סגן שר הדתות לשעבר, הרב בן דהן: "הייתה תחושה מזויפת כאילו יש אחראי"

סגן שר הדתות לשעבר, הרב בן דהן: "הייתה תחושה מזויפת כאילו יש אחראי"

הרב אלי בן דהן, סגן שר הדתות לשעבר, אומר באולפן סרוגים: "אין מישהו שאחראי על האירוע כולו מתחילתו ועד סופו". לדבריו כבר בשנת 1993 היה חבר בוועדה שהתריעה על כך

בן דהן: "הייתה תחושה מזויפת כאילו יש אחראי"
  צילום: סרוגים

כבר שלוש יממות ששאלות רבות לגבי האחריות לאסון במירון מציפות את הציבור. בריאיון באולפן סרוגים אומר הרב אלי בן דהן, שכיהן כסגן שר הדתות מטעם הבית היהודי (2013-2015) וגם היה חבר בוועדה להסדרת מתחם הרשב"י במירון עוד בשנת 1993, שהכתובת הייתה על הקיר.

הרב בן דהן מודה באופן חד משמעי, כי בזמן שהיה במשרד הדתות הבין לגבי המתחם במירון : "לא היינו הבעלים."

צפו בראיון המלא עם הרב אלי בן דהן באולפן:

על הילולת ל"ג בעומר במירון הוא אומר: "אין מנהל אירוע. אין מישהו שאחראי על האירוע כולו מתחילתו ועד סופו. למעשה יש פה חלוקה של גופים פרטיים, שאם כל הכבוד אליו, אין לו את העוצמה של המדינה."

כאמור ועדה מיוחדת דנה בסוגיית חלוקת הקרקעות במירון לפני 28 שנים, אך מאז המדינה לא לקחה אחריות: "כבר בשנת 1993 המדינה הקימה על זה ועדה בראשות הגב' פליאה אלבק ז"ל ממשרד המשפטים. גם אני הייתי שם בתור מנהל בתי הדין הרבניים. ישבנו, דנו והיינו גם במירון. הגשנו דו"ח עם המלצה חד משמעית – המדינה צריכה להפקיע את המתחם במירון מכל הגופים הפרטיים, תיקח על זה בעלות ואחריות על ניהול המקום."

"מאז אותו דו"ח, התנהלו דיונים שונים בין המדינה להקדשות השונות, בשנת 2013 המדינה כבר החליטה להלאים את מירון. מה שקרה שההקדשות הגישו תביעות נגד המדינה, ובסוף הגיעו לפשרה של הקמת "ועדת החמישה" אבל עם כל הכבוד, זו לא המדינה."

עוד באותו נושא

מה המשמעות של ועדת חקירה ממלכתית?


14

"המדינה צריכה להחליט שהיא רוצה למשול"

כאמור לדברי הרב בן דהן, האסון היה שאלה של זמן: "צריך לומר אתה האמת: במשך כל השנים ידעו שלהגיע לל"ג בעומר זה מסוכן. הייתה תחושה מזויפת כאילו יש פה אחראי. אין אדם אחד שיכול להגיד – "הוא המנהל".

מירון בליל האסון (צילום: דוד כהן/פלאש 90)

"אני לא יודע להגיד עד כדי כך שהוא לא בטוח שזה "לא בטיחותי". אלא מה האירוע מתקיים כבר שנים רבות, אז אנשים אומרים שזה הסתדר, אז גם השנה נסתדר. גם אני, בתור אדם פרטי, אמרתי כל שנה שיצאתי משם: 'איזה נס שב"ה עברנו בשלום'."

"המדינה צריכה להחליט שהיא רוצה למשול. ממשלת ישראל חייבת להבין שלא יכול להיות שיש פה שטח שהוא 'אקס-טריטוריה'. אף אחד לא שולט בו."

אסון מירון: גיוס המונים לסיוע משפחות הנפטרים והנפגעים – לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מי שלקח את ההצלחה על כתפיו שיקח גם את הכשלון
נתנאל | 02-05-2021 16:37
דקות לפני האסון נמצאו אבות רבים להצלחת האירוע - אדרבא שאותם אלו שמיהרו לקחת על עצמם את ההצלחה לכאורה - יקחו על עצמם גם את הכשלון הנורא.
2
ביבי יצר ממשלה צ'כונה וככה המדינה נראית
אביעד | 02-05-2021 16:49
ביבי יצר ממשלה צ'כונה שהכישורים היחידים הנדרשים למינוי הוא מידת הליקוק לבוס ולצרתו - וככה המדינה נראית - צ'כונה.
3
רים פרץ...
בינדר אבי | 02-06-2021 12:29
רים פרץ נביאה רק היא מתאימה .