האסון במירון | נתניהו: "אסון כבד"; ריבלין: "מתפלל לרפואת הפצועים"

האסון במירון | נתניהו: "אסון כבד"; ריבלין: "מתפלל לרפואת הפצועים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין התייחסו לאסון הכבד בהר מירון שגבה את חייהם של עשרים ושמונה בני אדם ועשרות נוספים נפצעו בדרגות שונות; "כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים"

author-image
נתניהו וריבלין: "מתפללים"; לפיד: "לילה קשה ועצוב"
  ראש הממשלה בנימין נתניהו (Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (שישי) לאסון הכבד בהילולת הרשב"י בהר מירון שגבה את חייהם של עשרות בני אדם. נתניהו כתב בטוויטר: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום"

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הלילה לאסון הכבד: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר: "אני עוקב בדאגה כאב וחרדה אחר האסון הנורא שארע בעת ההילולה במירון. ישראל כולה מתפללת כעת לרפואת הנפגעים. זהו לילה קשה ועצוב".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כתב: "אסון נורא במירון. משטרת ישראל מסייעת בידי כוחות ההצלה לפנות את הפצועים במהירות ובזהירות. אין הגעה אל ההר למעט לכוחות החילוץ וההצלה – הדרך היא החוצה בלבד. נציב הכבאות וההצלה באירוע. מפכ"ל המשטרה בדרכו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים ומחזקים את כוחות החירום וההצלה".

על פי כוחות ההצלה, עשרות רבות של בני אדם נפגעו בדרגות שונות באסון הדוחק בהר, בהם גם לפחות חמישה עשר בני אדם שמותם נקבע במקום. כוחות צה"ל הוקפצו אל הר מירון בכדי לסייע בחילוצם של עשרות אלפי בני אדם ששהו בהר בשעת האירוע.

בעקבות האסון, המשטרה הודיעה על עצירת כל התנועה להר מירון – כולל אוטובוסים ורכבות שהיו בדרכם לאזור. במקביל, חברות התחבורה מזרימות אוטובוסים ריקים אל ההר בכדי לפנות חוגגים מהמתחם. על פי חלק מהדיווחים, בעקבות האסון אירעו שיבושים גם בקליטה הסלולרית באזור.

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "מדובר באסון גדול מאד עם עשרות רבות של נפגעים. יש לצערנו כ-20 פצועים במצב אנוש. בשלב זה  כלל המתנדבים שנמצאים על ההר  מגויסים לסייע בטיפול ראשוני ופינוי הנפגעים לבתי החולים".

מהמשטרה נמסר: "באחד המתחמים על הר מירון נפגעו מספר בני אדם, ככל הנראה כתוצאה מדוחק במקום. כוחות חירום והצלה עוסקים בחילוץ הפצועים. בעקבות האירוע משטרת ישראל החלה בפינוי המבקרים מההר ופיזורם, תנועת האוטובוסים והמבקרים להר מירון הופסקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לימודי ליבה. פיזיקה....
חרדה למדינה | 30-04-2021 6:40
לימודי ליבה. פיזיקה. עומסים והתרסקות.
2
ככה זה כשממנים...
תוצאה צפויה של מינוי כושל ... אוחנה שר לבטחון פנים ... חה.. חה.. חה.. וואיי.. וואיי.. וואיי.. | 30-04-2021 7:31
ככה זה כשממנים אחד כמו אוחנה לשר לבטחון פנים ... שכל מה שמעניין אותו זה לבצע חיסול ממוקד של מערכת המשפט והיועמש... ובטחון הפנים מענין אותו כקליפת השום ...
3
אסון שיכל היה...
דוד | 30-04-2021 11:29
אסון שיכל היה להמנע אם היה ראש ממשלה שמסוגל להחזיק ממשלה מתפקדת. כבר 5 שנים שאין בישראל מדינה מתפקדת.
4
ביבי האשם העיקרי...
שלום | 01-05-2021 22:52
ביבי האשם העיקרי