ויראלי

למה זוכרים את הנופלים באמצעות צפירה? צפו

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום הזיכרון לחללי צה"ל, עוצרת ישראל את התנועה לשתי דקות. למה רק בישראל עושים את דקת הדומייה באמצעות צפירה? צפו

למה זוכרים את הנופלים באמצעות צפירה? צפו
צילום: (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

יום הזיכרון תשפ"א בסרוגים. בהרבה מדינות יש דקת דומייה לזכר הנופלים, אבל (כמעט) רק בישראל נוספת לה צפירה.

מתי זה התחיל, ולמה אנחנו ממשיכים אחרי שכולם הפסיקו כבר לפני 70 שנה?

למה זוכרים את הנופלים באמצעות צפירה? צפו

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

10
6
אמת ורק אמת
14.04.21

אמממ לא, לא הבנתי למה אני בתור יהודי צריך להשתמש בסמלים נוצריים בכדי לזכור ולהועיל לנופלים על קידוש השם במקום להקדיש להם 10 דקות של אמירת תהילים וקדיש שגם יועיל להם וגם יזכיר אותם לפני אבינו שבשמים.. מסקנא פה החרדים בהחלט צודקים

1
נתנאל
15.04.21

אלה לא סמלים נוצריים אלא צורה שבה העמים היו זוכרים מודיעין. כמו שבתקופת התנ"ך היו טקסים מסויים אופן מסויים לעריכת טקסים וגם בישראל השתמשו בהם כככה גם בימינו עם הצפירה.

5
המסורת והאמונה הכי יציבה והעתיקה למרות כ
14.04.21

חבל שבארץ הקודש מוכרחים להשתמש במנהגים שמקורם בתרבויות חדשות בו בזמן שיש את מנהגי המסורת היהדות שהיא מקדמת דנא ולא המצאה חדישה

1
נתנאל
15.04.21

גם עטיפת הילית לקוחה מהישמעאלים אז מה?

4
ג
14.04.21

מילים יפות - נצרות במיטבה סיכום: צפירה - מקורה עוגב של כנסיה. מנהג "עמידה" בדקה דומיה - מנהג נוצרי וניסו להלביש על זה שגם (להבדיל) ליהודים יש שופר, ועומדים ביום הזכרון (היינו ראש השנה) ולי זה נראה כדרך לטשטש צביון יהודי ולהכניס ערכים נוצרים עולמיים כגון דקת דומיה. "לאומיות" וכו'

1
אבד
14.04.21

בורות במקרה הטוב תגובה המעידה על עצמה