חזי לוי: "התחלואה בירידה, יש סיבה לאופטימיות" - סרוגים

חזי לוי: "התחלואה בירידה, יש סיבה לאופטימיות"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לירידה בתחלואה והציג את המתווה להרחבת פתיחת מערכת החינוך - במסגרתו כיתות ג'-ד' יעברו ללמוד ללא קפסולות. לדבריו, "יש סיבה לאופטימיות ותקווה - התחלואה בירידה, אבל היא לא חלפה"

חזי לוי: "התחלואה בירידה, יש סיבה לאופטימיות"
  (צילום: פלאש 90)

בדרך לסיום המגפה: מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ערך היום (חמישי) תדרוך לתקשורת בו התייחס למצב התחלואה וכן לסבב ההקלות החדש שנכנס הבוקר לתוקף.

"ללא ספק אנחנו נמצאים במצב של ירידה בתחלואה, שהולכת ומתקדמת ומביאה ייצוב במספרי המאומתים והמאושפזים" אמר. "שיעור המאומתים מסך הבדיקות היום הוא 0.5 בלבד, זה דבר מאד יפה. בבתי החולים יש ירידה רבה וברוכה במספר המאושפזים, מספר החולים הקשים ירד מתחת ל-300 שמהם 163 מונשמים".

עוד באותו נושא

הממשלה אישרה הקלות נוספות במגבלות הקורונה

עוד הציג את המתווה של משרד הבריאות להרחבת הפתיחה של מערכת החינוך, אשר צפויה להגיע לאישור הממשלה בסוף השבוע הקרוב."בהצעה שנביא לאישור הממשלה אנחנו פותחים גם את כיתות ד', זאת לאחר שיח רציני בין הפרוייקטור לוועדי ההורים ודיון עם בכירי המשרד" אישר. "כיתות ג'-ד' ייפתחו ללא קפסולות, ולאחר מכן נחליט על כיתות ה'-ו'. בכיתות ז'-י' יתאפשר מעבר של תלמידים בין יותר קפסולות, ובכיתות שבהן נוכל להפעיל בדיקות מהירות הילדים ילמדו ללא קפסולות. בכיתות יא'-יב', שצריכים להתכונן לבחינות בגרות, יבוטלו הקפסולות בכיתות שבהן אחוז המתחסנים והמחלימים הוא 65 אחוז".

"יש סיבה לאופטימיות ותקווה – התחלואה בירידה. אנחנו פותחים יותר פעילויות, אבל אנחנו צריכים לזכור שהמגפה אמנם בירידה – אבל היא לא חלפה. היא עדיין כאן, אנחנו עדיין עם 2.5 מיליון ילדים שלא מחוסנים ו-900 אלף מבוגרים שלא התחסנו. ולמרות אחוז המתחסנים הגבוה, אנחנו עדיין מצפים לתחלואה והדבקה" סיכם. "לכן שמירה על ההנחיות עדיין נדרשת – מרחק, מסיכות, בידוד לבאים מחו"ל – כי המוטציות עדיין נדרשות. כשנתקדם עוד עם החיסונים, נתברך בכך שנשנה את מהלך המגפה, ואולי נכחיד אותה לחלוטין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו