סמוטריץ': יקח לי זמן לעכל את הטלטלה שעברתי - סרוגים

סמוטריץ': יקח לי זמן לעכל את הטלטלה שעברתי

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', פרסם פוסט ארוך בו הוא מספר על החוויה המטלטלת שעבר השבוע בבית הדין הרבני: "אל תקשרו לי כתרים"

סמוטריץ': יקח לי זמן לעכל את הטלטלה שעברתי
  (צילום: שריה דיאמנט/ פלאש90)

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', פרסם הלילה (שישי) פוסט ארוך בו הוא מספר על החוויה המטלטלת שעבר השבוע בבית הדין הרבני.

כזכור, סמוטריץ' נרתם למאבקה של אישה עגונה והצליח לשכנע את בעלה לתת לה גט תוך שסמוטריץ' עצמו חותם על ערבות בסכום של 650,000 שקלים.

הפוסט המלא של בצלאל סמוטריץ'

יקח לי מן הסתם עוד זמן לעכל את החוויה המטלטלת והבאמת לא מתוכננת שעברתי בבית הדין הרבני. תכננתי להגיע לזמן קצר רק כדי ללוות ולחזק את דניאלה, ולרגע לא דמיינתי שאשאר שם כל היום, אהפוך למעין מגשר ואסיים את היום בכך שדניאלה תקבל גט.

האמת היא שלא חשבתי להתייחס לסיפור ציבורית, אבל אני שומע וקורא כמה כיוונים שאליהם הולך השיח בעקבות פרסום המקרה, ומוצא לנכון להאיר כמה נקודות מהזווית שלי.

עוד באותו נושא

כך התערב סמוטריץ' לטובת מסורבת גט ושכנע את הבעל


32

אני מקדים מראש: אני לא הולך לקבוע מסקנות או מסמרות. רק להאיר כמה נקודות, שמבחינתי לפחות נדרשת עוד הרבה עבודת עיבוד, מחשבה ולמידה כדי למתוח ביניהן קווים ולצייר תמונה כוללת.

נתחיל מהסוף. אל תקשרו לי כתרים. אני לא חושב שמגיע לי יותר מידי קרדיט. באמת באמת הייתי שחקן משני באירוע. הקרדיט שייך לשחקנים הראשיים, שמכל אחד מהם למדתי המון. הערכתי לכולם הלכה וגברה משעה לשעה ומרגע לרגע, ואני אסיר תודה להם על הזכות.

ראשונה לכולם דניאלה, שהיא באמת משהו מיוחד. אישה אמיצה, חזקה ולוחמת. חכמה ומקשיבה שיודעת לקבל החלטות. יודעת להתעקש ויודעת לוותר. בשל צנעת הפרט לא אכנס לפרטים, אבל תסמכו עלי – מי שיזכה בה בחייה החדשים יהיה בר מזל.

הביטחון העצמי שלה, והפתיחות האמיצה שנגזרת ממנו, הם שהביאו אותה לפנות אליי בלי להתבייש מעל במה ציבורית והם שאיפשרו לה להיפתח בפניי בצורה כנה וגלויה ואיפשרו לי לקבל את כל המידע – העובדתי, הרגשי והנפשי – שנדרש כדי לפצח את הסיפור. תודה דניאלה! מאחל לך רק אור וטוב ואושר בחיים החדשים.

אני מניח שזה יהיה לא פופולרי, אבל גם לבעל לשעבר מגיעות כמה מילים טובות. מהצד שלי, אתמול היה היום הראשון והאחרון שלי בסיפור, כך שאני לא במקום של לשפוט את ההיסטוריה. לא באתי כדי לחפש אשמים או לחלק את העולם לטובים ורעים. באתי כדי לחפש פתרונות.

אולי דווקא בגלל זה הוא איפשר לי אתמול בצורה לא מובנת מאליה לפתוח מסילות לליבו, התרשם כנראה מכנות כוונותיי ובסופו של יום נתן אמון, שיתף פעולה עד הסוף הטוב הידוע.

הוא אשם כנראה ביצירת הסיטואציה והוא מודע לכך ומבקש לקחת אחריות, אבל במקביל גם חייו התרסקו, היו ויש לו כאבים ומצוקות ורצון לקום מהרצפה ולהשתקם, וצורך שמישהו יקשיב גם לכך.

אולי העובדה שהיטיתי אוזן גם למצוקות שלו וביקשתי לתת גם להן מענה יצרה את האמון והרוגע הנדרש ואיפשרה לו לשחרר ולהשתחרר. אני מאחל גם לו מעומק הלב שימצא את הדרכים והכוחות להשתקם ולצאת אף הוא לחיים חדשים.

עכשיו תראו, מבחוץ קל מאוד לבקר. אני קורא תגובות שמבקרות בחריפות את בתי הדין והדיינים ומפנות אליהם את האצבע לתופעת סרבנות הגט (שאגב, כידוע, נמצאת למרבה הצער משני הכיוונים).

החוויה שלי הפוכה לחלוטין. פגשתי מערכת שמאוד מאוד אכפת לה. יש לה כללים הלכתיים שהיא מחוייבת להם, מנועה מלעגל בהם פינות, וכתוצאה מכך בהחלט לא כל דבר יודעת ומסוגלת לפתור בקלות. וזה בהחלט מורכב. גט צריך להינתן מרצון ולא תמיד קל להגיע לרצון הזה.

השאלה מתי מותר להביא את הרצון הזה באמצעות כפיה היא סבוכה ומורכבת, הלכתית ומעשית, תלויה בהמון פרטים וחייבת להיקבע בכל מקרה לגופו. העירוב בין המעמד האישי לסוגיות הממוניות והשילוב בין שתי ערכאות דיוניות שלא תמיד מתואמות בתפיסות ובעקרונות מקשים עוד יותר.

וכך גם האמוציות, הרגשות, הכאב, המשקעים, והשיח הטעון שמלווים באופן טבעי דיונים מהסוג הזה. אני כמובן לא יכול להיכנס לפרטים של המקרה הספציפי הזה, אבל אומר רק שהיו בו מנות גדושות מכל אלו ביחד.

למערכת שאני פגשתי היו רצון ורגישות רבה, ונכונות לא לחסוך במאמצים כדי לפתור את הבעיה.

פגשתי דיין חכם, מסור, אכפתי ובעל ניסיון רב שניכר מהתנהלותו. בלי טיפת אגו. וזה בעיניי דבר מדהים שרק לאחר מעשה נפל לי האסימון לגביו: תחשבו על סיטואציה שבה נכנס פתאום חבר כנסת לאולם, "מתערב" בעניין לא לו "מרשה לעצמו לחשוב שהוא יותר חכם מהדיינים ויפתור מה שהם לא הצליחו".

אפשר היה בקלות לקחת את זה לשם. אבל זה היה הפוך בצורה מעוררת השתאות. היו שם ענווה וענייניות ושיתוף פעולה מדהים כדי למצות כל סיכוי להתקדם ולהביא את התיק לסיום.

וברוך השם, שילוב של כולם – בתוספת עוד כמה חברים ואנשים טובים שהוזעקו מהרגע לרגע, עזבו הכל והתייצבו או תרמו מידע וניסיון – עם קצת סיוע שלי הביאו למתן הגט עוד באותו היום. תודה לכולם. ותודה, כמובן, לריבונו של עולם.

הרבה כאב ורגשות מעורבים בסיפור כזה. יש רקע, משקעים, כעסים וחוסר אמון. מה שניסיתי ובדרך נס הצלחתי איך שהוא לעשות זה להתחבר לנקודות הכאב העמוקות, לנסות לפרק אותן, ולבנות אמון וביטחון. באמת לא ברור לי במה זכיתי להצליח לסלול ככה מסילות אל הלב. אני מקווה מאוד שמגלגלים זכות על ידי זכאי.

אישית סיימתי את יום האתמול מבחינה רגשית סחוט ומותש מצד אחד, ובה בעת גם מלא. מן תחושה מוזרה כזו.

ואל תדאגו לי. לא אצטרך בע"ה לפרוע שום ערבות. הצלחנו בכוחות משותפים להגיע להסכם טוב, צודק והגון, שלשני הצדדים יש אינטרס מובהק לקיים. ההסכם כולל מנגנוני יישום ברורים והוא קיבל תוקף של פסק דין (אני בכל זאת עורך דין…). ערבתי לקיומו בלב שקט. המעורבות והערבות שלי נדרשו בעיקר כדי לסייע בבניית האמון והביטחון העצמי של הצדדים, ואני שמח ומודה להם על שנתנו בי את האמון הזה.

אני מאמין באמונה שלמה שדיני המשפחה והמעמד האישי ביהדות הם הנכונים והטובים ביותר לאדם ולעולם על דרך הכלל. אני מודע לכך שכמו לכל כלל, גם לכלל הזה יש יוצאים מן הכלל ויש מקרים קשים וכואבים שלא את כולם אנחנו יודעים לפתור.

עם מי שחלוק על נקודת המוצא הזו ומבקש לבטל את ההלכה או לשנות אותה ללא בסיס, יש לי פחות שפה משותפת בעניינים האלה. עם מי שמקבלים את נקודת המוצא הזו ומבקשים לצמצם את מקרי הקצה הקשים ולהקל על סבלם של המעורבים בהם אשמח מאוד לשתף פעולה, ללמוד, ולהפוך כל אבן לשם כך.

לפעמים הפתרונות יהיו מערכתיים ולפעמים פרטניים. יהיו כנראה גם מקרים קשים שנעמוד מולם חסרי אונים בכאב רב וידנו תקצר מהושיע, אבל אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
55 תגובות - 36 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ למה אתה שותק אתה רואה מה בנט עומד לעו
רמי | 23-04-2021 9:00
לעולל לנו לאן הגענו שקה לו לגנות את הלינץ כמובן שאם הוא יגנה הוא יגנה את שתי הצדדים כי אם לא המשותפת תעיף אותו אבל כולם יודעים שזה לא סימטרי
ישר כח סמוטריץ!! מעריכים מאוד את פועלך!!
שמעון | 23-04-2021 9:36
.
2
הכל נובע מהכח...
מי אשם באמת? | 23-04-2021 9:04
הכל נובע מהכח העצום שניתן בידי בתי הדין הרבניים, הגוף המושחת בישראל. סיפור זה רק מעיד שהיה צריך לסגור את המוסד הנפשע הזה, או לפחות להפריט אותו. מי שרוצה , שילך לשם וישלם.
3
אני מאוכזבת מסמוטריץ קראו למה
לילך | 23-04-2021 9:11
כי אם החלטת שאתה נגד החיבור עם רעמ לגיטימי אבל לפחות תלחם בבנט הפגנות או משהו דומה אתה רוצה שהוא יפול אבל זה כפיות טובה לנתניהו
אני דוקא מרוצה מאד מסנוטריץ -לא מהיום
ל-לילך | 25-04-2021 11:55
טוב מאד שהוא עומד על דעתו לא לשבת עם אנשי טרור/ערבים בשום אופן. הוא ל א כפוי טובה - אלא ביבי היה צריך אותו אז למען עצמו ביבי דירבן לעצמו. אבל בשום אופן אין פה כפיות טובה.
אישה יקרה! את טועה! תקראי למה
ראובן | 23-04-2021 9:35
את טועה כי אם יום אחד תפתחי רדיו אז תשמעי את אנשי הציונות הדתית מדברים בדיוק על מה שאמרת- לחץ בנט.. ב. הפגנות זה כלי שצריך לשקול אותו בזהירות ולדעת מתי להשתמש בו יש המון דברים שצריך לעשות מאחורי הקלעים והמון כלים שצריך לעשות לפני הפגנות... שבת שלום! בשורות טובות!! טוב פשוט תקשיבי ל
4
שחצן רודף כבוד...
ישראל בן שחר | 23-04-2021 9:19
שחצן רודף כבוד עשה את הכל אך ורק למען פרסום איש שהדבר הכי חשוב לו בחיים זה הכבוד האישי שלו עכשיו הוא משחק אותה עניו תאמינו לי בלי מצלמה הוא לא היה מגיע בכלל לבית הדין מכיר הרבה אנשים שעוסקים יום ולילה בהתרת עגונות ומשקיעים מזמנם מכספם ומהונם אבל הם עושים הכל רחוק רחוק מאור הזרקורים ומהתקשורת
כל הפוסל במומו פוסל. חבל
רפי | 23-04-2021 15:33
לכותב ולכל הדומים לו, מתי כבר תשחררו מהמבט הרע שלכם על אנשים ועל המציאות???
תתבייש לך!!!! כמה השינאה...
שירה | 23-04-2021 13:28
תתבייש לך!!!! כמה השינאה שורפת אותך. תיכנס לחיים האמיתיים תיראה שתצליח ליראות את הטוב והאמת
מקווה שבררת...
אני | 23-04-2021 11:23
מקווה שבררת אתו ועם בני הזוג לפני שהגבת כי אם לא אין לך שום זכות לתקוף ככה
5
אני כותבת בהערכה...
אני 2 | 23-04-2021 9:21
אני כותבת בהערכה רבה למה שעשית/ם. גיליתי בך תכונות חדשות כמו ענווה; אבל יש מסקנות וגם תובנות שעולות מהשיח על המקרה הזה. אני מקווה שגם אתה תסיק אותן לאחר עיבוד והכלה של המעשה המבורך; א, אין זה נכון לכפות על יהודים הלכות שאין הם חפצים מלב שלם בקיומם. ב. תמיד דרך הגישור וההבנה עדיפות על קיצוניות ואלימות. ג.צריך מנהיגות סובלנית ומכילה ( אין נותנים לציבור גזירות שאינו יכול לעמוד בהן) ראה ערך הרב עובדיה יוסף זל - בהיתנהלותו בנושא גיטין). / או בגיורים הצבאיים. זה לא כיפוף ידיים- זוהי סובלנות, חמלה,הקשבה. ה. חינוך לערכי יהדות; להיסטוריה היהודית; למקורות העשירים של העם היהודי; לצד לימודי אזרחות ומהי נאמנות למדינה. רק חינוך לאנשים חושבים; ביקורתיים; וענווים; יוציא אותנו מהמקום אליו ניקלענו.
??? מה...
דני | 28-04-2021 13:56
??? מה אם יש חוקים שיהודים לא רוצים לקים בלב שלם לא כופים עליהם?
6
כל הכבוד
יוחאי | 23-04-2021 9:36
!
7
הפתרון הטוב ביותר...
חייל | 23-04-2021 10:59
הפתרון הטוב ביותר הוא הפרדת הדת מהמדינה.
8
איש קטן שכל...
טוביה | 23-04-2021 11:25
איש קטן שכל כולו זה פרסום שיווק ושחצנות עכשיו הוא יעשה מזה קמפיין שלם מגעיל ודוחה האיש פשוט חולה על עצמו רחמנות על אישתו וילדיו שחיים בבית אחד עם כזה טיפוס שדורש כל כך הרבה כבוד
רואים שיש...
רחמים עליך. | 23-04-2021 12:48
רואים שיש בך שינאה על כן נא לא להתייחס לתגובה.
תתבייש. גועל...
דו | 23-04-2021 12:27
תתבייש. גועל נפש של תגובה.
9
ישר כח לדיינים...
עופר אלידיב | 23-04-2021 11:49
ישר כח לדיינים וגם לסמוטרי'ץ
10
המומחיות של היהודים...
יורם | 23-04-2021 11:58
המומחיות של היהודים היא לסחוט כסף מכל הבא ליד כולל מהאישה . ככל שאתה דתי יותר ככה אתה מצליח יותר . כל הכבוד לסמוטריץ ,ישר כוח שבא לעזרת האישה כש הרבנים בבית הדין מרימים עיניים למעלה .
11
קח פסק זמן...
יצחק | 23-04-2021 12:16
קח פסק זמן מהפוליטיקה. תנוח קצת
12
מדהים, התרגשתי לקרוא...
אהרוו | 23-04-2021 12:18
מדהים, התרגשתי לקרוא ישר כח!!!
13
כל הסיטואציה שייכת...
זוכמיר | 23-04-2021 12:26
כל הסיטואציה שייכת לעבר שהוא לא רלוונטי היום. במקום מתוקן ושוויוני האשה לא צריכה להתחנן לבעל שיתן לה גט (או משהו אחר). כל העניין מעוות מיסודו: בית דין גברי ללא אף אישה שדן בבקשה של אישה לקבל גט מבעלה. מי אתה בכלל הבעל ומי שמך? חוסר השוויון ואפליית האשה זועק לשמיים.
במקום מתוקן...
דני | 23-04-2021 13:39
במקום מתוקן ושיוויוני אישה לא תחפש בעל שצריך שיוכל לפרנס
14
איך הוא יכול להשוות בין עגונות לבין גברים??
טליה | 23-04-2021 13:28
כשהגברים חופשיים לעשות מה שהם רוצים?? כנראה באותה צורה שבה סמוטריץ מתנכל לאמהות ומצדד בגרושים האלימים , המאוגדים ובעלי ההשפעה שלהן- והאלימות יכולה להיות מכל סוג.
15
אף אחד לא קשור לך כתרים. אתה כפוי טובה
אחד | 23-04-2021 13:30
כפוי טובה שירק על מצביעיו והודיע שהוא לא חייב לנו כלום אחרי שעבדנו ותמכנו בו. למזלך, בנא בוגד וגרוע ממך פי כמה.
16
סמוטריץ הכל בסדר...
ראובן שמעון | 23-04-2021 13:47
סמוטריץ הכל בסדר תזכה למצוות עוד מעט אם הממשלה החדשה כבר לא צריך רבנות התגרשו בבית קפה ולמה בגללך ובגלל בנט ועוד שהרב קניבסקי גדול הדור אומר תקימו ממשלה ואתם לא אידולגיה כול הכבוד לכם
17
יקח לענף המוניות...
נהג מונית. | 23-04-2021 14:28
יקח לענף המוניות שנים להשתקם על הנזק שגרמת לענף , הנחתת שואה כלכלית לעשרות אלפי נהגים ובני משפחתם . בושה למי שמינה אותך כשר תחבורה , זאת היתה החלטה אומללה . אני מקווה שלעולם לא תקבל יותר תפקיד בעל אחריות .אתה פשוט לא ראוי .
תיכף המכוניות...
אילן | 30-04-2021 18:23
תיכף המכוניות האוטונומיות יוציאו את כולכם לפנסיה.
מאחל לך...
גד לנסקי | 24-04-2021 23:44
מאחל לך ולחבריך הערסים הרבה יותר משואה כלכלית
סגר לך את...
ירמיהו | 24-04-2021 11:57
סגר לך את האפשרות לגנוב??
90% מנהגי...
המוכיח בשער | 24-04-2021 11:02
90% מנהגי המוניות, מוציאים שם רע לענף כולו
אולי תפסיק...
יהודה | 23-04-2021 15:59
אולי תפסיק להתקרבן?
מי שמתחתן ביהדות...
יהודה | 23-04-2021 15:59
מי שמתחתן ביהדות הכניס עצמו גם לנושא הגט לפי היהדות. כלומר לא רק הביע רצון אלא התחייב בהצהרה חתומה פומבית ואל לו ולך להלין על כך.....
18
כל הכבוד לך,...
לימור | 23-04-2021 14:45
כל הכבוד לך, ראוי לכל הערכה!!! פשוט אין מילים!!
19
מה למדינה ולענייני...
מיכאל | 23-04-2021 15:09
מה למדינה ולענייני משפחה אינטימיים של הפרט? אין צורך חלילה להחליף את התורה, אך מדוע לכפות אותה על מי שאין בו רצון לנהל את חייו הפרטיים לפיה? הרי הח''כ ציין בעצמו - הרצון הוא עניין מהותי בעניינים אינטימיים אלו.
20
סמוטריץ כל הכבוד...
גולדי | 23-04-2021 15:39
סמוטריץ כל הכבוד על העזרה שנתת לאישה העגונה, אבל אני יודעת שמצוות צריך לעשות בשקט, ולא להתפאר בהן
21
ואוו, אין מילים,...
הדסה כהן | 23-04-2021 15:53
ואוו, אין מילים, מאלף, יישר כח גדול , מבורך תהיה במעשיך, ויהי רצון שתעלה מעלה מעלה, אשריכם ישראל
22
בצאלאל אתה בן...
סיוון סנדובסקי | 23-04-2021 17:08
בצאלאל אתה בן אדם נבון מאוד ,רק חבל שהנאמנות האינסופית שלך להלכה, גורמת לך לקיבעון לגבי דמות ראש הממשלה,האם ההלכה מאשרת חמדנות כזאת,אהבת תאוות ממון ובצע ושלטון ועל שנאת חינם בכלל אין מה לדבר- האם כל זה עדיף על ממשלת שמאל -מרכז, שרואה את טובת המדינה מול עיניה (ולא אינטרסים של אדם אחד שהכל כשר בעיניו ובלבד שישאר בשלטון?) ,איפה ההגיון והשכל הישר שלך בצאלאל?
מה הקשר...
אהוד | 23-04-2021 18:49
מה הקשר בין שמאל לטובת המדינה או העם? למסור שטחי מולדת מהמעט שיש לנו לעם שיש לו 20 מדינות ושטח עצום בגודל רוסיה זה - טובת המדינה? לתת לעם אחר קרקעות בזמן שאצלך יש מצוקת קרקעות לבנייה שגורמת למחירי דיור לא שפויים זה טובת העם?
23
שאפו בצלאל היקר,...
צדיק ענק | 23-04-2021 18:08
שאפו בצלאל היקר, תמשיך בדרך זו ותעשה עוד איזו מצוה גדולה למען ישראל - הקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה למען קדושת הארץ
אין לי...
תמי | 24-04-2021 11:57
אין לי אפשרות לכתוב תגובה סמוטריץ צריך לחשוב על המדינה בסוף יצליחו להקים ממשלה שתהיה גרועה לעם ישראל ואז לא תוכל להציל כלום תציל את המדינה תרד מהעץ אנשים יסלחו לך העם יסלח לך מה שיהיה לנו תהו ובוהו בנט והשמאל יעשו הכל להרוס כל חלקה טובה ונבנתה סמוטריץ תרד מהעץ הגבוהה שעלית עליו
24
איזה טלטלה שהוא...
ארז | 24-04-2021 18:54
איזה טלטלה שהוא עבר - קודם הוא היה משתמט ,פאשיסט , הומופוב וגזען. עתה הוא משתמט,פאשיסט , הומופוב וגזען , שגם שותף של יהודונאצים ומיזוגנים
25
מי שלא נדלקות...
רן | 24-04-2021 22:07
מי שלא נדלקות אצלו עשר נורות אדומות ברגע שאדם מעיד על כנות כוונותיו שלו עצמו- שה' יעזור לו
26
למה אין ביקורת...
למה | 24-04-2021 22:31
למה אין ביקורת על התגובות ? בבקשה לפתוח אפשרות לדווח על תגובות פוגעניות
תפרסם באתרים...
לקבל ביקורת | 01-05-2021 1:13
תפרסם באתרים ובמקום תגובות אפילו של נושאים אחרים על הסינון שנוהגים הסרוגים והמליץ להתרחק מראש מהכתבות שלהם. וזה יעשה יפה את העבודה. כי בלי קוראים אין לסרוגים קיום.
27
HILLTOP
CARAMEL JOHNSON | 24-04-2021 23:59
HILLTOP היא חברת ההלוואות מספר אחת שמוכנה להעניק לך את כל סוגי ההלוואות, לא משנה כמה גרוע ציון האשראי שלך. חששת לחפש מאיפה להשיג את הכסף הנוסף הזה, מהרו עכשיו וצרו איתנו קשר בכתובת hilltopfinancefirm@gmail.com לקבלת הצעת הלוואה מדהימה.
28
יישר כח לסמוטריץ'....
רחל גוטרמן | 28-04-2021 17:37
יישר כח לסמוטריץ'. אני חלוקה עליו לגמרי פוליטית וסולדת מהגזענות שלו אבל במקרה הזה - נהג בחמלה וברגישות ראויים לציון! אגב, גם אני התגרשתי ואני מצטרפת לחוות דעתו. גם בי נהגו הרבנים ברגישות וביעילות רבה. ישבו מולי דיינים עם לב פתוח ואוזן קשובה.
29
אוהבים אותך בצלאל...
טל | 29-04-2021 0:01
אוהבים אותך בצלאל היקר!!
30
הכל טוב וכל...
כל הכבוד | 29-04-2021 10:25
הכל טוב וכל הכבוד, רק זה לא סוד שרבים יותר ויותר מבינים שמי שמכניס את ראשו לנישואי רבנות לוקח על עצמו סיכון מטורף. מספיק שאחד הצדדים אומר שלום תודה כדי לפרק את קשר הנישואין. את הפתרונות איך לגרום לכך שמוסד הנישואין לא יהיה תחנת רכבת צריך לחפש במקום אחר.
31
סמורטיץ על תהיה...
אקי | 29-04-2021 14:16
סמורטיץ על תהיה מודאג אתה תעלם יותר מהר ממה שאתה חושב
32
ברור שהדיינים, הם...
ש | 29-04-2021 17:15
ברור שהדיינים, הם מסורים ומחוייבים להלכה וגם הרבה יותר הוגנים מבתי המשפט שפוסקים בין השטר בהתאם לחוק האנגלי והטורקי שזה הזוי בפני עצמו. פשוט התקשורת מנסה להמאעס את היהדות על הציבור ומוציאה דיבה על בתי הדין!!! אני מכירה מספיק מקרי גירושין שנדונו בבתי המשפט הלא רבניים שעשו ממש עוול, וכל זה לא מדברים. בכלל בתי המשפט שמתבססים על עוד... מי שיש לו כסף ועוד טוב- סיכוייו לזכות במשפט טובים יותר וזה כשלעצמו כבר בעיה... ואפילו יכול להתיש את הצד השני בהגשת תביעות ללא סוף בלי שאף אחד יעצור אותו ויקבע שזו התעללות בצד השני. מה שבית הדין הרבני דוקא יודע לעשות כשצריך אין כמו ההלכה היהודית!!!
33
גט לא צריך...
ההתבטאויות המבזות שנקטו הרבנים עקיבא ורמב"ם והפסיקות שלהם במטרה לכפות לדכא ולהשפיל עד עפר את האישה | 01-05-2021 1:11
גט לא צריך להינתן לא מרצון ולא בכפיה. לאף זכר בגלל שאין לו (למזלנו) שום יכולת ללדת ילדים והוא זקוק ומשווע נואשות ליחסי מין אסור לאפשר לו בעלות על גוף האישה והריקודים הם האזיקים שמרכיבים על ידיה ועל צווארו של האישה בידיו. הוא לא נועד ביולוגית להיות בעלים של תינוקות וילדים ונשים. בוודאי שהביולוגיה סימנה לזכר אלפי אפשרויות של מוטציות שמאפשרות לו להרות וללדת אלא שהוא באופיו חיסל את המוטציות האלה ולא איפשר להן לשרוד. יש הרבה גברים ונשים הרמפרודיטים שבסופם ישנם האיברים של שני המינים. אבל מי שהחלק הדומיננטי בו היה נשי שרד וזה שהחלק הדומיננטי הסיכוי בו לא שרד. הסיבה פשוטה. הסכר הוא מלאך חבלה. הוא פגע בצאצאים שהוא עצמו הוליד. ועשה בהם מה שאנו רואים שזכרים בבני אדם והחיות עושים בתינוקות וגורמים של נקבות בג'ונגל ושל בנות זוגם בבית היום. הם מכים אותם, מקנאים בתשומת הלב שנגזלה מהם וניתנת לתינוק.ת, הם אונסים אותם ורוצחים אותם ואצל החיות גם אוכלים אותם כשהם רעבים או כדי להפוך את האם פנויה מהטיפול בגורים והפניות זמנה אליהם. הקידושין הם גנבת הבעלות האישיות המופלאה-האישה וגופה בעל היכולות האלוהיות וה.... והשתלטות עליהם (עד לפני 59 שנה) בכפיה. היום יש טריק חדש עי אהבה שמעוררים בה כדי לפתוח אותה להכנס בשמחה למלכודת הקידושין שסוגרת עליה כשפחה ואסירת עולם. במצב הזה היא וצאצאיהם בבעלות בלעדית של ה...בעל. אין לה בעלות ורצונות ושאיפות על עצמה ועל כלום. אינה יכולה משפטית לייצג אפילו את עצמה כי אין לה שום חירות מחשבה. היא חייבת להחיות צייתנית, נאמנה ועושה ואומרת מה שאומרים לה לעשות ולהגיד.לכן אינה רשאית להחליט ולקבוע ולנהל ולהעיד ולהנהיג..... אין לה מקום ותפקיד וסמכות במרחב הציבורי אלא בחצרו הפרטית של הבעלים הציבורי. הרמבם הנבזה קבע שעליה לבצע כמה תפקידים ושמורת להכות אותה אם היא מסרבת לעשות אחד מהם עד שתסכים. שמקומה של האישה רק בבית הבעלומותרלהוציא אותה לסיבוב בחוץ 1-2 פעמים בחודש. צריך לזכור שהרמבם שאב את היחס הרע לאישה מכיוונים הרומאים והערבים שלמד והכיר היטב. הרמבם נחשב בעיני המוסלמים ערבי ומוסלמי כי הוא גר מרצון !!במצריים וחי והתנהג כמוסלמי (כולל תפילה 5 פעמים ביום במסגד) במשך 13 שנה. לפעמים טוב שלאנשים רעים יש סוף והם מתים.
34
mmwdsdfsd@aol.com
philip | 11-09-2021 4:03
המטה האירופאי של החברה הבונים החופשיים בירך ושינה את חיי, החברה הקימה אותי, עכשיו אני חבר גאה בחברה הבונים החופשיים, חברים שתרמו לי 5 מיליון יורו צריכים לבסס אותי, עכשיו אני מחובר ביותר אנשים משפיעים בעולם, לא משנה מה החלומות שלכם החברה יכולה לעזור לכם להשיג את זה, כל תודה לאדון העליון האנס מלצ'רס על כך שקיבל אותי יש חבר בחברה הבונים החופשיים ותומך בי לעזור לי להגשים את חלומותי פנה לאדון האנס מלצ'רס בווטסאפ + 31 68511 3264 שלח ושלח למייל hanmelchersfreemasons323@gmail.com, אם אתה מעוניין לדעת יותר ולהיות חבר.
35
how i got my love back home
maya elijah | 16-04-2022 0:33
שמי, מאיה אליהו אחרי 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שדר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לדר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שדר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדואל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך דר אלאבה.
36
אין דברים כאלו...
ממזר | 11-08-2022 21:23
אין דברים כאלו עגונה ו ממזר! שחררנה את עצמכן מהכלא הדמיוני שלכן! כן ירבו ממזרים בישראל!