מבשלים וזוכרים: מתכון לקציצות שאהבו אוריאל ואלירז פרץ הי"ד

מבשלים וזוכרים: מתכון לקציצות שאהבו אוריאל ואלירז פרץ הי"ד

מבשלים וזוכרים: לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל, אתם מוזמנים להצטרף ליוזמת "מתכון עם זיכרון" ולהכין את הקציצות שאהבו לאכול אוריאל ואלירז פרץ הי"ד

author-image
מתכון לקציצות שאהבו אוריאל ואלירז פרץ הי"ד
  אוריאל ואלירז פרץ הי"ד

מתכון לקציצות שאהבו אוריאל ואלירז פרץ 

את הקציצות בחרה מרים פרץ, אימם של אוריאל ואלירז הי"ד כמאכל הראשון שקפץ לראשה כשחשבה על מה שאהבנו בניה לאכול יותר מכל.

המתכון התפרסם כחלק מפרויקט ההנצחה "מתכון עם זיכרון", שנוסד בשנת 2015 ע"י עדן קוהלי במסגרתו זוכרים את חללי מערכות ישראל דרך בישול מתכונים אהובים והסיפור שמאחוריהם.

צילום: אורטל דהן זיו

השנה, מתמודדי נבחרת 'מאסטר שף' של קשת 12 נבחרו לקחת חלק בפרויקט ובמפגש מיוחד בשיתוף משפחות שכולות בישלו 11 מנות של 11 חללים. המתמודד אירקלי בחר להכין את קציצות הבשר של אוריאל ואלירז פרץ הי"ד.

מצרכים: 

1 קילו בשר טחון טרי
2 בצל בינוני גדול
1 חבילת פטרוזיליה
4 כפות גדושות שיבולת שועל (קוואקר)
3 כפות ראס אל חנות
לרוטב:
1 קופסאת רסק עגבניות גדולה
4 כפות שמן
1/2 כפית מלח
1 כף פפריקה שטוחה

אופן ההכנה:

1. מכינים את הרוטב: קוצצים את הבצל ומטגנים עם מעט שמן עד שמתחיל להזהיב. מוסיפים כפית פפריקה אדומה, את רסק העגבניות ובוחשים כ-2 דקות. מוסיפים קמצוץ מלח (כמעט חצי כפית) ולאחר מכן 1.7 ליטר מים רותחים מהקומקום

2. מכינים את הקציצות: לשים טוב את כל המרכיבים יחד עד לקבלת עיסה אחידה. יוצרים קציצות בגודל בינוני ( מרטיבים את הידיים כדי שלא ידבק)

3. רגע האיחוד: מכינים את כל הקציצות על מגש ומכניסים יחד לתוך הרוטב (כדי שהכל יתבשל יחד) לאחר הכנסת הקציצות לסיר עם הרוטב, מבשלים עד אשר מכמות המים נשאר רוטב סמיך (מעט רוטב)

-ניתן לבשל את הקציצות עם תפו״א: קוצצים הרבה בצל ומטגנים, מוסיפים כורכום קורט מלח, פלפל שחור כף מרק עוף – מוסיפים תפוחי אדמה מכסים את תפוחי האדמה במים ומבשלים.
כשתפוחי האדמה רכים מוציאים מהסיר מועכים עם מזלג ושמים קציצות מעל.

אירקלי מ'מאסטר שף' הכין את הקציצות שאהבו אוריאל ואלירז פרץ הי"ד (צילום: אורטל דהן זיו)

אוריאל פרץ הי"ד – נפל ביום ז' בכסלו תשנ"ט (25.11.1998) בקרב בלבנון, כשהוא בן 22 בנופלו.  אחיו רב-סרן אלירז פרץ הי"ד נפל בקרב ברצועת עזה ביום י"א בניסן תש"ע (26.3.2010) כשהוא בן 32 בנפלו. הוא הותיר אישה, בן ושלוש בנות.

יהי זכרם ברוך

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אתמול ערב יום...
גרינשטיין | 14-04-2021 19:27
אתמול ערב יום הזכרון הגענו לטקס בכיכר ספרא בירושלים ומי מקבל את פנינו בכניסה קבוצה של כ - 10 ערבים שאותם שכרה העיריייה כדי שיבדקו ויפקחו בכניסה. התחלחלנו. הסתובבנו וחזרנו הביתה. איפה טיפה של רגישות מצד עיריית ירושליים. מה הצעד הבא לתת לערבים שינהלו גם את הטקס עצמו? בושה וחרפה.