המינהל האזרחי הרס בית במאחז - וישלם פיצויים - סרוגים

המינהל האזרחי הרס בית במאחז – וישלם פיצויים

זוג ממאחז בבנימין יקבל 190 אלף שקלים פיצויים מהמינהל האזרחי, לאחר שהמינהל הרס את ביתם: "יש להקפיד על כל הצעדים לפני שנוקטים בצעד דרסטי של הרס בית מגורים"

המינהל האזרחי הרס בית במאחז - וישלם פיצויים
  אילוסטרציה (Wisam Hashlamon/Flash90)

המינהל האזרחי יפצה בני זוג ממאחז בבנימין לאחר שהרס את ביתם ללא צו מתאים. סכום הפיצויים יעמוד על 190 אלף ש"ח.

האירוע החל במאי 2017, אז הזוג קיבל צו הפסקת בנייה על ביתם שביישוב נווה ארז. לאחר קבלת הצו הפסיק הזוג את הבניה ועבר להתגורר בבית.

עוד באותו נושא

פרסום סרוגים | "נתניהו מתעלם ממצב חסר תקדים"


30

בחודש נובמבר 2017 באו המנהל האזרחי מלווים בגורמי אכיפה נוספים והרסו את הבית. כל תחנוני הזוג להמתין שעות בודדות עם ההריסה על מנת שיזיזו את הבית (הדבר אפשרי כיוון שמדובר בבנייה קלה) לא הועילו.

גם הבקשות לאפשר את פינוי תכולת הבית כדי להציל את הרכוש לא התקבלו. לאחר ההרס, הסתבר כי הבית לא נכלל בצו ההריסה וכי ההריסה הייתה לא חוקית.

המנהל האזרחי הכחיש את הטענות אך הודה כי בטעות תלה הפקח את צו ההריסה על בית אחר במאחז. בהסכם פשרה שקיבל תוקף של בית המשפט סוכם כי המנהל האזרחי יפצה את בני הזוג ב-190 אלף שקלים.

עורך הדין אריה ארבוס, ממשרד ארבוס קדם צור אשר ייצג את הזוג: "לצערנו המנהל האזרחי ומשטרת ישראל הרסו בית מגורים של משפחה שלא כדין, ומבלי שניתנה להם אפשרות להתגונן ולהגן על ביתם".

"אנחנו שמחים שאחרי הגשת התביעה הייתה התעשתות והם הסכימו לפצות את המשפחה על הרס ביתם. יש להקפיד על כל הצעדים הפרוצדוראליים לפני שנוקטים בצעד דרסטי של הרס בית מגורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אתמול ערב יום...
גרינשטיין | 14-04-2021 10:20
אתמול ערב יום הזכרון הגענו לטקס בכיכר ספרא בירושלים ומי מקבל את פנינו בכניסה קבוצה של כ - 10 ערבים שאותם שכרה העיריייה כדי שיבדקו ויפקחו בכניסה. התחלחלנו. הסתובבנו וחזרנו הביתה. איפה טיפה של רגישות מצד עיריית ירושליים. מה הצעד הבא לתת לערבים שינהלו גם את הטקס עצמו? בושה וחרפה.
המקובלים: מי שנתן יד להריסת המבנים יחלה בסרטן
קללת בלעם על ההורסים | 16-04-2021 8:45
כל ההורס בנייני יהודים בארץ הקודש כאילו מחריב את בית המקדש השלישי
2
הרס בית
א | 17-04-2021 9:35
המנהל האזרחי, פועלים בשיטות, לא מקובלות .זה נורא שזה קורא במדינת היהודים, המתיישבים הללו חזרו לאדמות אבותיהם במדינת ישראל...ארץ [כנען]