יום הזיכרון תשפ"א בסרוגים. בהרבה מדינות יש דקת דומייה לזכר הנופלים, אבל (כמעט) רק בישראל נוספת לה צפירה.
מתי זה התחיל, ולמה אנחנו ממשיכים אחרי שכולם הפסיקו כבר לפני 70 שנה?
עוד באותו נושא
יום הזיכרון תשפ"א: צפירת זיכרון בשעה 11:00אריה יואלי

יום הזיכרון תשפ"א בסרוגים. בהרבה מדינות יש דקת דומייה לזכר הנופלים, אבל (כמעט) רק בישראל נוספת לה צפירה.
מתי זה התחיל, ולמה אנחנו ממשיכים אחרי שכולם הפסיקו כבר לפני 70 שנה?

המהדורה המובחרת!
הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל
הטבת השקה מיוחדת:
במקום ₪39 בחודש עכשיו ב ₪0
תגובות
אמממ לא, לא הבנתי למה אני בתור יהודי צריך להשתמש בסמלים נוצריים בכדי לזכור ולהועיל לנופלים על קידוש השם במקום להקדיש להם 10 דקות של אמירת תהילים וקדיש שגם יועיל להם וגם יזכיר אותם לפני אבינו שבשמים.. מסקנא פה החרדים בהחלט צודקים
אלה לא סמלים נוצריים אלא צורה שבה העמים היו זוכרים מודיעין. כמו שבתקופת התנ"ך היו טקסים מסויים אופן מסויים לעריכת טקסים וגם בישראל השתמשו בהם כככה גם בימינו עם הצפירה.
חבל שבארץ הקודש מוכרחים להשתמש במנהגים שמקורם בתרבויות חדשות בו בזמן שיש את מנהגי המסורת היהדות שהיא מקדמת דנא ולא המצאה חדישה
גם עטיפת הילית לקוחה מהישמעאלים אז מה?
מילים יפות - נצרות במיטבה סיכום: צפירה - מקורה עוגב של כנסיה. מנהג "עמידה" בדקה דומיה - מנהג נוצרי וניסו להלביש על זה שגם (להבדיל) ליהודים יש שופר, ועומדים ביום הזכרון (היינו ראש השנה) ולי זה נראה כדרך לטשטש צביון יהודי ולהכניס ערכים נוצרים עולמיים כגון דקת דומיה. "לאומיות" וכו'
בורות במקרה הטוב תגובה המעידה על עצמה