דרעי: "הצעה לא משנה את המשטר, זה הפתרון היחיד" - סרוגים

דרעי: "הצעה לא משנה את המשטר, זה הפתרון היחיד"

יו"ר ש"ס אריה דרעי על יוזמת הבחירות ישירות: "לא הצלחנו בארבע מערכות בחירות, שהעם יגיד את דברו בצורה הברורה". לגבי ממשלה ללא נתניהו: "המכנה המשותף היחיד שלה הוא רק לא ביבי"

דרעי: "הצעה לא משנה את המשטר, זה הפתרון היחיד"
  (צילום: אמיר אטינגר / סרוגים)

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, התייחס בפתח ישיבת ש"ס היום (שני), ליוזמה שלו לבחירות ישירות.  "הצעת החוק לא משנה את המשטר, גם לא את הכללים, היא רק נותנת פתרון במצב שנוצר", הסביר דרעי. "אנחנו לקראת בחירות חמישיות שיהיו הכנה לבחירות שישיות".

"למרות שהימין קיבל 59 מנדטים הוא לא מצליח להקים ממשלה, ויש דיבורים על ממשלה אחרת" אמר דרעי וכינה את הדיבור הזה. "הזוי". לדבריו: "יש כל כך הרבה קטבים. המכנה המשותף היחיד שלה הוא רק לא ביבי".

"לכן מה שאני הצעתי, דבר פשוט וברור: לא הצלחנו בארבע מערכות בחירות, העם שהוא הריבון מעל הכל, שיגיד את דברו בצורה הברורה ביותר", מסביר דרעי. לדבריו: "אותו ראש ממשלה יצטרך את אמון הכנסת בתקציב. לכל אחד תהיה זכות להתמודד אם יביא את מספר החתימות הנדרש, אני מעריך שמי שיבחר יהיה לו קל יותר להקים ממשלה. אני לא מוצא פתרון אחר, וניסיתי".

עוד באותו נושא

סמוטריץ': בנט צריך להחליט אם הוא ימין או שמאל?


12

לגבי הטענה שהשמיע יו"ר תקווה חדשה גדעון סער נגד היוזמה אמר דרעי: "אני לא מזלזל בטענות, אבל רבותי, אנחנו במצב לא פשוט, ובמצב לא פשוט מחפשים פתרונות לא פשוטים. אני קורא לסיעות הבית, זה הדבר הכי נכון לעשות ובואו נסמוך על הציבור. אצלי אין הבדל בציבור בין פלוני או אלמוני".

בישיבת סיעת תקווה חדשה היום (שני), פתח יו"ר המפלגה ח"כ גדעון סער ואמר: "עמדתנו לא השתנתה – יש שתי חלופות להקמת ממשלה: אחת- ממשלת ימין בראשות מועמד אחר. אפשר להקים זאת בקלות ובמהירות. שנייה: ממשלה פריטטית שתאפשר לתקווה חדשה לעמוד על העקרונות שלה".

לדבריו, הממשלה הפריטטית עדיפה על בחירות נוספות – הן ישירות והן בחירות כלליות לכנסת בפעם החמישית.

סער אמר כי הוא מתנגד להצעה שהציג יו"ר ש"ס אריה דרעי של בחירות ישירות לראשות הממשלה בלבד, ואמר: "לא נכון לשנות את כללי המשחק באמצע המשחק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הפתרון היחיד מישהו...
דנה | 19-04-2021 15:59
הפתרון היחיד מישהו מהליכוד יקים ממשלה. לא מתרשמת ממליון מצביעי ליכוד וחצי מליון חרדים... אדם אחד ועדת מעריציו רפי השכל מטרללים מדינה ולמה???
זנזונת ...
מנשה כהן | 20-04-2021 6:34
זנזונת
... צודקת...
רק טריקים ורק שטיקים ורק שקרים ... | 19-04-2021 17:02
... צודקת ... שהמושחת יעוף הצידה , וכץ או אדלשטיין או ברקת יקימו ממשלה ימנית בדקה ... וסוף סוף נפטר ממשלת המעבר ברשות השקרן הזקן הנכלולי , שכל יום אומר דבר והיפוכו ...
2
רק בגלל דרעי...
חיים | 19-04-2021 20:47
רק בגלל דרעי וליצמן אני מעדיף ממשלת בראשות לפיד .בזיון של שני מפלגות אנטי ציוניות ופרזיטיות שמשמרות את הבורות והעניות .במיוחד דרעי עבריין מושחת .
3
המטורללים ורפיי השכל...
מנגלה ד"ר | 20-04-2021 6:37
המטורללים ורפיי השכל היחידים הם האשכנזים הלבנים תאומי מנגלה
4
דרעי משקר כרגיל...
ליכודניק לשעבר | 20-04-2021 11:12
דרעי משקר כרגיל פשוט יש לו עוד ילדים שצריך למנות אותם לך הבייתה