שר החוץ של איראן: "ננקום בציונים על המתקפה בנתנז" - סרוגים

שר החוץ של איראן: "ננקום בציונים על המתקפה בנתנז"

לאחר שגורמי מודיעין טענו כי ישראל הייתה מעורבת בפיצוץ שהוביל לתקלה במתקן הגרעין בנתנז, שר החוץ האיראני תקף: "הציונים אמרו שלא יאפשרו את הסרת הסנקציות, אנו ננקום בהם"

author-image
שר החוץ של איראן: "ננקום בציונים על המתקפה בנתנז"
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

האיום האיראני: שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב הבוקר (שני) לפגיעה באספקת החשמל שנרשמה אמש באתר הגרעין בנתנז, והאשים את ישראל באחריות לאירוע. בדבריו איים כי טהרן תנקום את המתקפה שפגעה בפרוייקט הגרעין שלהם.

"אנשי ממשל וצבא ישראלים אמרו בבירור שהם לא יאפשרו לקדם את הסרת הסנקציות, ועכשיו הם חושבים שהם משיגים את המטרה שלהם. אבל הציונים יקבלו את התשובה שלהם עם התקדמות גרעינית נוספת" אמר נתנז. "הציונים רוצים לנקום בנו על ההצלחה בדרכנו להסרת הסנקציות, אבל לא נאפשר זאת. אנחנו ננקום בציונים על פעולותיהם בנתנז".

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קסאמי, הוסיף ואישר כי נפגעו צנטריפוגות באירוע אמש. לדבריו, "התקיפה בנתנז מבשרת רעות. מדובר בפשע נגד האנושות מכיוון שהיא הייתה יכולה להביא לאסון. אם הם רצו להחליש את מתקני הגרעין של איראן, כדאי להם לדעת שהם פגעו רק בסרקזות מדור ראשון IR-1".

גורמי מודיעין: ישראל הייתה מעורבת בפיצוץ באתר

במקביל, גורמי מודיעין אמריקנים אמרו לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי איראן תצטרך לפחות תשעה חודשים כדי לחדש את ייצור האורניום במתקן הגרעין. לפי הדיווח, במקום היה פיצוץ אדיר שתואר כ"פעולה ישראלית מסווגת".

"הפיצוץ החריב לחלוטין את המערכת המספקת חשמל לצנטריפוגות להעשרת אורניום באתר" אמרו. "זו מכה קשה מאוד ליכולתה של איראן להעשיר אורניום". עוד נאמר כי הפסקת החשמל גרמה לפיצוצים עזים נוספים במתחם התת-קרקעי במתקן, ושריפות פרצו בעקבותיהם.

עוד באותו נושא

ראש סוכנות הגרעין באיראן: התקלה בנתנז – פעולת טרור

כזכור, דובר תכנית הגרעין באיראן הודיע אמש כי אספקת החשמל במתקן הגרעין בנתנז נפגעה מ"תקלה" והופסקה זמנית כתוצאה. לדבריו, לא היו פצועים או זיהום סביבתי כתוצאה מהתקרית. האירוע הנוכחי מגיע יום לאחר שאיראן הודיעה כי החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום, בהפרה נוספת של תנאי הסכם הגרעין שעליה המדינה חתמה בשנת 2015.

זמן קצר לאחר מכן חבר הפרלמנט האיראני, מאלק שריאטי ניאסר, רמז כי ייתכן ולא מדובר ב"תקלה" כפי שנטען בהודעת דובר תכנית הגרעין. "מדובר באירוע חשוד מאוד. קיים חשד גבוה כי מדובר בפעולת חבלה והסתננות מכוונת" אמר ניאסר, המשמש כדובר ועדת האנרגיה של הפרלמנט. לדבריו, בממשל מנסים כעת לחקור את האירוע כדי להבין את נסיבותיו.

בהמשך ראש תוכנית הגרעין האיראני, עלי אכבר סאלחי, אמר כי מדובר בפעולת טרור והאשים את ישראל באחריות לאירוע. לדבריו של סאלחי, "איראן שומרת על זכותה להגיב למתקפה". עם זאת, בדבריו הוא לא ציין מי עומד מאחורי התקלה ברשת החשמל במתקן בנתנז, או מה בדיוק גרם לה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו