אחרי שחלה בקורונה: שלומי שבת ידליק משואה

אחרי שחלה בקורונה: שלומי שבת ידליק משואה

לאחר שחלה קשה בקורונה והחלים, הזמר והיוצר שלומי שבת נבחר להדליק משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל: "כל מה שיפה וטוב בחברה הישראלית"

author-image
לתפארת מדינת ישראל: שלומי שבת ידליק משואה
  (צילום: משה שי פלאש 90)

בגלל הרוח ולתפארת מדינת ישראל: שרת התחבורה, מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר הממונים על טקס המשואות, הודיעו היום (ה') כי הזמר והיוצר שלומי שבת ישיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.

את הבשורה המרגשת, מקבל שבת בן ה-66 לאחר שבשנה האחרונה חלה בקורונה, אושפז לפרק זמן ארוך והגיע למצב קשה. עם החלמתו פעל על-מנת להדגיש לציבור את סכנות המחלה ולעודד את ההתחסנות.

שבת יליד יהוד, הוא יוצר מוזיקלי ישראלי המשלב בין סגנונות שונים – מרוק ועד מוזיקה ים-תיכונית. שבת שנולד למשפחת עולים ממוצא טורקי צמח באמצעות מוזיקת הנשמה המאופיינת כל כך בסגנונו המוסיקלי איתו זכה לכבוש את לב הקונצנזוס במוסיקה הישראלית.

בין שיריו המפורסמים: "רק בגלל הרוח", "לכל אחד יש", "אבא" ועוד. לאורך השנים שיתף פעולה עם עשרות אמנים ישראלים צעירים ונתן להם במה. חלק משיריו בשנים האחרונות משלבים מוטיבים מהמקורות היהודיים ובכך מחברים אותם לציבור הכללי.

במשך שנים תורם שבת מזמנו האישי ומופיע בהתנדבות במסגרות שונות – אל מול חולים ופצועים, פעולה בה המשיך בתקופת הקורונה למרות הקושי הבריאותי.

זכה לכבוש את לב הקונצנזוס במוסיקה הישראלית – שבת וריבו (צילום: רועי לוי)

שבת אף זכה להופיע בטקס המשואות ה-71 ולחדש את שירו האלמותי של הזמר זוהר ארגוב "אל נבקש". בהמשך להחלטת השרים הממונים הוחלט כי ביום העצמאות ה-73 תעלה מדינת ישראל על נס את "האחווה הישראלית" ותצדיע לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "שמחתי להודיע לשלומי שבת על הבחירה בו להשיא משואה בטקס ביום העצמאות הקרוב. שלומי, שתודה לאל, החלים מנגיף הקורונה, מצליח לרגש ולאחד את העם שלנו כבר למעלה משלושה עשורים.

שלומי היקר, באישיותך, בנתינה שלך ובמה שאתה עבור כולנו, אתה הרבה יותר מ'אחד לנשמה'. הרוח הטובה שלך והמוסיקה המרגשת, שאתה יוצר, מצליחה לחדור ללבבות של כולנו. לא לחינם אומרים, שדברים שיוצאים מהלב, והלב שלך ענק, שלומי, נכנסים אל הלב. תודה לך על מה שהיה ועוד על מה שיהיה. אתה גשר של אהבה בעם שלנו, על כל חלקיו".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר מסר: "אני שמח להעניק, יחד עם השרה רגב, לשלומי שבת את הזכות להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב.

שלומי, בעיניי, מסמל את האחווה הישראלית בדמותו וביצירות המוסיקליות שלו לאורך שנים ארוכות. עם פסקול שמלווה אותנו מסוף שנות ה-80 ועד לעשור השלישי של שנות ה-2000, שלומי מוכיח כמה עומק, אהבה ואמת יש בעולם התרבות שלנו.

הבחירה שלו לפתוח את ליבו ולהתנדב בחברה הישראלית, וכמובן השירים שלו שמשלבים בין מזרח למערב ובין מסורת לחדשנות הם כל מה שיפה וטוב בחברה הישראלית. מוזיקה שמאחדת בין כל האוכלוסיות בעם היפה שלנו. החלמתו מוירוס הקורונה, בדיוק כמו דרכו המוסיקלית, היא במידה רבה ניצחון בגלל הרוח".

הטקס יערך בערב יום העצמאות, אור ל-ג' באייר התשפ"א, 14 באפריל 2021

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין כמוך ...
ליאור | 25-04-2021 15:54
אין כמוך