שנתיים מאסר וקנס של 40 מיליון שקל לגנב ביטקוין - סרוגים

שנתיים מאסר וקנס של 40 מיליון שקל לגנב ביטקוין

בית המשפט גזר עונש של שנתיים מאסר על אלי גיגי מתל אביב, שהורשע בהפצת תכנה זדונית, חדירה למחשבים וגניבת מטבעות ביטקוין. עוד נדרש לשלם קנס כספי ופיצויים למתלוננים בשווי של 40 מיליון ש"ח

author-image
שנתיים מאסר וקנס של 40 מיליון שקל לגנב ביטקוין
  צילום: שאטרסטוק

קנס ענק למורשע בעבירות סייבר: בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (שני) עונש של שנתיים מאסר על אלי גיגי, תושב תל אביב בן 33, זאת לאחר שהורשע בעבירות של הפצת תוכנה זדונית, חדירה לחומר מחשב, גניבה של מטבעות וירטואליים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף ועבירות נוספות. בנוסף למאסר הוטל על גיגי לשלם פיצוי למתלוננים, קנס, חילוט ותשלום לרשות המיסים בסך כולל של כ-40 מיליון ש"ח.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עורכי-הדין עמית לוין ויעלה הראל ובו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות שיכולות לחדור למחשביהם של גולשים תמימים שיגלשו אל אותם אתרים ויבצעו פעולות תוך כדי הגלישה בהם. לאחר כניסת הגולשים לאתרים, הנאשם חדר למחשביהם, ללא ידיעתם וללא הסכמתם, וגנב מהם מטבעות וירטואליים מסוגים שונים אשר הוחזקו ברשותם. היקף המטבעות שנגנבו עמד, במועד הגניבה, על מיליוני שקלים, אולם ערכם עלה עם עליית שעריהם של המטבעות הווירטואליים.

נוסף על כך, ביצע הנאשם פעולות הלבנת הון רבות. במהלך החקירה נתפס רכוש רב ובעיקר – ארנק וירטואלי ובו מעל ל-320 מטבעות מסוג ביטקוין, יתרות זכות בחשבון בנק בהיקף של מעל לחמישה מיליון ש"ח ורכב יוקרה בשווי מאות אלפי שקלים.

במקביל לחקירה הפלילית, הוטל עיקול על הרכוש שנתפס על ידי היחידה הארצית לשומה ברשות המיסים ביחד עם פרקליטות מחוז ת"א. במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו את תקדימיותו של התיק, שבו נעשתה לראשונה תפיסה של מטבעות וירטואליים, במסגרת הליכי אכיפה כלכלית משולבת, בסכום בהיקף כה גבוה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כבוד למשטרה ...
הפתעה | 26-04-2021 12:11
כבוד למשטרה
2
איזה אדם .. כואב לאן אנשים מגיעים
דוד | 04-05-2021 23:21
חבל