הקורונה בישראל: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת - סרוגים

הקורונה בישראל: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

נתונים מעודדים: אחוז הבדיקות החיוביות ירד ל-1.2% בלבד. כמו כן, נרשמה ירידה דרמטית בחברה החרדית, כאשר מקדם ההדבקה הוא הנמוך ביותר. בנוסף, מעל 4.7 מיליון ישראלים זכאים לו ירוק

author-image
הקורונה בישראל: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בישראל ממשיכים להשתפר. הבוקר מעדכן משרד הבריאות, כי מקדם ההדבקה (R) ירד ל-0.55 בממוצע ארצי, כאשר בחברה החרדית היא אף נמוכה יותר – רק 0.44. האוכלוסייה עם המקדם הגבוהה ביותר היא החברה הערבית, שם המספר עומד על 0.63.

מספר החולים הפעילים בישראל כיום הוא 9,384 מאומתים, אתמול והבוקר אובחנו רק 174 חולים חדשים, ואחוז הבדיקות החיוביות ירד ל-1.2% בלבד.

בדיקת קורונה, ארכיון (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

מספר החולים הקשה עומד על 465 מתוכם 199 חולים מונשמים. כמו כן מספר הנפטרים עומד היום על 6,185 מאז פרוץ המגפה לפני יותר משנה.

אחת האינדיקציות לשיפור הכלל-ארצי ברמת התחלואה, היא בעובדה כי נותרו רק 2 רשויות המוגדרות אדומות ורק שישה כתומות.

לגבי המשך מבצע החיסונים, עד כה חוסנו 5.5 מיליון אזרחים במנה ראשונה ומעל 4.7 מיליון ישראלים כבר זכאים לדרכון ירוק.

עוד באותו נושא

"מוטציה כפולה": וריאנט נוסף לקורונה אובחן בהודו

האם הממשלה תאשר המשך תקציב למבצע החיסונים?

על רקע ביטול ישיבת הממשלה שתוכננה להיום בעקבות סירוב הליכוד למנות שר משפטים קבוע, שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב אתמול (ראשון) בפייסבוק להחלטה של יו"ר כחול לבן בני גנץ. בדבריו הציג את הנושאים שהיו אמורים לעלות בישיבה, אשר התקשרו למאבק בנגיף הקורונה.

"אזרחי ישראל, אלו הנושאים שביקשתי מהממשלה לאשר מחר ובעקבות חוסר האחריות המשווע של השר גנץ הם לא יעלו להצבעה. הדבר יביא לנזק עצום כפי שאפרט לכם כאן" אמר אדלשטיין.

לדבריו, ביטול הישיבה יוביל בין השאר לדברים הבאים:

1. אובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים כדי להיות מוכנים להמשך המאבק בקורונה לחודשים הקרובים, אם נצטרך לתת מנות נוספות.

2. עצירת התשלום למעבדות השונות,עצירת רכש של ראגנטים,עצירת תשלום לספקי דיגום שונים. בלי זה – אין יכולת לבצע בדיקות. אם אין בדיקות – אין שליטה על הקורונה.

3. מניעת תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף, האחראית על קיום החקירות האפדימיולוגיות. אם יש זמן שהחקירות אפקטיביות – זה עכשיו, כשהתחלואה יחסית נמוכה.

4. מניעת תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט – הגוף שמנהל למעשה את המאבק בקורונה. הקמתי את הגוף הזה כדי שהמאבק בקורונה יהיה אפקטיבי. בלעדיו המאבק בקורונה יירד 10 מדרגות באיכות.

5. מניעת תשלום עבור אחסון החיסונים.

6. עצירת תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה.

7. מניעת שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה.

"זאת המציאות – על זה גנץ עושה שרירים" טען השר בסיכום. "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך נתתם לזה...
ארז צח | 02-04-2021 6:00
איך נתתם לזה לקרות ? ממשלה פריטטית ? זה נורמלי ? יש גבול לכל תעלול. האמת לא ממש הבאנו את זה. זה הפעם האחרונה שעושים דברים כאלה.