אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

"היהודי החדש": הסדרה המפתיעה של גורי אלפי

הקומיקאי גורי אלפי יוצא למסע דוקו-קומי בעקבות פניה המשתנים של יהדות ארצות הברית, בתכנית חדשה שתעלה בקרוב בכאן 11. צפו בהצצה

"היהודי החדש": הסדרה המפתיעה של גורי אלפי
  צילום: משה נחומוביץ'

"היהודי החדש": בעוד שבוע בדיוק בכאן 11, תעלה למסך תכנית חדשה בכיכובו של גורי אלפי שיוצא למסע תיעודי מרגש ומצחיק, כדי לחקור את מערכת היחסים בין היהודים הישראלים לאחיהם היהודים האמריקנים.

חמוש בכלי הנשק המסורתיים של היהודים – הסקרנות, הפקפוק וההומור, מספק גורי הצצה עדכנית לחיים של יהודי הגולה בארה"ב אחינו ועל הדרך מספק גם תשובות על עצמנו ולאן מועדות פנינו כיהודים ישראלים.

צפו בהצצה:

בסדרה שתהיה בת 4 פרקים סה"כ, מנסה גורי להסביר את היחס של מדינת ישראל והמפעל הציוני ליהדות ארה"ב, וביחס לאותה סוגיה עונה על השאלה – "בתחרות" שבין ישראל (מדינת היהודים) לריכוז היהודי השני בגודלו בעולם – מי יהודי יותר ומי פחות? בנוסף, מציג גורי איך בארה"ב שומרים על חיים יהודים מלאים כאשר הדת מופרדת מהמדינה.

במהלך המסע פוגש ומראיין גורי מגוון דמויות מרתקות, כמו: השופטת הפדרלית החרדית הראשונה – רחל פרעייר, גורי נפגש גם עם בארי וייס (עורכת לשעבר בניו יורק טיימס), ראשת הקהילה הרפורמית הגדולה ביותר בארה"ב – אנג'לה בוכדייל ועוד.

גורי אלפי והשופטת החרדית הראשונה רחל פרעייר (צילום: דודי כהן)

במהלך המסע נפגש גורי עם מיטב קומיקאים יהודים, חבורת צעירים שהקימו מרכז תרבות יהודי באמצע אתר סקי, קהילת מהגרים יהודים שהגיעה מאיראן, יהודים שחורי עור וזוג צעיר שהחליט לעשות עלייה.

"היהודי החדש" ישודר בכאן 11 ובדיגיטל בימי שני וחמישי, החל מה-19.04.2021, בשעה 21:35.

==============

עורך: דודי כהן | במאי: דניאל אדר | הפקה: נאוי פרו בתמיכת תאגיד השידור וקרן גשר לקולנוע (קרן מיימונידיס) , קרן רודרמן , פדרציית ניו יורק, הסוכנות היהודית , קרן ג'ים ג'וזף

4 פרקים, משך כל פרק: כ-45 דקות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רשעים ארורים מערבים...
ח | 12-04-2021 17:15
רשעים ארורים מערבים בין טמא לטהור כחלק מהשטיפת מח שלהם ליצור חברה חילונית רפורמית. בועטים בכל דבר קדוש. התחילו ביהודים באים עשו מאבותינו קרקס ועכשיו גם קובעים ( שלא על דעתנו) מי יהודי בשביל הסדרה על יהודי ארה'ב ( וכמובן משלבים שמה רפורמים וקונסרבטיבים) .
2
לא מעניין ....
א | 14-04-2021 10:17
לא מעניין .
3
הפרדת הדת מהמדינה הנה ערך באמונה הישראלית
יעקב מישל | 19-04-2021 23:17
כשהדת מופרדת מהמדינה כמו בארהב,נושא הפרק הראשון של סדרת הטלביזיה בערוץ 11 היהודי החדש בהנחייתו של גורי אלפי, זה מאפשר רבגווניות בחברה הרואה עצמה מאוחדת לעם. בספרי ישראל המודרנית פוגשת תנך אני, יעקב מישל שכטר, כותב: ישראל המודרנית פוגשת תנך בזהותה, בהווייתה, בחוקיה, בפועלה ובאפשרויות העומדות לרשותה לעיצוב דמותה וצלמה. ישראל המודרנית פגשה ופוגשת תנך ואף יכולה לעשות זאת ביתר שאת, בהגשימה בחייה הלכה למעשה את יסודות אמונת ישראל המקראית הגלויים והנסתרים כאחד, ובהמשך בניית זהותה הלאומית כמו זו החברתית לאור אבני היסוד הפינה והראשה של אמונת ישראל התנכית, המהווה למדינה היהודית והדמוקרטית ולכל אזרחיה כמגדלור, כסנה הבוער, כעמוד הענן, וכעמוד האש הפרדת הדת מהמדינה בכלל, ומהריבון-הרשות המבצעת בפרט, שיבטיחו לכלל אזרחיה ותושביה ולחברה הישראלית, שמדינת ישראל תהיה לעד הן מדינה יהודית ריבונית והן מדינה דמוקרטית על כל היבטיה. חשוב בעיניי להדגיש, כי הפרדה זו של הדת מהמדינה אין פירושה הפרדת האמונה והתרבות היהודיים מזהותה ואפיוניה של מדינת ישראל כמדינה היהודית ושל העם היהודי באשר הוא. נהפוך הוא. הפרדה זו תחזק ותעצים את מדינת ישראל כמדינה יהודית מחד גיסא ותיטיב עם דורשי השירות הדתי של כל הדתות בישראל בכלל ושל היהודים שביניהם בפרט מאידך גיסא. הקמת רשות הדתות, תוך כדי הפרדת הדת מהמדינה פירושה קודם לכל מתן אפשרות לקבלת שירותי דת באופן מיטבי לכל בני ובנות הדתות בישראל, תוך ניתוקם מהשפעות שאינן קשורות לחיים הדתיים, ממש כמו שנעשה בתנך, בה הריבון בדמות המלך לא לקח חלק בעבודת הדת בבית המקדש, וכך הריבון בדמות המנהיג משה לא נטל חלק בעבודה הדתית באוהל מועד וכך הופרדו הלוויים והכוהנים הן מעבודת מנהיגות וניהול העם והן משפיטתו. הבלטה מיוחדת בתנך לעקרון הפרדת הרשויות בין רשות הדת ושירותי הדת לבין הרשות המבצעת הרשות המנהיגות באה לידי ביטוי במעשה פנחס והכרת התודה למעשהו. מעשה פנחס היה מעשה מנהיגותי מכונן שובר שוויון. למרות זאת, הכרת התודה האלוהית למעשה זה השאירה את פנחס בתחום רשות הדתות ולא העבירה אותו לתחום הרשות המבצעת: הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת-בְּרִיתִי, שָׁלוֹם. יג וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו, בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם--תַּחַת, אֲשֶׁר קִנֵּא לֵאלֹהָיו, וַיְכַפֵּר, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל(במדבר כה 13-12). פנחס אינו מנהיג בתפקודו היום יומי אלא כהן. לכן הכרת התודה האלוהית ניתנה לפנחס בתחום הרשות הדתות, תוך כדי שמירה על עקרון הפרדת הרשויות בין הרשות המבצעת לרשות הדתות.
4
זה לא על רפורמים ??
נ.ע. | 02-05-2021 21:13
זה לא סדרה על רפורמים ??????