הכנסת באבל: לוין הדליק נר; הדגלים בחצי התורן - סרוגים

הכנסת באבל: לוין הדליק נר; הדגלים בחצי התורן

יום אבל לאומי: בכנסת, ברשויות מקומיות, ביחידות שב"ס, בסיסי צה"ל, וביחידות כבאות והצלה ציינו היום את יום האבל הלאומי לזכר 45 ההרוגים באסון בהר מירון. יו"ר הכנסת קבע מחר דיון מיוחד

author-image
הכנסת באבל: לוין הדליק נר; הדגלים בחצי התורן
  (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

יום האבל הלאומי לזכר ההרוגים באסור בהר מירון. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הדליק לפני זמן קצר נר זיכרון בכניסה למשכן, לזכר הרוגי האסון בהר מירון.

בהתאם להחלטת יו"ר הכנסת לוין, מליאת הכנסת תקיים מחר, יום שני, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי בו כל חברי הכנסת רשאים להשתתף ולנאום.

עוד באותו נושא

מה המשמעות של ועדת חקירה ממלכתית?


14

מוקדם יותר הבוקר (ראשון) הורידו אנשי משמר הכנסת את דגלי המדינה, המוצבים ברחבת הכנסת, לחצי התורן. לאורך כל היום הוזמנו חברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן.

חה"כ שמחה רוטמן הגיע אף הוא להדליק נר ואמר: "הגעתי היום להדליק נר זיכרון בכנסת כחלק מיום האבל הלאומי לזכר הנספים באסון במירון. יהיה עוד זמן בהמשך לביקורת, בדיקה וחקירה אך היום זה היום להתאבל, לשבת כולם ביחד. כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'".

הכבאות תתחקר ותלמד את האירוע

בתחנות הכיבוי ברחבי הארץ צוין יום אבל לאומי עליו הכריזה ממשלת ישראל. דגלי המדינה הורדו לחצי התורן ובוטלו פעילויות טקסיות, תרבות ופנאי. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי פרסם למפקדים, ללוחמים, לעובדים, מתנדבים וגמלאי המערך פקודת יום אבל לאומי.

לוחמי האש שהיו פרוסים בהר מירון פעלו עם כלל גופי החירום לחילוץ והצלת נפגעים רבים מיד עם היוודע דבר האסון. הלוחמים שפעלו בזירה קשה ומורכבת, נחלצו לעזרת לכודים, ביצעו פעולות החייאה וסייעו למאמץ הכולל לפנות את הנפגעים בהקדם. להלן פקודת יום נציב כבאות והצלה לישראל:

רב טפסר דוד שמחי כתב בפקודת היום: "קצינות וקצינים, לוחמות ולוחמי אש, עובדות ועובדים, מתנדבים, גמלאים, כבאות והצלה לישראל מורידה דגליה לחצי התורן, ביום האבל הלאומי בשל האסון במירון. נשלח תנחומינו למשפחות הנספים ואיחולי החלמה לפצועים.

"הכבאות, כיאה למערך מבצעי מקצועי, תתחקר ותלמד את הפעילות בהר מירון ותשאף לשיפור מתמיד. ביום עצוב זה לאחר האסון הנורא, אני מחזק את כל המגיבים הראשונים, שותפינו למשימת הצלת חיים".

הבוקר הורדו דגלי המדינה, המוצבים ביחידות שב״ס, לחצי התורן. במהלך היום יקיימו ביחידות השונות שיח ערכי פיקודי על האירוע ועל הסולידריות הלאומית. זו הזדמנות להביט על עצמנו פנימה ולראות גם את הטוב הרב שמאפיין את כלל החברה הישראלית, בפרט ברגעים הדורשים חסד וערבות הדדית.

שירות בתי הסוהר מרכין ראש ומשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם, ומאחל רפואה שלמה לפצועים.

צילום : דוברות שב״ס

עיריית כפר סבא הציבה היום, ראשון 2.5, 45 נרות נשמה בצורת מגן דוד ברחבת בניין העירייה, לציון זכרם של 45 הנספים באסון מירון. הצבת נרות הזיכרון בצורת סמל המדינה והדלקתם, מסמלת אולי יותר מכל את אחדות העם היהודי ותושבי ישראל כולה סביב הטרגדיה שאירעה בסוף השבוע. בתוך כך, כחלק מהזדהות עם אבל משפחות ההרוגים, עיריית כפר סבא הורידה את דגלי העיר לחצי התורן כבר במהלך סוף השבוע וכלל אירועי ל"ג בעומר העירוניים בוטלו.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "כפר סבא מרכינה ראשה לזכר 45 הנספים מאסון מירון, ומתייחדת עם צערן העמוק של משפחות ההרוגים. כוחנו נמדד באחדותנו, וזו העת להתאחד ולחזק את אחינו בעת שעת משבר כה קשה. אנו מאחלים רפואה שלמה לפצועים. יהי זכר ההרוגים ברוך".

דגלי העיר בית שמש ודגלי המדינה בחצי התורן. פינת זיכרון עירונית לשיתוף תושבי העיר

עריית בית שמש תקיים עצרת לאור אסון מרון היום בשעה 17:30 בכיכר העירייה.

צילום באדיבות דוברות עיריית בית שמש

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "יום אבל לאומי. דגלי המדינה והעיר הורדו לחצי התורן. אנחנו נקיים עצרת מרכזית ברחבת בניין העירייה בשעה 17:30. אני מזמינה את הציבור לכתוב דברי נחמה וחיזוק למשפחות. העיר בית שמש אבלה , נחזק את המשפחות ונתחזק יחד"

עיריית אשקלון הורידה הבוקר את הדגלים ברחבי העיר ובמוסדות החינוך לחצי התורן בשל יום האבל הלאומי שהוכרז לציון האסון בהר מירון בו קיפחו את חייהם 45 ילדים, נערים ומבוגרים.

כמו כן, מינהל החינוך בעירייה עמד בקשר עם מנהלי בתי הספר אשר יקיימו באמצעות הצוותים החינוכיים שיח בכיתות אודות האסון, ישתפו במחשבות וינהלו דיון ישיר ופתיח לחיזוק, הפחתת חוסר אונים וסיוע בהתמודדות טובה יותר עם המצב.

ראש העיר, תומר גלאם: ״אשקלון אבלה וכואבת את מותם של 45 מבאי ההילולה במירון. הדגלים הורדו הבוקר לחצי התורן בכל רחבי העיר, הודלקו נרות לזכר הנספים באסון ובבתי הספר יקדישו המורים זמן לשוחח עם התלמידים על האסון. שולחים תנחומים למשפחות היקרות שאיבדו את היקר להן מכל, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו