלים שמונעים מאיתנו מלחיות, פשוטו כמשמעו, לחיות. אותם הנאורים שמנעו את הריסת הבית שבו הסתתרו רוצחי טלי חטואל ובנותיה, אותם זקנים סנילים שמונעים את גירוש מהגרי עבודה לארצותיהם. והרשימה עוד ארוכה
19
ושום מילה על...
רננה | 02-05-2021 20:15
ושום מילה על הבגץ שלא איפשר מאז 2013 לממשלה לקבל בעלות על ההר ולשנות את ההר כדי שיתאים לכמות האורחים הרבה המגיעה בלג בעומר. למרות פניות חוזרות למערכת המשפט והיועץ המשפטי . הממשלה לא קיבלה מענה ראוי . אלא מערכת המשפט הכניסה מקלות לגלגלי השינוי המבורך. הרב שרלו טועה ומטעה
, נניח...
יפתח | 08-05-2021 2:42
, נניח שהבגץ לא אפשר לסגור בור במדרכה, שאנשים עלולים לפול בו, ואנשים יודעים שיש שם בור ויש שם סכנה, אבל אז איזה רב או עסקן אומרים שחיבים ללכת על המדרכה הזו כדי להגיע לאן שהוא. האם האנשים לא נוהגים בטפשות? האם ההנהגה לא נוהגת בחוסר אחריות?
. מי שביקש...
שמואל | 02-05-2021 20:58
. מי שביקש מבית המשפט להגיע לפשרה היו החראדים והממשלה הימנית הלאומית שלך.
20
חוץ מהילדים התמימים...
זינבר | 02-05-2021 20:16
חוץ מהילדים התמימים שהיו שם כולם אשמים.אנשים מבוגרים יודעים מה היא סכנה ברורה ובכל זאת נכנסו לשם בעינים פקוחות. כל שנה ידעו שיש שם סכנה ובכל זאת המשיכו לבא וסמכו על הנס.מי צריך ועדת חקירה? הכתובת הייתה על הקיר באותיות ענק.בגצ המטומטם לא נתן למדינה להשתלט על המקום .
21
כרגיל, שרלו סמרטוט...
מנדלבליט | 02-05-2021 20:19
כרגיל, שרלו סמרטוט של ההגמוניה
אהבת חינם טהורה...
קורח ועדתו | 03-05-2021 7:20
אהבת חינם טהורה
, מה...
ולגוף העניין ? | 03-05-2021 5:59
, מה קשור פה שמאל קיצוני ואנארכיסטי ? 45 איש מתו. מישהו פישל ובגדול. הרב שרלו הוא איש מצפון, אמת ויושר. הוא תולה את האשמה בהנהגה קיצרת הראות והאטומה. מה פסול בדבריו ? אולי במקום לחפש כל הזמן מי שמאל ומי ימין, וכיצד להטיל דופי בפלוני או אלמוני - תתייחס לתוכן הדברים ? הרב שרלו צודק או טועה ? נמק את עמדתך לגוף העניין, ואל תפסול את הרב שרלו בגלל שמאל או ימין.
הרב שרלו האידיוט...
עמית סגל | 03-05-2021 2:06
הרב שרלו האידיוט השימושי ולא בפעם הראשונה שהוא חובר לסמואל הקיצוני אנרכסיטי וגם השתתף בהפגנות ועצרות שלהם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לא חסר טהרנים והצבועים מהציונות הדתית שרוצים להתקבל להגמוניה הסמולאנית קיצונית בראשות בגצ הסניף של מרצ בדיוק כמו הכותבים במקור ראשון שרוצים שנתניהו יפנה את מקומו כמו העורך חגי סגל אריאל כהנא הצבועים והעלובים שרוצים להתקבל לתקשורת המנסטיריים המגוייסת
22
איי איי איי....
יישר כח | 02-05-2021 20:28
איי איי איי. פעם הדתל היו כועסים על הרבנים החרדים שמתערבין בדברים לא להם (אפילו שכמובן היה מדובר בעניני דת) ואמרו שמקומו של הרב בישיבה. היום שנהיה קצת כח לרבנים הדתל הם מביעים דעה בכל מה שיש והנה הרב שרלו לא צריך ןעדת חקירה כי הוא לבד הגיע למסקנות. יישר כח
23
דרעי ליצמן וסמוטריץ לחצו לא להגביל המשתתפים
אזרח יהודי | 02-05-2021 20:29
3 המנהיגים החרדים והחרדלים רק רצו לפתוח את ההר לעליה של כל אחד בלי לעשות חשבון לבריאות ולא לבטיחות וזו התוצאה. ביבי גם נכנע להם ולכן הם צריכים להתפטר על ההתחלה
24
הרב שרלו צודק,...
מ. | 02-05-2021 20:29
הרב שרלו צודק, גם אם המקום בחזקה פרטית ,למדינה אחריות כוללת, השמירה על המקום אינה פרטית כי אם של המדינה, וכמות הנכנסים הייתה חייבת בהגבלה,כפי שהמשטרה התריעה ,דרעי חייב להתפטר זו בהחלט פאשלה שקרתה בתחום אחריותו .מירון של 2021 לא תחזור.
הכל נכון, חוץ...
אנני | 03-05-2021 7:22
הכל נכון, חוץ מאנשים תמימים, הם אנשים בוגרים כמוני וכמוך, לא ילדים, עליהם לקחת אחריות אישית ולהפעיל שיקול דעת. הציבור הדתי-חרידי מחוייב מוסרית לעשות חשבון נפש, להפסיק להתנהל כמו עדר ולתת לאחרים להחליט במקומו, כי זה נוח לו. בעניין התמימות, כשדוחפים אנשים אחרים יש השלכות, וזה כל עם ישראל צריך ללמוד את הלקח, אין תזוזה תישאר במקום בסבלנות, לא לדחוף! דבר שני מיד אחרי שפנו מתים מהמקום, חרידים אחרים דחפו שוטרים להיכנס למתחם הזה,תמימים!!!!
לא רק...
מירהbh | 03-05-2021 0:34
לא רק דרעי צריך להתפטר ראש הממשלה ועוזריו שפתיו את שער ההר כדי לזכות בקולם של הדתיים הם ידעו שאי אפשר להכניס עד אין סוף אנשים למקוםכל כך קטן. הם רצו בשביל הפוליטיקה להשתמש באנשים תמימים שאינם יודעים באיזו סכנה הם נמצאים
25
זה מה שקורה...
שי גבריאלוב | 02-05-2021 20:50
זה מה שקורה שרב מתעסק בעניינים שאיננו מבין בהם. יש צורך בהנגשה, יש צורך בניהול זרימת אנשים. לפי מה שאני יודע הרב איננו יועץ נגידות, איננו מפקד ואיננו מהנדס. כמו שאני לא הייתי שולף דברים בהלכה שהוא לא ישלוף בניהול אתר והנגשה.
@אהבת חינם, מה...
מישהו | 02-05-2021 22:37
@אהבת חינם, מה לא נכון פה? וכמה שאתה אוהב שמאלנים, חינם חינם, שעוד מעט תאשים אותם שהם שפכו מים על המדרגות במירון...
26
השותפים הטבעיים של...
מרדכי | 02-05-2021 21:08
השותפים הטבעיים של הראיס אשמים,
27
כל כך מדוייק......
עופר | 02-05-2021 21:28
כל כך מדוייק...
28
הרב שרלו... כולם אשמים,...
המלך העירום | 02-05-2021 21:42
הרב שרלו... כולם אשמים, רהמ השרים, המשטרה, השבכ, חב'חשמל מקורות, מדא, זקא, ועדת החקירה הממלכתית שתקום, בגץ, שמגץ, 2000 שנות גלות ושות' ומי לא אשם, הדתיים/החרדים על כל הפלגיהם. נאמר את האמת, אין בעל בית לאירוע כי אנשי הדת לא מצליחים להתאחד סביב מגזר אחד. ולמה הם לא מצליחים להתאחד? כי אלה אנשי דת אחדות ואהבת לרעך ובלה בלה בלה וכל השייט שהם מנפנפים בגאווה את דגל הפילוג והשנאה, אלוהים שלח תזכורת באמצעות הרבן עקיבא ותלמידו שמשון על 24 אלף חרדים עתיקים שידעו רק לשנואה. הם אלה אותם אנשים שבכל דור מביאים על היתר את האסונים הכי גדולים שידע העם הזה מימי מצרים העליזים. אני מקווה שוועדת החקירה הממלכתית תצווה על המדינה לגרש מהעם היהודי את כל הדתיים/החרדים ולעשות ניקיון יסודי ונגאל!
, שרות...
יפתח | 08-05-2021 2:35
, שרות בצבא זה לא 300 איש בשנה או אחרי גיל 24 לזמן קצר עם מספר ילדים אלה 95 אחוזים מהמחזור ובגיל 18,כמו גם שעבודה זה לא לשלוח רק את האשה לעבוד, ורמת הכנסה של העשירון הרביעי הפטור ממיסים אלה לימודי ליבה מקצוע ומשכורת ממוצעת. החרדים מנהלים אורח חיים מופקר המנצל את עם ישראל העובד והמגן באופן חסר תקדים. על פי אמונתי לימודי תורה בתנאים אלה שווים כקליפת השום. מספיק עם מכבסת המילים מדובר באורח חיים נצלני. התנהלותם בתרופת הקורונה הביאה לשבר בעם ישראל.
תגובה דומה...
תלאביבית | 03-05-2021 12:38
תגובה דומה לשינאה נאצית
אכן כך...
מירי | 03-05-2021 8:00
אכן כך
כולם אשמים...
חרדי | 03-05-2021 4:27
כולם אשמים רק לא אנחנו. ידינו לא שפכו את הדם
והשמאלנים בכלל...
אהבת חינם | 02-05-2021 21:52
והשמאלנים בכלל לא יודעים לפלג,נכון??? הפוסל במומו פוסל!!! לא נמאס לכם כבר מההסתה נגד חרדים,זה כבר גובל באנטישמיות!!!ורק שתדע גם חרדים משרתים בצבא!!!
29
צודק כבודו כמו...
רובי | 02-05-2021 22:16
צודק כבודו כמו האסון במירון כך גם בקורונה חוסר צנהיגות, וכניעה לגורמים שרק רוצים לספק את הציבור גם כאשר זה פוגע בהם, עצוב, הם מישתדלים בדברים שהורגים את הציבור, הטענות הם נגד ההנגהה הפוליטית הניכנעת והמכניעה,,
חזק וברוך...
שפטיהו כהן | 03-05-2021 4:26
חזק וברוך
אולי. זה...
אבי אוחנה | 02-05-2021 23:36
אולי. זה שמתפללים לקבר זה גובל בעבודת אלילים הרי בורא עולם נימצא בכל הבריה גם על הר וגם בים או ביער . מנין בבית כנסת למה לעלות אלפים לקבר זה מזכיר פגנים שעמדו ושרפו זבחים מול פסל איפב אמונה באל אחד שנימצא בכל מקום
/ זו...
יאני 2 | 02-05-2021 23:03
/ זו לא מנהיגות. זו 'עסקנונא' של עסקני מפלגות. שרים שהם עסקנים. תאבי כוח וכבוד. מנהג שהיה בקרב יהודי צפת בישוב הישן; הפך עם הזמן; לגולם שקם על יוצרו.
30
איפה האחריות האישית...
גילה | 02-05-2021 22:51
איפה האחריות האישית כל אדם אחראי לחיו וחיי משפחתו עכשיו לא להיות ראש קטן לא שלחו אותכם בכוח לאתר למרות הכל אני כואבת ומשתתפת בצער רב על הדבר הנורא שהתרחש
31
מהיה לי אלוקים...
יעקב | 02-05-2021 23:12
מהיה לי אלוקים עכשיו הסיבה נו עטד ערב רב
, מה...
W.T.F | 03-05-2021 5:50
, מה ????
32
כל העניין של...
ל | 02-05-2021 23:19
כל העניין של ההגבל כמות המשתתפים היתה בשל הקורונה לא עלה חשש של דוחק... אז לא זה הסיפור
היה ועוד...
מנטעש | 03-05-2021 6:00
היה ועוד איך מזה הרבה שנים דיבור על דוחק וצפיפות מסוכנת אלא שלחרדים זה לא היה אכפת. הקורונה עירבה בנושא את משרד הבריאות שניסה למזער נזקים אפשריים אבל גם זה לא עזר
33
הסיבה האחת והיחידה...
שלווה | 02-05-2021 23:46
הסיבה האחת והיחידה לזוועה הזו זה אנחנו!עם ישראל..תראו איך התנהגנו אחד לשני במהלך השנה האחרונה.. תראו כמה הכפשות, לשון הרע, שנאת אחים,גאווה, שנת בחירות גועלית.. וכעת שילמנו בחייהם של 45 תלמידי חכמים ועוד באיזה יום!!לצדיקים האלה אל תדאגו הם במקום טוב.. אבל אנחנו שנשארנו קיבלנו סטירה מאבא ונשאר רק לעשות תשובה וחשבון נפש!
,לפני שנתלים...
יפתח | 08-05-2021 2:19
,לפני שנתלים בפרשנות אמונית יש גורמים ארציים הקשורים בהפקרות שבארגון ארוע גדול כל כך עם סידורי בטיחות דלים כלכך.
הכפשת את...
חרדים רומסים | 03-05-2021 10:17
הכפשת את כל עם ישראל עכשיו לא?
34
רק בגץ אשם...
דידי | 03-05-2021 0:15
רק בגץ אשם עם ההחלטות המטומטמות שלו
35
משתתפת בצערם של...
חוה | 03-05-2021 0:59
משתתפת בצערם של המשפחות יש לנו אמונה ולימודי תורה אבל ידעתם שמקום ותיק ולא מסודר פשוט עשו טעות גדולה שכולם יצאו כולם יחד ביציאה היו צרכים לצאת לאט ובסבלנות וגם מקום חשוך לא צריך חקירה ולא לחפש אשמים זה פשוט טעות אנושי
חבל שלא שמים לב
יהודי | 04-05-2021 16:05
התגובה היא, בדרך כלל, של מי שחושב, שמדובר באיזשהי טעות שהסתיימה באסון גדול. מה אני יעשה, שאני חושב, שמדובר בחבלה אמיתית ופושעת במטרה להרוג הרבה יותר, שנעצרה באמצע, והתכנית שיצאה לפועל היא קטנה בהרבה מהתכנית המקורית. בואו ננסה לבחון מה היה לנו: א. הגיעו השנה למירון, הרבה פחות מאשר בכל שנה. להערכת המשטרה מדובר בלפחות כ150.000 פחות ממה שהיה לפני שנים. ב. בערב לג בעומר [ביום ה] היה במקום, תרגול משטרה ומדא לאירוע רב נפגעים. ג. עם זה נסגר במקום מנחת מסוקים. ד. אמבולנסים שהגיעו עוכבו למשך כשעתיים וחצי! ה. הנסיעה ממירון לצפת [בית חולים זיו], אמורה להיות בדרך פתוחה, כשיורדים ממירון, ופונים שמאלה, פחות מ20 דקות. המשטרה חייבה לנסוע בדרך הארוכה הרבה יותר, שהדרך תיקח כ50 דקות. ו. ביום ו' מגיע אמבולנס, לרוצה להכנס למתחם - שוטר מונע ממנו, ומתבטא עוד אחד ימות, וזה למרות שפראמדיק ופראמדיקית מתחננים שיפתח להם את המעבר. והוא לא מתייחס כלל. סעו מסביב ז. וזה כבר אחרי, שעושים להם הרבה סביבונים במירון ולא נותנים להתקרב למקום. בסרטון רואים שהמקום כמעט ריק מבני אדם. והשוטר טוען שהוא שומר על האנשים, ולא יתן לאמבולנס להכנס. ח. איחוד הצלה, לא היה שותף לחזרות לפיגוע. ט. דייטש, סגן ראש העיר ירושלים, מספר שהוא ראה שוטר המונע מאנשים לצאת מהמתחם, למרות הדוחק הרב. ומי שבכל זאת רצה לצאת, אויים שהוא יירה עם גז מדמיע. והוא אמר בפירוש כשעתיים לפני האירוע, אתם סוגרים אנשים, באופן שזה יגרום לאסון. י. הרבה מספרים, ששוטרים החטיפו להם מכות במקום, בליל האירוע, באם הם הלכו בדרך צדדית ובטוחה, והשוטרים חייבום, במכות(!) לשוב לדרך עמוסה ביותר. יא. יש סרטונים, מגברים ואנשים החוטפים מכות מהמשטרה כבר ביום ה' בשעות היום. חלקם - העוברים מתחננים למשטרה תפסיקו, אתם הולכים להרוג, בן אדם עלול להחנק ממעשיכם, והתגובה היא התזת גז מדמיע על המבקשים. השוכב לרגלי השוטר [בין רגלי השוטר לגדר, לשם הצמידו השוטר בצורה זו] מאבד את ההכרה, אחר התזת הגז, ומתחילות צעקות הצלה. יב. המשטרה, יום או יומיים לפני האירוע, מסלקת מצלמות מהמתחם. יג. ההודעה הראשונה היוצאת מטעם מדא היא טריבונה - קרסה, כאשר, הסבירות היא גבוהה שמי שהודיע למדא ולתקשורת, היתה זו המשטרה בעצמה, ולא אף אחד אחר. אבל מתברר 2 דברים: 1. שום טריבונה לא קרסה! אז למה זה נאמר? 2. אכן בטריבונה שהיתה במקום, מישהו יצר חבלה מכוונת, ופירק ברגים מעמודי תמך של טריבונה ענקית, והשאיר את העמוד עם בורג אחד. מה ששיחרר את העמוד, ונתן לו אפשרות להסתובב מהעמוד שתחתיו. כפסע היה, בין המיקום אליו העמוד הגיע לבין אסון נוראי ובו מאות הרוגים שהושלכו מגובה של כ2-3 קומות, אל תוך ואדי.... ובהדגשה: מישהו חיבל בטריבונה, במטרה ליצור אסון הרבה יותר גדול. מישהו הודיע בפירוש שטריבונה קרסה, כאשר זה לא קרה. איך מתחברים הדברים. ואמבולנסים שמגיעים נעצרים עי המשטרה, מנועים מלהגיש עזרה, ועוד. יש מערכת שחלקה כלל לא שותפה בחזרות. עשו תרגול לאירוע רב נפגעים, ושולחים מאת כולם בדרך הארוכה והעמוסה ולא בדרך הקצרה והפשוטה..... יד. מי שאישר את האירוע, זו המשטרה. מי שאחראי לתיאום ענייני בטיחות זו המשטרה. אבל מישהו כפי הנראה שפך שמן במקום, והפך את פרוזדור היציאה הזה [שהוא מתכת, הנמצאת באלכסון כלפי מטה, שגם בלי כלום, מי שרוצה, יכול בקלות לעשות החלקה מצויינת על המתכת הזו] בקצת רטיבות, כל ההולכים במרכז הפרוזדור הזה עלולים להחליק. וכאן מישהו עוד שפך משהו להחלקה, כך שהמקום הפך להחלקת קרח. מטורפת, מסוכנת, ומצליחה לחסל עשרות אנשים. טו. רגע, בטבלאות של כת השטן [שהוצאה אל מחוץ לחוק, ואני לצערי, חושב שעדיין כמה אנשי מפתח, נמצאים שם, ובהתאם לזה מנהלים אותנו] שם מופיע שהתאריך של 30 באפריל הוא זמן של הקרבת קרבנות לשטן, מהחי ומהאדם, בכל גיל. טז. בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 12 בלילה מתחלף התאריך ל30 באפריל. וזמן קצר אחר כך, המשטרה סוגרת את מסדרון המוות! סוגרת ביציאה, כאשר מלמעלה ממשיכים מאות אנשים לנוע לתומם, ובזה אחר זה מחליקים הבאים מלמעלה, על אלה שצנחו למטה. אין מי שסוגר את היציאה מלמעלה. קודם מנעו מאנשים יציאה. עכשיו, מי שרוצה לצאת, בבקשה, אפשר לצאת.... יז. אנשים צועקים וצורחים על נפשם [בעדות, של מי ששמע את זה, הצרחות היו כמו בתאי הגזים], אנחנו נחנקים תפתחו את היציאה. ותגובת השוטרים, אנחנו מחכים להודעה לפתוח. בינתיים אסור לפתוח, ואנשים ממשיכים לזרום מלמעלה.... באמת, את כל זה אין שום צורך לחקור? לא היה כאן שום מחדל????. נ.ב. דרך אגב באותה טבלה של כת השטן, מופיע עוד 2 דברים מעניינים, שאולי קשורים עם כל זה. התאריכים שבין ה26 באפריל ל1 במאי, שהם ידליקו מדורה (ואני לא יודע האם, חלק מטכסיהם, זה למנוע מאחרים מלהדליק מדורה. אבל נמצא בגמרא, שיש כאלה שביום טכסי העבודה זרה שלהם, הם מונעים מאחרים הדלקת אש, בודאי שמונעים מהדלקה פומבית. 2. השבת שאחרי זה, נקראת בפיהם שבת המכשפות הגדולה. אין לי ספק, שרבים יגיבו בלעג על דבריי. אבל מי שקצת יבדוק, יבין שמדובר על איזשהו פשע.... אדרבא, הקימו וועדת חקירה שקופה, שלא תהיה בידי המשטרה. בואו נראה מה ימצאו
36
ומה עם הלוחצים...
ורד שחור | 03-05-2021 1:30
ומה עם הלוחצים עצמם, הם נקיים מאשמה?
אין לוחצים...
תלאביבית | 03-05-2021 12:36
אין לוחצים -יש גל שיוצר לחץ. כנראה שאת לא מבינה במה מדובר
37
ביבי והממסד אשם...
ככחלת | 03-05-2021 2:16
ביבי והממסד אשם זה ברור מה צריך ועדת חקירה הכול ברור
ביבי נכנע...
טוביה | 03-05-2021 4:24
ביבי נכנע לחרדים. מעכשיו זה הקש ששבר את גב הגמל על עצמו. הכריע את ביבי. ירד מזמן מגובה ההר אל מדרון צדו השני. לא פרש בשיא.
38
לדבר ,לכתוב, ולהיות...
זחש | 03-05-2021 2:21
לדבר ,לכתוב, ולהיות חכמים בדיעבד זאת המומחיות שלכם. ועדת חקירה ממלכתית מחויבת כי רק לה יהיו סמכויות במסגרת החוק. אתם לא אוהבים את סמכות החוק ,אצלכם סוגרים בתוך הבית. אבל יש ממלכה והיא ההחלטה של הרוב.
39
חד וחלק, מדויק,...
לוי | 03-05-2021 3:11
חד וחלק, מדויק, ועם זאת צריך וועדת חקירה, כי יש גם כשלים מנהל ים ביצועיים. ואותם יש למנוע לעתיד לבוא.
האתר כבר...
תמיר | 03-05-2021 4:21
האתר כבר טמא. אין בו כבר קדושה
40
להעביר את הקבר...
טיביר | 03-05-2021 3:53
להעביר את הקבר לאומן
. ...
ר | 03-05-2021 10:20
. נזכרתי שהגיעה לארץ משלחת שוטרים מאוקראינה, כדי ללמוד פה,בלג בעומר, איך להתנהג עם המוני החרדים המכרכרים, בראש השנה באומן!!! מעניין מה למדו
נכון ביחד...
פרשת מירון - אסון | 03-05-2021 4:38
נכון ביחד עם כל משתתפי הפסטיבל הזה ! ידי חרדים שפכו דם חבריהם במו ידיהם. כל הקפיצות והדחיפות, כאילו שזה משחק ילדים ולא ֹֹֹֹֹחיי אדם .
41
הר מירון לא...
פטקס | 03-05-2021 3:59
הר מירון לא חלקת אדמה ששיכת רק לעדה החרדית ולגרורותיה. במירון מבקרים גם אזרחי ישראל, גם תיירים. למענם חייבים להקים ועדת החקירה, למצות דין עם האשמים, כולל הרבנים והבגץ, ולבצע כל המלצותיה לשינויים ושיפורים לעתיד.
חחחחעעע שיואו...
תלאביבית | 03-05-2021 12:34
חחחחעעע שיואו הרגת אותי
, על...
מורה ללשון | 03-05-2021 5:52
, על איזה חומר אתה ? אולי תכתוב בעברית ?
גם אני...
שימעון ע | 03-05-2021 5:06
גם אני בבוארוצה אידיכם אלעג לכם כי את כול תוחכתי ניאצתם מפרי מועצותיכם תואכלו
42
דרעי קלון -...
בושה לביבי | 03-05-2021 4:28
דרעי קלון - > הוחזר .... ואסון
מי הוא דרעי...
פטקס | 03-05-2021 4:51
מי הוא דרעי ומה כוחו? הרי למד אצלם, דם מדמם.. חשבתם שהוא בעד הספרדים? :)))
43
החרדים לא לומדים...
פלפולי גמרא יצר הרע | 03-05-2021 4:31
החרדים לא לומדים לקח אף פעם. אסון רודף אסון. וכן זה למה ? בגלל עבודה זרה
44
לא וועדה ולא...
חנינה | 03-05-2021 5:29
לא וועדה ולא כלום. תנו לחרדים כל שנה לעלות במיליונים אחד על השני
מגעיל ...
יא | 03-05-2021 11:57
מגעיל
. אנטישמי...
י | 03-05-2021 5:49
. אנטישמי חצוף.תתבייש לך.
ויפתח ה'...
חניבעל | 03-05-2021 5:46
ויפתח ה' את פי........ מי זה הגאון? יודע דרכי הקבה . סתום כבר
45
הרב שרלו. מי שאשם...
הרב אריאל טל | 03-05-2021 5:48
הרב שרלו. מי שאשם זה כל עם ישראל. חטאנו עוינו פשענו. כעת ישנם 60 יתומים ומשפחות שכולות. לקום כולם לעזור להם. הרב אריאל טל 0543209765
,עם ישראל...
יפתח | 08-05-2021 2:09
,עם ישראל הוא לא צדיק , אך הבעיה כאן היא ההפקרות בזרם החרדי.
נו, עוד יצור...
תלאביבית | 03-05-2021 12:33
נו, עוד יצור חסר ערך, ועוד יותר מכך אלה שעשו לך לייק
דרך מצוינת...
מאיה. | 03-05-2021 10:09
דרך מצוינת לעולם לא ללמוד מאסונות, לא להפיק לקחים ולא לשאול שאלות. ככה בדיוק לא לומדים לקחת אחריות על שום דבר. גם לא על פרנסה, כלכלה ומשפחה.
זוהי השיטה...
גדי מעין | 03-05-2021 8:09
זוהי השיטה הנהדרת לברוח מאחריות אישית: כולנו אשמים!
46
Bb,דרעי,אוחנה ואגב לא...
המהנדס | 03-05-2021 5:50
Bb,דרעי,אוחנה ואגב לא יכולים לחמוק מאחריות על אסון כזה. הם היו מודעים ומעורבים ולא יכולים לומר לא ידענו,לא שמענו,לא ראינו. יש הרבה עדויות על הסכנה, עוד משנים קודמות. היה מספיק זמן להכשיר עוד דרך או דרכי יציאה.
47
היכן השכל והלב...
חשבון רפש | 03-05-2021 5:55
היכן השכל והלב של העם היהודי? אומרים לנו לעשות חשבון נפש, כשהמשטרה לעזור למי שאחראי לחמוק מחקירת העובדות, שכאמור הן ברורות. דרעי ואגב דחפו להבאת כמה שיותר אנשים להר, מסיבות פוליטיות ואולי גם כלכליות (האירוע הוא גם ביזנס ענק).
48
קבלתי sms שבו...
מפיצי שמועות בוחשים | 03-05-2021 5:57
קבלתי sms שבו גוף חרדי טען שהמשטרה גרמה לאסון בכוונה. מי עומד מאחרי הבדותא? שהמשטרה תחקור
אתה מוכן...
דוד | 03-05-2021 6:47
אתה מוכן להאמין על שמועות כוזבות כדי לנקות את המצפון? עד כדי כך שמוכן להאמין לשקרים?
49
אוחנה הודה שהוא...
אוחנה התפטר! | 03-05-2021 6:02
אוחנה הודה שהוא אחראי, אבל טוען שהוא לא אשם. אוחנה טוען שבגץ אשם והחל לאסוף חומר (=עכשיו הוא נזכר?) כדי להוכיח הטיעון שלו. אם הוא מודה באחריות שיתפטר עכשיו, אחרת הוא משתק עבודת המשטרה עולה מול המשימות האדירות שלפניה
, אם...
יפתח | 08-05-2021 2:06
, אם בגץ אשם וכבר נודע המחדל ב 2008, איך אנשים המצווים לשמירה על החיים עולים על ההר? , איפה שיקול הדעת האישי? , ההנהגה שלהם למה דוחפת אותם למקום מסוכן, בשביל לקיים טקס? זו היא תמצית ההפקרות של הכת החרדית.
50
הרב בהחלט צודק,...
אודי | 03-05-2021 6:28
הרב בהחלט צודק, כך גם על בדעתי
51
הסיבה לאסון היא...
שלמה י | 03-05-2021 6:57
הסיבה לאסון היא התנהגות של כלל האנשים במתחם. יודעים מי הם ההמון שדרס את הנפגעים!
תני לו...
. | 03-05-2021 12:58
תני לו 200,000 מליון ש''ח ותראי איך פותר את הבעיות
בטח שום...
מחופשים | 03-05-2021 11:54
בטח שום שוטר לא דחף גולם
@לא בגלל כמויות...
ארי | 03-05-2021 11:18
@לא בגלל כמויות אלא תשתיות דרכים שבילים הכל צריך מחדש ומודרני.
מה לא...
מבין ענין | 03-05-2021 10:33
מה לא ברור ??? תרבות הדחיפות והמרפקנות של אלו שהלכו שם ודחפו כאילו שמולם אויר ולא בני אדם. אילו הלכו בשקט וברוגע לא היה קורה כלום. אף שוטר לא דחף אותם.
שתף אותנו...
שאול | 03-05-2021 8:18
שתף אותנו - מיהם?
כמו נאום הקורונה...
רחל | 03-05-2021 7:40
כמו נאום הקורונה של גפני, אתם אשמים. הוא צודק כרגע בדבר אחד, אין טעם לועדת חקירה כי קשה מאוד לחקור את המנהיגים החרדים.
52
כמובן הכי קל...
ציוני | 03-05-2021 7:42
כמובן הכי קל להאשים את הממשלה. הרבנים לא אשמים הם כמובן צדיקים.
בטח רק...
לא צדיק | 03-05-2021 11:53
בטח רק אתה יודע
53
דמגוג בשקל! אין...
מתן | 03-05-2021 7:55
דמגוג בשקל! אין שום קשר בין הסיפור עם דוד לאסון במירון, לא בעלילה ולא במסקנות.
54
דרעי, אוחנה ושות'...
רוני | 03-05-2021 8:42
דרעי, אוחנה ושות' משטרת ישראל מודים לך בהמלצתך לסלוח, לא לפתוח בוועדת חקירה שתחשוף את הבורחים מאחריות למחדל הריגה של 45 אבות ובנים שמצאו מותם באסון מירון - מהילולת לג בעומר ליום אבל לאומי. עליהם אני בוכיה????. ייקוב הדין את ההר, חובה להקים לאלתר וועדת חקירה ממלכתית שתשים ידה על פושעי מירון❗
55
טוב שהרב כבר קובע - הכל "ברור" לך?
רונית לוי | 03-05-2021 9:14
זו פשוט דעתך האישית. יתכן שהרב צודק ויתכן שלא אבל איזו יהירות וזלזול בחיי אדם!!! הרי כל חקירה מקיפה עשויה להציל אדם אחד או מאה. ובא הרב וקובע - לא צריך??? סליחה כב' הרב - אינך אלא רב וראש ישיבה וגם עיתונאי ופוליטיקאי בלי תפקיד רשמי. אבל אינך איש מקצוע.
, להבנתי...
יפתח | 08-05-2021 2:01
, להבנתי זה לא שהוא מתנגד לבדיקה אלה טוען שכבר עכשיו ברור מי האחראים, ולברור זהותם לא דרושה ועדת חקירה.
גם את...
ובטח | 03-05-2021 11:51
גם את לא
56
וזו הסיבה שרבנים...
הרב טריבונה | 03-05-2021 9:24
וזו הסיבה שרבנים לא אדריכלים , מהנדסים ומתכנני ערים . כי אם הם היו כולנו הינו מתים ולא רק על הר מירון .
שומר פיו...
חבל עליך | 03-05-2021 11:51
שומר פיו ולשונו
57
ברור שלא צריך...
טסרח מודאג. | 03-05-2021 9:43
ברור שלא צריך ועדת חקירה,צריך להעניק פרסי ישראל לאחראים לאסון.
58
על מנהיגות רבנית...
נחמי | 03-05-2021 9:46
על מנהיגות רבנית לא עולה בדעתך לדבר?וואוו,הגמל לא רואה את הדבשת שלו. כולנו באותה סירה ,תתאפס על עצמך.
מנהיגות רבנית -חלק...
יאיר | 03-05-2021 12:01
מנהיגות רבנית -חלק מההנהגה נציגיהם בכנסת הפועלים בשמם הם שמשפיעים על קבלת ההחלטות.
הדבשת על...
שלך | 03-05-2021 11:48
הדבשת על גבך
59
אי אפשר לעשות...
שלום ל. | 03-05-2021 9:51
אי אפשר לעשות וועדה חד צדדית. המנוולים של תולדות אהרן לא ישתפו פעולה.
המשטרה משתוללת...
לידיעתך | 03-05-2021 11:49
המשטרה משתוללת אל תסבן תמח
60
האם כבודו דיבר עם ניצולים?
י | 03-05-2021 10:09
הרי ברור שהשוטרים ברגע אחר יכלו לפתוח את הגדר ולהציל את כולם. הם התנהגו באטימות לב ונתנו לאנשים למות בכוונה תחילה. זה אהוביה סנדק כפול 45. ואם לא נתעשת כולנו יחד חרדים דתיים ואתיופים זה יביא למרחץ דמים. ראו הוזהרתם!!!
למי התכוונת...
אתה שלחת | 03-05-2021 11:47
למי התכוונת
עם עובדות...
להתבייש | 03-05-2021 11:46
עם עובדות אין מה לעשות
מושתל של...
אבי | 03-05-2021 11:24
מושתל של משמרות המהפכה
בזוי ולא...
פנינה | 03-05-2021 10:25
בזוי ולא ראוי להאמר...תיתביש
61
זה לא השרליל מאיגוד הרבניים לייט?
שרלול | 03-05-2021 10:21
בטח היה עייף לאחר שסיים בר מצווה לכלב וחתונה לכמה זוגות מתועבים. כנראה שהוא עושה חברותא עם גלעד קריב הבזוי
62
כשחילונים הולכים אחרי...
תחשבו על זה | 03-05-2021 10:23
כשחילונים הולכים אחרי לחץ חברתי למשל אחרי הפריצות ונגרם מכך נזק אז מאשימים אותם אישית. כשהחרדים הולכים אחרי העדר ולא מפעילים שיקול דעת ונגרם מכך נזק מאשימים את המנהיגים. כנראה כולם מבינים שהם עדר חסר יכולת חשיבה ביקורתית ולכן חייבים להאשים את רועי הצאן בכל דבר.
כשמדובר ברועי...
מחשבה שניה | 03-05-2021 15:39
כשמדובר ברועי צאן של החסידים אין שיקול דעת מי היות והשליטה מורכבת יותר וכוללת : שליטה רוחנית, חברתית וכלכלית.
63
מנהל תקין...
ש.ז | 03-05-2021 10:32
במדינה עם מוסדות ראויים ומנהל תקין חייבים לחקור את האסון. גחמותיהם של חרדים להשפעת השם והאמונה העיוורת מחזירים אותנו אחורנית אלפיי שנים. לו היתה הנהגה ראוייה שאינה מתכחשת לאחריותה ותפקודה היינו שומעים כבר על וועדה כזו שכבר קמה. הדיקטטורה הימנית, פשיסטית חרדית חוגגת את התמוטטותה של המדינה.
64
מי שמך? למה אתה חושב שדעתך מעניינת אותנו?
רננה | 03-05-2021 10:51
הרב שרלו לא רלוונטי כבר הרבה שנים. הישיבה שלו נחשבה מאז ומעולם ככושלת וכקורסת אל תוך עצמה
65
לא צריך ועדת...
מוטי | 03-05-2021 11:03
לא צריך ועדת חקירה לפי הרב שרלו צריך ועוד איך שצריך ועדת חקירה שכל הנושאים באסון יקחו אחריות ומסקנות לדורות הבאים.איהקמת ועדת חקירה ממלכתית שווה לזילזול בניספיםוזילזול בחיי אדם.הגיע הזמן שהמדינה תתיחס למירון רשבי כפי שמתייחסים לכותל בטיחות תשתיות.
...
יאיר | 03-05-2021 11:46
כוונתו שהאשם ברור. באשר עניין התשתיות בתמונה הכוללת פחות חשוב. בהנהגה הרי לא היתה ניתנת חשיבות לנושא
66
לא בגלל כמויות...
אורי | 03-05-2021 11:22
לא בגלל כמויות אלא תשתיות עתיקות צריך הכל מחדש דרכים שבילי גישה כניסה יציאה
67
הלחץ שלא יהיו...
אפיק | 03-05-2021 11:33
הלחץ שלא יהיו הגבלות על מספר המשתתפים היה בהקשר של הקורונה. בכלל לא בטוח ששיקול הדעת בנושא היה שגוי, את זה נגלה בהמשך, אם יתברר שהיו הדבקות. לעומת זאת, בנושא הצפיפות, לא כל כך ברור מי העלה טענות שבגללה צריך להגביל את המשתתפים, וגם לא ברור אם היה לחץ נגדי להתנגד לטענות האלו, ולא להגביל. בשביל להבין את זה, צריך לבדוק, וזו מטרתה של ועדת החקירה.
68
מי אשם הקהל...
אליהו | 03-05-2021 11:45
מי אשם הקהל שהיה שם אשם ידעו שיש ילדים קטנים והתנהגו כבהמות ולא כתלמידי חכמים כל מי שהיה שם צריך להתחנן לבורא עולם על גורלו אין אף אחד שיוצא מי בכלל .היה צורך להודיע לקהל לצאת בזהירות כי המקום צר .התוצאה היא מרה וחבל ללבות אש סביב המשפחות
69
כבוד הרב כוללללללם...
דתיה | 03-05-2021 12:01
כבוד הרב כוללללללם אשמים!המנהיגות הרבנית,מארגני הארוע,והבאים להצתופף בכזו צפיפות עם עגלות וילדים. די לפלג! הרי אתה יודע שאם איזו ממשלה היתה מגבילה באנשים את האירוע איזה עליהום היה עליהם, המנהיגות הרבנית צריכה לעשות חשבונות נפש.
אהבתי את...
ישראלי | 03-05-2021 19:35
אהבתי את מה שכתבת והחכמה מאין תימצא....
70
אדיוט, יהיר, שחצן.
ירון | 03-05-2021 12:11
100 שנים האירוע הזה מתקיים באותה מתכונת. תמיד אותה צפיפות, ואדון יובל בטוח שהוא יותר חכם מכולם. אדוני, האם שמעת על מחדלי המשטרה המטורפים? האם שמעת על המחסומים המשטרתיים שהובילו לאסון, כפי שמעיד כל מי שהיה שם? בושה וחרפה.
, אז...
יפתח | 08-05-2021 1:51
, אז לא כולם יוכלו לבוא , האם השמים יפלו? , ואם מליון איש ירצו לבוא אז יחצבו בהר?, הכל מעשה שחיטות של פלג ביהדות שלא יודע שובע, פורקי כל אול. המונהגים עיי הנהגה מופקרת. חוכמה קטנה לחמוק מהעבודה מופקד ומהצבא ולהתמסר ללימודי תורה. אין לזה אח ורע. ניצול ציני של מחלוקות בעם ישראל העובד בכדי לממן אורח חיים מופקר.
האם שמעת...
דודיק | 03-05-2021 13:37
האם שמעת שכמות המתפללים במקום גדלה עשרות מונים בשנים האחרונות....
נכון מאוד...
שוקי | 03-05-2021 12:53
נכון מאוד אבל לצערינו גופים שונים גילו שאפשר לעשות כסף קל סביב ארועי לג בעומר.
עד לפני...
מאבחן | 03-05-2021 12:30
עד לפני עשור או שניים לא היו יותר מאלף איש בהילולה... נא לדייק ולכבד גם מי שחושב אחרת
71
שעה אחת של...
אבי,,, | 03-05-2021 12:24
שעה אחת של לימוד תורה שווה אלף עליות לקבר,, זה סתם ביטול תורה
מדובר במסורת בלבד...
פטקס | 03-05-2021 13:40
מדובר במסורת בלבד ולא במצווה. כל מי שלא עובד עבודת אלילים התפלל בבית. כל השאר - דמם בראשם. אפילט רשבי כבר לא סובל אותם שנה שניה ברציפות! רמז מספיק עבה לכל הצדיקים המדומים
72
מה הקשר למספר...
Avi | 03-05-2021 12:43
מה הקשר למספר המשתתפים? ואם היו מתירים ל-30.000 איש והיו נדחסים למקום הצר והמצער הזה 5.000 או 10.000, האם זה היה מונע את הדחיסות?! ברור שלא. כל שהיה צריך לעשות לווסת את מניין המשתתפים לעבור בפרוזדור הצר הזה. לדאוג לפתחי יציאה/חירום. להציב שוטרים וכוח עזר בתוך הפרוזדור, כמעין מחיצות, כדי למנוע גל אחד גדול של נהרות אדם שישטוף את הפרוזדור בדבוקה אחת. שהרי גם אם אדם אחד בתוך ההמון היה מתעלף, גם אז היתה נוצרת מפולת של אנשים, ודריסה שהייתה גורמת למתים ופצועים
73
צודקת דמגוג ...
חיים | 03-05-2021 12:55
צודקת דמגוג
74
אמיץ מאוד וצודק...
אבי הכהן | 03-05-2021 13:12
אמיץ מאוד וצודק
75
להלן הפתרונות בפשטות: 1....
אלדד | 03-05-2021 13:13
להלן הפתרונות בפשטות: 1. בגשמיות - להוציא מהעסקנים ולהעביר את ניהול הציון למדינה. 2. ברוחניות -לכבד זה את זה. מה שהיה בפוניבז בזמן האחרון זה חילול ה גדול . אבל לא רק שם הבעיה אלא בכל המדינה.
, למה...
יפתח | 08-05-2021 1:45
, למה המדינה? , מדובר בארוע של קהילה פרזיטית, רובה ככולה לא תורמת לאוצר המדינה ממיסים. זאת שערוריה. אם החרדים לא רוצים לממן את הארוע הגדול יש לסגור את ההר. לדרוש מחילוני שיממן ריטואל חרדי זה שחיטות.
76
תמשיך לשיר לו.... לא...
מלא מלא | 03-05-2021 13:35
תמשיך לשיר לו.... לא צריך ועדת חקירה עקב טיעונים קלושים מלפני שלושת אלפי שנים. הלו...! הלו...! אנחנו במאה ה-21. הנשאר מקובעים ? בתפישות עולם אשר אבד עליהם הכלח.
77
סליחה מכבוד הרב...
אבישי | 03-05-2021 13:54
סליחה מכבוד הרב אבל מה הקשר? כל המתחם שם לא בטיחותי כבר שנים הכל עשוי טלאי על טלאי מכלמיני אילתורים ופחים ובכלל לא מותאם לקלוט כמויות של אנשים. הדחיפות והצפיפות הם כבר הרגל של שנים רבות אחורה וזאת היתה רק שאלה של זמן עד האסון. מי שצריך לשאת באחריות זה מי שלא דאג שהמקום יהיה בטיחותי ולא הגביל את מספר הנכנסים למתחם והכל בגלל עסקנות ופוליטיקה וכמובן כסף .אי אפשר להתעלם מכל עמותות הצדקה ואוספי התרומות למיניהם שזוהי שעתם היפה לעשות קופה וכמובן שהם רוצים שכמה שיותר אנשים ייכנסו דהיינו כמה שיותר ארנקים אז משמנים פה ומשחדים שם ואף פוליטיקאי לא רוצה להתעסק איתם אז בבקשה זו התוצאה
78
זה רב ?...
סתם אידיוט ... | 03-05-2021 13:56
זה רב ? נשמע לי סתם אידיוט ...
רשבי לא...
חני | 03-05-2021 14:10
רשבי לא רוצה הילולות רשבי רוצה גאלת עולמים שניצעק עד מתי בגלות ? עד מתי נהיה עם עיניים עצומות אין ממשלה אין שקט כפי שהרבי אמר כולם צריכים לצעוק גאות עולמים ! עד מתי בגלות ובבילבול הנורא הזה של חוסר מנוחה ושקט נפשי לכל העם!?
79
יישר כוח כבוד...
רות יהל | 03-05-2021 14:09
יישר כוח כבוד הרב על היושרה שלך. בשורות טובות בעזה????
80
אם ידעו שבהילולה...
ראובן | 03-05-2021 14:22
אם ידעו שבהילולה באים המון אנשים למה לא נערכו ולא דאגו למקום הרי המקום לא מסודר הכול צפוף אני מבקר שם המון פעם בשנה ועדין לא זזה חניות סידור הכול ישן למה המדינה או גוף חיצוני לא דואגים 45 אנשים נהרגו ברוך דין האמת והפצועים בריאות
, למה...
יפתח | 08-05-2021 1:41
, למה המדינה, למה קופה ציבורית? , יתכבד הציבור החרדי, ילך לעבוד ובכספי עמלו ישלם על השתתפות בכנסיו איתם יממנו, סידורי בטיחות ומתקנים כנדרש, כמו בכל ארוע רב משתתפים.
81
אתר סרוגים מה...
אבי | 03-05-2021 14:32
אתר סרוגים מה אתם רפורמים כמו רבני צוהר? אפילו בציונות הדתית מחשיבים אותם לנאנו רפורמים אז מה אתם נותנים להם במה? קצת בושה!
82
כבוד הרב, מאחר והנך...
נתן שלא לקח | 03-05-2021 15:31
כבוד הרב, מאחר והנך שר לו (למלך דוד), אזמר לך בקצרה : אין פוסקים בדיני נפשות על סמך משחקי מילים אשר אין להם סימוכין כעובדות ו/או ראיות משפטיות. ברובד הפילוסופי אשר להתדיין ולטעון עד דקויות חסרות תוחלת.
83
אפשר היה לצפות...
בנצי | 03-05-2021 16:34
אפשר היה לצפות למשהו קצת יותר מעמיק ורציני, מהרב הנכבד י. שרלו...
אף פעם...
שי | 03-05-2021 17:02
אף פעם הוא לא היה מעמיק. אפילו הפרשנות שלו לקויה לחלוטין. אבישי לא היה איש מצוק. להיפך הוא נלווה אליו מטעמים מובנים של הבנת המעמד של דוד כמלך.לאנשי דוד היה ברור שכל מאויו של שאול הוא הריגת דוד ואין להם דרך חזרה לנחלת ישראל ללא מות שאול. בדיוק שכמו כל מאוויי שרלו ודומיו הוא סילוק ראש הממשלה נתניהו מהשלטון כח הוא המונע אותם משלטון חלוקת כספים ושררה של האליטה הישנה. טרוף דעת יכול להגיע חס ושלום לכל אדם.
84
יותר ויותר אני...
חכם בלילה | 03-05-2021 16:52
יותר ויותר אני מגלה שהרב שרלו ממש לא מבין מהחיים. תגובותיו הפוכות מכל שכל. מערבב מין שאינו במינו. אישורו השתתפות רבה בשל הקורונה שנסוגה, סיפור הסכנה כבר היה שם ולא טופלויש להפקיע קרקעות. שווה שילמד הרב במה מדובר לפני שמביע דעה
85
כפיים לשרלו...
שי | 03-05-2021 17:21
שרלילו, קיבלת את פינת הצומי היומית. מעולה ! כל כך היה חשוב לרב לומר את דעתו שהוא אמר את מה שכולם יודעים.... :)
למה אתה מדבר...
השטן | 03-05-2021 23:04
למה אתה מדבר בצורה כזאת ? למה לקלל רב בישראל ? אתה כנראה בהמה גסה ומטומטמת. אפס עלוב נפש.
86
אוי ווי... ולזה ייקרא...
איתן. | 03-05-2021 17:46
אוי ווי... ולזה ייקרא רב בישראל... תגיד לי כבור הרב, מי תיכנן את כל המתקן ה'אלוהי' הזה? איזה מלאך אישר את בטיחות, את המעבר הזה, שאת הסכנה שבו כבר חוו המוני אדם שעברו בו בפעמים הקודמות... יתכבד כבודו, ויפנה אל כל אלו שלקחו אחריות (ונכס קדוש) תחד ידיהם, עשו בו כבשלהם, ואין דין שם ואין דיין, לא מהנדס בטיחות, ולא אחד אחראי שעל הכל מפקח, ולא אחד שעיניו בראשו וקצת פיקח.... כי אדוני - הכתובת היתה כבר שנים על הקיר!!! ומי שניכס לעצמו את הבעלות על האתר - הוא הנושא באחריות.. הפשע העיקרי של המדינה ושליחיה - שאפשרו את הפקעת הבעלות והשליטה מידיהם - לידי אנשים חסרי סמכות אמיתית- אבל בעלי משקל פוליטי אדיר - אותם פוליטיקאים הרואים עצמם שליחיו של בורא עולם שעל כתיפיהם והנהגתם מונחים לא מעט מקורבנות הקורונה, וגם קורבנות האסון הזה.! אלו לא סוסים שלוחי רסן - שעל העגלון לרסנם ולהעמידם המקומם. אלו הם דווקא ה''סייסים'' האוחזים בעגלון... כך שינהג בעגלה לפי רצון סוסיו... ו הלחץ החברתי כדבריך מגיע דווקא מלמעלה!!! משליחי הציבור החרדי, המתחרים בינם לבין עצמם מי יזקוף לזכותו יותר הישגים לטובת הציבור שבחר בו... הם אמורים להנהיג את הציבור הזה!! ולא להיות 'מונהגים' על ידו. סלח לי כבודו אבל הפכת כאן את כל היוצרות ואת כל היצרים והסרת כל אחריות מעל כתפי אלו שצריכים לתת דין לעצמם, לציבור הנשמע להם, ובראש וראשונה - לבוראם. כי אין הציבור נוהג במנהיגיו, ואין אלו אמורים לצוות על עומד בראשם, ואין העומד בראשם מצווה על בורא עולם!!
87
זבל רב ...
דיןהעם | 03-05-2021 17:59
זבל רב
88
אף אחד לא...
תהילה | 03-05-2021 18:09
אף אחד לא הגיע למסקנה הנכונה הסיבה למקרה המצער הזה היא ברורה מאליו יש חרון אף בשמים מאוד על מה שקורה במדינה הזו חילולי שבת פריצות אצל נשים שינאת חינם השמצות חרדים על קורונה ובכלל ומה אתם בכלל מדברים על ועידות חקירה ועל כמויות של אנשים בר שנים רבות יש הילולא ושנים רבות היו ניסים שלא קרה כלום לאף אחד אתם חושבים שהכל בנאלי לא הקדוש ברוך הוא מחליט על העולם מי יחיה מי ימות מה יהיה איתנו לא השוטרים ולא המאבטחים אין עוולה ואין שיכחה לפני כיסא הכבוד לא יעזור כלום רק השם שהוא ריבונו של עולם הוא מחליט מה יקרה איתנו הוא אבא של כולנו שאוהב אותנו אבל כשיש חילול השם אז אין כפרה אין סליחה אין מחילה לא תשובה לא יום הכיפורים ולא ייסורים כלום לא מכפר לצערינו רק המוות כך אמר הרב הגאון ר בן ציון מוצפי שליטא בשיעורו השבועי במוסאיוף
, השתמטות מעבודה...
יפתח | 08-05-2021 1:34
, השתמטות מעבודה ומיסים ומשרות צבאי של החרדים וניצול מחפיר רב שנים של מחלוקות פוליטיות ערכיות בין ימין לשמאל תוך ניצול החילונים והסרוגים היא סיבה גדולה יותר לכעס על עם ישראל. כמו בקורונה גם כאן ההנהגה החרדית בשם שמירה על הטקס הדתי סכנה את הציבור שלה.
89
צודק. זה מה...
מיכאל | 03-05-2021 18:16
צודק. זה מה שחשבתי בשעות הראשונות
90
חברים גם אם...
מיכאל | 03-05-2021 18:19
חברים גם אם הרב טועה לא צריך לכנות אותו בכל הכינויים. הוא רב בישראל ולא צריך להסכים עם כל מה שהוא אומר יש לנו ראש פתוח אבל דברי גנאי לא ולא.
91
זו אכן מנהיגות...
זו מנהיגות! | 03-05-2021 19:04
זו אכן מנהיגות של רב. שמסוגל לעמוד מול לחצים ולומר את האמת. חבל שהציבור החרדי לא עושה חשבון נפש. במקום זה ממשיכים כהרגלם בקודש בחילול השם ובחיפוש אשמים
תמיד אומר...
דני | 03-05-2021 19:41
תמיד אומר את דעתו לא צריך להיות אמיץ צריך לדעת כמו הרב שרלו לא לזרום עם העדר
92
ומה הקשר
עעע | 03-05-2021 19:22
ומה הקשר
93
על תחליט מה...
אסף יוסף כהן | 03-05-2021 19:47
על תחליט מה צריך ומה לא ה' יתברך מלך רודף צדקה ומשפט .צריך ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים .ומי שלקחו את האחריות מלכתחילה שישלמו.מזה לא צריך מי אתה בכלל .מה אתה מרחם על האכזרים תרחם לבד.
94
אם לא תהיה...
ח | 03-05-2021 19:55
אם לא תהיה חקירה אנשים יפסיקו לפחד מזלזול מחיי אדם. ככה זה אנשים מפחדים רק מעונש. אם אדם נתפס מס בזמן נהיגה חייב להיענש,כדי שיפוד לא לעשות את זה יותר. ללא עונש עלולים חלילה לתרגם לזלזול בחיי אדם. אנשים שהיו שם וראו שצפוף למעלה במורד וביקשו ללכת אחורה טלמאת והמשטרה לא נתנה להם. יש שם שוטרים אשמים.
95
מה הוא אומר?...
חשבתי שמי יודע מה הוא יגיד | 03-05-2021 20:31
מה הוא אומר? לבנות בית חולים מתחת לגשר השבור במקום לתקן את הגשר. כמו הסיפור הידוע על גשר שהיו נופלים ממנו אנשים אז החליטו במקום לתקן את הגשר לבנות בית חולים מתחת לגשר. זה פתרון בנוסח חלם! ולענייננו: אם המקום צפוף ועם תשתיות לא מתאימות אז במקום לחפש פתרונות בנוסח בית חולים מתחת לגשר אז פשוט צריך להשקיע במקום ולהתאים אותו לקיבולת של מאות אלפי אנשים. וכמובן לתכנן את זה הנדסית עם מספיק דרכי מילוט חלופיים. צריך פשוט להשקיע בתשתיות ואז לא באמת תהיה שאלה של בטיחות.
,עד שזה...
יפתח | 08-05-2021 1:27
,עד שזה יקרה מצופה מהנהגה של יהודים לעצור את הטקס כי אצל היהודים נשמרים על הנפשות.
96
המצחיק ומעציב כאחד...
יוני | 03-05-2021 21:17
המצחיק ומעציב כאחד שאת משפחות האבל לא מעניין מי אשם..כי זה לא יחזיר את הילדים לחיים...אז הכל ישראבלוף
97
כל זב חוטם...
א.ב.ג | 03-05-2021 22:26
כל זב חוטם בישראל הוא רב
98
המשטרה החתימה את השר לבטחון פנים על אישור
גילגול | 04-05-2021 0:05
שאומר שהתוכנית של האירוע תקינה.
99
האשם העיקרי הוא...
יעקב | 04-05-2021 1:11
האשם העיקרי הוא בגץ שמנע הלאמת ההר למרות החלטת ממשלה אי אפשר למנוע מהציבור לבוא ישנם כאלו שעשרות שנים מגיעים וגם הפעם הגיעו רק שליש יש כאן גם מחדל מישטרה שרק היא אחראית לביטחון בהר
, עד...
יפתח | 08-05-2021 1:25
, עד שילאימו בינתיים מי שמארגן צריך לעמוד בתקנים, כמו שעושים בכל מופע גדול בפארק הירקון. העיניין הוא שהחרדים עובדים על כסף ציבורי ואם אין אז הם ממשיכים בעיניניהם והעיקר להמשיך את אורחות חייהם ראה, איך הדברים התנהלו בקורונה, זו הפקרות.
100
מסקנת איוולת - צרת אופקים
משה אהרון | 04-05-2021 5:59
מנגד כרב הייתי מצפה שתגיד לא צריך וועדת חקירה צריך שבעים ימי נקיים לבטל פולחן הקברים עבודת האלילים של הדורות הללו . לעניין זה גם אפנה אותך לפרק נביא : טז לָכֵן, כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנְנִי יִסַּד בְּצִיּוֹן, אָבֶן; אֶבֶן בֹּחַן פִּנַּת יִקְרַת, מוּסָד מוּסָּד--הַמַּאֲמִין, לֹא יָחִישׁ. יז וְשַׂמְתִּי מִשְׁפָּט לְקָו, וּצְדָקָה לְמִשְׁקָלֶת; וְיָעָה בָרָד מַחְסֵה כָזָב, וְסֵתֶר מַיִם יִשְׁטֹפוּ. {ס} יח וְכֻפַּר בְּרִיתְכֶם אֶת-מָוֶת, וְחָזוּתְכֶם אֶת-שְׁאוֹל לֹא תָקוּם; שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר, וִהְיִיתֶם לוֹ לְמִרְמָס. יט מִדֵּי עָבְרוֹ יִקַּח אֶתְכֶם, כִּי-בַבֹּקֶר בַּבֹּקֶר יַעֲבֹר בַּיּוֹם וּבַלָּיְלָה; וְהָיָה רַק-זְוָעָה, הָבִין שְׁמוּעָה. כ כִּי-קָצַר הַמַּצָּע, מֵהִשְׂתָּרֵעַ; וְהַמַּסֵּכָה צָרָה, כְּהִתְכַּנֵּס. כא כִּי כְהַר-פְּרָצִים יָקוּם יְהוָה, כְּעֵמֶק בְּגִבְעוֹן יִרְגָּז--לַעֲשׂוֹת מַעֲשֵׂהוּ, זָר מַעֲשֵׂהוּ, וְלַעֲבֹד עֲבֹדָתוֹ, נָכְרִיָּה עֲבֹדָתוֹ. כב וְעַתָּה, אַל-תִּתְלוֹצָצוּ, פֶּן-יֶחְזְקוּ, מוֹסְרֵיכֶם: כִּי-כָלָה וְנֶחֱרָצָה שָׁמַעְתִּי, מֵאֵת אֲדֹנָי יְהוִה צְבָאוֹת--עַל-כָּל-הָאָרֶץ.
101
אין שם ואין...
משה פינטו | 04-05-2021 9:40
אין שם ואין בטיח. העם החכם העם המחוצף. שרלו, תלך לעבוד ותפסיק לפרסם בדברים שאינך מבין בהם.
102
צודק בהחלט.
איציק | 04-05-2021 10:59
הבעיה שהאחראים ינוקו ויהיה ש.ג שיואשם.
103
אחרי לבבכם ואחרי...
מרדכי | 04-05-2021 11:01
אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם וחרה....ואין חרי אף וזעם באים לעולם אלא על עז .פסטיבל חילול ה' הגדול והבזוי ביותר מאז ומעולם
כן!!! לא...
יקי | 06-05-2021 8:30
כן!!! לא כל העם היהודי אבל מי שציינת כן.
אז אתה...
אורי ברבש לוי | 05-05-2021 1:53
אז אתה אומר בעצם שהבן אי חי ורבי חיים בן עטר אור החיים הקדוש ורבי חיים ויטאל והארי הקדוש עבדו עבודה זרה? זה מה שאתה בעצם אומר שהעם היהודי עובדי עבודה זרה, שהצדיקים כמו הארי הקדוש ורבי חיים ויטאל עבדו עבודה זרה ורבי יוסף חיים עבד עבודה זרה? טוב אם אתה אומר אז כנראה שאתה מבין יותר טוב מהאר'י הקדוש והבן איש חי לא? שיבושם לך בעולם הבא תגיד להם שהם עבדו עבודה זרה אל תישכח, גאון
104
החוצפה תשגה.....
משה אהרון | 04-05-2021 11:40
החוצפה תשגה..... (משה אהרון ) אני מתבייש ראו רבותיי החסידים השוטים . מי מאתנו הקריב זה מכבר ארבעים וחמישה קורבנות אדם פולחן ההבל של הקברים שלטון המוות תורגם למוות של חיים . במקום לשבת שבעים נקיים ולשאול מה ה שואל מאתנו מה= 45] רבנים גדולים בעיני עצמם ובעיני חסידיהם השוטים ממשיכים בכיסלם . להמשיך ולאחוז בדחלילים מוסריים בהנהגה מושחת ההיסטוריה עוד תוקיע אתכם. משה אהרון
105
וורט יפה, מציאות מורכבת
ארץ | 04-05-2021 12:02
בוא נקרא עוד קצת תנך. האם התנך פוטר מחיפוש אחראים, מחשבון נפש וענישה לאשמים? חטא עכן. כולם חטאו- יש המון מעגלי אחריות, כשברמות הגבוהות היא גם גוררת אשמה. האם יש מסר רוחני? יש, 'חטא ישראל'. האם צריך ועדת חקירה? כן! ה' מטיל על יהושע את המציאה והבירור, כולל הוקעה וענישה פומבית. מדוע? כי זהו חלק מהתיקון, מהאמירה שכולנו ערבים זה בזה ותרבות של קומבינות פוליטיות, כיפוף נהלים, אלימות על רקע דתי (בכל האתרים יש דחיפות מטורפות סביב ציוני צדיקים ומעבר שלאדמורים, שמהווה היתר לגווארדיה שלהם לדחוף בגסות את כל הסובב כדי שהאדמור יעבור בנוחות. על כל אחד מאיתנו להפיק את הלקח הרמה שלו: טכני או/ורוחנית, באופן רחב או ממוקד- ולא לשוב ולטייח לקראת החזרה לשגרה. משום מה, מכל אלו, בחר הרב שרלו להתמקד במנהיגות (ליכוד, חרדים) בלבד. הצדק עימו, אבל הצגת התמונה החסרה ככ, והלימוד הנקודתי מדי מהתנך מניח את המבוקש מראש. לא פלא שדבריו לא עשו רושם
106
"מציאות מורכבת איננה כיפת ברזל לחסרי חוליות ו
משה אהרון | 04-05-2021 13:26
ושדרה בסד הנביא ישעיה : וְכֻפַּר בְּרִיתְכֶם אֶת-מָוֶת, וְחָזוּתְכֶם אֶת-שְׁאוֹל לֹא תָקוּם; שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר, וִהְיִיתֶם לוֹ לְמִרְמָס. . הסבר : אין לך ברית לעומתית הנוגדת את הברית שלנו עם ה' , כאותה הברית עם המוות . תרבות המוות למיניה וודאי פולחן המתים והקברים במקרה זה מדגיש הנביא שברית שכזו תדרש לבסוף לכפרה באמצעות הסיפא : שוט שוטףוהייתם לו למרמס יותר מזה מבטיח הנביא כי המגמה של פולחן מתים וקברים = חזותכם את שאול לעולם לא תקום בישראל........ משה אהרון
107
ההילולה השנתי במירון
מישאל מור | 05-05-2021 11:53
לדעתי, הרב שרלו נמנה עם הרבנים השכלתנים שדעתם מאוזנת. יש להוסיף, בנוגע לאשמים לאסון במירון, אף אחד לא מעז להפנות אצבע מאשימה לעולה הרגל ההמוני השנתי לקבר במירון. לדעתי, יש בנהירה הלא נשלטת סממנים של עבודת אלילים. הילולות והשתטחות על קברי צדיקים גם הסגידה לאש ומדורות אלה מנהגים של עובדי אלילים!
לא רואה...
סיגל | 06-05-2021 19:03
לא רואה רע בסגידה.. אני אישית מעדיפה לסגוד ישירות לקבה, אבל מי שקרוב מבחינה נפשית לאחד מצדיקי עמנו- לא נראה לי שיש בזה רע להשתטח על קברו.
מסכימה איתך....
אסתר | 06-05-2021 9:46
מסכימה איתך. בתוך הלב צער לי על הניספים, אבל יש בשנים האחרונות סוג של סגידה לא מוסברת.
108
האשמים באסון ההילולה במירון
מישאל מור | 05-05-2021 12:53
מתוך האר מיתוס התורה שבעל פה- הילולות והשתטחות על קברי צדיקים: נוהגין לילך בְּערב ראש השנה אחר תפילת שחרית לְבית הקברות להשתטח על קברי הצדיקים (קיצור שולחן ערוך, קכח יג). ולא רק להשתטח על הקבר של המת, אלא גם לדבר איתו: אפשר גם לבקש מן המתים בעצמם שיעוררו עלינו רחמים… הרי, שמעלת ההשתטחות על קברי צדיקים גדולה ועצומה היא עד מאד. כי על כן, הרי זה אחד מעיקרי העבודה בְּברסלב – להשתטח על קברי צדיקים! (אתר חסידות ברסלב). בתורה לעומת זאת, לא תמצאו אף אחד משתטח על קברים, ובניגוד לאגדות חזל, גם כלב בן יפונה לא עשה זאת. לא רק שאף אחד בתנך לא משתטח על קברים, אלא שהתורה בכלל אוסרת זאת בתכלית האיסור ומגדירה זאת כדבר טמא ואסור: וְכֹל אֲשֶׁר-יִגַּע עַל-פְּנֵי הַשָּׂדֶה בַּחֲלַל-חֶרֶב אוֹ בְמֵת אוֹ-בְעֶצֶם אָדָם אוֹ בְקָבֶר יִטְמָא שִׁבְעַת יָמִים (במדבר יט 16). אז איך הפך פולחן עבודת המתים מדבר אסור וטמא למרכזי ביותר ביהדות של ימינו? בגלל שהרבנים אימצו את המנהג האלילי הזה מהאיסלאם והחדירו אותו ליהדות לפני כחמש מאות שנה. פרופסור ליכטנשטיין, חוקר יהדות מאוניברסיטת בר-אילן, מודה: בעיקר בגלל השפעות חיצוניות: המנהג העתיק, שהיה עבודה זרה (למשל במצרים), החל לחלחל לעם היהודי… הזִיָארה (בערבית: מסע אל הקברים), שהייתה מקובלת בתרבות האיסלאם, התפשטה לקהילות יהודיות בתפוצות ולאחר מכן גם בארץ ישראל (דר יחזקאל ליכטנשטיין).] פולחן קברי הקדושים וההילולות אומצו בחום רב על ידי היהדות הרבנית, שכן הוא ממנף את מעמדם ומרים אותם מעם. גם כאן מדובר במנהג ששורשיו פגאניים עתיקים. מנהג העלייה לקברי הצדיקים רווח בקרב כתות נוצריות עוד לפני שאומץ על ידי הרבנים. אותן הילולות כללו הדלקת מדורת ענק, שלתוכה הושלכו נרות כסמל לשלל אמונות טפלות. העלייה לקברי קדושים אינה מיוחדת להלכה. היא רווחת בקרב מוסלמים, נוצרים ובני דתות אחרות ויש הקבלות ברורות בין החגיגות שנערכות על קברי הקדושים המוסלמים לבין ההילולות הרבניות. אגן הים התיכון ואפריקה הצפונית משופעים בקברי קדושים. באירופה התפתחו מרכזי פולחן רבים שעולים אליהם לרגל. באסלאם וביהדות הרבנית מקובל פולחן הקברים על כל הפלגים והעדות, והוא אהוד במיוחד על ציבור הנשים, שבדרך כלל מוּדרות מהתפילה במסגד ובבתי הכנסת. ההילולה על הקבר מאפשרת להן לבטא את רגשותיהן הדתיים ללא תחושת הפליה, במיוחד כשבמתחם הקבר יש חללים נפרדים לשני המינים. המנהג לפקוד את קברי הקדושים ולהשתטח עליהם מתועד בתלמוד. כיום זוכה התופעה לעדנה מחודשת, הן בארץ והן בחול. בישראל לבדה יש כמאתיים קברי צדיקים, שמאות אלפי חסידים עולים אליהם לרגל מדי שנה. תעשיית הקברים משגשגת, ואוטובוסים מאורגנים אוספים את קהל היעד מרחבי הארץ ויוצאים למסע שבמהלכו מדלגים מקבר אחד למשנהו כאשר לכל קבר מיוחסת סגולה אחרת. ביקור בקבר יונתן בן עוזיאל, לדוגמה, ידוע כסגולה טובה לזיווג; בקבר הרשבי – לפרנסה; קבר רחל מבטיח ביטול גזירות רעות ולזכות לניסים וישועות בפרי בטן, בבריאות, בנחת ובזיווג הגון.] השתטחות על קברו של צדיק היא מרכיב עיקרי בהילולה. בעוד שהתורה מזהירה מפני טומאת המת,] חזל מחשיבים את הצדיקים המתים יותר מן החיים; התורה מבהירה שהמתים מטמאים את החיים, אבל בקברי הצדיקים – איפכא מסתברא – החסידים שמבקרים במקום נטהרים בזכות המת. ספר הזוהר ביקש להכשיר את ההשתטחות על קברים ואת הפנייה לנפטר, ולכן, למרות האיסור התורני לדרוש אל המתים , קבע שהאיסור חל…
אבל לפי...
דינה | 06-05-2021 18:59
אבל לפי הכתוב המנהג הוא בערב ראש השנה.. ולא בזמנים אחרים. לא?
109
הרבנים האלו איפה...
הודיה | 06-05-2021 10:22
הרבנים האלו איפה למדו לשפוט לפי דעתם הפוליטית ??? בושה וחרפה הרב שרלו הינו מרבני צוהר שמתנגד ללשילטון הנוכחי בהנהגת נתניהו ומכאן דעתו זו החד צדדית. יש הוכחות לאשמת בגץ שהקשיב משך שנים לעותרים נגד הסדרת המקום על ידי המדינה, למה אינו מזכיר זאת ??? כבר הכריע שהפוליטקאים אשמים ? סליחה גם ההמון שם היה אשם. הדוחק והצפיפות והדחיפות, זו גם בעיה. למה לדחוף ??? ואז לחפש אשמים ??? השוטרים לא היו אשמים ובטח לא ראש הממשלה ואדרבא, השנה הגיעו פחות משתתפים בהרבה !!! פחות 300 אלף איש. דוחק ודחיפות תמיד היו. המערכת המשפטית שגררה רגלייפ 6 שנים בהקשבה לעתירות מתנגדי הלאמת המקום עי המדינה בהובלת השר שטייניץ, הם שמנעו לטפל במקום. טז בבקשה הרב, לא לסלף. די כבר עם ההתקפות שלכם על הממשלה. אתם מערבים פוליטיקה בשפיטה שלכם. נמאס כבר.
הרב שרלו...
אלקנה | 07-05-2021 20:12
הרב שרלו פשוט צודק. את נותנת לפוליטיקה שלך לבלבל אותך. הפוליטיקאים שאוחזים בשלטון נושאים באחריות לכל מה שהוביל לאסון. אין פה בכלל קשר לדעה פוליטית. זו את שמתבלבלת...
110
צודק הרב שרלו....
מיקה | 06-05-2021 18:56
צודק הרב שרלו. וגם חבל על הכסף הרב של ועדת חקירה!!
111
רצוני לומר שני...
שמעונה | 06-05-2021 19:11
רצוני לומר שני דברים: 1. לא רואה כל רע בהשתטחות על קברי צדיק. מי שמרגיש קרוב מבחינה נפשית לצדיק מסוים- אין כל רע בהשתטחות... 2. אחרי האסון אמר אחד המשתטחים כי ר' שמעון בר יוחאי הוא צדיק גדול- ואם השתטחות על קברו צריכה לגבות את חייהם של אנשים, אז כך צריך להיות! הדבר הזה(!!) אינו תקין!!
112
עונש משמיים על עבודת אלילים!
יהודי | 08-05-2021 20:18
זהו עונש משמיים על עבודת האלילים וסגידת הקברים במירון. החרדים יודעים טוב מאוד לזהות את יד השם שזה לא נוגע אליהם. יהירות חרדית טיפוסית
113
שרלו איננו רב. הוא לא קיבל הסמכה רבנית מסודרת
אייל | 09-05-2021 13:54
מעולם משום גרום מוסמך לתת הסמכה כזאת ולכן תמוה שאתם ממשיכים לשקר ולקרוא לו כך שנית שרלו ידוע כמטייח שלטוני בכיר ועוד איך צריך לקום וועדת חקירה בלתי תלויה משום שאין לעומס האנשים שום קשר למה שקרה שם באמת גם בשנים הקודמות היתה צפיפות כזאת ויותר מכך אף אחד לא נדרס ונמחץ בצורה כזאת משום שהמשטרה שמקימה מחסומים לא מנעה כשהיה דוחק מאנשים לפרוץ החוצה ולהתשחרר מהעומס כשהיה צורך. כעת נוצרו מחסומים מכוונים כדי שאנשים יחנקו אחד על השני. ואם למישהו יש פקפוק שמדובר בהוראה מלמעלה לרצח מכוון, תתשאלו עשרות נהגי אמבולנסים שהתחננו לשוטרים בשטח להכנס לאיזור האסון לחלץ אנשים כשעוד היו בחיים וסורבו במכוון ונדרשו לעשות עיקוף של קילומטרים עד שהגיעו ואנשים כבר מתו. אם זה לא רצח מכוון אז אני כנראה לא יודע מה זה רצח.
114
ברור שלא צריך שום ועדת חקירה...
דניאל | 09-05-2021 13:59
לעובדה שיום לפני האירוע סולקו כל המצלמות שמתעדות את המהלך המדויק של האירועים ונשארו רק מצלמות מטעם המשטרה שבהם המשטרה יכולה לטפל ולמחוק מה שצריך כמובן שלא דורשת שום וועדת חקירה. גם לעובדה ששוטרים דאגו ברגעים הקריטיים לחסום על אפשרות של אנשים לצאת החוצה וככה עשרות מעכו זה את זה לא מצריך שום וועדת חקירה. גם לעובדה שעשרות נהגי אמבולנס נעצרו ונמנע מהם להגיש פינוי וסיוע ראשוני לפצועים והמעוכים קשה ושוטרים התעקשו להחזיר אותם בחזרה לדרך הארוכה יותר וכשהם הגיעו בפעם השנית כבר היה מאוחר מידיי ואותם פצועים נפטרו כמובן שגם זה לא צריך שום וועדת חקירה.. תודה שרלו שיש חכמים כמוך להאיר לנו את המציאות באור נכון...
115
הרבי
נועם | 10-06-2021 7:29
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
116
אלוהים
נועם | 02-07-2021 11:59
אלוהים