דיווח: ספינה ישראלית הותקפה בחופי האמירויות - סרוגים

דיווח: ספינה ישראלית הותקפה בחופי האמירויות

כלי התקשורת בלבנון ואיראן דיווחו כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה ונפגעה סמוך לנמל פוג'יירה באיחוד האמירויות. זו הפעם השלישית שבה ספינה ישראלית מותקפת באזור המפרץ הפרסי

דיווח: ספינה ישראלית הותקפה בחופי האמירויות
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מתיחות במפרץ: ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחו היום (רביעי) כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה ונפגעה סמוך לנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות.

לפי הדיווח בסכנות הידיעות האיראנית "Unews", מדובר באנייה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית. הספינה יצאה לפני יומיים מנמל אל-אחמדי בכוויית והייתה בדרכה להוביל משלוח של כלי רכב לנמל באיחוד האמירויות, כשהיא שטה תחת דגל של איי בהאמה ועל סיפונה צוות זר בלבד.

ככל הנראה, התקיפה בוצעה באמצעות מל"ט או טיל ששוגר מרחוק, והנזק שנגרם מוגדר כקל מאוד – כשלפי ההערכות דופן הספינה נפגע מעל קו המים. בעקבות המתקפה, הספינה נאלצה לעגון בנמל באיחוד האמירויות, וכעת מבצעת בקרת נזקים כדי לקבוע האם היא יכולה להמשיך במסלולה.

מדובר במקרה התקיפה השלישי של ספינה ישראלית באזור המפרץ הפרסי שמתרחש בחודשים האחרונים. ב-25 במרץ דווח על טיל שיוט ששוגר לעבר ספינה שהייתה בבעלות של איש העסקים הישראלי אודי אנג'ל, זאת בזמן שעשתה את דרכה מהודו לטנזניה. לפי הדיווח, הספינה הציגה דגל של ליבריה, וכללה צוות מצומצם של אזרחים זרים. איש לא נפגע באירוע, והספינה המשיכה במסלולה למרות הנזק שנגרם לה.

עוד באותו נושא

באיראן מאשימים: ישראל אחראית לתקיפת הספינה

כמו כן, בפברואר האחרון נרשם פיצוץ עז על ספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, זאת בזמן שהספינה עשתה את דרכה סמוך למפרץ עומאן. לא היו נפגעים, אך הספינה ניזוקה – ונאלצה לחזור על עקבותיה. כתוצאה היא עשתה את דרכה לדובאי, שם תיקנו את הנזק שנגרם לספינה.

בשבוע שעבר דווח על פיצוץ בספינה האיראנית "Saviz", המשמשת כבסיס ימי של משמרות המהפכה בים סוף. באיראן האשימו את ישראל באחריות למתקפה, כשלדבריהם "מדובר בתקיפה שבוצעה בניגוד לחוק הבינלאומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מצויין. ביבי חייב...
דווקא ביבי | 13-04-2021 18:43
מצויין. ביבי חייב לחמם את הגזרה לקראת הסבב החמישי של הבחירות, אולי יצליח לבלום את הקריסה במספר המנדטים שמקבל הליכוד בראשותו
אישר להגדיל...
האשם מחמיד | 13-04-2021 19:54
אישר להגדיל לירדן את הקצבת המים מהכנרת. הם לקחו את המובלעות ועכשיו התשובה הציונית ההולמת של החלושס הזה היא מתנה לממלכה האשמית.
2
ישראל התחילה את...
ג'וזף | 13-04-2021 19:43
ישראל התחילה את המשחק
3
אם אני אודי...
מוחיק | 13-04-2021 22:58
אם אני אודי אנגל אני דורש להציב על האוניה שרביט קסמים כמו שיש על טנק מרכבה. הבעיה תהיה עם האירנים יתחילו לשגר טילי טורפדו
4
למי אכפת? העיקר...
עיקר וטפל | 14-04-2021 11:55
למי אכפת? העיקר זה חיסונים חיסונים וחיסונים שהביא לנו במו ידיו שליחו הישיר של הקבה, מושיע ישראל ומציל העם, מר בנימין נתניהו הראשון!!