גורמים בליכוד: "בנט נגד גוש הימין בוועדה המסדרת" - סרוגים

גורמים בליכוד: "בנט נגד גוש הימין בוועדה המסדרת"

לאחר פגישה מתוחה בין נתניהו לבנט, גורמים בליכוד אומרים לסרוגים: "הסיפור סגור, בנט יצביע היום עם גוש מתנגדי נתניהו על הוועדה המסדרת ויקים ממשלה עם לפיד בהימנעות הערבים"

author-image
גורמים בליכוד: "בנט נגד גוש הימין בוועדה המסדרת"
  צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש ודוד כהן, פלאש 90

מתח גבוה בגוש נתניהו לקראת ההחלטה של ימינה בהצבעה על הועדה המסדרת. גורמים בליכוד אומרים לסרוגים: "הסיפור סגור, בנט יצביע היום עם גוש מתנגדי נתניהו על הוועדה המסדרת ויקים ממשלה עם לפיד בהימנעות של רע"ם וחלקים מהמשותפת.

עוד באותו נושא

מיקי זוהר: "בנט יכריע היום מי הולך להרכיב ממשלה"


6

על רקע ההבנה כי בנט קרוב להקים ממשלה, בליכוד עברו לאסטרטגיה של הכשלת ממשלת בנט ולפיד. לסרוגים נודע כי הביקור של נתניהו בישיבת סיעת יהדות"ה הגיע בעקבות חשש מדיל שלהם לחבירה לבנט ולפיד לאחר סיום המנדט של נתניהו או לאחר כינון ממשלה.

יש לציין כי מנסור עבאס אמר היום כי הוא לא שולל תמיכה בממשלת בנט לפיד. הערכה  היא כי בליכוד ירצו לשכנע את עבאס להצביע נגד ממשלת בנט לפיד זאת כדי למנוע את הקמתה – אך לאור ההתקפות של סמוטריץ' יש חשש כי עבאס לא ישתף פעולה עם הליכוד בתום המנדט של נתניהו.

אווירה זו השוררת בליכוד נובעת לאחר הפגישה בין בנט לנתניהו ביום. בפגישה הייתה מתוחה ובנט לא הסכים להגיד לראש הממשלה מה יצביע בוועדה המסדרת. לאחר הפגישה, נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד:

"בנט אמר בבחירות שלא יהיה ראש ממשלה עם 10 מנדטים כי זה לא מוסרי ולא דמוקרטי, אבל זה מה שהוא עדיין מנסה לעשות כרגע עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם דנים עכשיו בממשלה של השמאל. הם קוראים לזה אחדות אבל זו ממשלה של השמאל עם שיתוק פריטטי שמוכר לכם. זה דבר רע מאוד לעם ישראל. זה כמובן לא משקף את ההתחייבויות של בנט מהבחירות".

לקראת ההחלטה, בנט קיים פגישות בכנסת עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ גפני ועם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער אך נכון לשעה זו עדיין בימינה לא החליטו האם יתמכו בהצעת הליכוד או בהצעת יש עתיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
חחחחחחחחחחחח עם מי...
יופי | 19-04-2021 21:07
חחחחחחחחחחחח עם מי הצביע בנט? ומי יצא טמבל?
אם בנט לא יצטרף לביבי, יקבל סרטן בכבד
בנט יקבל סרטן בכבד | 19-04-2021 22:19
אם בנט לא יצטרף לביבי, יקבל סרטן בכבד