הרב הראשי בסעודת סיום הרמדאן: "יש מקום לכולם" - סרוגים

הרב הראשי בסעודת סיום הרמדאן: "יש מקום לכולם"

בסעודת האיפטר שהתקיימה יחד עם נשיא המדינה באבו גוש אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "כולנו חיים פה במדינת ישראל ויש כאן מקום לכולנו, בכבוד והערכה הדדית"

הרב הראשי בסעודת סיום הרמדאן: "יש מקום לכולם"
  צילומסך

על רקע המתיחות הגואה בימים האחרונים בין יהודים לערבים, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו השתתף הערב (רביעי) יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בסעודת "האיפטר" (סעודת סיום הרמדאן) בביתו של סלים ג׳אבר ראש מועצת אבו גוש.

עוד באותו נושא

ריבלין: "יש אשליית תפקוד חוקתי, אמש קרסה עוד גדר"


23

הרב הראשי אמר בסיום נאומו באירוע "כולנו חיים פה במדינת ישראל ויש כאן מקום לכולנו, בכבוד והערכה הדדית. לכל אחד פנים ודעות משלו לכולנו יש רצון משותף לראות בקיומו של הפסוק "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו".

במפגש לקחו חלק שגרירי צרפת, מרוקו, מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות, הרב הראשי האשכנזי דוד לאו, נציג העדה הנוצרית הנזיר אוליבייה, וראשי המועצות של מבשרת, הר אדר, קרית יערים ומטה יהודה.

נשיא המדינה מתח ביקורת חריפה על הכאוס החוקתי ואמר בדברים שנשא בסעודה. "נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו, תוצר עמל כפיים אליו כולנו מחויבים והוא מושתת, בין השאר, גם על אדני חוק, מנהל תקין, משפט וצדק" אמר ריבלין. "כבר תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת. אנחנו חייבים לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים ולא על האזרחים לשרת את הממשלה".

"המקורות היהודיים אומרים על ירושלים, שהיא "עושה את כולם חברים", מחברת את כולנו, בדיוק כמו שאנחנו יושבים כאן, חברים ומחוברים. אנשי אבו-גוש, ידועים בקבלת הפנים שלכם והכנסת האורחים שלכם. יחסי השותפות והאחווה ביננו מתמשכים שנים ארוכות, עוד מהימים שלפני הקמתה של המדינה היהודית והדמוקרטית, הבית של כולנו. תמיד הייתם מופת של מתינות, של רדיפת שלום, של אהבת אדם ואהבת החיים השלווים והרגועים שיפים כל כך למקום, לנוף הזה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כבוד הנשיא, דיי...
קובי בן עזרא | 28-04-2021 23:07
כבוד הנשיא, דיי לשחק במילים נשחקות כבר מעל 5 שנים. הגיע הזמן שתחזור לדעותייך הקודמות שבית המשפט והפרקליטות משתלטים לנו על המדינה הדמוקרטית שלנו. תמיד היה איזון בין שלושת המערכות, אך כאן גברה הסאה לכדי השתלטות. האם כל אזרח מחוייב לעוד צמוד לפני כל החלטה , לשם זה כבר זורם לצערינו. הגיע הזמן שהממשלה הנבחרת תיקח אחריות ותבצע מדיניותה בדרך אחראית וכמובן חוקית. אך בשום שלב מערכת המשפט לא תחליט מה הנבחר על ידי הריבון יבצע או לא. על המערכת המשפטית להתאים עצמה ללקוח ולא להיפך. כיום היועמש הוא המחליט על כל מגיניות שר זה או אחר. דחוף מהפך בתחום לטובת כולנו והדמוקרטיה שלנו ט
2
הווריאנט הערבי ...
צלמון | 28-04-2021 23:34
הווריאנט הערבי כבר ב -1929, לפני 92 שנים, פרעו ורצחו הערבים ביהודים על עצם היותם יהודים. אין מדינת ישראל, אין תשח, אין 48 ', אין נכבה ואין ששת הימים ששחררנו וחזרנו לארץ נחלת אבותינו, הערבים רצחו יהודים על עצם היותם יהודים לאורך כל השנים . הערבים הם אותם ערבים והתרבות הערבית של אלימות ורצח היא אותה תרבות. חייבים לדעת שרוב ערביי ישראל מצביעים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי שחרטו על דגלם את השמדת העם היהודי.
3
מזל של הרב...
תושב קדר | 28-04-2021 23:42
מזל של הרב הראשי ונשיא המדינה שהיו מאובטחים אחרת היו מוצאים אותם משם עים ארונות קבורה.. מה שייך הערב הזה לרב הראשי? אזו כשרות הוא אכל שמה? והנשיא שכחתה מה עשו ערבים בכיבוש העיר והארץ? שחטו יהודים כמו צואן לטבח..הזדקנתה רובי פנה את מקומך לאלתר די עים הצביעות
אתה כניראה...
עובד | 29-04-2021 8:11
אתה כניראה עדיין חדש במדינה,אני לא בעד ערבים כלל,הם לא אחים,ולא בני דודים,אבל הרב וגם הנשיא אים אכלו או לא זאת לא נדע,יש מיסעדות באבו גוש כשרות למהדרין,אני לא אוכל שם אבל ישנם ידידים משגיחי כשרות שנותנים שם כשרות,אז לפני שפותחים בתגובה עושים שיעורי בית,חץ שנורה לא ניתן להחזירו,
חבל שלא למדתה...
יעקב -ידר | 29-04-2021 7:22
חבל שלא למדתה על השתף והעזרה שנתנו תושבי אבוגוש למדינת ישראל עם הקמתה וגם אחכ הם דוגמה ומופת של נאמנות ושיתוף פעולה בלי רצון להחליף אותנו
4
מעמענין מה מירי...
שר | 29-04-2021 0:04
מעמענין מה מירי רגב אומרת או בן גביר הם לא אירגון טרור כלשון הליכוד. ביבי הרס הימין
המעניין שאותו...
רוני | 29-04-2021 8:08
המעניין שאותו מתועב שמאלני תמיד יגיב בבוטות,ובגועל נפש,מתי תיגמר החופשה ללא תשלום שלך? דביל
5
מה אומרת ההלכה?
מני | 29-04-2021 8:04
וְלֹא תְחָנֵּם. (דְּבָרִים 7/2 ) לֹא יֵשְׁבוּ בְּאַרְצְךָ, פֶּן-יַחֲטִיאוּ אֹתְךָ לִי: כִּי תַעֲבֹד אֶת אֱלהיהֶם, כִּי יִהְיֶה לְךָ לְמוֹקֵשׁ. (שמות 23/33 ישמעאלים אינם גר תושב (ביאור הלכה, סימן של, דה כותית) הרמבם הִלְכּוֹת אִסּוּרֵי בִּיאָה פֵּרֶק יד אֵיזֶה הוּא גֵּר תּוֹשָׁב: זֶה גּוֹי שֶׁקִּבַּל עָלָיו שֶׁלּא יַעֲבֹד עֲבוֹדָה זָרָה, עִם שְׁאָר הַמִּצְווֹת שֶׁנִּצְטַוּוּ בְּנֵי נוֹחַ, וְלא מָל וְלֹא טָבַל--הֲרֵי זֶה מְקַבְּלִין אוֹתוֹ, וַהֲרֵי הוּא מֵחֲסִידֵי אֻמּוֹת הָעוֹלָם; וְלָמָּה נִקְרָא שְׁמוֹ תּוֹשָׁב, לְפִי שֶׁמֻּתָּר לָנוּ לְהוֹשִׁיבוֹ בֵּינֵינוּ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, כְּמוֹ שֶׁבֵּאַרְנוּ בְּהִלְכּוֹת עֲבוֹדָה זָרָה. [ח] וְאֵין מְקַבְּלִין גֵּר תּוֹשָׁב, אֵלָא בִּזְמָן שֶׁהַיּוֹבֵל נוֹהֵג; (ערכין דף כט) אֲבָל בַּזְּמָן הַזֶּה, אַפִלּוּ קִבַּל כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ חוּץ מִדִּקְדּוּק אֶחָד--אֵין מְקַבְּלִין אוֹתוֹ. (הראבד מתיר גויים צדיקים בארץ ישראל גם כאשר היובל אינו נוהג) (ראה גם משנה ברורה סימן דש, סק כד שנוטה לדעת הרמבם) הִלְכּוֹת מְלָכִים וּמִלְחָמוֹת פֵּרֶק ח יד [יא] כָּל הַמְּקַבֵּל שֶׁבַע מִצְווֹת, וְנִזְהָר לַעֲשׂוֹתָן--הֲרֵי זֶה מֵחֲסִידֵי אֻמּוֹת הָעוֹלָם, וְיֵשׁ לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא: וְהוּא שֶׁיְּקַבַּל אוֹתָן וְיַעֲשֶׂה אוֹתָן, מִפְּנֵי שֶׁצִּוָּה בָּהֶן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּתּוֹרָה, וְהוֹדִיעָנוּ עַל יְדֵי מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, שֶׁבְּנֵי נוֹחַ מִקֹּדֶם נִצְטַוּוּ בָּהֶן. אֲבָל אִם עֲשָׂאָן מִפְּנֵי הֶכְרַע הַדַּעַת--אֵין זֶה גֵּר תּוֹשָׁב, וְאֵינוּ מֵחֲסִידֵי אֻמּוֹת הָעוֹלָם אֵלָא מֵחַכְמֵיהֶם. הִלְכּוֹת מְלָכִים וּמִלְחָמוֹת פֵּרֶק י יא[ט] גּוֹי שֶׁעָסַק בַּתּוֹרָה, חַיָּב מִיתָה; לֹא יַעְסֹק אֵלָא בְּשֶׁבַע מִצְווֹת שֶׁלָּהֶן בִּלְבָד. וְכֵן גּוֹי שֶׁשָּׁבַת--אַפִלּוּ בְּיוֹם מִיְּמוֹת הַחֹל--אִם עָשָׂה אוֹתוֹ לְעַצְמוֹ כְּמוֹ שַׁבָּת, חַיָּב מִיתָה; וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר אִם עָשָׂה מוֹעֵד לְעַצְמוֹ. יב כְּלָלוֹ שֶׁלַּדָּבָר:אֵין מַנִּיחִין אוֹתָן לְחַדַּשׁ דָּת, וְלַעֲשׂוֹת מִצְווֹת לְעַצְמָן מִדַּעְתָּן, אֵלָא אוֹ יִהְיֶה גֵּר צֶדֶק וִיקַבַּל כָּל הַמִּצְווֹת, אוֹ יַעֲמֹד בְּתוֹרָתוֹ וְלֹא יוֹסִיף וְלֹא יִגְרַע. וְאִם עָסַק בַּתּוֹרָה, אוֹ שָׁבַת, אוֹ חִדַּשׁ דָּבָר--מַכִּין אוֹתוֹ וְעוֹנְשִׁין אוֹתוֹ, וּמוֹדִיעִין אוֹתוֹ שְׁהוּא חַיָּב מִיתָה עַל זֶה; אֲבָל אֵינוּ נֶהְרָג. הלכות מלכים ומלחמות פרק ח יג [י] וכן ציווה משה רבנו מפי הגבורה, לכוף את כל באי העולם לקבל כל מצוות שנצטווה נוח, וכל מי שלא קיבל, ייהרג. והמקבל אותם--הוא הנקרא גר תושב בכל מקום, וצריך לקבל עליו בפני שלושה חברים. וכל המקבל עליו למול, ועברו עליו שנים עשר חודש ולא מל--הרי זה כמין שבאומות. ובבבא בתרא עה, א אין חברים אלא תלמידי חכמים שות אגרות משה יורה דעה חלק ב סימן ז ....וצריך לומר שדין זה הוא משום שמפרש טעם איסור שביתה שהוא גזהכ שהוא כדי שלא יתראה כחדוש דת שזה אסור להם דהא צריכין לקיים הז' מצות משום שנצטוו בתורה והודיענו עי משה רבינו שבני נח מקודם נצטוו בהן כדכתב ברמבם בספח, ובקביעות יום לשביתה ולחג אף שלא למצוה נראה לכל כחדוש דת ולכן אסרה להם תורה בכל אופן ואכ יש למילף מזה שלחדש דת ממש דהוא לעשות מצות לעצמן מדעתן לכוונת חיוב כהא דהערביים שהנהיג להם מוחמד מצות לחדוש דת אף כשיאמינו בה' ויקיימו הז' מצות יתחייבו מיתה בידי שמים עז שחדשו דת. ואף שנמצא שדרש בזה הרמבם טעמא דקרא מצינו שגם המאירי דרש בזה טעם שכתב בסנהדרין דף נט בן נח שראינוהו מתחסד וקובע לעצמו ימי מנוחה שבת או יום טוב ראוי ליענש אף על פי שלא נהרג שזה נראה כמי שהוא מבני עמנו וילמדו אחרים הימנו עיין שם, ואולי משום שהוא מלתא דתמיהא דרשו בה טעמים וסובר הרמבם שהוא מטעם דנראה כחדוש דת ולמד מזה דלחדש דת נמי אסורין אף בשאר מצות וחייבין מיתה בידש. ....