אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

נאוה בוקר: "תנו לנו יום רגיל להתאושש מהאבל"

לאחר ששכלה את בעלה באסון הכרמל, הח"כית לשעבר נאוה בוקר קוראת להפריד בין יום החג ליום האבל הלאומי: "תאפשרו לנו להתאושש, כדי שגם לבני משפחת השכול תהיה אפשרות לשמוח על הקמת המדינה שלנו"

נאוה בוקר: "תנו לנו יום רגיל להתאושש מהאבל"
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

חברת הכנסת לשעבר נאוה בוקר שיתפה הערב (מוצ"ש) את תחושותיה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיצוינו השבוע, וקראה לפעול להפרדה בין יום האבל ליום החג. בפוסט שכתבה בפייסבוק בוקר הסבירה כי מדובר בצעד נדרש כדי לאפשר למשפחות השכולות לחגוג גם כן ביום העצמאות.

עוד באותו נושא

בין זיכרון לעצמאות: הרב אהד טהרלב בטור מיוחד

"אני רוצה לשתף אתכם בנושא מאד כאוב עבורי ועבור רבים מאזרחי מדינת ישראל" כתבה. "בערב יום העצמאות קשה לי לשמוח. לי ולעוד עשרות אלפי בני משפחות שכולות".

"אני אוהבת את המדינה שלי. פטריוטית אמיתית שרוצה לשמוח מכל הלב על הקמת מדינת ישראל" הסבירה. "אבל אני גם אשה שכולה של קצין במשטרת ישראל, חלל מערכת הביטחון ובכל שנה משתתפת באדיקות בטקסי יום הזיכרון. אותם טקסים הפוצעים לנו שוב ושוב את הנשמה וחותכים עמוק בפצע שלא יגליד לעולם, מתקיימים בסמיכות לחגיגות העצמאות".

"כן, כולם יודעים, כשיום הזיכרון מסתיים מתחילות החגיגות. מעבר חד וקשה, מעצב לשמחה, בלי טיפת רגישות כלפי אלה שאיבדו את היקר להם מכל. לנו, לבני משפחות החללים, קשה לחגוג באמת. היום הנורא הזה, הטקסים והאזכרות הממלכתיות, המצמררות, מחזירים אותנו בכל שנה אחורה, לרגעים בהם איבדנו את אהובינו. הכול צף, מכאיב ומדכא".

"היום הזה מעיק עלינו מאד. תחושת המחנק הקשה מתחילה אצלי עוד בימים שלפני ואז, כשהיום הזה מסתיים, אחרי כל כך הרבה דמעות וצער, אני מותשת נפשית ופיזית" הודתה בוקר. "אני ממש משתדלת, מחייכת לכולם, אבל הלב עדיין בזיכרון מבית העלמין, מקברו של ליאור ז"ל. לא יכולה להנות מהחגיגות בערב".

"הנושא הזה מטריד את בני משפחות השכול שנים רבות ובעבר כבר היתה יוזמה להקדים את יום הזיכרון ביום אחד" קראה. "אני רוצה לפנות לקברניטי המדינה בבקשה, אנא מכם, תפעלו לשינוי. תאפשרו לנו להתאושש מיום האבל השנתי. תנו לנו יום אחד רגיל שיפריד בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות כדי שגם לבני משפחת השכול תהיה אפשרות לשמוח על הקמת המדינה שלנו. האם לא מגיע גם ובעיקר לאלה שאיבדו את יקיריהם על קדושת הארץ הזאת, לחגוג את היום הזה?!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
צודקת הסמיכות חשובה ,אבל יום הפרדה מבורך
ירון | 10-04-2021 21:20
.
יום הזיכרון צריך להיות בעשרה בטבת או תשעה באב
יעקב | 12-04-2021 4:49
מקור כל הצרות זה חורבן הבית. הימים האלו במדינה רגילים. הם ימי אבל ובהם צריך להתאבל על הנופלים.
2
אני בעד. ...
מירי | 10-04-2021 21:37
אני בעד.
הטעות שלה או של האתר שזה לא יום אבל אלא
עוז | 11-04-2021 21:17
זיכרון- קשר
3
הקטע של הסמיכות...
♡♡♡ | 10-04-2021 21:57
הקטע של הסמיכות בין הימים האלו זה להראות שבזכות אלא שמתו יש לנו מדינה אז זה נכון שצריך התאוששות אבל לדעתי זה מה שמסמל את השמחה הסמיכות הזו בין היום שבו אנחנו חושבים על אלו שמתו בשביל המדינה לבין היום שבו אנחנו שמחים על זה שיש לנו מדינה♡
אלה*****, נהרגו/ניספו***....
זוהרה קקון | 11-04-2021 1:11
אלה*****, נהרגו/ניספו***.
4
אני מאד בעד...
אלן | 10-04-2021 22:43
אני מאד בעד
5
צודקת בהחלט ...
מירי | 10-04-2021 22:46
צודקת בהחלט
6
אולי שיעבירו אותו...
אאא | 10-04-2021 23:21
אולי שיעבירו אותו לעשרה בטבת? גם כך זה יום הקדיש הכללח
7
הגיוני מאוד... ה'...
יהונתן | 10-04-2021 23:26
הגיוני מאוד... ה' יקום דם החללים..
8
שמחת המדינה מהולה...
איש | 10-04-2021 23:49
שמחת המדינה מהולה בעצב הנופלים, זה הרעיון. אם אצלנו הישראלים המהפך קשה, אצל משפחות הנופלים פי כמה, אבל יש בזה הצדעה והכרת תודה ענקית לנופלים ומשפחותיהם, כשאנחנו מוהלים את השמחה בעצב
9
מסכימה עם נאוה...
מריומה | 11-04-2021 0:14
מסכימה עם נאוה בוקר ניתן לתכנן את יום הזיכרון יומיים לפני כך שאפשר יהיה לתת למשפחות ששכלו את יקיריהם להתאושש מעט מהיום העצוב על מנת שגם הם יוכלו לשמח על המדינה שחוגגת בזכות יקיריהם שנפלו
10
אני בעד ...
שרה | 11-04-2021 1:04
אני בעד
11
בהחלט בהחלט צודקת...
ליאת | 11-04-2021 1:43
בהחלט בהחלט צודקת
12
צודקת 100 אחוז...
מיכל | 11-04-2021 1:44
צודקת 100 אחוז
13
אמן נאוה, מרגישה...
לירון | 11-04-2021 1:45
אמן נאוה, מרגישה כמוך את המעבר הקשה את חוסר הרגישות, לא מספיק חצי מהיום אנשים מתעסקים עם סידורים קניות למנגלים וכ'ו ככה שהיום הזה מתפספס ולדעתי די מבזה את קדושת הנופלים
14
זה נכון צריך...
אלי | 11-04-2021 7:30
זה נכון צריך להפריד.הם ראויים יותר מכולם לחגוג את יום העצמאות בנחת. וגם ראוי שהשאר ביום הזיכרון יהיו עם החללים ומשפחותיהם ולא בקניות למנגל יום העצמאות.
15
בכלל אין מנהגי...
אליהו | 11-04-2021 7:39
בכלל אין מנהגי אבלות בחודש אייר. יש לבטל את המועדים ולהתחשב לצום עשרה בטבת שבנוסף ליום הקדיש הכללי,לקבוע כיום זכרון לכל עם ישראל מביניהם שנפלו על קידוש השם לכל טורך הדורות ולא רק השואה,וכן לחללי מערכות ישראל. יש לבטל את חג יום העצמאות שאין לו שום משמעות דתית וגם לא ערכית היות ולא הגענו לגאולה השלמה ונהפוך הוא,עדיין החילוניות קיימת בארץ וצריך לבטל אותה
24000 ...
אבישי | 16-04-2021 0:32
24000
אידיוט ...
גוד | 12-04-2021 12:13
אידיוט
מה זה...
אביה | 11-04-2021 13:59
מה זה השטויות האלה קודם כל זה ספירת העומר שלפי היהדות זו תקופת האבל על 12000 תלמיד ר' עקיבה אז בלי שום קשר אסור להסתפר לשמוע מוזיקה ולהתחתן אז תפסיק לקשקש זה שזה יום העצמאות זה לא באמת נותן היתר לחגיגות
בניסן...
משה | 11-04-2021 11:19
בניסן אין ימי אבלות לפי ההלכה היהודית, באייר יש. כל ספירת העומר זה אבילות על תלמידי רבי עקיבא
אתה גם...
רונה | 11-04-2021 8:45
אתה גם ככה לא חוגג את העצמאות אז אל תבלבל במוח
לך לאירן...
חיימה | 11-04-2021 8:13
לך לאירן
16
נאווה בוקר
ש | 11-04-2021 7:45
שכחת שהיית חברת כנסת ראשית משתתף בצערך, היית לך האפשרות לשנות להבדיל בין יום הזיכרון ליום העצמאות מדוע לא פעלת בנושא.
17
גם לי קשה...
אמא שכולה | 11-04-2021 8:42
גם לי קשה כי הרבה חברי נפגעו אבל ושמחה הם החיים אם רק יום הזכרון הוא בשבילך אבל אז צר לי עליך ,לי נפטרה בת וכל השנה אבל בשבילי אבל השמחות קשורות בחיים. תתגברי ותתבישי.
את חסרת...
יויו | 11-04-2021 9:59
את חסרת רגש בצורה מזעזעת. במה היא צריכה להתבייש בדיוק? ברגשות שלה?!
18
הכי הגיוני שבעולם....
יהודית | 11-04-2021 8:56
הכי הגיוני שבעולם.
19
צודקת! ...
סטלה אדם | 11-04-2021 10:25
צודקת!
20
הציונים לועגים על...
הייזלר | 11-04-2021 11:20
הציונים לועגים על כולנו. ולכן חיברו.
21
אני לא בעד - עדיף יציאה חדה מהדיכאון ...
ציון | 11-04-2021 11:45
כבן למשפחה שקולה - מה שעזר לכולם לצאת מאווירת הנכאים של היום הקשה הזה - זו השמחה על הקמת המדינה והאירועים השונים. עוד יום ביניהם - זה עוד יום של עצבות שכן האבל לא הולך לשום מקום. דווקא היציאה החדה עוזרת להשיח את הדעת ולעסוק בחיים ובדברים משמחים. יום נוסף יהפוך את זה פשוט ליום זכרון ארוך...
22
בשביל דרעי וליצמן...
מושיק | 11-04-2021 13:55
בשביל דרעי וליצמן יום העצמאות זה יום אבל.אבל בשביל הכסף זה טוב.
אריה דרעי...
מי | 11-04-2021 14:49
אריה דרעי עשה שירות צבאי טפש משנאה
23
את טועה. הניתוק מיום העצמאות יפחית ערך הזכרון
חן | 11-04-2021 13:56
טעות להפריד בין יום הזכרון ליום העצמאות. הפרדה זו תפחית מערכו של יום הזכרון. צריך לחבר בין שני הזמנים לחיבור בל יינתק, כי הם מחוברים כמו אם ובנה. יום העצמאות איננו פורים, איננו יום של שמחה פרועה והוללות. יום העצמאות הוא יום של חשבון נפש, הצבעה על הישגים, גאווה לאומית, וכל אלה צריכים להיות מחוברים בעבותות לזכרון הנופלים.
24
במקור יום הזכרון...
אזרח | 11-04-2021 16:19
במקור יום הזכרון הוא לנופלים במערכות ישראל וכך זה נכון והפוליטיקה בלחץ המשפחות הפכה כל תאונת עבודה לארוע לאומי
25
צודקת
. | 12-04-2021 0:33
!!
26
גברת בוקר, את...
רון כרמי | 13-04-2021 14:35
גברת בוקר, את חוצפנית גדולה. אל תדברי בשם המשפחות. אנחנו משפחה שכולה שנכון לנו מאוד שיום הזכרון צמוד ליום העצמאות. חשוב שלא לשנות תרבות ומסורת. העוצמה של יום הזכרון שהוא צמוד ליום העצמאות עם כל הכאב ויש כאב! רון
27
נאווה .כמה את...
אבי תבורי | 16-04-2021 9:34
נאווה .כמה את צודקת.לטעמי אפילו שבוע
28
נמאס כבר ממנה
נטלי | 16-04-2021 20:22
מתי יפסיקו לארח אותה בתקשורת?!