הציונות הדתית לא הצביעה ל'ציונות הדתית' - סרוגים

הציונות הדתית לא הצביעה ל'ציונות הדתית'

כדאי לומר בקול, ש'הציונות הדתית' מייצגת תפיסות מסויימות. ואפשר שבנקודות רבות נזדהה דווקא עם מפלגות אחרות לגמרי. מה שלא ישלול בשום מובן, לא מהם ולא מאתנו, את התואר ציונות דתית

author-image
הציונות הדתית לא הצביעה ל'ציונות הדתית'
  (צילום: שריה דיאמנט/ פלאש90)

הציונות הדתית הצביעה ימינה וליכוד וכחול לבן וסער וגם ליברמן ואפילו עבודה, וגם, במיעוט ניכר, ל'ציונות הדתית'.

שישה מנדטים זה הישג נאה, אבל בהתחשב בכך שמנדט אחד הגיע מן המגזר החרדי ועוד אחד לפחות מן הליכוד, ושניים וחצי חנו אצל בן-גביר כל הזמן, אפשר לומר שבסך הכל הציונות הדתית לא הצביעה ל'ציונות הדתית'.

עוד באותו נושא

איני יכול להיות שותף למגזר שהצביע לסמוטריץ' ובן גביר


349

גם רבני הציונות הדתית לא הצביעו ל'ציונות הדתית'. אפשר היה לראות על כרוזי התמיכה איך הם הולכים ומתמעטים עם השנים. אגפים שלמים שהיו חתומים בעבר על תמיכה במפד"ל וב'בית היהודי' נעדרו מן הכרוזים העדכניים, ואת מקומם תפסו תלמידיהם של פלגים רבניים מאד ספציפיים.

אבל גם בשיחות עם לא-מעט רבנים, חלקם ממקומות שאינם ליברליים במובהק, התברר שלא עלה על דעתם להצביע ל'ציונות הדתית'. אולי לא אמרנו את זה מספיק לפני הבחירות. גם מתוך חשש נכון מעירוב לא זהיר של דת ופוליטיקה.

אבל עכשיו, כשהאוויר נקי יותר מאינטרסים, ושאלות של זהות וערכים תופסות את מקומם, כדאי לומר בקול, ש'הציונות הדתית' מייצגת תפיסות מסויימות מאד בתוך הקשת הציונית דתית.

וגם אם יש בינינו קשרים אידיאולוגיים עמוקים של אמונה משותפת בתורת ישראל, ובכך שהיא מופיעה בצורה מיוחדת דרך עם ישראל בארץ ישראל; היישום של התורה הזו בפועל נתון במחלוקת עזה, ואפשר שבנקודות רבות נזדהה דווקא עם מפלגות אחרות לגמרי.

מה שלא ישלול בשום מובן, לא מהם ולא מאתנו, את התואר ציונות דתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
68 תגובות - 57 דיונים מיין לפי
1
התבלבלת חבר. אתה וחבריך...
בצלאל | 24-03-2021 18:06
התבלבלת חבר. אתה וחבריך שייכים למימד...
2
אתם לא ציונות...
יהודית | 24-03-2021 18:09
אתם לא ציונות דתית. אתם מודרנאורתודוקס תניחו לנו בשקט.
פוסטמודרנאורתודוקס. שלא...
לא רפורמי | 24-03-2021 18:37
פוסטמודרנאורתודוקס. שלא יעלבו שהורדת להם תואר
3
מה קובע מיהו...
גזענות. בהפוך... | 24-03-2021 18:12
מה קובע מיהו 'ציוני דתי' ומיהו רק דומה לציוני דתי??
+1 לגמרי. המגזר כבר לא הומוגני מפד"ל
שוקי26 | 25-03-2021 13:23
קשה להרבה אנשים להבין את זה.
4
אני לא מבין...
איאיאי | 24-03-2021 18:31
אני לא מבין מה יש לכל הליברלים האלה? די לקנאות!!
יאלללה טאו...
. | 31-03-2021 9:33
יאלללה טאו לממשלה
5
כותב ממורמר. ...
י | 24-03-2021 18:35
כותב ממורמר.
6
אז אתה מניח...
שב בשקט ילד | 24-03-2021 18:38
אז אתה מניח שבן גביר לא ציונות דתית...אתה לא ציונות דתית! אתה דתי מתייפיף ומתנשא, אתה רב פייסבוק! אין לך תלמידים,קהילה,מוסדות...ובכל זאת אתה מעז לתת ציונים לרבנים אחרים שתומכים בציונות הדתית... אתה הרי יכול להצביע גם ללפיד וגנץ, כי הם יהדות מכילה ואוהבת נכון?
, אמנם יש...
אבי אתה צדיק | 25-03-2021 18:19
, אמנם יש ציבור לא ציוני דתי שמצביע לו, אבל בסוף הבסיס שלו הוא ציוני-דתי...וגם איתמר עצמו ציוני-דתי
בן גביר אמר שמפלגתו אינה ציונות דתית
אבי | 25-03-2021 1:14
זה בן גביר אמר, מה אתה רוצה?
7
השאלה היא מה...
אליהו1 | 24-03-2021 18:40
השאלה היא מה הקב'ה רוצה מאדם ירא שמים וזה מה שרב צריך לשאול את עצמו. ולא קשקושי שכל של מתקראים רבנים שרוצים למצוא חן ולא באמת מאמינים בדרך ה'
8
פוסט של מי שנעלב
אח | 24-03-2021 18:40
חבר, אם הנך סבור שקולך אינו נשמע, ואין לך נציג בדמותך כצלמך, אנא כנס פנימה, אל תישאר בחוץ לצקצק. תודה
9
זה טעות
אחד שיודע | 24-03-2021 18:45
הציונות הדתית הצביע לציונות הדתית ובגדול
10
אז בן גביר...
ישראל | 24-03-2021 18:48
אז בן גביר לא ציונות דתית ואלה מהליכוד שעברו לא? רק מצביעי ליברמן כן
11
די עם התירוצים
גושניק | 24-03-2021 18:50
COPE
12
כמה שטויות במאמר...
פרופסור לס | 24-03-2021 18:58
כמה שטויות במאמר קטן וטיפשי נתחיל בן גביר הוא היה ונשאר ציונות דתית . אז מה הכוונה חנו אצל בן גביר שנית . מי שעבר מהליכוד הוא לא ציוני דתי ? שלישית גם אם מנדט הגיע מהחרדים חמישה כן הגיעו . לגבי ציונים דתיים שמצביעים עבודה או ליברמן האנטישמי רק מוכיח שהחרדים הם המייצגים נאמנה את תורת ישראל יחד עם מיעוט איכותי בציונות הדתית קרי ישיבות מרכז הרב והרב טאו כל השאר זה הליצנות הדתית היפיופית שמעדיפה שהיהדות תרמס אבל העיקר ללקק ולרקוד מה יפית לחילונים פטרוניהם המוחים להם כפיים וכן רוב הציונות הדתית גם הליכודית תומכת בבן גביר יש לו הרבה יותר תמיכה מבנט בתוך הציונות הדתית .
13
דין אחד לליברלים...
בנימין | 24-03-2021 19:08
ברור. לבנט מותר לפנות לחילונים ליברליים והוא עדיין יקבל תמיכה ממך בשם ערכי הציונות הדתית. אבל חו שסמוטריצ יפנה לחרדים, הרי ברגע שמישהו לא ליברלי אסור לו לבא בקהל של מה שאתה מכנה הציונות הדתית.
14
כן, כי רק...
תירגע | 24-03-2021 19:34
כן, כי רק סתיוצ'יק ג'וניור מהפייסוש הוא דובר הציונות הדתית. העובדות לפנים שלך, מתוק. ט' מייצגים הרבה יותר את המגזר. בנט היה צריך להתחפש לשמאלני- הקולות אצלו חלקם בכלל לא דתי.
15
הציונות הדתית הצביעה...
חי בהם | 24-03-2021 19:53
הציונות הדתית הצביעה לציונות הדתית.. מה שהכי מזוהה עם הציונות הדתית זה הישיבות ושם 90% הצביעו לסמוטריץ אז אל תגיד לי שזה לא רוב... גם בישיבות הגוש הצביעו חלקית לסמוטריץ (מידיעה)
16
בן גביר לא ציונות דתית?! ליכוד לא?!
אחיה | 24-03-2021 20:01
אם הציונות הדתית זה רק אנשים 'נאורים וליברלים' כהגדרתכם, כלומר, ישראל הראשונה, אז כן, הציונות הדתית לא הצביעה ט'. אבל אתה טועה בגדול!!
17
סתיוווש חלאס להידחף...
יצירת | 24-03-2021 20:25
סתיוווש חלאס להידחף בכל לכל נושא. נמאס לנו לשמוע אותך
18
בכנות אומר, שפעמים...
אליעזר | 24-03-2021 20:45
בכנות אומר, שפעמים רבות אני מרגיש קרבה מחשבתית ושותפות עם חרדים וחילונים הרבה יותר מאשר הדתיים הליברליים הללו. כרגע הם נלחצים מכך שמפלגת הציונות הדתית על הגל והם, מה לעשות, לא נחשבים שם כל כך
19
הרב קוק זה...
דור חדש | 24-03-2021 20:46
הרב קוק זה הציונות הדתית. מפיו אנו חיים.
נכון ולא...
טאו | 31-03-2021 9:32
נכון ולא רק.
20
ת
יהודי | 24-03-2021 21:25
נמאסתם מלהביא את הבחור הזה כל הזמן........במקום ברבורים יש נתונים מדעיים....אפשר לבדוק.........
21
אז מי זה...
אריק | 24-03-2021 21:39
אז מי זה הציונות הדתית בשבילך גלעד קריב או אלעזר שטרן?
22
בקיצור מי שלא הולך בתלם שלי - הוא לא
אביחי | 24-03-2021 21:41
אני ואפסי עוד ועוד כדאי אולי שתתחבר לעידו פכטר ולבני לאו במפלגתו של גנץ אולי שם תרגיש בבית
23
אז אין קודש? בני גנץ או בנט מייצגים קודש?!
יהודי | 24-03-2021 22:17
מה זו מדינת ישראל בעיניהם? האם בשבילם ציוני הוא נפרד מהדתי? כמו הגויים, הדת היא דת ונפרדת מהמדינה, אין חיבור של שמים וארץ? איפה ממלכת כהנים? ראוי לעיין באידאל שלהם למדינה יהודית..
24
וואו זה פשוט לא נכון
גיא | 24-03-2021 23:02
לכתוב מאמר בניגוד למציאות זה שיא חדש
25
לא הצלחתי למה...
איש יהודי במיטבו | 24-03-2021 23:50
לא הצלחתי למה התכוון המשורר. פחד להביע את דעתו. סתם לזרוק בוץ. ג'וב חדש של רבנים מאוד מסוימים, שהם הם, כמובן, נציגיה הנאמנים של 'הציונות הדתית'. אולי תרגיעו ??
26
עובדתית זה לא נכון
דרור | 24-03-2021 23:55
לפי הנתונים של ועדת הבחירות בישובים ומרכזים של הציונות הדתית ברחבי הארץ הצביעו לציונות הדתית. גם במקומות שבהם ימינה הגיעו למקום הראשון, הציונות הדתית לא רחוק אחריהם (כולל באזור גוש עציון) אז סהכ. הציונות הדתית (לאכזבתו של אברהם סתיו וניסיונו לעוות את תמונת המציאות ואת העובדות) הצביעה לציונות הדתית. והכי חשוב לציונות הדתית יש מסר שמדבר ומביא קהלים נוספים משומרי התורה והמצוות ולכן היא ניצחה בגדול ויש לה פוטנציאל גדול.
27
די די הציבור...
יגור | 25-03-2021 0:25
די די הציבור הדתי לאומי הציוני דתי רצה רוצה מפלגה דתית לאומית והצביע לה לה .לא לזיוף של בנט שדואג לבנט .
28
אחדות נדירה של רבני הציונות הדתית
יוסי | 25-03-2021 0:53
כבר הרבה זמן לא היתה כזו הסכמה מקיר לקיר של רבני הציונות הדתית. אם אתה ורבותיך לא מוצאים את עצמכם שם, כדאי לעשות חשבון נפש רציני על דרככם. אולי מגזר אחר יתאים יותר.
29
הרב סולובייצ'יק לדוגמא...
אחדות | 25-03-2021 1:50
הרב סולובייצ'יק לדוגמא מוגדר ציונות דתית לדעתך? כי הוא אמר להצביע למפלגה שכל נציגיה דתיים.. והסביר שהמפלגה של הציונות הדתית צריכה להבין ששמירת הזהות היהודית בציבוריות המדינה היא הנשמה של המדינה (5 דרשות עיין שם)
30
❤❤❤❤ של ישראל...
ברק | 25-03-2021 2:13
❤❤❤❤ של ישראל
31
חי בסרט!!!@...
דוד | 25-03-2021 2:44
חי בסרט!!!@
32
עצוב לי
שולמית אלוני | 25-03-2021 3:52
המפלגה הזו היא תועבה!
33
האם אלעזר שטרן...
הציונות הדתית עוד תגדל | 25-03-2021 4:58
האם אלעזר שטרן הוא מייצג את הציונות הדתית ?
34
במקום לקרוא בפשטות...
שלמה | 25-03-2021 6:23
במקום לקרוא בפשטות את ניתוח הקולות של הציונות הדתית הכותב מגייס את האג'נדה שלו נגד סמוטריץ
35
מה שבטוח זה...
נעם | 25-03-2021 6:53
מה שבטוח זה שאצלך דת זה כת ולא אמונה...
36
ציונות דתית
דתי לאומי | 25-03-2021 9:06
מדהים שאת מצבעי בן גביר אתה פוסל ואת מצבעי מפלגת העבודה אתה מחשיב כחלק אנגרטלי מהציונות הדתית איפה ארץ ישראל? איפה תורת ישראל? רק שמאל קיצוני ופימיניזם רדקלי בושה
37
בבקשה תגיב על...
ריקי | 25-03-2021 9:14
בבקשה תגיב על פי נתונים ולא על פי דעתך האישית
38
היית מת אתה...
שמעיה | 25-03-2021 10:03
היית מת אתה לא דתי ולא ציוני ותפסיק לבלבל ת'מח.
39
אברהם, מה שכתבת הוא ניתוח סוציולוגי
אבל | 25-03-2021 10:28
ממש לא ניתוח מצב מנקודת מבט תורנית. מי שמצביע עבודה, כחול לבן, או כל תנועה שאינה חורטת על דיגלה אמונה בה', ושמדינת ישראל- ראשית צמיחת גאולתינו, לא יכול להיקרא ציוני דתי מבחינה מדעית-היסטורית אפילו אם ירצה מאוד בכך...
40
אבי אבי מה יהיה סופך?? כמה שטויות וליברליזם??
יהודי | 25-03-2021 10:35
אתם כבר מזמן הוצאתם עצמכם מהכלל(הציונות הדתית) וכפרתם בעיקר אל תדברו בשם הציונות הדתית
הר המורניק...
בההה | 31-03-2021 9:31
הר המורניק מצוי...
41
העברתי הלאה ...
רב מטעם עצמו | 25-03-2021 11:47
העברתי הלאה
42
ואולי פשוט הגיע...
שירה | 25-03-2021 13:01
ואולי פשוט הגיע הזמן שתבינו שלמרבה הפלא הציונות דתית איננה רק חבורת אשכנזים פריבילגים ופשרנים כמוכם, אלא כוללת אנשים נוספים שלצערכם הרב היום הם רוב המגזר ולא אתם. אז אנא הפסיקו עם המאמרים על כך שזו לא הציונות הדתית ותפנימו שאתם מיעוט לא רלוונטי וצווחני.
43
הרב סתו. כמה ניתוק מהמציאות
רחל | 25-03-2021 13:20
רוב הרבנים תמכו ברשימה ואם תתאמץ להתבונן בפילוח הקלפיות תראה שהציונות הדתית מצאה סוף סוף בית ראוי
44
התפילה שלך ש"הציונות הדתית" לא תעבור
יהודי פשוט | 25-03-2021 14:02
...את אחוז החסימה לא התקבלה
45
למה אתר סרוגים...
אליהו1 | 25-03-2021 16:30
למה אתר סרוגים מביא את הדעות של הילד הזה שלא התבגר ומחפש צומי ? מה אתם לא אתר רציני?
46
עיוות של העובדות
אשר | 25-03-2021 16:54
רוב מוחלט של בחורי ישיבות ההסדר הצביעו לציונות הדתית. בראשם הרב דרוקמן זקן רבני הציונות הדתית.
מחילה. הוא...
תיש | 31-03-2021 9:31
מחילה. הוא לא הוכתר כך.
47
מה הקשר שלך...
יהודי פשוט | 25-03-2021 17:29
מה הקשר שלך לציונות הדתית לא הבנתי
48
אתה בנאדפ מגעיל
יהודי | 25-03-2021 18:28
עאלק רב
49
ושניים וחצי חנו אצל בן-גביר כל הזמן...
ישראלי | 25-03-2021 21:54
מדבר מהרהורי ליבך... בן גביר קיבל 19,402 קולות בפעם הקודמת. חצי מנדט. אבל אם אתה מספר לעצמך סיפורים וזה עושה לך טוב. אז לך על זה.
50
רבני הגוש פרשו...
רחל | 26-03-2021 0:30
רבני הגוש פרשו מזמן מהמפלגה המייצגת את המגזר בהקמת מימד השמאלנית. חמאס נעלמו עקבותיהם... כל שאר רבני הציונות הדתית מכל גווני הקשת והעדות היו עם ט
51
בה שהחיינו וקיימנו...
דביר אקשטיין | 26-03-2021 8:12
בה שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה שיש לנו רשימה מעולה ומוצלחת שמתאימה לנו יותר 200000 חושבים כך, אז בבקשה...
52
שטיוית
חיים | 26-03-2021 14:15
פשוט תגיד אני שונא דוסים חשוכים שמקשיבים לרבנים אמיתיים מידי פעם אני אישית בסביבה שכולם מצביעים בה ציונות דתית
השמאל האנטי...
שלמה | 26-03-2021 14:35
השמאל האנטי ציוני =אנטישמי, מבין שאין לו שום סיכוי לנצח בבחירות, מאחר ובוחרי הימין והדתיים מתרבים במהירות גדולה בהרבה מהשמאלנים הנהנתנים (בעלי הילד האחד כלב וחתול), והמתיוונים ברובם, ולכן משקיעים את כל מרצם וכספם, המגיע מקרנות זרות של אויבי ישראל, כדי ללחוץ על הבגצ השמאלני הפוסט ציוני ופוסט יהודי כמוהם, שיעבור על חוקי הכנסת, ויעזור לשמאל המיעוט להשתלט על הרוב הציוני בצורה דיקטטורית ולא דמוקרטית !!! -פטריוט מהדרום.
53
נקווה שאתה צודק...
חרדה למדינה | 30-03-2021 4:53
נקווה שאתה צודק ושהציונות הדתית של המפדל לא הצביע למפלגת סמוטריץ' בן-גביר הפאשיסטים. שם מפלגתם ההזויה נראה מאד לא מתאים להם ולהוויתם ההזויה.
54
אתה קורא לעצמך...
יואל | 30-03-2021 9:07
אתה קורא לעצמך רב? אתה לא יותר מערב רב. מי אתה בכלל? אתה לא מי שהרב קוק התכוון אליו. לא אתה ולא עדר דתיי המחמד שלך
מעניין למה החלטת...
ד | 01-04-2021 0:43
מעניין למה החלטת שיואל הרהמוריק?? אולי סתם רצית להתקיף את הר המור אז חיפשת הזדמנות לא ממש קשורה...
כרגיל. כל...
לא מורדים ברב שפירא | 31-03-2021 9:30
כרגיל. כל מי שלא משתחווה לקו של הר המור הרב טאו וחבריו הוא ערב רב, מתנשא, כופר וכו'. עד היום אני מנסה להבין מה יצא טוב מהר המור לעם ישראל ועוד לא מצאתי. אה אולי החינוך?... כן ממש... אולי הגרעינים התורנים?... לא זה לא הם, אולי רבנים פוסקי הלכות?.... גם לא... טוב כנראה הקפות שניות. נו, גם משהו.
55
מאמר הזוי....אני ציונות...
רק שמחה | 31-03-2021 16:07
מאמר הזוי....אני ציונות דתית, הצבעתי ציונות דתית. אני גם קול מהליכוד שעבר לציונות דתית. לא עושה אותי פחות מתנחל, או פחות דתי ציוני.
56
הציונות הדתית לא...
משה | 01-04-2021 1:39
הציונות הדתית לא הצביעה אבל הציונות הכספית ללא כבוד ותורה כן מסתתרים אחרי הכיפה או הסקן.
57
הרבי
נועם | 10-04-2021 11:42
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף