אווירת סוף קורונה? צה"ל מקל בחובת עטיית מסכות - סרוגים

אווירת סוף קורונה? צה"ל מקל בחובת עטיית מסכות

דובר צה"ל מודיע כי לאור אחוז המתחסנים והמחלימים הגבוה, החל ממחר (שני) יחידות הכשרה ויחידות לוחמות בצה״ל פטורות מעטיית מסיכות בפעילות בשטחים פתוחים

אווירת סוף קורונה? צה"ל מקל בחובת עטיית מסכות
  צילום: דובר צה"ל

ההקלות בהגבלות הקורונה, מגיעות גם לחיילי צה"ל.

בהתאם לבקשת צה״ל ולאישור משרד הבריאות, הוחלט כי החל ממחר (שני) תבוטל חובת עטיית מסיכות באימונים ובפעילויות בשטח פתוח של יחידות הכשרה ויחידות לוחמות, זאת כחלק מפיילוט שיימשך שלושה חודשים.

הקלה זאת מותנית בכך שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות חוסנו מפני קורונה או שהחלימו ממנה. בתום שלושת חודשי הפיילוט יישקל המשך יישום ההקלה.

בדבור צה"ל מדגישים כי כלל הפעילויות יתקיימו תוך שמירה על כללי ההתקהלות והריחוק החברתי הקיימים וכן כי הפעילות בחללים סגורים תמשיך להתבצע תוך עטיית מסכות ושמירה על כללי הריחוק החברתי.

לפי הודעת משרד הבריאות, האישור מותנה בכך שצה"ל יעקוב אחר הופעת תחלואה ביחידות שהפיילוט חל עליהן, וידווח על כך אחת לשבוע לשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אלא אם כן תחול התפרצות שעליה יש לדווח מיד.

הקורונה בישראל: עלייה קלה במקדם ההדבקה

לאחר מספר שבועות של ירידה בתחלואה, משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) מצא כי מקדם ההדבקה עלה מעט – ועומד כעת על 0.66. לפי הנתונים, ביממה האחרונה אובחנו 124 חולי קורונה חדשים, המהווים 1.1 אחוז מתוך 12 אלף הבדיקות שבוצעו. עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי מספר החולים המאומתים הנמוך יחסית מושפע ממיעוט הבדיקות במהלך החג.

במקביל, מספר החולים הפעילים בישראל ירד מחצות ב-106 ועומד כעת על 5,946 חולים בסך הכל, מהם 524 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 349 מהחולים מוגדר כקשה, מתוכם 175 מונשמים. מניין הנפטרים המצטבר עומד כעת על 6,232 קרבנות מתחילת המגפה.

ישראלי מתחסן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

"בפתח השבוע, היקף התחלואה מוגבל באופן יחסי, על רקע הישגי החיסונים בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות מציג ערכים נמוכים, מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת ומקדם ההדבקה הנמוך משקף גם הוא צמצום משמעותי בהיקף ההדבקה באוכלוסייה" נכתב בדוח אמ"ן שפורסם הבוקר. "למרות הסימנים המעודדים הרבים, אנו ממליצים בחום להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בהמשך הקלת המגבלות על המשק – בפרט בהקשרי פתיחת מערכת החינוך".

למרות זאת, בדו"ח נאמר כי "הסוגיה המרכזית בימים אלו ממשיכה להיות ניהול הסיכון בישראל ביחס לכניסת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. הסבירות הגבוהה ביותר להתפשטות וריאנטים מסוכנים הינה כניסתם מחו"ל. לכן נדרש מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה ומרכזה, לצד ארה"ב ואירופה) וכן מאמץ להגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון.

אמש משרד הבריאות עדכן כי לא נותרו בארץ רשויות המוגדרות כ"אדומות" לפי דירוג מתווה הרמזור – דבר שממחיש את מצבה הטוב של ישראל ואת הירידה בתחלואת הקורונה בארץ. נכון להיום, יש 2 יישובים כתומים ו-25 צהובים, כל היתר כמובן ירוקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו