ח"כ מתן כהנא: לפתוח גם את בתי הכנסת

ח"כ מתן כהנא: לפתוח גם את בתי הכנסת

ח"כ מתן כהנא (ימינה) פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין: "אשר מתווה שיאפשר לבתי הכנסת לקיים את תפילות יום העצמאות. הגיע העת להשוות את תנאי בתי הכנסת למרכזי הבילוי"

author-image
ח"כ כהנא: לפתוח גם את בתי הכנסת
  צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

לקראת יום העצמאות, פונה ח"כ מתן כהנא (ימינה) בדרישה לאפשר מתווה תפילות מורחב ביום העצמאות.

במכתב שנשלח לשר הבריאות, ח"כ יואל אדלשטיין, אומר כהנא: "אני פונה אליך בנושא אשר מונח לפתחך בימים אלה והוא החזרה לשגרה במסגרות ובענפים השונים כאשר לצערי הרב, באופן סדרתי, ממשיכים בתי הכנסת להישאר מאחור."

"לעת הזו, בתו הסגול, יכולים להתפלל בבתי כנסת עד עשרים איש ובתו ירוק רק עד חמישים אחוז מהתפוסה האפשרית. לא הייתי פונה בעניין אלמלא קניונים ומוזיאונים היו מקבלים תו אחר אשר מחושב בצורה הגיונית יותר לפי מ"ר לכל אדם."

עוד באותו נושא

בושה: ילדים יכולים להיכנס לקניונים אבל לא לבתי כנסת


18

"ההגבלות הנוכחיות לא מאפשרות להשיב אל בתי הכנסת קהלים נוספים אשר חזרתם חיוניות לקהילה ולמשפחה. נוסף על כך, אנו עומדים לפני ימי עצמאות בהם מתפללים רבים מבקשים לפקוד את בתי הכנסת בשיר, הלל ושבח על נס הקמת מדינת ישראל."

"אני סבור כי הגיע העת להשוות את תנאי בתי הכנסת לשאר המקומות ויפה שעת אחת קודם."

אלו ההקלות החדשות במערכת החינוך

צעד נוסף בדרך לשגרה: ההקלות החדשות של משרד הבריאות למערכת החינוך נכנסו הבוקר (ראשון) לתוקף, זאת לאחר שאושרו בממשלה ביום חמישי האחרון בתום מאבק נרחב על תנאי הפתיחה. בשלב הזה התקנות יהיו בתוקף רק עד יום שלישי – כשכבר מחר הממשלה תדון בפתיחת מערכת החינוך כולה, בעקבות הלחץ הציבורי הנרחב לכך בשל הירידה בתחלואה.

ההקלה המשמעותית ביותר עבור ההורים היא ביטול חובת מילוי הצהרת הבריאות היומית, שתונהג החל מהיום בכלל מערכת היום. בנוסף הוחלט כי טקסי מערכת החינוך ליום הזיכרון יוכלו להתקיים בנוכחות של עד מאה איש בשטח פתוח, זאת לאחר שטקסי יום השואה בשבוע שעבר הוגבלו ל-50 איש בלבד.

שינוי נוסף הוא הרחבה של פורמט הקפסולות בחלק ממערכת החינוך. בכיתות א'-ג' תוסר ההגבלה על ערבוב קבוצות בצהרונים, כאשר ניתן יהיה לשלב עד שלוש קבוצות קבועות ועד 28 ילדים בסך הכול. בכיתות ד' הקפסולות יבוטלו לחלוטין, ובמשרד החינוך יבחנו את המהלך בשבועיים הקרובים במטרה להרחיב אותו גם לילדי כיתות ה'-ו'.

בתי ספר בימי קורונה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

בכיתות ז'-י' התלמידים יוכלו ללמוד תוך מעבר בין ארבע קבוצות או כיתות קבועות, כשלפני כן יכלו לעבור בין שתיים בלבד. בכיתות י"א-י"ב שיעור המתחסנים והמחלימים הנדרש ללמידה בכיתות מלאות הורד ל-65%, לעומת ההגבלה של 90% שהייתה נהוגה עד כה.

עוד הוחלט כי בשיעורי חינוך גופני ושיעורים מעשיים בשטח פתוח יוכלו להשתתף תלמידים מקפסולות שונות, וכך גם בשיעורים בשטח פתוח המיועדים לתלמידים מחוננים. גם נבחרות ומועדוני ספורט בית ספריים יוכלו לחזור לפעילות, הן במבנה סגור והן בשטח פתוח. האימונים והמשחקים יתבצעו תוך שילוב תלמידים מקבוצות קבועות שונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
פנייה מיותרת. כל...
לוי | 11-04-2021 18:08
פנייה מיותרת. כל הזמן פונים בעקבות חג כזה או אחר. הדרישה צריכה להיות השוואת תנאי בתי הכנסת למקומות הבילוי. זהו. דין אחד לכולם.
הכל פוליטיקה
סרוג | 12-04-2021 9:59
אין מה לפתוח את בתי הכנסת בכלל. זה בכלל לא דומה למרכזי קניות שגדולים פי כמה מהצפיפות בבתי הכנסת. נגמר החורף - אפשר להמשיך להתפלל בחוץ בניחותא ובבריאות.
2
כהנה איכפת לך...
דור | 11-04-2021 21:02
כהנה איכפת לך מבית הכנסת? לי לא בטוח אחרי מה שרואים איך אתה מקבל בשלוות נפש אתמה שבנט חולם לעשות ואם מי
3
מזמן רוב בתי הכנסת בציבור החרדי פתוחים לילדים
צחי | 11-04-2021 22:31
א צריך לכתוב צריך להתפלל
4
תמונה מבית כנסת...
אורי | 11-04-2021 22:43
תמונה מבית כנסת של מפדלניקים איכס
5
בתי כנסת כבר פתוחים מזמן, גם אם לא רשמי, אבל
שמויגר | 11-04-2021 23:20
פתוחים אחד אחד, בלי שום יוצא מן הכלל רק מניני חצרות מוסיפות על הנוף וחבל להפסיק בגלל קניונים או שווין למקומות בילוי, בתי כנסת הם לא דומים בכלל למקומות בילוי להבדיל ופופליזם של עסקנים זוטים, שרוצים קרדיט, כאילו הם אלה שפתחו את בתי כנסת, לא יוסיף שום דבר לעם ישראל ולעם שבשדות ומניני חצרות
6
יום העצמאות הוקדם למנוע חילולי שבת-התפילה צרי
יעקב | 12-04-2021 4:41
צריכה להיות בשבת ולא בחמישי.
7
מעניין העיתוי. אגב אם...
אליעזר בית אל | 12-04-2021 13:25
מעניין העיתוי. אגב אם להשוות בתי כנסת לקניונים, יש להשוות הכניסה ששם לא נעשה כניסה לפי סלקציה.
8
הוא צודק ......
יורם | 13-04-2021 8:15
הוא צודק ... דחליל ממשרד הבריאות ולחבריו בהנהגה ברשות העבריין תפתחו את כל המוסדות הקשורים לחרדים ואם יחלו שוב תטילו סגר על המדינה כולה ... ?!?!?