מציאות עצובה: כנסת אחת, שני עולמות מקבילים | דעה - סרוגים

מציאות עצובה: כנסת אחת, שני עולמות מקבילים | דעה

שבוע הזיכרון והעצמאות מאפשרים כל שנה להביט לחברה הישראלית בעיניים ולראות את הטוב שבה והיום המציאות זימנה לכנסת את הפנים היפות שלה. חבל שבקומות מעל לא הסתכלו

author-image
מציאות עצובה: כנסת אחת, שני עולמות מקבילים | דעה
  צילום: סרוגים

שני אירועים סמליים קרו היום בתוך משכן הכנסת, שני אירועים המסמלים יותר מכל את הפער הבלתי נתפס שקיים בחברה הישראלית, בין מה שקורה בהנהגה לבין המציאות האמתית בשטח, בין אזרחי ישראל.

לקראת יום העצמאות, הגיעו באופן מסורתי משיאי המשואות לקבלת פנים חגיגית בכנסת, טקס קבלת מדלייה מתנת יו"ר הכנסת וארוחת צהריים משותפת. לאירוע הגיעו כל 14 הישראלים והישראליות שנבחרו לייצג את הפסיפס של החברה הישראלית היפה והמגוונת תחת הסיסמה "אחווה ישראלית".

בטקס באולם האודיטוריום של משכן הכנסת, עלו זה אחר זה כל משיאי המשואות, כאשר המנחה מקריאה את קורות חייהם וההסבר לזכייתם.

למשל ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת הקורונה בבית חולים השרון, שאיבד השנה את אמו יהודית אך בהחלטה אישית לא פשוטה, החליט שלא לשבת שבעה כדי להישאר עם מטופליו וכן האח מאהר איברהים, תושב דבוריה, שקרא את מטופל שלו "שמע ישראל" רגע לפני מותו, בתוך הבנה של החשיבות היהודית.

גם רפ"ק עדן טפט הבטינש, שנולדה באתיופיה ועלתה לישראל בגיל 9 וכעת היא ראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרת ישראל. וכמובן שירה איסקוב שניצלה מרצח ע"י בעלה וכן עדי גוזי, שכנתה של איסקוב, שהצילה אותה.

שני צדדים לאותו מטבע

וכאילו בעולם מקביל, עוד ניסו נציגי הסיעות להגיע לפשרות על הרכב "הוועדה המסדרת". אמנם המרחק הפיזי ללשכות חברי הכנסת היה קטן אך המרחק הרעיוני הוא בלתי נתפס.

בזמן שבכנסת מתארחים הפנים היפות של החברה הישראלית – נשים וגברים, יהודים ומוסלמים, מתנדבת בת 18 לצד קשיש בן 102, אנשי תרבות, חינוך ורפואה – ישבו רק כמה קומות מעל האודיטוריום, נבחרי העם ולא הצליחו להסכים כמה חברים ישבו בוועדה זמנית שמנהלת את עבודת הכנסת.

בימים אלו שמציינים את "שבוע התקומה", בין יום השואה ליום הזיכרון והעצמאות – יש כולנו אפשרות להביט בצוהר קטן לתוך היופי של האזרחים היוצרים את הפסיפס של עם ישראל.

עוד באותו נושא

הרב שנרב לסרוגים: לא רציתי את המשואה בהתחלה

הכנסת יודעת להכיל בתוכה את הניגודיות שבשלל הדעות הישראליות, וזו גם תפקידה. אך כשמטרת העל, עבודה פרלמנטרית לטובת החברה, מפנה את מקומה לפוליטיקה קטנה ואישית, הפער בין 14 משיאי המשואות לבין 120 נציגי העם שרק נבחרו, הוא בלתי נתפס.

היום לגמרי במקרה, המציאות זימנה לכנסת "מפגש" עם הצד הכי מאחד אך גם עם הצד הכי מפלג שמדינת ישראל יודעת לייצר. שני צדדים לאותה מטבע.

רגע לפני יום העצמאות ה-73, מי ייתן והכנסת לא רק תכיר תודה למשיאי המשואות, אלא גם תלמד מהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מצחיק אותי כל הטהרנות המזרוניקית הזו
המיואש | 12-04-2021 22:06
מה לעשות ויתרנו מספיק ספגנו מספיק הקרבנו מספיק לא עוד לא עוד 00מול בשילטון וכן הם אומרים עלינו אסור לסגת במילימטר משום עניין ולו הפעוט ביותר
2
מי שייצר את...
אורה | 13-04-2021 7:11
מי שייצר את שני העולמות,הם אנשי השמאל האשכנזיים במדינה על כל מוסדותיה...שמצוים בידיהם... בגזענות כלפי הימיו,המזרחיים , ושינאת נתניהו...במימון של מדינות זרות ממניעים אנטישמיים שרוצים להפוך בכל מחיר את ישראל ממדינת היהודים למדינת כל אזרחיה מה שיביא לחיסולה ....
איך חבר. במה...
איש | 13-04-2021 10:40
איך חבר. במה אני איש שמאל אשכנזי נגדך, אנשי השמאל רעבו בשביל להביא את יהודי המזרח לארץ, למה סתם? שנאת נתניהו זה המצאה שלו, יותר נח לי במקום לקרוא לזה שנת ההתנהגות וההחלטות של נתניהו, כן אני חושב שהוא הורס את המדינה, מביא למירוץ חימוש, מכפיף את ישראל לארהב. הורס לחרדים את החיים כשהוא נכנע לפוליטיקאים שלהם, פוגע בבריאות ובכלכלה של חצי העם למען השני. אתה חושב שהאיש נתניהו מעניין אותי בשביל שאני אשנא אותו? אני נלחם למען מדינה יהודית ולא מדינת.כל אזרחיה לכן אני בעד ליצור לפלסטינים מדינה משלהם, ושום דבר ממה שאמרתי פה, אני לא מרגיש שאני נלחם למען השמאל ולא למענך. אז אתה חושב שכל מה שאמרתי לא נכון, ושביבי הכי טוב לישראל, אם הוא יהיה ראש הממשלה. אני אקווה שאתה צודק
3
אין ספק השנאה...
עמית בליך | 13-04-2021 8:22
אין ספק השנאה לנתניהו לא רק שלא הגיונית בעליל היא יצרה כאן שני עמים זה כוחה של תקשורת לטוב ולרע
דתיים חרדים...
יהודי חרד | 13-04-2021 13:11
דתיים חרדים ושסניקים= כתות מסוכנות לישראל. בעיני הם לא העם שלי כפי שהערבים לא העם שלי.