"מוטציה כפולה": וריאנט נוסף לקורונה אובחן בהודו - סרוגים

"מוטציה כפולה": וריאנט נוסף לקורונה אובחן בהודו

במשרד הבריאות של הודו אבחנו מוטציה חדשה של נגיף הקורונה - אשר מכיל 2 שינויים גנטיים, ולא רק אחד כפי שנמצא ברוב הווריאנטים האחרים של הנגיף בעולם. בשלב הזה אין הוכחות לכך שהגרסה ההודית מדבקת יותר

author-image
"מוטציה כפולה": וריאנט נוסף לקורונה אובחן בהודו
  קורונה בהודו (צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות של הודו הודיע היום (רביעי) על מוטציה חדשה של נגיף הקורונה שאובחנה במדינה – כשלדבריהם מדובר הפעם ב"מוטציה כפולה". לפי הודעת המשרד, הווריאנט החדש אובחן לראשונה במחוז מהראשטרה, שם אובחנו עד כה כ-200 מקרי הידבקות במוטציה החדשה.

בניגוד לרוב הווריאנטים הקודמים של הקורונה שאובחנו בעולם, בהם נמצא רק שינוי גנטי אחד מהנגיף המקורי, במוטציה ההודית קיימים 2 שינויים גנטיים במקביל, בשמות "E484Q" ו-"L452R".

עוד באותו נושא

מוטציה חדשה לנגיף הקורונה אובחנה בצרפת

במשרד הבריאות אמרו כי "בשלב הזה אין לנו שום הוכחות לכך שגרסאות אלה מדבקות יותר או קטלניות יותר מהגרסאות שכבר יש לנו", אך ציינו כי המוטציה הכפולה תיבחן במעבדות ותשווה לווריאנטים אחרים שאובחנו במדינה – ביניהם המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית.

לפי נתוני משרד הבריאות ההודי וארגון הבריאות העולמי, היקף תחלואת הקורונה בהודו הוא בין הגבוהים ביותר בעולם. נכון להיום נרשמו מעל 11.7 מיליון מקרי הידבקות במדינה, המציבים אותה במקום השלישי בדירוג התחלואה העולמי אחרי ארה"ב וברזיל. גם מניין המתים מקורונה בהודו הוא מהגבוהים בעולם, כשעד כה נרשמו כ-160 אלף קרבנות מתחילת התפרצות המגפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 01-04-2021 10:00
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף