"אם הרב יצחק יוסף ימשיך להשמיץ, נוציא את ספריו מבית המדרש" - סרוגים

"אם הרב יצחק יוסף ימשיך להשמיץ, נוציא את ספריו מבית המדרש"

באיגוד חכמי המערב בארץ ישראל, יוצאים במתקפה נגד הרב יצחק יוסף, בעקבות דבריו נגד פוסקים צפון אפריקאים בנושא שימוש בחשמל ביום טוב: "אם תמשיך כך לא ירחק היום ותקום ש"ס בבלית וש"ס צפון אפריקאית"

חדשות סרוגים
"אם הרב יצחק יוסף ימשיך להשמיץ, נוציא את ספריו מבית המדרש"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

ראשי איגוד חכמי המערב בארץ ישראל, הרב יהודה שלוש והרב רפאל דלויה, שיגרו מכתב לרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בו הם מוחים על דברים שאמר בשיעור לפני מספר שבועות, כשעסק בשימוש חשמל ביום טוב.

עוד באותו נושא

מכתב חריף: הרב יצחק יוסף אימץ את גישת הליטאים


73

הרב יוסף התייחס לנושא ואמר כי רבנים ממרוקו וממדינות נוספות, פסקו בנושא בטעות ולא היו בקיאים בנושא.

במכתב ששוגר אליו, נכתב בין היתר: "חזינו בהופעה השבועית במסווה של שיעור בהלכה בה אתה שוב משתלח בחכמי הספרדים כרצונך. מבזה ולועג לתלמידי חכמים גדולים שלא נפלו בגאונותם מאביך ושאין אתה ראוי לעמוד ביניהם. והכל בשם הכבוד. כבר אמרו חכמים "אל תאמר קבלו דעתי שהם רשאים ולא אתה". הכי קרא שמו יצחק כל השומע יצחק לו".

עוד נכתב כי "לאחר פטירת מר אביך זצ"ל התעצמה ביתר שאת ויתר עוז החזרה הברוכה של יהדות ספרד בכלל ושל יהדות צפון אפריקה בפרט, למסורת הגדולה ורבת הפאר ולמנהגים, והדברים לצנינים בעיניך".

"אתה מפלג את הספרדים ודוחק החוצה את חכמי צפון אפריקה (לאחרונה גם חכמי חלב ועוד) כמו שעשו האשכנזים לספרדים בקום המדינה, וכמו שעשו לאביך שקראו לו "חמור נושא ספרים", נכתב.

עוד באותו נושא

סערת הרב הראשי: "הרב יצחק יוסף חצה קו אדום"


48

עוד הוסיפו הרבנים: "די לזלזול ודי להתנשאות. נהג בדרך ארץ בחכמים וגדולים שאם היו חיים, היו נותנים עיניהם בך. אם תמשיך כך לא ירחק היום ותקום ש"ס בבלית וש"ס צפון אפריקאית. ונעשינו כתות כתות".

"אנו לא נחדל מלהורות כדעת רבותינו חכמי צפון אפריקה, ארץ ישראל, סוריה ולבנון, להתיר להדליק חשמל ביום טוב, לא לחייב לאכול בשר חלק, לומר ברוך הוא וברוך שמו בתפילה ובברכות, לעמוד בעשרת הדברות, לא לעשות חזרה במוסף, ועוד הלכות רבות וטובות, כמנהג אבותינו אשר קטנם עבה ממתנכם".

בסוף המכתב שיגרו השניים איום לפיו "אם תמשיך בהשמצות נאלץ לנהוג כמותך ולהוציא את ספרי הילקוט מבתי מדרשינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
102 תגובות - 44 דיונים מיין לפי
1
כל רב קטן...
גד | 28-04-2021 17:26
כל רב קטן היום פותח את הפה
התגובה שלי שייכת לתגובה 5
משה | 05-05-2021 20:23
י
יאללה
מכלוף | 05-05-2021 20:02
כתוב כי מציון תצא תורה לא כתוב כי ממרוקו תצא תורה. ויכוח הלכתי הוא לגיטימי, אך לא תגובות מפיונריות. הרב יצחק יוסף משמר את דרכו של אביו.
עליך
משה | 05-05-2021 20:01
בוז עליך. מגעיל.
ל-1 לא ידעתי שההלכה נתונה רק אצל ראשי ש"ס...
רם | 29-04-2021 10:10
אז בוא ונגלה לך, הרבנים במרוקו ידעו לא פחות מהרבנים של שס אם לא יותר. אנחנו ממש לא צריכים את האישור שלכם אם כן ואם לא.
2
בהצלחה ...
טוטו | 28-04-2021 17:38
בהצלחה
3
ר' יצחק יוסף מתנהג כמו עסקן ופוליטיקאי. חבל.
חי | 28-04-2021 19:11
הוא איש חכם אין ספק, גאון עם הרבה ידע וכו' - אבל אין לו מידות טובות. הוא כל הזמן מחפש לסכסך להקטין את הרבנים האחרים שלא בני העדה שלו, הוא עשה את זה עם הרב מאזוז - שככל הנראה הרבה יותר גדול ממנו בתורה - עם הרבנים המרוקאים, עם הרבנים הדתיים לאומיים ועוד. לא כך מנהג רב ראשי לישראל. חבל.
תתבייש!!!! חצוף...
אריאל | 23-06-2021 1:35
תתבייש!!!! חצוף
סליחה מכבודך...
אריאל | 23-06-2021 1:33
סליחה מכבודך אבל כל הפוסל במומו פוסל
תתביישו
משה | 05-05-2021 20:04
הוא תלמיד חכם. וכל המניעים שלו טהורים לשם שמים. גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם. יש לו סבלנות, ופתיחות. ואין מה לעשות גם אם משה רבינו היה חי בדור הזה הייתם שונאים אותו, כ אתם בתוך תוככם שונאים את הדת, ואתם רק עוטפים את זה בשנאה של האישיות שלו.
...גבאי בשירותים...
גבאי בלן | 30-04-2021 20:23
...גבאי בשירותים ציבוריים של נידות - משרה נאה.
תתביש לך ...
מוטי כהן | 30-04-2021 11:17
תתביש לך
חומץ בן יין,...
אבו חצירה | 28-04-2021 21:24
חומץ בן יין, זכה למינוי רק בגלל זכות אבות. לא ראוי לשמש גבאי בשרותים ציבוריים של נידות. איך מעז לדבר על גדולים וטובים ממנו. הרבנים המרוקאים והצפון אםריקאים תמיד היו בית הלל והקלו ככל שההלכה התירה. החומץ הזה משתכנז ומנסה לשאת חן בעיני הקיצונים האשכנזים.
4
תומך בלימוד הספרדי
יעקב | 28-04-2021 21:33
להרבות שלום זה העיקר חזק לרב שלוש
בסדר בסדר שמענו
מנחם הבבלי | 05-05-2021 20:05
מה הקשר שלום? הוא סובר שזה איסור הלכתי, מה אתה רוצה שהוא יכריח את עצמו לחשוב בכח ההיפך מדעתו?
5
הרב יצחק יוסף...
חיים שלנו זה רב יצחק יוסף מי יכול לו אחד יחיד ומיוחד | 29-04-2021 0:44
הרב יצחק יוסף זה מלך ישראל מלך בן מלך
חחחחחחח בוז...
ל | 03-05-2021 12:50
חחחחחחח בוז
6
זה לא מכתב...
אליהו1 | 29-04-2021 7:39
זה לא מכתב של רבנים. מכתב של רבנים מביא טעונים הלכתיים, מקורות. זה מכתב של גנסטרים.
מסכים איתך
אברהם | 05-05-2021 20:06
הייתי מנסח מכתב של מפיונרים
7
חבל שבמקום להמשיך...
רות | 29-04-2021 12:34
חבל שבמקום להמשיך דרך אביך אתה בוחר לגרום לשינאה ולמחנות נוספים בתוך ישראל
מה אתה יודע?
יצחק | 05-05-2021 20:08
אבא שלו, לא היה מפחד מאף אחד ואם הוא חשב משהו שכך צריך להיות הוא אמר את דעתו, וכך צריך להיות, ההלכה היא לא מצע של קואליציה, היא פרשנות לתלמוד כאיך שהוא בדעתו מבין אותה!
8
מכתב חצוף של...
אליהו | 29-04-2021 12:45
מכתב חצוף של אנשים חוצפנים אני בעצמי מרוקאי והמרוקאים המבוגרים אין להם הרבה שכל והם עם ראש בקיר מה שעשו עד היום ככה ימשיכו לעשות ואי אפשר להגיד להם מילה כי אתה פוגע בהם כבוד אז יאלה תשחררו יש הלכה וזהו
מרוקאי
יעקב | 31-01-2023 11:37
תוציא את עצמך מהכלל. מרוקו בשם אחר ספרד כך נהגו גם אם זה לא לשטתך לא רוצה לנהוג כמו אבותיך שחרר וסע בהסעה ומפה עד להוציא לעז על אבותינו שנהגו ופסקו לפי מה שנלמד בתלמוד הביאו סימוכים וכך גם הערוך השולחן וכך הראשון לציון הרב חי עוזיאל זצוקל
תפסיקו אם עדתיות
מרוקאי ממרקש | 05-05-2021 20:11
התורה תצא מירושלים לא ממרוקו. אני מרוקאי אבא שלי ממרקש אמא שלי ממכנס. ואני מכיר את כל הפסקים של הרב משש, ואני מכבד אותם. אבל פועלו של הרב עובדיה יוסף הוא השלם והטוב, הוא פוסק ישראלי, לא פוסק עדתי, ואנחנו כאן עכשיו במאה העשרים ואחד בישראל! אי אפשר שיהיה כל כך הרבה עדות: בית כנסת כורדי, בית כנסת פרסי, בית כנסת גאורגי, בית כנסת עירקי, בית כנסת חלאבי... וכו וכו
פחחח מי...
בוזגלו דוד | 05-05-2021 11:26
פחחח מי ילמד פה היום את רבי יוסף משאש זצוקל ורבי יהושוע מאמאן זצל ואת רבי ברוך טולדאנו אין להם את השכל והבינה ללמוד ולהבין את חכמי מרוקו והרב שלהם יודע את זה לכן הוא כתב להם רק קיצור הלכות ילקוט יוסף של הרב יצחק יוסף הוא מכיר את התלמידים שלו לכן כתב את ילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך, כדי ללמוד את רבי יוסף משאש זצוקל צריך להיות עם ראש מרוקאי גדול מלא חוכמה, גדוש בענווה היחודית לחכמי צפון אפריקה,
תגובה לזה שזה שמכה עצמו מרוקאי
שלמה אדרעי | 29-04-2021 23:32
אתה מרוקאי מזוייף שעבר שטיפת מוח שהמרן הוא הרב עובדיה יוסף
אם אתה מרוקאי
יויו | 29-04-2021 15:59
אם אתה מרוקאי אמיתי לך תלמד ספרי הרב שלום ויוסף משאש, רב טולדנו ועוד הנה וכהנה חוכמת רבני צפון אפריקה זה משהו מבהיל. לך תלמד. אל תיטוש את תור אביך וכו'...
9
הרב יצחק יוסף שליט"א
מרן | 29-04-2021 12:46
אנו צריכים לכבד את כל הרבנים ולא להכניס את ראשנו בין שני הרים גדולים. כל הרבנים- כבודם במקומם.
צודק
אברימי | 05-05-2021 20:11
איך ויכוח הלכתי הופך למלחמה אישית עם איומים?
10
אלוהים
איש | 29-04-2021 13:54
כמה סוגי אלוהים יהודי ישנם?
11
הכל נובע מקנאה...
חנן | 29-04-2021 19:32
הכל נובע מקנאה ביהדות מרוקו.
בא לא נסחף
לוי | 05-05-2021 20:14
כל היהודים הם יהודים, ואנו פה בארץ צריכים להקים יהדות שהיא פסיפס המורכב מהכל. כמו שלפני הגלות לא היה עדות אז כך גם בגאולה לא יהיה עדות. אז בשביל מה להיתפס על דבר שהוא רק זמני? בא נחפש את המאחד.
12
כמרוקאים שורשיים המרן שלנו הוא הרב שלום משש
שלמה אדרעי | 29-04-2021 20:52
הרב יוסף יצחק וחבורתו אינם אלא חקיינים של הליטאים אנחנו המרוקאים וגם מפלגת שס הינה חיקוי למפלגה ליטאית במרוקו לא היה קיים בכלל מושג חרדי וחילוני המושג היחיד הוא יהודי שס לא מייצגת את המרוקאים האוטנטיים תודה לאל יש לנו סידורים משלנו והכל לפי מנהגי אבותינו אחת הקהילות העתיקות בעולה היא יהדות מרוקו שהצמיחה גאוני וגדולי עולם אנחנו לא ליטאים ולא חסידים אנחנו שילוב של של שתי המגמות
התרבות הצרפתית...
אריאל | 23-06-2021 1:30
התרבות הצרפתית המתירנית לצערינו פגעה בחלק מיהודי מרוקו וזה גרם שיהיו שם חילונים וחרדים וודאי שלא לרצון השית ורבותינו במרוקו..
סליחה אבל...
הדוד | 02-06-2021 3:33
סליחה אבל אתה יהודי עיוור וגאה במקום הולדת משפחתו במקום בהלכה, חבל שבמקום להגדיל תורה אתה בעצם מנמיך אותה מגאווה או חוסר יידע,שהשם ייפנק לי אותך
אתה מבלבל תמוח
נחמן מהשומרון | 05-05-2021 20:19
הרב יצחק יוסף לא מגיע מתוך גישה שמשה רבינו שם את התורה בכיס שלו. הוא מגיע מגישה שהתורה איננה משויכת לעדות, ובמקור קודם הגלות לא היו עדות בעם ישראל וכל עם ישראל היה עדה אחת. ולכן אין עניין לקבע מנהגים עדתיים. וכמו שאביו ניסח את זה כתוב כי מציון תצא תורה לא כתוב כי ממרוקו תצא תורה מפה הכל מתחיל ופה הכל נגמר! ברגע שתקבל הבנה כזו, תסתכל על המקורות בצורה אחרת מתוך רצון למצוא הלכה ברורה ולא למצוא טעמים למנהגים עדתיים, מה עם העיראקים? כאילו הרב עובדיה שהיה עיראקי קיבל את הבן איש חי ופסיקותיו ומנהגי עירק בגלל שהוא עירקי? חבל שהוא לא היה מרוקאי, כי לי בטוח שהוא היה פוסק אותו דבר כמו הפסקים שלו עכשיו! ולא היה למרוקאים מה לטעון!
. א....
מוטי דאדון | 29-04-2021 21:37
. א. כל מה שכתבת נכון וראוי. ב. בין המגיבים במדור הזה היו כמה חצופים , עמי-ארצות דאורייתא ודרבנן, שהשמיטו את תואר הרב כשהחציפו כלפי הרב שלוש ופערו פה לבלי חוק... ג. אותם חכמולוגים ---אני משוכנע --- לא עיינו, ולא העלו על דעתם שחובה לעיין במאמרו-מחקרו המקיף של של האבא, הרב דוד שלוש זצל, על סוגיית החשמל ביוט; ומה הפלא שהם אטומים לחקרי הלכה כהלכתה... ד. צודק כל מי שהתרשם כי הרב יצחק יוסף מתייחס לא כראוי לפסיקותיהם של המרוקאים, מתוך הנחה גלויה שאך-ורק בכיסו הניח משה-רבינו את כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, מבלי לשייר דבר לזולתו... על היחס המשונה הזה (בלשון המעטה) של הרב יצחק יוסף כלפי זולתו (המרוקאי/המרוקאים) אביא להלן רק ציטוט אחד(טרי, רק לאחרונה) מפיו, כמודפס בדפים של שיעוריו(בשם בית מרן לפני שבוע, עמוד 4, סוף הערת-שוליים 13), וזו לשון סגנונו : ...היה אצלנו יהודי טוב מרוקאי שהיה רגיל לצעוק ברוך הוא וברוך שמו, גם בברכת הגומל, והיה מבלבל אותי.....עד שביקשתי ממנו : על ברכת הגומל אל תענה ברוך הוא וברוך שמו בקול רם.ושמע לי בה. עד כאן. ה. ושמע לי בה. וזו הבעיה: לשמוע(אך-ורק) לו.... ואידך זיל ונתח עוד ועוד...
13
ש"ס זרקה את עטרת ספרד למרמס רגליהם של הליטאים
שלמה אדרעי | 29-04-2021 21:36
שס לא מייצגת חו יהדות מרוקו המפוארת אחת היהלומים שבכתר יהדות ספרד היא שמה את עטרת יהדות ספרד למרמס מתחת לרגליהם של הליטאים החרדים האם החקיינים האלה לא מודעים לכך שגדולי חכמי ספרד כמו רמבם ורמבן ואבן עזרא למדו גם מדעים ולא רק זאת הם ראו במדעים כלי עזר להבנת התורה אני תקווה שתקום תנועה יהודית מרוקאית אלג'יראית וטוניסאית שתחזיר באמת עטרת יהדות ספרד ליושנה ושתקים ישיבות ומוסדות להשכלה גבוהה שלומדים בהם גם תורה וגם מדע ומקווה אני מדבר על תנועה יהודית ספרדית ולא על מפלגה פוליטית
צודק
שימעלה | 05-05-2021 20:21
כמדומני שדווקא הרבה עובדיה יוסף יותר מכל שמר על הספרדיות בטהרתה. 'מרביצי' שנלחמו בו הם אלה שהשתחוו לליטאיות לא הרב עובדיה!
גם טריפוליטאית...
אבי ווי | 03-05-2021 15:49
גם טריפוליטאית
14
קריאה לאיגוד חכמי המערב להקים תנועה יהודית
שלמה אדרעי | 29-04-2021 22:03
אני מצטט חלק מתגובת חכמי המערב : אם תמשיך כך לא ירחק היום ותקום שס בבלית ושס מרוקאית אני אומר קודם כל שחס וחלילה שתקום שס מרוקאית אלא שתקום תנועה יהודית מרוקאית ספרדית אוטנטית ולא מפלגה פוליטית חס וחלילה כמו שס ולא מה שמזכיר שס ואני קורא לכם חכמי מרוקאית להירתם כבר למשימה מהיום הגיע הזמן לעשות זאת אנחנו צריכים תנועה ולא חס וחלילה מפלגה פוליטית ולא מועצת גדולי התורה הפוליטית גם היא אנחנו צריכים להתרחק מפוליטיקה אך על מנת לקדם את העניינים שלנו נצטרך להשתרש בתוך מפלגות גדולות
אז אתה...
אריאל | 23-06-2021 1:28
אז אתה מזלזל בחכמי התורה??? ביניהם גדולים וצדיקים!! תתבייש
15
אוי ואבוי עוד...
משיח | 29-04-2021 22:55
אוי ואבוי עוד פעם פגעו בכבוד של המרוקאים.שלוכים
רשע מרושע...
. | 19-03-2023 13:49
רשע מרושע
הית צריך...
שלמה ( בית משיח) | 04-05-2021 3:57
הית צריך להזדהות לא בשם משיח,תבקר בגן חיות ותבחר לך שם עד לעשיית תשובה מאהבה.
ואי ואי פגעו...
אלון | 30-04-2021 17:12
ואי ואי פגעו בכבוד המרוקאי חזק ביותר.והם שוחררו את המרוקאיות שבהם.בקיצור שיהיה לכולם בהצלחה.למה מותר הכל חוץ מלפגוע בכבוד המרוקאי נקודה
כנראה שאתב...
אח | 30-04-2021 15:14
כנראה שאתב שלוח לא ממרוקו אלא מאירופה מתנועת ההסכלה
מי הזבל שקורא ליהודי מרוקו שלוחים בזלזול
שלמה אדרעי | 29-04-2021 23:36
שיזדהה הזבל הזה שקורא ליהודי מרוקו שלוחים
16
הטומאה החרדית הקיצונית...
ג | 01-05-2021 17:17
הטומאה החרדית הקיצונית והמפלגת הגיעה מאשכנז. ליהדות המגרב והמזרח יש חלק גדול בקירוב לבבות.
17
יישר כוחכם הרב...
יהודה | 02-05-2021 10:18
יישר כוחכם הרב שלוש והרב דלויה מילים כדרבנות ועליכם הכתוב אומר לא תגורו מפני איש חילכם לאורייתא
18
חבר'ה, לא צריך...
אלי | 02-05-2021 14:48
חבר'ה, לא צריך בכח ללבות שנאה. די במה שנאמר בין הצדדים. זה מספיק מצער.
19
די לשינאת חינם...
אריה עמר די לשיחתנו חינם צריך ללכת רק לפי אלכות של מרן בארץ ישראל שבוע טוב | 02-05-2021 15:38
די לשינאת חינם צריך ללכת רק על פיסקי מרן שבוע טיב
20
מה קרה לרבנים...
איתן | 03-05-2021 1:23
מה קרה לרבנים נדפק להם הכרטיס
אם גם...
אריאל | 23-06-2021 1:26
אם גם בעיניך הם רבנים אז נא לשמור על כבודם!!! אני מוחה בך
21
הרב משאש זיעא...
תרגיעו | 03-05-2021 11:32
הרב משאש זיעא לא התיר בארץ להמשיך בפסיקה של חשמל ביום טוב. גם לא כל המרוקאים ובטח לא כל הספרדים . זה יכול להיות נחמד למה לא רק שיחליטו. ואולי חששו שהיום טוב יהפוך להיטלולא שיתחילו להפעיל כל מכשיר חשמלי וישאר לגמרי יום חול אפילו יותר מחול המועד...
22
הרב יצחק מביא...
נתי | 03-05-2021 22:02
הרב יצחק מביא את האמת ורוב המרוקאים כולל אני גאים ללכת אחריו יש לנו רק את מרן הרב עובדיה וממשיכי דרכו לאורך נלך
מעניין שרוב...
איתמר | 01-06-2021 2:47
מעניין שרוב הלכות המרוקאים אם אתה מבין קצת בהלכה שחולקים על מרן זה בדיוק הרמא יש הסבר פשוט שהשדרים האשכנזים שהגיעו למרוקו.. ואידך זיל גמור וחבל שאתה לא יודע שהרב טולאדנו נתן למרן את הספר שלו ומרן כתב עליו הערות ואמר שיוציאו את זה מתוקן לאחר ה... כמובן שבני משפחת טולאדנו המשתכנזים לא יעשו זאת אגב הרב שלא רצה להוציא היינו חברותא חבל שאתם לא מנסים להבין בכח על אף שגם אני מרוקאי הכי גאה
דבר בשם עצמך.
רם | 16-05-2021 12:06
11
יאללכה אתה מנפנף כל הזמן במרוקו
יודלה | 05-05-2021 20:27
משפחת טולדנו עם כל הכבוד הם הסמל הכי גדול להשתחוויה לליטאיותו. דווקא הרב עודיה שימר את הספרדיות הטהורה אז חלאס.
אין בעיה...
בוזגלו דוד | 05-05-2021 10:55
אין בעיה אם אתה חוזר בתשובה נכון תלך לפי הרב יצחק יוסף תלמד קיצור שולחן ערוך כי ללמוד את פיסקיהם של חכמי מרוקו אתה לא בשל לזה עדיין אתה גם לא מכיר את הרב הראשי של מרוקו שהיה גם אב בית הדין הרבני ופוסק הלכות רבי יוסף משאש זצוקל ואת פסקיו של רבי ברוך טולדאנו זה לא בשבילך וספק אם זה מתאים לדור הזה שלא יודע ללמוד הלכה כמו אבותיו במרוקו, ספק אם גמרא אתם יודעים ללמוד, לכן עשה לך רב ולך איתו עד הסוף, בהצלחה,
23
סתם חמור כמו...
יוסי | 03-05-2021 22:30
סתם חמור כמו אבא שלו עשה קרע בעם רק בגלל שיכתבו שהיה צדיק (רשע)
עם כל הכבוד...
הדוד | 02-06-2021 3:28
עם כל הכבוד מי כבודו שמדבר על מרן הגרע כאילו זה חברך משכבר הימים? להודיעך אבות אבותך(ואבותיי המרוקאים) הלכו אחר 1 משלושת עמודי ההוראה (הראש שהיה האשכנזי היחיד בין ה3,ולכן משפחת בן הרוש נקראים על שם בני הראש)? זה שהיו צדיקים אין עוררין על כך,אבל,ויש אבל גדול זה שעושים דברים שמנוגדים לשולחן ערוך זה לא משהו קטן שאפשר לסמוך על דעת גאוני העדה המרוקאית אז אני במקומך הייתי מסתובב עם נסיוב שלא יינשכך נחש. הגאווה המרוקאית בטענה שזה מנהג אבותם לא יכולה לתפוס בדורנו,כי אנו כבר מבינים כי מחאה הארץ את השם דעה!!! סיעג לחכמה שתיקה ידידי!
יטגנו אותך...
שד | 01-06-2021 0:44
יטגנו אותך
24
יוס סתם חמור...
אשר | 03-05-2021 22:36
יוס סתם חמור כמו אבא שלו עושה קרע בעם מצרים רחוקים במאות שנות אור מהידע של צדיקים של מרוקו. מחבש פרסומת הוה רשע ורוצה לעשות כסף אני מחרים את יוסף ואת יצחק מי הסמיך אותו ללבוש כמו ערבי ולאטיף
רשע מרושע...
אריאל | 23-06-2021 1:24
רשע מרושע
25
אחים יקרים, מה...
יהודי חרד | 04-05-2021 9:11
אחים יקרים, מה לכם להכניס את ראשכם בין גדולי ישראל, זה רק יפגע בכם, אל תהיו טיפשים. כל אחד ינהג לפי רבותיו ואל לנו להיכנס לאש הרותחת הזאת כי לנו אין את הכתפיים שיש להם.
26
הבהרה
בשר חלק | 04-05-2021 10:34
בשר לא חלק של ימינו אסור על יהודי יוצאי צפון אפריקה, היות ויש בו קולות שלא התירו במרוקו.. הראיתי את הדברים בפני הרבנים הנל והם הסכימו.
מסכים איתך ,...
צדק | 05-05-2021 12:43
מסכים איתך , אחרת נהיה כמו הכובס שהרשה לעצמו לדבר נגד התנא רבי אליעזר אם אינני טועה וקרא לו חומץ בן יין כיוון שרבי יהושוע אמר לרבי אליעזר כך
27
אחי! למה אתם, פשוטי...
יחצ פשוט עם | 04-05-2021 21:00
אחי! למה אתם, פשוטי העם המגיבים פה חושבים שאנחנו יכולים להכניס את דעתנו בוויכוח של תלמידי חכמים? ''שֶׁנְּשִׁיכָתָן נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ'' (אבות ב י) ידוע אפילו על מרן הרב עובדיה והרבה מרדכי אליהו שהתווכחו ביניהם הרבה מאד גם כן. אבל יחד עם זאת אהבו אחד את השני אהבת נפש. למה לנו להתיימר לחשוב שאנו יכולים לפתוח את פינו על אותם קדושים וטהורים? חיזרו בכל כל המגיבים שפתיו את הפה שלהם על הרבנים הקדושים! ולווי שנהיה שווים לבוץ שדבוק להם לסולייה.
28
למרוקאים רק מנהגי...
שמעון | 05-05-2021 0:05
למרוקאים רק מנהגי מרוקו. מה זה הלכה? איפה עשה לך רב????איפה אל תטוש תורת אימך?רבני מרוקו היו שרפים ומלאכים ואין דומה להם בענווה ,למה בכלל לחלוק עליהם?אלו הרבנים של המרוקאים וכל מרוקאי חייב לציית להם . נקודה סוף. הלכות ארץ ישראל זה למרוקאים שחזרו בתשובה ושאין להם חצי מושג מהי דרך אבותם המפוארת מכירים רק ילקוט יוסף וחבל.....
כל המרוקאים...
שלוחי | 29-06-2021 6:39
כל המרוקאים רבנים ובאבות אז מה נעשה?
הנה המחוקקים התחילו...
אור | 31-05-2021 23:49
הנה המחוקקים התחילו
29
כל אדם יהודי...
סנדר סנדר | 05-05-2021 6:40
כל אדם יהודי ושאינו יהודי אמונתו צריכה להיות בליבו בתוך ביתו, יאמץ לו האדם את סגנון האמונה הנוח לו, אל לו לפעול לפי ציווי של גדול מטעם עצמו... ובכלל מה זה גדול בתורה ? האם אמונתו טובה משל מי שאינו גדול? עיקר האמונה נמצאת אצל אלה המקיימים ואהבת לרעך כמוך.
לא מדובר...
ידע זה דבר חשוב | 06-05-2021 2:30
לא מדובר על אמונה, מדובר בבקיאות בכתבי הקודש.
30
הרב אומר הלכה,...
שאול בן שלמה | 05-05-2021 12:09
הרב אומר הלכה, הוא לא מכריח אותכם, בעניין להדליק חשמל עוד בעירק חכמי בבל אסרו את זה,
31
הוציאו את רבן...
יוסי | 05-05-2021 15:01
הוציאו את רבן גמליאל מנשיאותו בגלל שלא נהג כבוד בחבריו
32
אם הייתם אנשים...
דנה כ | 05-05-2021 15:38
אם הייתם אנשים טובים, שלמים עם עצמכם, עושים טוב לחברה, לא בטוח שהייתם זקוקים לכל הרבנים האלה...תקראו בתורה. זה מספיק. יש שם עולם ומלואו. לא צריך יותר מזה
????עוד הזויה...
שלמה שמעונוב | 17-10-2021 11:02
????עוד הזויה
העצה שלך...
לא מסכים איתך | 06-05-2021 2:27
העצה שלך מיושמת בפועל בחלק מהזרמים בנצרות, בהם כל אחד יכול לפרש את הכתובים כראות עיניו. ביהדות, אנחנו קצת יותר מקצועיים ומשתמשים בכלים מדעיים: כל קביעה דורשת נימוקים ואסמכתות ואם בכל זאת יש מחלוקת הולכים על פי דעת הרוב. מי שהכי בקיא בכתובים הם הרבנים ותלמידי החכמים ומן הראוי שנקשיב להם.
33
אנא שימרו כבוד...
יוסף סיטבון | 05-05-2021 18:15
אנא שימרו כבוד הדדי בין רבנים
לצערי מי...
שלמה וקנין | 01-06-2021 10:02
לצערי מי שפוגע בחכמי מרוקו הוא הרב הראשי המזרחי!שיזכור היכן היו חכמי בבל כאשר מרן קבע 3 עמודי הוראה ששניים מהם היו ספרדים וגם הראש,פעל בספרד!!
34
הם עוד בריאים ?
איש | 13-05-2021 22:49
האם הם עוד בריאים ? הלא כתוב בגמרא שהמבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו. והלא הוא - קטנו עבה ממתניהם. הייתי מציע לחכות ולראות איך הקבה תובע את יקריה דתלמיד חכם. זה עוד יכנס לספר הסיפורים בעתיד.
אתה רשע...
. | 19-03-2023 13:40
אתה רשע
35
הרב יצחק יוסף...
איתמר | 01-06-2021 2:42
הרב יצחק יוסף סך הכל ממשיך את מורשת אביו שקיבלנו הוראות מרן איפה היו כל הרבנים שקמו עכשיו כשמרן היה פחדו? על אף שאני מרוקאי אפשר להחמיר בדברים כמו לא לאכול אורז בפסח אבל לענות ברוך הוא ברוך שמו או להדליק נרות שבת ואחר כך לברך שזה מכניס את עצמנו בכוח לבעיה הלכתית אין עניין בקיצור חבל שמרן לא איתנו הייתם סותמים את הפה
אתה רשע...
. | 19-03-2023 13:40
אתה רשע
יאללה שתוק...
שלמה שמעונוב | 17-10-2021 11:01
יאללה שתוק כבר יא משתכנז תת רמה
הלוואי והמרוקאים...
שמעון הלוי | 04-08-2021 13:07
הלוואי והמרוקאים היו הולכים לפי מרן רבי יוסף קראו - אדם שכותב זאת אינו אלא בור ע' ברכת החודש הלל ברח ועוד ועוד, ודל. אותו רפאל דלויה אינו אלא מקנטר ותו לו. איזה ישיבות או מקומוץ יש לו שהוא כבר יכול להוציא את ספרי הרב יצחק יוסף?! אמן לו כלום ואם ימשיך ככה גם לא יהיה לו כלום אדם קטן וקנטרן
,אתה מבטל...
שלמה וקנין | 01-06-2021 8:26
,אתה מבטל את כל גאוני עולם הספרדים בגלל דעתו של הגרע יוסף??? מרן יש רק אחד!רבי יוסף קארו!!! בגלל מרוקאים כמוך יהדות ספרד שהיתה הגדולה והחשובה מבין חכמי בבל ואשכנז,נדחקה לקרן זוית בגלל פוליטיקה ואפליה .
36
מה כל הקצף...
יוסי וזאני | 01-06-2021 7:15
מה כל הקצף הזה ?! אנחנו עולי טוניסיה השתמשנו בחשמל ביום טוב מחוסר ידיעה. במחשה שהחשמל נמצא בחוטים וההדלקה היא מעין העברה של אש. ותיקנו את הטעות. לכל ה״נפגעים״ למינהם
אני מקוה...
שלמה | 01-06-2021 9:59
אני מקוה שאתה משתתף בהילולות של הגאונים מתוניס,פעם הבאה תבקש מהם מחילה סליחה וכפרה שהאשמת אותם בחוסר ידיעה! עליך נאמר איש בער לא ידע! לא על גאוני הספרדים!
37
המינימום הנדרש מרב...
שלמה וקנין | 01-06-2021 8:17
המינימום הנדרש מרב הוא לכבד דעת הספרדים/ מרוקאים כמו שהוא מכבד את דעת האשכנזים! להגיד שאלה ואלה דברי אל-הים חיים!!
38
חזק וברוך לחכמינו...
שלמה וקנין | 01-06-2021 10:07
חזק וברוך לחכמינו חכמי המערב בארץ ישראל! אתם גאוותינו!ביטול פסיקות גאוני הספרדים בארץ היא תוצאה של הפוליטיקה הדתית האשכנזית בישראל שאליה נכנעו פוסקי ההלכה הבבלים בדורות האחרונים!
39
חשוב מאוד לכל...
חכמי מרוקו | 03-06-2021 0:10
חשוב מאוד לכל יהודי באשר הוא לשמור על מסורת אבותיו חובה עליו ככתוב אל תיטוש תורת אמך וככתוב תורה ציוה לנו משה מורשה, מורשה = מורשת, מסורת. שתדעו אני רואה פה שכותבים קיבלנו הוראות מרן, גם מי שהולך לפי הלכות הילקוט יוסף לא הולך ב100 אחוז לפי מרן מלא הלכות לא כמרן וכנ'' ל גם לחכמי המערב שלא בכל הדברים הולכים כמרן וחוץ מזה מרן כתב בהקדמה לב'' י שהוא לא בא לשנות מנהגים קהילה שנוהגת באופן מסויים לא ישנו כי פסק אחרת מהמנהג. אנשים לא מכירים את חכמי מרוקו גדולי עולם שאי אפשר לתאר ולשער ואני ממליץ לכל אחד שמחזר אחר האמת שיחקור אחר חכמי מרוקו ובוודאי יבין דברים אחרת וצר לי מאוד שסיפריהם הקדושים לא נפוצים כיום בבתי מדרשות שכל אחד יעשה חשבון נפש
כפיים מלך...
א.י.מ. | 13-04-2022 18:17
כפיים מלך אסור לאדם לעבור על גדר אבות
40
ביבי ישאר תמיד...
עוזיאל | 09-06-2021 19:16
ביבי ישאר תמיד
41
רבנים...שהמשיח יבוא הוא...
יהודי פשוט | 05-07-2021 19:11
רבנים...שהמשיח יבוא הוא יחזיר בתשובה את הרבנים קודם
הראשונים בית...
א.ימ. | 13-04-2022 18:15
הראשונים בית משפחת יוסף השם ישמור הכסף מעוור עיני חכמים.
42
דלויה ושלוש רבנים...
יוסי | 09-11-2021 11:38
דלויה ושלוש רבנים זוטרים שמנסים לחפש כותרות כדי להאדיר את שמם
אתה רשע...
. | 19-03-2023 13:35
אתה רשע
43
עם כל הכבוד........
בלבולונה | 12-11-2021 5:55
עם כל הכבוד..... מי אתם בכלל?????? עם כלתנכבוד
ואתה מי...
א.י.מ. | 13-04-2022 18:13
ואתה מי בכלל חתיכת בלבול בושה מול תלמידי חכמים תוריד את ראשך.
44
לכל הפוגעים במרן...
אוהב ומכבד רבנים | 16-11-2021 0:22
לכל הפוגעים במרן עובדיה יוסף זצוקל והרבנים המרוקאים זיעא כדאי לכם לעשות תשובה ולבקש את סליחתם או להכין תכריכים