גנץ: "האינטרס שלנו - שירדן תהיה חזקה ומשגשגת" - סרוגים

גנץ: "האינטרס שלנו – שירדן תהיה חזקה ומשגשגת"

שר הביטחון התייחס לסיכול נסיון ההפיכה בירדן, ואמר כי מדובר בעניין פנימי של המדינה. לדבריו, "ירדן היא מדינת שלום שכנה בעלת חשיבות אסטרטגית יוצאת מגדר הרגיל - צריך לעשות הכל לשמר את הברית הזו"

גנץ: "האינטרס שלנו - שירדן תהיה חזקה ומשגשגת"
  (צילום: אבשלום ששוני\פלאש 90)

תגובה ראשונה מישראל: שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ראשון) לניסיון ההפיכה שסוכל בירדן, כשלטענתו מדובר בעניין פנימי של המדינה. בדבריו אמר כי האינטרס הישראלי הוא שירדן תמשיך להיות מדינה חזקה.

"ירדן היא מדינת שלום שכנה בעלת חשיבות אסטרטגית יוצאת מגדר הרגיל. זה העומק האסטרטגי שלנו, ואנחנו צריכים לעשות את הכל בשביל לשמר את הברית הזו שקיימת יותר מ-30 שנה. אנחנו רוצים את ירדן חזקה ומשגשגת כאינטרס שלנו".

עוד התייחס למשבר הקורונה שפגע בירדנים בשנה האחרונה. "מבחינה בריאותית יש להם הרבה מאוד אתגרים בתחום הקורונה עכשיו, ואני בעד שמדינת ישראל תיתן להם את כל הסיוע הנדרש. זה לא רק אני המחליט היחידי – זה גם בלשכת ראש הממשלה" אמר. "אנו צריכים לעשות הכל כדי לסייע לירדנים בנושא הבריאותי-כלכלי, כולל בנושא הקורונה, ואני מקווה שבלשכת ראש הממשלה ובמועצה לביטחון לאומי יאותו להגיש להם כל סיוע".

עוד באותו נושא

הנסיך הירדני: "אני במעצר בית, מנסים להשתיק אותי"

כזכור, אמש דווח כי השלטונות עצרו כ-20 אנשים בחשד לתכנון נסיון הפיכה נגד המלך עבדאללה – ביניהם גם יורש העצר הקודם של הממלכה, חמזה בן חוסיין. יו"ר הסנאט הירדני, פייסל אל-פאיז, אמר היום כי הפרלמנט עומד מאחורי המלך עבדאללה ותומך בו, והבהיר כי "נתנגד בעצמה לכל יד בוגדת שתנסה לפגוע בביטחון ויציבות הממלכה".

בבית המלוכה טענו במקור כי בן חוסיין לא נעצר – אך הבוקר אחיו למחצה של המלך עבדאללה חשף בסרטון כי הוא נמצא במעצר בית וכי הצבא הורה לו שלא לדבר עם אף אחד. לדבריו, "מפקד הצבא הירדני ביקר אותי הבוקר והודיע כי אסור לי לצאת מהבית, ליצור קשר עם אנשים או להיפגש איתם, כי בפגישות שנכחתי בהן – או בהתכתבויות ברשתות החברתיות בנוגע לביקורים שעשיתי – הייתה ביקורת על הממשלה או על המלך".

בהמשך דבריו בן חוסיין תקף בחריפות את התנהלות הממשל הירדני: "כפי שאמרתי למפקד הצבא, אני לא האדם שאחראי להתמוטטות הממשל, לשחיתות ולחוסר היכולת שנפוצים במוסדות הממשל שלנו ב-15 עד 20 השנים האחרונות ושהולכים ומחמירים בימים אלו. אני גם לא האחראי לחוסר האמון של העם במוסדות שלו. הם אלו שאחראים לכך. הגענו למצב שבו איש אינו יכול לדבר או להביע עמדה על שום דבר בלי שיטרידו אותו, יעצרו אותו או יאיימו עליו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כמה שפחות לדבר על זה יותר טוב
מפוכח | 04-04-2021 13:36
זה עניין פנימי שלהם ולא צריך לתת על זה התבטאויות רשמיות נוספות.
2
צודק גנץ, שימור...
חיים | 05-04-2021 15:56
צודק גנץ, שימור השלטון ההאשמי בירדן הוא אינטרס ברור של ישראל וירדן כאחת. מספיקות לנו 2 מדינות שכנות שאינן מתפקדות, לא צריך עוד אחת.
3
האינטרס של העם...
קברן | 06-04-2021 8:16
האינטרס של העם בציון הוא שתלך לכל הרוחות,אתה לא רצוי יותר,נזק יותר מתועלת,אתה מחזיק בשני רכבים שעלותם כולל מיגון,8,000,000 שקלים,ומיגון של הבית בראש העין הוא עומד על סך 7,500,000 שקלים,ומשכורת חודשית מהצבא ומהכנסת עלות 129,500 שקלים,מה באתה לעשות קופה? או לשרת את האזרחים,לך חזרה למלונה שלך דביל וחסר חשיבות,חושך