בתום המשפט: דרק צ'אובין הורשע ברצח של ג'ורג פלויד - סרוגים

בתום המשפט: דרק צ'אובין הורשע ברצח של ג'ורג פלויד

כמעט שנה אחרי שמותו של ג'ורג' פלויד הסעיר את העולם ועורר גל מחאות, חבר המושבעים הרשיע את דרק צ'אובין בעבירות של רצח מדרגה שנייה ושלישית וכן הריגה מדרגה שנייה. כעת השוטר עומד בפני עונש של עד 75 שנות מאסר

בתום המשפט: דרק צ'אובין הורשע ברצח של ג'ורג פלויד

בתום 3 שבועות של דיונים, חבר המושבעים הרשיע את דרק צ'אובין באחריות למותו של ג'ורג' פלויד בשנה שעברה. צאובין הורשע בעבירות של רצח מדרגה שנייה ושלישית, וכן הריגה מדרגה שנייה לפני הקראת גזר הדין, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא "מתפלל להכרעת הדין הנכונה במשפט".

חבר המושבעים התכנס אמש לאחר סיום שלב הטיעונים במשפט, במהלכו נשמעו עדויות מפי 45 אנשים – ביניהם עוברי אורח, חוקרי משטרה ומומחים רפואיים. התביעה הציגה סרטוני וידיאו שתיעדו כיצד צ'אובין דרך על צווארו של פלויד במשך מעל 8 דקות, במהלכם פלויד קרא "אין לי אוויר", שהפך בהמשך לסיסמת המחאה הנרחבת שפרצה בעקבות מותו.

עוד באותו נושא

נתיחת הגופה קבעה: ג'ורג' פלויד נדבק בקורונה


8

לטענת התביעה, צ'אובין השתמש בכח מופרז באירוע "בגלל גאוותו והאגו הגדול שלו". "הוא לא התכוון לתת לעוברי אורח האלה לומר לו מה לעשות. הוא עשה מה שהוא רצה, איך שהוא רצה, כל עוד הוא רצה. ולא היה שום דבר, שום דבר שהם היו יכולים לעשות בנדון כי הייתה לו הסמכות" אמר עו"ד סטיב שליישר. "עוברי האורח היו חסרי אונים. הוא ניסה לנצח, וג'ורג' פלויד שילם על כך בחייו".

מנגד, ההגנה העלתה רק שבעה עדים ביומיים של דיונים, שטענו כי שימוש בסמים תרם למותו של פלויד. לטענתם, "צ'אובין התנהג כמו כל שוטר סביר במצב הזה. אתם צריכים לקחת בחשבון ששוטרים הם בני אדם, המסוגלים לטעות במצבים מלחיצים מאוד. במקרה זה, מכלול הנסיבות שהיו ידועות לשוטר סביר ברגע המדויק שבו נעשה שימוש בכוח, מדגים כי מדובר בשימוש מורשה בכוח. למרות שזה לא אטרקטיבי, זהו ספק סביר".

צ'אובין עצמו לא הודה באשמה בשלושת האישומים שהוגשו נגדו, ואף החליט שלא לעלות לדוכן ולהעיד בעצמו – זאת בהתאם לתיקון החמישי של חוקת ארה"ב, המאפשרת לו לא להעיד. בתום הדיון, 12 המושבעים – שכללו 6 אנשים שחורים ו-6 לבנים – הועברו לבידוד בבית מלון כדי על פסק הדין. כאמור, בתום יומיים של דיונים, חבר המושבעים החליט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
השוטר הזה חבר במפלגת מרץ
השוטר ממפלגת מרץ | 21-04-2021 0:17
השוטר הזה חבר במפלגת מרץ
2
איך זה שאצלנו...
אלי | 21-04-2021 6:43
איך זה שאצלנו אין מושג כזה 72 שנה?.
3
מגיע לו ...
ח | 21-04-2021 10:10
מגיע לו
שמעתי שיש עוד ראיות
נוגה | 21-04-2021 21:54
כמו צילום מזווית אחרת שמראה שהשוטר לא שם את הרגל על הצוואר שלו. (מהתקשורת הימנית בארהב DAILY WIRE) אולי כדאי שהתקשורת תבדוק גם את זה.
4
אוסנת מארק.מתי הבטת...
יוני מגל | 21-04-2021 20:26
אוסנת מארק.מתי הבטת בראי לאחרונה??אפרופו ליברמן והדבדת.אגב. יפה שתיקה לחכמים....